مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات | دو نسل تلفن
یکی از اساسیترین نیازهای انسان در جوامع امروزی تلفنهای ثابت است و با وجود سیمکارتها و شمارههای شخصی به شدت کاربردی است. تلفنهای ثابت مخابراتی تفاوتهایی با تلفنهای ابری دارند. اگر شما نیز آگاهی چندانی نسبت به مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات ندارید، توصیه میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید و به محتوایی که ارائه میدهیم، دقت کنید.برای بیان مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات لازم و ضروری است که هر یک از مفاهیم عنوان شده را به خوبی بشناسید و به کاربردهای آنها آشنایی داشته باشید. به این منظور قبل از بیان تفاوتها و مقایسه خطوط تلفن ثابت و ابری به بررسی هر یک از این مفاهیم میپردازیم.
تلفن مخابراتی چیست؟
خط تلفن مخابراتی در واقع به خطوط ثابتی گفته میشود که همه ما در منازل خود از آنها استفاده میکنیم. اگر شخصی تمایل به داشتن شماره ثابت و خط مخابراتی داشته باشد کافی است به اداره مخابرات محلی خود مراجعه کرده و درخواست خط ثابت تلفن مخابراتی را ثبت کند تا بر اساس قوانین موجود خط تلفن ثابتی به او واگذار شود و اینکه آیا خط خالی برای شمادارند برای انتقال و یا خیر که خود یک چالش بزرگی میباشد .
خط تلفن ثابت و یا مخابراتی که دریافت میکنید، امکان جابهجایی ندارد؛ به عنوان مثال تصور کنید که در یک دفتر حقوقی مشغول به کار هستید و برای دفتر وکالت خود درخواست تلفن مخابراتی میدهید. به هنگام جابهجایی محیط کاری و دفتری خود نمیتوانید تلفن مخابراتی را با خود همراه ساخته و به مکان دیگری جابهجا کنید. این شماره مخابراتی تنها به آن مکان ثابت تعلق دارد و این امکان که خط شما را انتقال دهند هم از شما وقت بسیاری میگیرد که معمولا هم انجام نمی شود.
برخی از افراد با این ویژگی خط تلفن مخابراتی مشکل دارند و این ویژگی ممکن است که به کسب و کار و بیزینس آنها آسیب جدی وارد کند. در ادامه برای شما درباره ویژگیهای خط تلفن ثابت مخابراتی خواهیم گفت، همراه ما باشید.
بررسی ویژگیهای خط تلفن مخابراتی
برخی از خطهای تلفن ثابت و خط تلفن مخابراتی امکان و قابلیت نصب اینترنت پر سرعت را ندارند و این مشکل به دلیل وجود PCM به روی اتصال خط است که امکان و اجازه استفاده از خطوط پرسرعت اینترنت را در اختیار کاربران قرار نمیدهد. از مهمترین ویژگیهای تلفن مخابراتی به این نکته میتوانیم اشاره کنیم که از طریق سیمهای مسی ارتباطات مخابراتی را میسر میسازد و با عنوان خط تلفن ثابت شناخته شده است؛ از جمله مهمترین معایب استفاده از خطهای تلفن مخابراتی و ثابت میتوانیم در مقاله مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
۱-هزینههای سنگین سیمکشی و کابلکشی.
۲-محدود بودن به یک محل و موقعیت مکانی ثابت.
۳-وجود محدودیتهای مخابراتی برای درخواست خط تلفن در شرایط خاص.
۴-میزان کیفیت پایین انتقال صوت و صدا از طریق تلفن مخابراتی.
مطلب پیشنهادی : امنیت تلفن ابری چقدره ؟
چرا استفاده از خط تلفن مخابراتی و ثابت در مقایسه با خط تلفن ابری کاهش یافته است؟
در حال حاضر شاهد استقبال کاربران و متقاضیان از خط تلفنهای ابری هستیم و دیگر تلفنهای ثابت مخابراتی مشابه گذاشته متقاضیان بسیاری ندارند. در این بخش از مقاله برای شما با یک مثال ساده و واضح این مسئله مهم را شرح میدهیم، همراه ما باشید.تصور کنید که مدیرعامل یک شرکت هستید و برای کسب و کارتان به تلفن ثابت با قابلیت و امکانات تلفن گویا، ضبط کلیه مکالمهها، صفهای تماسی داخلی و بسیار و سایر موارد دیگر نیاز دارید و این امکانات به شدت حائز اهمیت بوده و به روی کسب و کار شما تاثیر فوقالعادهای دارند.
