مراحل نصب و راه‌اندازی تلفن ویپ (VoIP) + هزینه

نویسنده نواتل
5 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
1341 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » مراحل نصب و راه‌اندازی تلفن ویپ (VoIP) + هزینه
راه‌اندازی تلفن ویپ

 

 

«برقراری تماس با مشترک مورد نظر ممکن نیست» اگر شما هم از تکرار این پیام و بوق‌های ممتد خسته‌ شده‌اید، بهتر است به فکر راه اندازی سیستم تلفن ویپ باشید. این تلفن، ارتباطات صوتی را بر پایه اینترنت برقرار می‌کند و به همین دلیل،‌ کیفیت بیشتری برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. با راه اندازی ویپ، تنها کافی است به اینترنت دسترسی داشته باشید تا همیشه از تماس‌های با کیفیت استفاده کنید. در این مطلب قرار است بیشتر با این سیستم و نحوه راه‌اندازی آن آشنا شویم. تا پایان با نواتل همراه باشید.

مراحل راه‌اندازی تلفن ویپ (VoIP)

در گذشته برای راه‌اندازی سیستم تلفن یک شرکت، مدت زمان و هزینه زیادی لازم بود. این کار نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی،‌ سیم‌کشی و چندین دستگاه تلفن گران‌قیمت مختلف داشت که تامین آن‌ها، هزینه‌های سنگینی را به کسب‌وکارها تحمیل می‌کرد. خوشبختانه امروزه، سیستم‌های ویپ با راه‌اندازی سریع و آسان و بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات گران‌قیمت، جایگزین مناسبی برای تلفن‌های سنتی هستند. مراحل راه اندازی تلفن VoIP به شرح زیر است:

ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید

پیش از هر کاری لازم است تا موارد موردنیاز خود را مشخص کرده و سپس براساس آن‌ها بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

    1. به چه خدماتی احتیاج دارید؟ علاوه‌بر پلن‌های مختلفی که برای خرید تلفن ویپ وجود دارد، بسته به امکانات موردنیازتان ممکن است به طرح‌های دیگری مانند مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری احتیاج داشته باشید. توجه کنید که هرکدام از این طرح‌ها، اشتراک‌ها و هزینه‌های متفاوتی دارند.
    2. می‌خواهید از چه پیش‌شماره‌ و کدی استفاده کنید؟ برای نمونه کد ۰۲۱ شهر تهران برایتان بهتر است یا کد شهرها و استان‌های دیگر؟
    3. تماس‌های خروجی‌تان به چه میزانی است و چقدر قرار است برای برقراری مکالمات‌تان هزینه کنید؟

تمامی این موارد در انتخاب و استفاده از یک سرویس خوب اهمیت دارد.

در صورتی که پاسخ سوالات بالا را نمی‌دانید یا نسبت به درست‌بودن ارزیابی‌تان شک دارید، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران واحد فروش نواتل بهره‌مند شوید.

دربلاگ نواتل بخوانید: تلفن ویپ (VoIP) چیست؟ مزیت ها و امکانات تلفن ویپ

شرکت ارائه دهنده خدمات را پیدا کنید

حال زمان انتخاب بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی رسیده است. بر اساس نیازتان شرکت‌هایی که زیرساخت‌ها و خدمات موردنیاز شما را فراهم می‌کنند، انتخاب کرده و باهم مقایسه کنید.

توجه داشته باشید که بعضی از شرکت‌ها فقط خدمات تلفن اینترنتی را ارائه می‌دهند و با آن‌ها تنها می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی‌تان را برقرار کنید؛ در حالی که ممکن است برای پیشبرد بهتر اهداف کسب‌وکارتان به امکانات بیشتری نظیر موارد زیر نیاز داشته باشید:

    • ارائه گزارش‌های حرفه‌ای براساس KPIهای انتخاب‌شده توسط شما؛
    • کنترل آنلاین تمامی مکالمات برای بررسی و بهبود مستمر عملکرد مرکز تماس؛
    • استفاده از امکانات بیشتر مانند منشی گویا، هدایت مشتری به داخلی‌های موردنیاز، اتصال به CRM و موارد دیگر.

برای بهره‌مندی از این خدمات لازم است به‌جای تلفن اینترنتی، اقدام به خرید مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری کنید.

