تلکام چیست و چه کاربردی دارد؟ این مقاله را بخوانید!

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 8 دقیقه
6817 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » تلکام چیست و چه کاربردی دارد؟ این مقاله را بخوانید!
تلکام

تلکام چیست؟ برای پاسخ این پرسش باید بگوییم در عصر تحولات دیجیتال که حتما می‌دانید به انقلاب چهارم صنعتی مشهور است. تلکام یکی از دستاوردها و توانمندی‌های خوب صنعت ارتباطات است. در این مقاله قصد داریم درباره اینکه تلکام چیست، صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با نواتل همراه شوید.

تلکام چیست و علت پیدایش تلکام را می‌دانید؟

تا همین 10 سال اخیر، ممکن بود عده‌ای کمی با اینترنت مأنوس شده باشند. و بیشتر سعی می‌کردند تا جایی که امکان دارد کمتر به سراغ کارها مجازی و دنیای آن بروند. با شیوع بیماری کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری، اکثر صنایع و مشاغل در سراسر دنیا تحت‌تأثیر قرار گرفتند. اقتصاد جهان تا حدودی متوقف و میلیون‌ها نفر را در قرنطینه محبوس شدند. با توجه به اینکه بیشتر جوامع در خانه مشغول به کار و تحصیل هستند، نیاز به فناوری تلکام به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. افزایش چشمگیر استفاده از ابزارهای دیجیتال در روزهای کرونا و ضرورت فاصله اجتماعی، بخش ارتباطات از راه دور را در تسهیل اوضاع در رأس امور قرار داده است.

اکنون که مفهوم کار از خانه به عادتی جدید تبدیل شده است. نیاز به ارتباط از راه دور به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است تا قادر باشیم تداوم تجارت را تضمین کنیم. بخش ارتباطات از راه دور تقاضاهای بیشتری را شاهد است، زیرا آنها نقشی اساسی در تسهیل ارتباطات مورد نیاز مشتریان با استفاده از این ابزارهای دیجیتالی دارند. اینجاست که اهمیت صنعت تلکام، بیش از پیش مشخص می‌شود و باید در اصل به این پرداخت که تلکام چیست؟

مزایای استفاده از  صنعت تلکام چیست؟

با بیشتر شدن انس مردم با دنیای مجازی و وجود بیماری خطرناک افزایش تقاضا برای شبکه و ارتباطات زیرساخت و ارتباط از راه دور، بر سیستم موجود فشار وارد کرد. محدودیت تعمیر، نگهداری و به‌روزرسانی شبکه احتمالاً بیشترین تأثیر ویروس کرونا را در صنعت مخابرات داشت، زیرا منجر به مازاد ترافیک در یک سیستم متراکم شد.

آمار ترافیک اینترنت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اما طبق آمار سایت statista.com، ترافیک آنلاین در سراسر ۲۰ صنعت مختلف ۱۰.۲ درصد نسبت به گذشته و قبل از کرونا افزایش یافته است. حتی اگر از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر، آمار استفاده از سرویس‌های از راه دور کاهش یافته باشد. شیوع بیماری کووید ۱۹ این واقعیت را آشکار کرد که بسیاری از ارائه‌دهندگان ارتباطات از راه دور، قادر به افزایش غیرمنتظره‌ ترافیک نیستند.

مزایای تلکام

استقرار اینترنت نسل پنجم برای ارتباطات راحت‌تر

مشکل دیگری که بخش مخابرات با آن روبرو شد، کاهش سرعت در استقرار اینترنت نسل پنجم بود. هواوی هشدار داد که عرضه اینترنت نسل پنجم در اروپا مطمئناً به تأخیر خواهد افتاد. شکست در استقرار ۵ جی در تعدادی از کشورهای اروپایی ازجمله پرتغال، اتریش، اسپانیا، فرانسه و جمهوری چک مشاهده شد.