معمولا افراد در این شرایط به فکر گرفتن خط تلفن هستند و به ادارههای مخابرات مراجعه میکنند. مخابرات در صورتیکه ظرفیت خالی در زمینه خط تلفن ثابت داشته باشد، قادر به فروش خط تلفن مخابرانی به صورت محدود به شرکتها و کسب و کارها است. پس از خرید خط تلفن مخابراتی مدیرعامل شرکت باید برای تهیه سختافزار گرانقیمت و یا سانترال و سیمکشی دفتری اقدام کند و لازم است که تلفنهای سختافزاری پاناسونیک نیز تهیه و خریداری کند.
خرید خط تلفن مخابراتی و ثابت به انضمام وسایل و تجهیزات نامبرده هزینهای معادل ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان به صورت میانگین دارد و این هزینهها به نوع ارتباطات و کسب و کار شما بستگی دارد. افراد امروزه خرید خط تلفن ابری را به خط تلفن مخابراتی ترجیح میدهند؛ زیرا با خرید تلفن ابری ۸۰ درصد از هزینههای نامبرده را کاهش داده و صرفهجویی میکنند.
بنابراین مهمترین تفاوت و مقایسهای که درباره تلفن ابری و خط تلفن مخابراتی یا ثابت میتوانیم داشته باشیم، به مسئله هزینههای مالی مربوط میشود. در ادامه اطلاعات مفیدی در زمینه خط تلفن ابری در اختیارتان میگذاریم تا به راحتی قادر به مقایسه تلفن ابری با تلفن مخابراتی یا ثابت باشید.
تلفن ابری چیست؟
تلفن ابری سازمانی با برقرای تماس بر بستر اینترنت امکان استفاده از مزایا تلفن ثابت را با هزینه کمتر و امکانات تخصصی تلفن ویپ با سانترال مجازی و تلفن گویا را در اختیار شما قرار می دهد.تلفن ابری بدون هیچ کاستی بلکه با بازدهی بیشتر و صرفه جویی اقتصادی با خرید شماره ثابت مجازی که مالکیت تمام دائمی خط تلفن ثابت به نام شما میشود، دیگر دغدغه تغییر شماره تلفن ثابت برای تغییر دفترکار وجود ندارد و مهم تر از آن نیاز به تجهیزات و سخت افزار جانبی، سیم کشی، ip phone،دستگاه تلفن و… نیست. برخلاف سایر شرکت ها که شماره تلفن ثابت مجازی فقط قابلیت تماس ورودی دارد در تلفن ابری نواتل امکان برقراری تماس ورودی و تماس خروجی و همچنین ویدئو کنفرانسبه صورت همزمان وجود دارد.
تلفن ابری یا همان تلفن مجازی یکی از خدمات پرکاربرد برای کسب و کارهای مختلف خصوصاً استارتاپها و کسب و کارهی نوپا و کوچک نیست بلکه بروز ترین سازمان ها و شرکت ها امروزه از این سرویس محبوب و پرطرفدار است. با استفاده از تلفن ابری میتوانید صاحب یک خط تلفن ثابت مجازی با شماره تهران یا هر شهری که هستین بشوید و بدون نیاز به دفتر فیزیکی و تجهیزات مربوطه به بسیاری از نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید. قبل از هر چیز بهتر است با رایانش ابری اشنا شوید که پایه و اساس خدمات تفله ابری میباشد.
تلفنهای ابری را بهصورت اینترنتی ارائه میدهند و مانند تلفنهای مخابراتی و ثابت نیاز به هزینههای سیمکشی نداشته و از این بابت کاملا مقرون به صرفه هستند. برای اینکه امکان استفاده از خط تلفن ابری را داشته باشید، لازم و ضروری است که امکان اتصال سیستمها به شبکه IP را داشته باشید تا از خدمات خط تلفن ابری استفاده کنید.
جالب است بدانید که به کمک خط تلفن ابری قادر به استفاده از تماسهای دو طرفه با تعرفه و هزینههای ارزان و مقرون به صرفه خواهید بود و کلیه هزینههای مکالمات خط تلفن ابری مشابه و معادل خط تلفن شهری است و برای تماسهای ورودی نیز هزینهای پرداخت نمیشود و با استفاده از این سرویس هیچ تماسی را از دست نخواهید داد و بدون شک این برای کسب و کارها و بیزینسهایی که نیاز ضروری به خطوط تلفن دارند، حائز اهمیت است.
مطلب پیشنهادی : سرویس Hosted PBX چیست؟
مهمترین تفاوت خط تلفن ابری و ثابت در چیست؟
به جرعت میتوانیم بگوییم که مهمترین تفاوت خط تلفن ثابت یا مخابراتی با خط تلفن ابری محدودیت در مکان است. برای کسب و کارهای اینترنتی نیاز خط تلفن ابری ضروری بوده و پاسخگویی به این خطوط تلفن و مدیریت آن به مراتب آسانتر از خطهای تلفن مخابراتی است و به هنگام استفاده از آنها هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.
چرا باید خط تلفن ابری بخریم؟
زمانی که خط تلفن ابری خریداری میکنید در مقایسه تلفن مخابراتی نیاز به تجهیزات و سختافزارهای جانبی، سیمکشیهای هزینهبردار، IP phone و سایر موارد دیگر نخواهید بود. خط تلفنهای ابری قابلیت تماس ورودی و خروجی داشته و از همه مهمتر اینکه این خط تلفن بهصورت دائم به نام شما خواهد بود و در صورت تغییر مکان و موقعیت شرکت بیزینسی و تجاری میتوانید این خط تلفن را با خود جابهجا کرده و با خود همراه سازید.
هزینه راهاندازی خط تلفن ابری به مراتب کمتر از خط تلفن ثابت است و به جرعت میتوانیم بگوییم که در ۷۰ درصد از هزینههای خود صرفهجویی خواهید کرد. توجه داشته باشید که خط تلفن ابری یکی از مهمترین ابزارها برای مشاغل دورکاری محسوب میشود و به راحتی میتوانید پاسخگوی تماسهای ورودی باشید و تماس خروجی نیز داشته باشید. در ادامه برای شما از مزیتهای خرید خط تلفن ابری خواهیم گفت، همراه ما باشید.
بررسی مزایای خرید خط تلفن ابری
با توجه به گزینههایی که گفتیم و همچنین مقایسه تلفن ابری با تلفن مخابراتی تا حدودی با مهمترین مزیتهای خط تلفن ابری آشنا شدهاید. در این بخش به شرح مفصل به بررسی این مزیتها میپردازیم که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
۱. صرفهجویی بسیار زیاد در استفاده از تلفن ابری
زمانی که برای خرید خط تلفن ابری برای کسب و کار و بیزینس خود اقدام میکنید، دیگر لازم نیست سرمایهگذاری در زمینه سختافزار داشته باشید. با توجه به اینکه سیستم تلفن ابری در فضای رایانش ابری فعالیت داشته و ارز این طریق قابلیت مدیریت دارد، شما تنها موظف به پرداخت هزینه خدمات خود هستید. عدمنیاز به سرمایهگذاری در بخشهای سختافزاری برای خرید تلفنهای ابری و عدمنیاز به تجهیزات به شدت مقرون به صرفه بوده و از این بابت در کانون توجهات قرار گرفته است.
۲. امکان صرفهجویی در زمان
برای خرید خط تلفن مخابراتی باید به مراکز مخابرات مراجعه کرده و وقت قبلی رزرو کنید و همچنین مدت زمانی را برای خرید بهترین تجهیزات سختافزاری سپری کنید. از طرفی نیازمند یک تکنسین متخصص برای نصب تجهیزات و سیمکشیهای مربوطه هستید. به هنگام خرید خط تلفن ابری این قبیل از دردسرها را نخواهید داشت و در کمترین زمان ممکن خط تلفن ابری را دریافت کرده و میتوانید شروع به استفاده از آن کنید.
۳.امکان نظارت واقعی بر کلیه مکالمات
زمانی که از خدمات تلفن مخابراتی استفاده میکنید برای راهکارهای مرکز تماس سنتی از جمله مراکز تماسهای پاناسونیک، ایزابل، استریسک و… نیازمند صرف وقت برای دریافت گزارشها هستید و باید ساعات طولانی را در این زمینه سپری کنید.
جالب است بدانید به هنگام استفاده از خط تلفن ابری میتوانید به سهولت بر تمامی گزارشها و مکالمههای صورت گرفته در بیزینس و کسب و کارتان نظارت کامل داشته باشید.
۴. امنیت بسیار بالای تلفنهای ابری
مراکز تماس ابری در مقایسه با مراکز تماس تلفی مخابرانی و ثابت امنیت و ایمنی بیشتری دارند و برقراری امنیت در آنها بر عهده شرکت خدماتدهنده است و از این بابت آسودگی خاطر خواهید داشت. تیم ارائه دهنده خدمات تلفن ابری هنواره نسخههای به روز شده نرمافزارهای مورد نیاز، فایرول و وصلههای امنیتی را برای شما ارائه میدهند و نیازمند استخدام به تیم امنیتی متخصص و خبره نخواهید بود.
جمعبندی و سخن پایانی
استفاده از خطهای تلفن ثابت و خطهای تلفن ابری بهشدت شایع است و در حال حاضر شاهد استفاده بسیار زیاد از خطهای تلفن ابری در کسب و کارها و بیزینسهای مختلف هستیم. ما در این مقاله به مقایسه خطوط تلفن ابری و خطوط تلفن مخابراتی یا ثابت پرداختیم و هر آنچه که لازم بود درباره این خطوط تلفن بدانید، تا با تفاوتهای آنها آشنا شوید، ارائه دادیم.
چنانچه قصد خرید یکی از بهترین خطوط تلفن ابری را داشته باشید، حال با آگاهی کامل و شناخت مزیتها و ویژگیهای خط تلفن ابری میتوانید برای خرید اقدام کرده و به صورت دائم از این خط تلفن استفاده کنید.
همچنین ببینید
امنیت تلفن ابری چقدر قابل اعتماد است؟
امنیت تلفن ابری چقدر قابل اعتماد میباشد؟ آیا سازمان ها می توانند به تلفن های …
واقعا تلفن ابری بهتره از خط تلفن های مخابرات و همه جا هم میتونیم استفاده کنیم
چه جالب
اینکه برای استفاده از تلفن های ابری به سیم کشی و کابل کشی داخل سازمان نیاز نیست خودش یه مزیت بزرگه.مگه چند تا از سازمان ها، شرکت برا خودشونه و احتیاج به جابه جایی ندارن ؟؟؟
با سلام
ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرتون امید وارم مفید بوده باشه برای شما
به نظر من همین که تلفن های ابری امکان جابه جایی و دورکاری با هزینه ی خیلی کم دارن عالیه و ارزش خریداری کردن رو داره .
با سلام
بله کاملا درست میفرمایید و خیلی از کسب و کار ها برای دورکاری این خط رو تهیه کرده اند
باتوجه به شرایط بد اقتصادی سرویس ابری میتونه خیلی مقرون به صرفه باشه و تا حدود خیلی زیادی از هزینه هارو کاهش بده و قطعا سرویس جالبی هست با توضیحاتی که داده شده
با سلام
ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرتون امید وارم مفید بوده باشه برای شما
بسیار عالی و جامع بود تشکر
با سلام کاربر گرامی
ممنون از به اشتراک گذاشتن نظرتون
قیمت حدودی تلفن ابری چقدر هستش ؟؟؟
باسلام و وقت بخیر
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی بیشتر با شماره ۸۲۸۰۱۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.
بنظرم نیازی به مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت نیست معلوم و آشکار هستن که تلفن ابری مزایای بسیار بیشتری داره
با سلام
تلفن ابری خیلی امنتیت بیش تری دارد و در این موضوع مقاله ای داخل وبلاگ میزاریم
سلام امنیت کدوم بیشتر هستش ؟؟ تلفن ابری یا تلفن مخابرات؟؟
با سلام کاربر گرامی
بدون شک امنیت تلفن ابری بیش تر می باشد
به نظر من نباید مقایسه کرد چون هر کدوم برای زمان خودش خوب بوده و نمیشه گفت تلفن ابری بهتره چون وقتی اینرنت قطع بشه دیگ نمیشه کاری کررد فک کن یه اتفاق اروژانسی پیش اومده ابنترنت هم نداری اون موقع چی؟؟ بازرم تلفن ابری خوبه؟؟
با سلام
ممنون از شما کاربر گرامی
خیلی جالب و عالی بود
با سلام
ممنون از شما کاربر گرامی
مقایسه تلفن ابری بات مخابرات واقعا ایده خوبی بود . ممنون ازتون
با سلام
ممنون از شما کاربر گرامی
مقایسه جالبی بود
با سلام و وقت بخیر
ممنون از شما کاربر گرامی
مقایسه خوبی بود و واقعا همه ما الان باید یه مهاجرتی کنیم به سمت تلفن ابری وای کاش اینترنت پر سرعت هم داشتیم بدون نوسان که خیالمون کلی راحت باشه.
بسیار مقاله جالبی و مفیدی بود ممنون از شما
با سلام و وقت بخیر
ممنون از شما کاربر گرامی
با سلام کاربر گرامی
امیدوارم از خواندن محتوا مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت لذت کافی را برده باشید.
عالی بود و خیلی تخصصی دو نسل تلفن رو بررسی کرده بودید ممنونم
باسلام و وقت بخیر
ممنون از شما کاربر گرامی
مقایسه جالبی بود ولی خوب انقدر ها هم خط تلفن ثابت بد نیست و مزایای خوب خودشو داره
باسلام و وقت بخیر
ممنون از شما کاربر گرامی
بله در آن شکی نیست ولی هر چیزی دوره خودش را دارد و همیشه این چرخه وجود داشته
بسیار مقاله جالبی و مفیدی بود ممنون از شما
با سلام
تشکر از نظر خوبیتون 🙏
با سلام
ممنون از شما کاربر عزیز برای به اشتراک گذاشتن نظر خوبتون
امیدواریم محتواب مقایسه تلفن ابری مفید بوده باشه