تعداد کد و پیش‌شماره مورد نیاز خود را مشخص کنید

هر کسب‌وکاری بر اساس نوع فعالیت خود، ممکن است به تعداد شماره‌های بیشتری نیاز داشته باشد. پس از تعیین میزان نیاز، نوبت به انتخاب کد و پیش‌شماره خواهد رسید. توجه داشته باشید که هرچه تعداد کانال‌ها یا همان تعداد شماره‌ها بیشتر باشد، امکان دریافت تماس‌های همزمان بیشتری را خواهید داشت. بنابراین، حتما میزان فعالیت شرکت و تعداد تماس‌ها را در خرید خدمات در نظر داشته باشید.

بهترین اشتراک را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید

حالا زمان آن رسیده است تا قیمت پلن‌ها و اشتراک‌ها را براساس امکان‌سنجی که در مراحل قبلی انجام داده‌اید، مقایسه و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. پلن‌ها معمولا براساس نیاز و اندازه کسب‌وکارها مشخص می‌شوند؛ به‌عنوان مثال ما در نواتل برای کسب‌وکارهای کوچک پلن برنزی و برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر پلن اپال را در نظر گرفته‌ایم که هرکدام میزان مشخصی از نیازهای بیزینس‌ها را پوشش می‌دهند.

مدارک حقیقی و حقوقی را آماده کنید

مناسب‌ترین اشتراک برای کسب‌وکارتان را انتخاب کردید؟ حالا لازم است مدارک موردنیاز را آماده کنید. خبر خوب این است که هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی امکان بهره‌مندی از تلفن اینترنتی را دارند و تنها مدارک دریافتی از آن‌ها متفاوت است.

در صورتی که شخص حقیقی هستید، لازم است مدارک زیر را برای خرید تلفن ابری ارائه دهید:

    • تصویر اصل کارت ملی
    • تصویر اصل شناسنامه
    • آدرس و کدپستی
    • گواهی امضاء (اختیاری و برای کد اقتصادی)

در صورتی که شخص حقوقی هستید، لازم است علاوه‌بر مدارک اشخاص حقیقی، موارد زیر را هم برای خرید تلفن ابری ارائه دهید:

    • گواهی امضاء (در صورت نداشتن گواهی امضاء، باید آن را به‌صورت حضوری از دفاتر اسناد رسمی دریافت کنید.)
    • شماره ثبت
    • روزنامه رسمی
    • اطلاعات کامل اعضای هیئت‌ مدیره

پرداخت خود را نهایی کنید و از ارتباط تلفنی سریع و باکیفیت خود لذت ببرید!

در مرحله آخر پس از ارائه مدارک و انجام پرداخت، با نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز برای مدیریت تماس مانند اپلیکیشن‌های اختصاصی نواتل برای اندروید، IOS و ویندوز می‌توانید به‌سادگی برقراری تماس‌های ورودی و خروجی کسب‌وکارتان را آغاز کنید. مادامی‌ که به اینترنت وصل باشید می‌توانید از تماس‌های باکیفیت استفاده کنید.

هزینه راه اندازی تلفن ویپ VoIP

میزان هزینه راه‌اندازی تلفن‌های ویپ براساس فاکتورهای زیر متغیر است:

    • شرکت ارائه‌دهنده خدمات
    • انتخاب نوع شماره
    • تعداد کانال‌های انتخابی
    • میزان تماس خروجی

نواتل؛ برترین ارائه‌دهنده خدمات تلفن ویپ در ایران

نواتل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات تلفن ابری است. شرکت ما با هزینه‌ای معقول و به‌صرفه، تماس‌هایی بسیار باکیفیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در صورتی که کسب‌وکارتان هنوز نوپاست، می‌توانید از خدمات محدود و کم‌هزینه شروع کنید و کم‌کم، آن را بسته به میزان درآمد خود توسعه دهید. همچنین اگر به امکانات بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید از پلن‌های مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری نواتل استفاده کنید.

همکاران واحد فروش ما آماده پاسخ‌دهی به پرسش‌های شما در زمینه انتخاب بهترین تلفن ویپ براساس شرایط کسب‌وکارتان هستند.

همین حالا با ما تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه