این روزها احتمالا دربارهٔ تلفن ابری و امکانات ویژهٔ آن زیاد شنیدهاید و اولین سوالی که ذهنتان آمده؛ این است که تلفن ابری مگر همان تلفن ثابت و عادی مخابرات نیست؟ اگر پاسخ منفی است، چه تفاوتهایی با آن دارد؟ برای مقایسهٔ تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات ضروری است ابتدا با تعریف، کارکرد و کاربرد هریک از آنها آشنا شویم. اگر شما هم سوالات زیادی دربارهٔ تلفن ابری دارید، توصیه میکنیم تا پایان این مطلب با نواتل همراه ما باشید.
تلفن مخابراتی چیست؟
خط تلفن مخابراتی به خطوط ثابتی گفته میشود که همهٔ ما در منازل خود از آنها استفاده میکنیم. اگر شخصی تمایل به داشتن شمارهٔ ثابت و خط مخابراتی داشته باشد کافی است به ادارهٔ مخابرات محلی خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کند تا بر اساس قوانین خط تلفن ثابت به او واگذار شود. البته اینکه در لحظهٔ مراجعهٔ شما خط خالی برای انتقال وجود داشته باشد یا خیر، خودش یک چالش بزرگ است!
خط تلفن ثابتی که از مخابرات دریافت میکنید، امکان جابهجایی ندارد؛ به عنوان مثال تصور کنید که برای دفتر وکالت خود درخواست تلفن مخابراتی میدهید. در این حالت هنگام جابهجایی محیط کاری نمیتوانید تلفن مخابراتی را با خود به مکان دیگری ببرید و از همان سرشماره مجددا استفاده کنید.
این شمارهٔ مخابراتی تنها به آن مکان ثابت تعلق دارد و این امکان که خطتان را انتقال دهند از شما وقت بسیاری میگیرد و در بسیاری از موارد با درخواستتان موافقت نمیشود. بسیاری از صاحبان بیزینس با این ویژگی خط تلفن مخابراتی مشکل دارند؛ زیرا میتواند به کسبوکار آنها آسیب جدی وارد کند.
در ادامه دربارهٔ ویژگیهای خط تلفن ثابت مخابراتی بیشتر خواهیم گفت.
بررسی ویژگیهای خط تلفن مخابراتی
تلفن مخابراتی از طریق سیمهای مسی ارتباطات بین خطوط را میسر میسازد و از جمله مهمترین معایب آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
-
- هزینههای سنگین سیمکشی و کابلکشی؛
- محدودبودن به یک محل و موقعیت مکانی ثابت؛
- وجود محدودیتهای مخابراتی برای درخواست خط تلفن در شرایط خاص؛
- میزان کیفیت پایین انتقال صوت و صدا از طریق تلفن مخابراتی.
- به دلیل وجود PCM بر روی اتصال، برخی از خطهای تلفن ثابت مخابراتی امکان و قابلیت نصب اینترنت پر سرعت را ندارند.
برای حل این مشکلات و بهرهمندی از بسیاری از امکانات کاربردی دیگر، خطوط ابری به بازار عرضه شدهاند که در ادامه بهصورت کامل با آنها آشنا میشویم.
چرا میزان تقاضا برای خط تلفن ابری نسبت به خطوط ثابت مخابراتی افزایش یافته است؟
اجازه دهید دلیل این موضوع را با یک مثال بسیار ساده توضیح دهیم: تصور کنید مدیرعامل یک شرکت هستید و برای کسبوکارتان به تلفن ثابت با قابلیتهای بیشتری مانند منشی گویا، ضبط مکالمات، صفهای تماس داخلی و موارد دیگر نیاز دارید و این امکانات برایتان بسیار مهم است و بر کسبوکار شما تاثیر قابل توجهی دارند.
مدیران در این شرایط برای بهرهمندی از امکانات گفتهشده، پس از خرید خط تلفن مخابراتی باید سختافزارهای گرانقیمت یا سانترال و تلفنهای سختافزاری پاناسونیک تهیه کرده و همچنین برای سیمکشی دفتر خود اقدام کنند. خرید خط تلفن مخابراتی و ثابت به انضمام وسایل و تجهیزات نامبرده هزینهای معادل ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان (در هنگام نگارش این مطلب) به صورت میانگین داشته و این هزینهها به نوع ارتباطات و کسبوکار شما بستگی دارد.
صاحبان کسبوکار امروزه خرید خط تلفن ابری را به خط تلفن مخابراتی ترجیح میدهند؛ زیرا با انجام این کار حداقل ۹۰ درصد در هزینههای گفتهشده صرفهجویی میشود.
بنابراین مهمترین تفاوت و مقایسهای که دربارهٔ تلفن ابری و خط تلفن مخابراتی یا ثابت میتوانیم داشته باشیم، به مسئلهٔ هزینههای مالی مربوط میشود.
تلفن ابری چیست؟
تلفن ابری با برقراری تماس در بستر اینترنت به جای کابلهای مخابراتی سابق، امکان استفاده از مزایای خط ثابت را با هزینهٔ بسیار کمتر و تجهیز امکانات تخصصی مانند سانترال مجازی و تلفن گویا، در اختیار شما قرار میدهد. برای استفاده از خط تلفن ابری ابتدا لازم است که امکان اتصال سیستمها را به شبکهٔ IP فراهم کنید که ما در نواتل همهچیز را از قبل برای شما آماده کردهایم.
مزایای خرید خط تلفن ابری بهجای تلفن ثابت مخابرات
تلفن ابری فقط برای استارتاپها و کسبوکارهای نوپا و کوچک نیست؛ بلکه بزرگترین سازمانها و شرکتها هم امروزه از این سرویس محبوب و پرطرفدار استفاده میکنند. با سرویس تلفن ابری میتوانید صاحب یک خط تلفن ثابت مجازی با سرشمارهٔ تهران یا هر استان دیگری که تمایل دارید، بشوید و بدون نیاز به دفتر فیزیکی و تجهیزات اضافی برای راهاندازی آن، به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید.
در این بخش به بررسی مفصل مزایای خرید خط تلفن ابری بهجای تلفن ثابت مخابرات میپردازیم.
-
۹۰٪ صرفهجویی در هزینههای راهاندازی کسبوکار شما
بهلطف کارکرد این سرویس در بستر فضای رایانش ابری، هزینهٔ راهاندازی خط تلفن ابری بسیار کمتر از خط تلفن ثابت است و به جرات میتوانیم بگوییم که ۹۰٪ در هزینههای شما صرفهجویی خواهد شد؛ زیرا استفاده از این خدمات نیاز به تجهیزات و سختافزارهای جانبی، سیمکشیهای پرهزینه، استخدام متخصصان آیتی، IP phone و سایر موارد دیگر ندارد.
تنها هزینهٔ شما، پرداخت مبلغ اشتراک ماهانه و شارژ حساب کاربریتان (همانند مبلغی که برای قبضهای عادی تلفن میپردازید) است که در برابر هزینهٔ تلفنهای مخابراتی، بسیار ناچیز محسوب میشود.
-
محدودیت جغرافیایی برایتان بیمعنا خواهد بود
با خطوط ثابت مخابراتی، حضور فیزیکی پرسنل سازمان یک الزام است و بدون آن نمیشود به تماسها پاسخ داد. در حالی که خط تلفنهای ابری علاوهبر داشتن قابلیت تماس ورودی و خروجی، در صورت تغییر مکان میتوان همچنان از آن بدون هیچ مشکل و اختلالی استفاده کرد.
با خرید تلفن ابری، محدودیتهای فیزیکی و جغرافیایی معنای خود را از دست خواهند داد.
-
برقراری تماس، ارزانتر از تعرفهٔ مخابرات
با خرید خط تلفن ابری قادر به استفاده از تماسهای دو طرفه با تعرفهٔ ارزانتر از تلفن شهری خواهید بود. همچنین برای تماسهای ورودی هزینهای پرداخت نمیشود و هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.