ارائه دهندگان عمده ارتباطات از راه دور مانند سامسونگ، نوکیا و اریکسون نیز در مورد این مسئله هشدار دادند. اما درحالی‌که روند روبه‌رشد ۵ جی اروپا در حال کند شدن است. سایر کشورها در واکنش به همه‌گیری، سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در اینترنت نسل پنجم را افزایش می‌دهند. یکی از این کشورها چین است که رشد اینترنت نسل پنجم در آن پایدار است. عرضه‌ اینترنت نسل پنجم در ایالات متحده نیز کم و بیش طبق برنامه به نظر می‌رسد. جایی که ورایزون و کوالکام گفتند علی‌رغم چالش‌های ناشی از کرونا، همچنان در مسیر معمول خود قرار دارند و هنوز با مشکل جدی مواجه نشدند.

اهمیت حفظ امنیت دنیای دیجیتال با پاسخ به تلکام چیست

با انتقال زندگی و کار اکثریت افراد جامعه به دنیای دیجیتال، باید توجه بیشتری به امنیت سایبری شود. زیرا خطر حملات سایبری در چنین شرایطی افزایش می‌یابد. امنیت سایبری قبل از قرنطینه هم مسئله مهمی بوده، اما اکنون موضوع کاملاً فرق کرده است. با تغییر پویایی امنیت در محیط کسب‌وکار، مهندسان باید به این فکر کنند که چگونه کارکنان از راه دور کار می‌کنند، تا امنیت را تأمین کنند.

این روزها صنعت مخابرات از خطرات جرائم اینترنتی بیشتر آگاه است و سه چهارم شرکت‌های این بخش احساس خطر می‌کنند. به حق، باوجود تعداد بیشتری از افراد که از خانه کار می‌کنند، خطر بسیار بیشتری وجود دارد و باید از داده‌ها بیشتر محافظت شود.

Telecom S.A. ، بزرگ‌ترین شرکت ارتباط از راه دور آرژانتین، در این مدت در مرکز یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها بوده است. همچنین گفته می‌شود که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از راه دور در امارات متحده عربی در طی ماه ژوئن تقریباً به ۱۰۳۴۰۸ حمله سایبری پاسخ داده است. در این دوران، شرکت‌های ارتباط از راه دورهم با فرصت و هم با چالش روبرو هستند.

باتوجه به همه‌گیری کرونا، بخش عمده‌ای از جمعیت جهانی همچنان دارای محدودیت رفت‌وآمد هستند. و نمی‌توانند آزادانه به محل کار خود بروند یا همدیگر را ببینند و دقیقاً همین‌جاست که داشتن راه‌های مقرون‌به‌صرفه و قابل‌دسترسی برای برقراری ارتباط، بیشتر از هر زمان دیگری ارزش دارد.

تلکام چیست

تلکام چیست و چگونه در خدمت جوامع است

اپراتورهای مخابراتی هرگز از اهمیت کار خود مطلع نبوده‌اند، از زمان همه‌گیری کرونا، این اهمیت برای همه روشن شد و صنعت تلکام، ارتباط مردم، مشاغل، مؤسسات آموزشی و سازمان‌ها را با یکدیگر راحت‌تر کرد. متأسفانه، درحالی‌که فاصله‌گذاری اجتماعی امروزه به یک امر عادی تبدیل شده است، جامعه باید به یاد داشته باشد که هدف از این عمل، فاصله فیزیکی از دیگران است.

با این وجود، باقی ماندن در ارتباطات اجتماعی برای ایمنی، سلامت و تلاش برای ادامه حرکت اقتصاد یک امر ضروری است. ارائه‌دهندگان ارتباطات از راه دور یا آن‌هایی که در صنایع تلکام فعالیت می‌کنند، برای مردم این امکان را به وجود می‌آورند که برخی از جنبه‌های زندگی عادی خود را از طریق کانال‌های دیجیتالی ایمن حفظ کنند.

تلکام راهکاری برای بهبود تجارت

چیزی که از این همه‌گیری می‌توان آموخت این است که ارتباطات، پایه و اساس موفقیت هر کسب‌وکاری است. در حقیقت، با تغییروتحول در فضای کسب‌وکار، (VoIP) ویپ می‌تواند گزینه‌ بهینه‌ای برای شرکت‌ها در جهت بهبود کسب‌وکار آن‌ها چه در این دوران و چه پس از آن باشد. بدون شک، VoIP ابزاری قدرتمند برای ارتباطات مؤثر تجاری و تداوم آن است. زیرا VoIP یک راه‌حل مفید است که همکاری نیروهای موجود در سراسر دنیا یا یکدیگر را امکان‌پذیر کرده و به کارمندان اجازه می‌دهد که حتی با کیلومترها فاصله، در یک تیم فعالیت کنند. و در نتیجه، گردش کار را حفظ می‌کنند و میزان کارآیی را افزایش دهند.

اپراتور سوئدی تلیا (Telia) اتصال IoT جهانی را برای شرکت‌ها راه‌اندازی کرده است و متعهد شده است که می‌تواند تقریباً یک سوم میانگین هزینه‌ ارتباطات IoT را کاهش دهد.  نمونه‌ جدید، اتصال IoT جهانی تلیا نامیده می‌شود. اپراتور در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این مجموعه شامل یک سیم‌کارت تلیا است که توسطeUICC، یک اکوسیستم جهانی از اپراتورهای یکپارچه، یک شبکه‌ قابل‌برنامه‌ریزی و یک پلتفرم ابری برای مدیریت سیستم را تأمین می‌کند.

سیناپس نیز با موفقیت تست اتصال تجاری ۵ جی را با خدمات کسب‌وکار اورنج در آزمایشگاه‌های خود اجرا کرد. برای تست اتصال، سیناپس از روتر Oneaccess با قابلیت ۵جی خود که براساس نرم‌افزار OneOS6 طراحی شده است، استفاده کرد. طبق گزارش سیناپس، این نرم‌افزار انواع سرویس‌های جاسازی شده را برای پشتیبانی از عملکردهای شبکه در سطح مدولار مانند مسیریابی، فایروال‌ها، SD-WAN و SBC ارائه می‌کند. خدمات کسب‌وکار سیناپس و اورنج نیز در حال برنامه‌ریزی برای ارائه راه‌حل‌های بسته‌بندی شده برای استفاده مشتری در اواخر امسال هستند.

نواتل و صنعت تلکام 

در راستای فراهم کردن چنین فرصتی، نواتل به کارمندان این امکان را می‌دهد، تا از طریق کنفرانس، تماس تصویری و پیام‌رسانی فوری از طریق اپلیکیشن نواتل (پیام‌رسان)، استفاده از تلفن همراه، لپ‌تاپ، رایانه و تبلت‌ها به یکدیگر دسترسی داشته باشند. تغییر سیستم تلفن سنتی به سیستم مرکز تلفن ابری، می‌تواند راه‌حل مفیدی برای مشاغل باشد. چراکه چنین راهکاری به افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های تجاری کمک می‌کند. استفاده از سیستم‌های ویپ می‌تواند در مقایسه با سیستم تلفن سنتی تا ۶۵ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد و دسترسی به مشاغل را برای مشتریان از هر نقطه دنیا آسان‌تر کند.

 

 و در پایان

 صنعت تلکام از روزهای آغازین همه‌گیری کرونا تا به الان،توانسته مردم، مشاغل، سازمان‌ها و دولت‌ها را به هم متصل کند. این بحران، فرصتی را برای رهبران صنعت فراهم کرده است تا خدمات و دامنه محصولات خود را گسترش دهند و همچنین سودآوری کنند. باوجود توزیع واکسن، همه‌گیری هنوز متوقف نشده است و ما نمی‌دانیم که آیا موج‌های خطرناک بعدی در راه است یا خیر. با این حال، صنعت تلکام در سال‌های اخیر آزمایش خود را پس داده است و برای آینده آماده است. به طور کلی، در دوره‌  بعد از کرونا، انتظار می‌رود که بخش ارتباطات از راه دور و به‌طورکلی صنعت تلکام، عملکرد بهتری داشته باشد؛ زیرا افراد در دنیای امروزی راحت‌تر به یکدیگر متصل می‌شوند و شرکت‌ها برای چنین پیش‌بینی‌هایی آمادگی بیشتری دارند.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه