در سالهایی که کارشناس و مشاور فروش راهکار و تجهیزات ویپ بودم همیشه به این فکر میکردم که چطور باید فروش خودم را افزایش دهم و همینطور که شما به دنبال چنین روشهایی بودید و این مقاله را پیدا کردهاید من هم روزهایی در این مورد تحقیق کردم و نیازتان را به خوبی درک میکنم و میدانم دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. خوشحالم که میتوانم از تجربیاتم برای افزایش فروش کسب و کار شما بنویسم. در اینجا میخواهم به شما 2 راهکار ساده برای افزایش فروش با صف تماس را بگویم تا بتوانید بهترین استفاده را از صف انتظار تماس (Queue Call) داشته باشید. فراموش نکنید که این یکی از دهها روش افزایش فروش با مرکز تلفن ویپ است و نباید انتظار معجزه داشته باشید!
منظور از صف تماس چیست؟
بدون شک میدانید صف تماس چیست که در حال مطالعه این مقاله هستید اما برای اینکه ذهنمان هم مسیر شود یکبار هم تعریف من را بخوانید.
صف تماس یکی از خدمات مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی است که به صورت هوشمندانه به شما کمک میکند تا زمانی که تعداد اپراتورهای پاسخگوی شما کمتر از تماسهای ورودی همزمان است آنها را در یک فضای مجازی نگه دارد، برایشان موسیقی پخش میشود، پیامهای خبری، تخفیف یا مطالب جالب گفته میشود و در مجموع هر کاری که بتوانید سرِ فرد تماسگیرنده را گرم کنید که از صف خارج نشود و به محض آزاد شدن اولین اپراتور با او گفت و گو کند. شاید یکی از همین افرادی که در انتظار تماس هستند بهترین مشتری شما شود و بخواهد یک سفارش خرید بزرگی بگذارید. بنابراین باید تمام تلاشتان را کنید که هیچ تماسی را از دست ندهید. در یک جمله: “اگر تعداد افراد پاسخگو کمتر از تعداد تماسهای ورودی همزمان باشد صف انتظار تماس به منتظر ماندن افراد کمک میکند تا تماسشان را از دست ندهید” در ادامه راهکارهای افزایش فروش با صف تماس را با جزئیات خواهم گفت تا بدانید چنین سرویسی چطور میتواند به کسب و کار شما کمک کند.
در بلاگ نواتل بخوانید: چت آنلاین چیست؟ پشتیبانی و گفتگوی آنلاین در سایت
راهکارهای طلایی برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)
راهکار اول: “از کوتاهترین فرصت بیشترین استفاده را ببرید”
سعی کنید قلاب خود را به گوشنواز ترین کلمات آغشته کنید. میپرسید چطور؟
از زمانی که فردی با شما تماس میگیرد و وارد مرکز تلفن ابری شما و در نهایت وارد صف تماس میشود، زمان خیلی کوتاهی برای ارتباط موثر با او دارید اما باید بدانید که همین زمان کوتاه یکی از بهترین فرصتهای شماست. زیرا ذهن مشتری آماده شنیدن حرفهای شما پیرامون محصولتان است. پس سعی کنید از این فرصت کوتاه به بهترین شکل استفاده کنید. مثلا زمانی که مشتری در صف انتظار تماس است پیش از برقراری ارتباط با شما یک پیام از پیش تعریف شما برایش پخش کنید و مثلا بگویید: “شما از میان ده فرد دیگری که در صف هستند برنده 50% تخفیف محصول ما شدید و فقط در همین لحظه امکان استفاده از این کد تخفیف را دارید” جذاب نیست؟ شما باشید ترغیب به خرید نمیشوید؟
راهکار دوم: “خودتان را تافته جدا بافته کنید!“
قبل از آنکه نسبت به این جمله جبهه بگیرید باید بگویم که منظورم این نیست با یک ذهنیت واهی و کاذب خودتان را دستِ بالا بگیرد! تلاش کنید تا متمایز باشید و برای تافته جدا بافته شدن تلاشِ واقعی کنید. اکثر کسب و کارها همان سرویسی که شما دارید را دارند و استفاده میکنند و احتمال اینکه همان خدماتی که شما میدهید را هم بدهند اما چه چیز باعث میشود که یک نفر از شرکت رقیب شما خرید کند و از شما نکند؟!
یکی دیگر از روشهای افزایش فروش با صف تماس راهکار نگهداشتن نوبت افراد در صف و تماس اتوماتیک با او یک خدمات متفاوت بدهید. خیلی ساده است، مثلا تصور کنید با یک شرکت تولید کننده نرمافزار حسابداری تماس گرفتهاید و وقتی وارد صف شدید نفر دهم هستید و همان لحظه به هزیه مکالمه و وقتی که از شما گرفته میشود و حس بدِ انتظار فکر میکنید. اگر در همان لحظه یک پیام اتوماتیک برای شما پخش شود و بگوید: “برای احتمام به وقت ارزشمند شما مشتری عزیز نوبتتان را حفظ میکنیم و 10 دقیقه دیگر با شما تماس میگیریم، اگر موافق هستید عدد یک را فشار دهید” حسِ خوب را به مشتریانتان هدیه کنید و با این جزئیات کوچ به آنها بگویید که متفاوت هستید و حواستان به مشتریانتان هست. مطمئن باشید مشتری در این مدت منتظر تماس شما و سفارش خرید خواهند ماند.
همچنین شما می توانید با استفاده از چت آنلاین نواتل نیز این پشتیبانی سریع را روی بستر سایت خود نیز فعال کنید.
بگذارید برایتان داستانی تعریف کنم، سعی کنید خودتان را به جای شخصیت مشتری قصه بگذارید.
چند وقت پیش تصمیم گرفتم یک شلوار بخرم. به مجمع تجاری تیراژه تهران رفتم و همانطور که میدانید آنجا پر از فروشگاههای لباس است که اکثرا هم لباسهایشان را از چند تامین کننده یکسان تهیه میکنند. به چند فروشگاه رفتم، پرو کردم و در آخر یک شلوار لی که در اولین فروشگاه هم دیده بودم خریدم! فروشگاه اول ویترین خیلی نامناسبی داشت، صدای موسیقی انقدر زیاد بود که به سختی صدای فروشنده را میشنیدم و کاملا مشخص بود که تمام تلاشش را برای فروختن میکرد بدون آنکه به من (مشتری) فکر کند. پنج شش شلوار پوشیدم و آمدم بیرون. با کمال تعجب همان شلوار را از یک فروشگاه دیگر خریدم! ایندفعه فروشنده خیلی حواسش به اندام من، رنگ شلوارم، رنگ پوست و علایقم بود. ویترین و داخل فروشگاه خیلی مرتب بود. حتی چای و قهوه به من تعارف کرد و بسیار مودب بود و من اصلا حس قالب کردن نداشتم و با کمال میل خریدم را انجام دادم. خودتان قضاوت کنید، چه چیزی باعث شد هومنِ قصه ما از فروشگاه اول خرید نکند؟ جنس که همان جنس بود!
وجهِ تمایز و اهمیت به جزئیات، این چیزی بود که باعث شد از آخرین فروشگاه خرید کنم. در واقع از قلاب فروشنده آنقدر چیزهای خوشمزه و چشمنواز آویزان بود که نتوانستم دست خالی برگردم.
اگر به مشتری های خود اهمیت ندهید رقبای شما اهمیت خواهند داد (باب هانی)
راهکار سوم: “فکر کنید و هوشمندانه عمل کنید“
این گزینه مهمترین و طلاییترین راهکار افزایش فروش با صف تماس است! شما باید فکر کنید و متناسب با نوع کسب و کار خود از این سرویس هوشمندانه استفاده کنید. همه کار با کامپیوتر را بلدند اما یک نفر با آن برنامهنویسی میکند، یک نفر با آن نویسندگی میکند، یک نفر با آن طراحی گرافیکی میکند و یک نفر هم فقط موسیقی گوشی میکند! این شما هستید که باید بتوانید حداکثر استفاده از ابزارهای ارتباطی را داشته باشید. پیش از هر چیز باید نسبت به آن آگاه باشید که سعی کردم تا حد زیادی شما را با این سرویس انتظار آشنا کنم. مابقی با شما، خوب فکر کنید و بهترین بهره را از آن ببرید.
اجزای صف تماس
Caller: تماس های ورودی شرکت که وارد صف انتظار می شوند
Agents: اعضایی که به صف تماس پاسخ می دهند مانند کاربرانی که به عنوان منشی ثبت شده اند.
Static: اعضای ثابت یک صف که همواره داخل هستند و نمی توانند خارج شوند.
Dynamic: تماس گینده هایی کهکه می توانند از صف خارج یا داخل شوند.
Ring Strategy: الگوریتمی که تعریف میکنیم برای تسیم شدن تماس ها
MoH: موزیک یا تبلیغی (IVR)که برای تماس گیرنده پخش می شود.
صف تماس یکی از ده ویژگی مرکز تلفن ابری!
احتمالا بدانید که قابلیت صف تماس به تنهایی نه امکان پیادهسازی دارد و نه استفاده! این ویژگی در واقع یکی از دهها قابلیت مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی مثل تلفن گویا، گزارش از تماس، ضبط مکالمات و … است که به کسب و کار شما کمک میکند ارتباطات تلفنی بهتری داشته باشید و با استفاده از ویژگیهای مختلف فروش خودتان را افزایش دهید. همانطور که ابتدای این مقاله اشاره کردم نباید از صف تماس انتظار معجزه در افزایش فروش داشته باشید. افزایش فروش در یک کسب و کار از جزئیات زیادی تشکیل میشود که یکی از آنها میتواند به ارتباطات تلفنی مربوط باشد. ارتباطات تلفنی در اکثر کسب و کارها قلب تپنده و مهمترین کانال فروش است. به همین دلیل است که اهمیت به آن از اولویت بالایی برخوردار است.
در این مقاله سعی کردم سه راهکار افزایش فروش با صف تماس را به شما بگویم که بدون شک گزینه سوم بهترین راهکار است زیرا من نمیتوانم برای تمام کسب و کارها یک نسخه عمومی بپیچم و این شما هستید که با تفکر و تصمیم هوشمندانه میتوانید بهترین روشها را پیدا کنید و به شرکت ارائهدهنده خدمات مرکز تلفن ابری پیشنهاد و از آنها بخواهید که به آن بال و پر بدهند. ما نیز در نواتل تلاش میکنیم با تشکیل اتاق فکر بر اساس نیاز و ایدههای ذهنی شما بهترین خدمات و راهکار را برای افزایش فروش و افزایش رضایتمندی مشتریانتان ارائه کنیم.
اگر نیاز به مشاوره دارید و میخواهید بدانید آیا ایدههایتان بر روی صف تماس یا به صورت کلی بر روی مرکز تلفن ابری امکان پیاده سازی را دارد یا خیر، میتوانید با کارشناسان نواتل تماس بگیرید یا فرم مشاوره را پر کنید تا همکاران من در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
افزودن دیدگاه