-
امکان نظارت بیدرنگ بر همهٔ مکالمات
هنگامی که از خدمات تلفن سنتی استفاده میکنید برای ایجاد مرکز تماس در بستر خطوط مخابراتی، به زیرساختها و تجهیزات گوناگونی مانند مرکز تماسهای پاناسونیک، ایزابل، استریسک و… نیاز دارید که علاوهبر پرهزینهبودن آنها، باید برای دریافت گزارش تماسها زمان طولانی را صرف کنید.
با خط تلفن ابری میتوانید در لحظه بر تمامی گزارشها و مکالمههای صورتگرفته نظارت کامل داشته باشید.
-
بدون بوق اشغال؛ برقراری دهها تماس بهصورت همزمان
در خطوط سنتی مخابرات، محدودیت زیادی برای برقراری تماس همزمان وجود دارد؛ اما در تلفن ابری شما میتوانید با تعریف سناریوهای مختلف برای صف تماس، منشی گویا و امکانات دیگر، این محدودیت را در کسبوکار خود از بین ببرید.
-
امکان افزودن امکانات بسیار کاربردی به تلفن ابری
برعکس خطهای ثابت سنتی که انعطافپذیری بسیار پایینی برای ارتقاء و افزایش امکانات دارند؛ در تلفن ابری دست مشتری کاملا باز است. شما میتوانید بهسادگی هر قابلیتی را که برای افزایش بهرهوری کسبوکارتان به آن نیاز دارید، به این سرویس اضافه کنید.
آشنایی با سرویس تلفن ابری نواتل
تلفن ابری نواتل بهجای بستر کابلی مخابرات، از بستر اینترنت برای ارائهٔ خدمات به مشترکان خود استفاده میکند. این موضوع سبب میشود تا علاوهبر افزایش قابل توجه کیفیت صوتی مکالمات، امنیت و پایداری بسیار بالایی هم داشته باشد. برخی از امکانات تلفن ابری نواتل عبارتند از:
-
- کال فوروارد
- هلد و ترانسفر تماس
- دایورت خطوط پیشین شرکت
- راهاندازی کمتر از ۳۰ دقیقه
- بدون نیاز به زیرساخت و هیچگونه تجهیزات
- اپلیکیشن اختصاصی اندروید و وب اپلیکیشن و ویندوز
آشنایی با سرویس مرکز تلفن ابری نواتل
مرکز تلفن ابری نواتل، همان خط ابری بوده؛ با این تفاوت که امکانات بیشتری مانند موارد زیر به آن افزوده شده است:
-
- تمامی امکانات تلفن ابری
- بهترین جایگزین سانترال
- امکان تعریف داخلی
- اتصال به CRM
- صندوق صوتی
- منشی گویا
- ایجاد صف تماس
- ضبط مکالمات
- کنترل آنلاین مکالمات مکالمات
- ویدئو کنفرانس
- ارائهٔ گزارشهای حرفهای
- داشبورد مدیریتی اختصاصی
آشنایی با سرویس مرکز تماس ابری نواتل
مرکز تماس ابری، پرامکاناتترین و حرفهایترین سرویس ارائهشده در نواتل است که همهٔ ابعاد کسبوکار شما رو پوشش داده و میزان درآمدتان را حداقل بهمیزان ۳ برابر افزایش میدهد.
-
- برخی از امکانات این سرویس حرفهای عبارتند از:
- تمامی امکانات تلفن ثابت اینترنتی (VoIP)
- تمامی امکانات مرکز تلفن ابری
- والبورد (wallboard)
- پنل پیامکی اختصاصی
- گزارشات پیشرفته
- چت آنلاین (وب چت)
- اتصال به CRM
سخن پایانی
در این مطلب از نواتل به مقایسه خطوط تلفن ابری و خطوط تلفن مخابراتی یا ثابت پرداختیم و هر آنچه را که لازم بود دربارهٔ این خطوط تلفن و تفاوت آن با تلفنهای ثابت سنتی بدانید، ارائه کردیم.
اگر هنوز نمیدانید که خرید تلفن ابری برای کسبوکار شما مناسب است یا در انتخاب سرویس مردد هستید، همین حالا با کارشناسان فروش ما در نواتل تماس بگیرید.
افزودن دیدگاه