آموزش دایورت خط تلفن (0 تا 100) + کد فعال سازی

نویسنده نواتل
2 سال پیش
خواندن 5 دقیقه
8764 بازدید
بلاگ » آموزش‌های حوزه ارتباطات » آموزش دایورت خط تلفن (0 تا 100) + کد فعال سازی

دایورت تلفن ثابت در برخی از زمان‌ و در شرایط خاص لازم است و به ما کمک زیادی می‌کند. ممکن است دلایل زیادی برای دایورت یک خط وجود داشته باشد از جمله: صاحبان مشاغل به دلیل کمبود وقت برای پاسخگویی به تماس مشتریان یا سفرهای طولانی مانند نوروز، تعطیلات تابستانی و غیره تصمیم به تغییر تلفن ثابت خود می‌گیرند. انجام دادن دایورت تلفن ثابت خود را بلدید؟ برای آموزش این کار و اطلاع از چیستی و چگونگی آن با ما تا انتهای این مقاله همراه‌ شوید.

دایورت تلفن ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه تغییر مسیر تلفن ثابت به تلفن ثابت انتقال تماس از یک خط به خط دیگر را فورواردینگ تماس یا همان دایورت تماس می‌گویند. این روش برای مواقع اضطراری در کسب‌وکارها یا افراد عادی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، شما در منزل هستید و باید در دفتر خود به تماس‌های مشتریان کسب‌وکار خود پاسخ‌دهید. بنابراین می‌توانید نیازهای کسب‌و‌کار خود را با تغییر از تلفن ثابت به تلفن ثابت برآورده کنید.

روش انتقال تلفن ثابت به تلفن منزل راه حل خوبی است و کاربران زیادی از این روش استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، به سادگی یک تلفن رومیزی در هر دو مکان داشته باشید و تماس را انتقال دهید.

چگونگی دایورت تلفن ثابت و هزینه آن را می‌دانید؟

در گذشته متأسفانه تماس با تلفن ثابت از طریق مخابرات دایورت می‌شد. بنابراین باید زمان زیادی را صرف مراجعه به مخابرات و ثبت سفارش می‌کردیم، اما خوشبخانه در حال حاضر خدمات دایورت تماس در خط همراه و خط تلفن ثابت توسط کاربران انجام می‌شود و البته نسل نوین ارتباطات، تلفن اینتنرتی دیگر نیاز به دایورت خطوط را برطرف کرده و شما در هر کجای کشور باشید می‌تواند بدون هیچ دغدغه تماس‌های مشتریان خود را دریافت‌کرده، بدون نیاز به دایورت کنید.

البته هستند افرادی که شماره‌های تلفن‌های اینترنتی را نمی‌پسندند ولی استفاده از امکانات آن را دوست‌دارند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند از دایورت تلفن ثابت روی تلفن اینترنتی استفاده کرده و با یک تیر دو نشان بزنند.

برای فعال کردن دایورت انتقال تماس یا همان (Call Forwarding) باید با استفاده از خط تلفن ثابت خود کد خاصی را وارد کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که هر دو گوشی از سیستم Tone پشتیبانی می‌کنند. دفترچه تلفن خود را برای تأیید این موضوع بررسی‌کنید. سپس خط تلفن باید به حالت Call Forwarding مجهز شود. برای اطلاع از اینکه آیا خط تلفن شما به حالت دایورت تغییر کرده است یا خیر می‌توانید با مخابرات محلی خود تماس بگیرید و از پشتیبانی مخابرات بخواهید که خط تلفن ثابت شما را بررسی کند.

همچنین می‌توانید خودتان به عنوان تست با شماره ثابت خود تماس بگیرید، البته این مورد در صورتی امکان‌پذیر است که شما دو عدد تلفن همراه داشته باشید تا بتوانید این موضوع را امتحان‌کنید. همچنین شما به عنوان صاحب و مالک خط با مدارک هویتی و سند خط تلفن می‌توانید با آخرین قبض تلفن و کارت ملی خود به نزدیکترین مرکز مخابراتی مراجعه‌کنید. بهتر است بدانید هزینه تماس تلفن ثابت برای خط 1 که خط 2 به آن دایورت شده است در نظر گرفته می‌شود. در ضمن اگر شما تلفن ثابت را به شماره‌ای در خارج از کشور دایورت کنید برای شما هزینه‌های بین‌اللملی محاسبه نمی‌شود.

در بلاگ نواتل بخوانید: هر چیزی که باید در مورد انتقال خط تلفن ثابت بدانید

دایورت تلفن ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

دایورت تلفن ثابت

یکی از رو‌ش‌های دایورت تلفن یا همان انتقال تماس ثابت به یک خط ثابت، دنبال کردن کد دستوری زیر است:

*۲۱*شماره مورد نظر#

در این کد، ابتدا باید علامت * سپس ۲۱ و بعد شماره مورد نظر و در نهایت علامت # را شماره‌گیری کنید.

برای غیرفعال کردن این کد باید دستور زیر را دنبال کنید:

#۲۱#

یکی دیگر از روش‌های انتقال خط تلفن تلفن ثابت، در صورت اشغال بودن شماره‌گیری کد زیر است:

*۴۳* شماره مورد نظر#

برای غیرفعال کردن این کد، دستور زیر را دنبال کنید:

#۴۳#

اگر با اجرا کردن کد دستور بالا خط تلفن شما دایورت نشد، به این معنا و مفهوم است  که قابلیت انتقال تماس برای خط تلفن شما در حال حاضر فعال نیست. برای فعال کردن این قابلیت باید به نزدیک مخابرات منطقه مراجعه کنید. معمولا فعال کردن قابلیت دایورت کردن خط ثابت، یک یا دو روز کاری زمان می‌برد. گاهی علت عدم فعال نشدن این قابلیت، مربوط به مخابرات منطقه است و تا زمانی که مخابرات منطقه مربوطه مشکل را حل‌نکند، قادر به استفاده از این سرویس نخواهید‌بود.

 مرکز تماس پس از اعلام درخواست، فرآیند ارسال خط تلفن را فعال می‌کند. کد زیر را با تلفن ثابت خود با رعایت پیش نیازهای حمل و نقل ثابت وارد کنید:

# شماره مقصد * ۲۱ * نحوه انتقال خط تلفن توجه داشته باشید که شماره مقصد، شماره‌ای است که می‌خواهید به آن تغییر مسیر دهید. همچنین راهی برای انتقال تلفن ثابت به تلفن ثابت شهری است. با وارد کردن این کد گوشی شما به خط دیگری منتقل می‌شود و دیگر خط شما زنگ نمی‌زند.

چگونه دایورت تلفن را لغو کنیم؟

چگونه دایورت تلفن را لغو کنیم؟

روش غیرفعال کردن برای غیرفعال کردن ارسال خط تلفن، کد #۲۱* را با تلفن مقصد وارد کنید. پس از واردکردن این کد، خط تلفن شما به حالت قبل باز می‌گردد. این کد برای حذف دایورت از گوشی تعبیه شده است.

و در پایان

توجه داشته باشید که در گوشی‌هایی مانند پاناسونیک، بوق پس از فوروارد تغییر می‌کند. این تغییر در صدا نشان دهنده تغییر مسیر خط تلفن است. همچنین زمانی که خط تلفن خود را فوروارد می‌کنید، تمامی نرخ‌های تماس برای خط تلفن مقصد محاسبه می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر با نواتل ۰۲۱۹۱۶۹۱۰۰۰ در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه