پرایوت نامبر یا شماره خصوصی چیست؟

نویسنده نواتل
4 ماه پیش
خواندن 2 دقیقه
5115 بازدید
بلاگ » آموزش‌های حوزه ارتباطات » پرایوت نامبر یا شماره خصوصی چیست؟

Private number یا no number شماره‌های خصوصی هستند که اعداد آن‌ها توسط شرکت مخابرات مخفی می‌شود. این شماره‌ها فقط در دست نهادهای ویژه است و افراد عادی و شرکت‌های خصوصی امکان استفاده از آن‌ را ندارند.

این شماره‌ها ممکن است به شکل‌های زیر در تلفن همراه شما نمایش داده شوند:

    • Private number
    • No number
    • Unknown number
    • No id caller

در ادامه به جزئیات بیشتری درباره شماره خصوصی می‌پردازیم.

چه کسانی از پرایوت نامبر استفاده می کنند؟

بر طبق مصوبه دولت، تنها نهادهای ویژه که درخواست رسمی خود را از طریق نامه‌نگاری به شرکت مخابرات تقدیم کرده‌اند، می‌توانند از پرایوت نامبر یا شماره‌ خصوصی استفاده کنند. اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، تحت هیچ شرایطی امکان دسترسی به پرایوت نامبر را ندارند.
بنابراین تماس‌هایی که به‌صورت پرایوت نامبر با شما گرفته می‌شوند.

تفاوت پرایوت نامبر با no number

 توجه داشته باشید که در صورت برقراری تماس از طریق برخی از خطوط مخابراتی قدیمی‌ – که به‌روزرسانی نشده‌اند – هم ممکن است شماره به‌صورت خصوصی یا Private number نمایش داده شود. البته بر اساس مصاحبه‌های روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، این مشکل در حال رفع‌شدن بوده و امروزه امکان استفاده از شماره‌های خصوصی برای شهروندان عادی تقریبا به صفر رسیده است.

نکته مهم: در پاره‌ای از موارد دیده شده است که بعد از تبدیل خطوط اعتباری همراه اول به خطوط دائمی، گاهی شماره فرد به‌صورت Private number نشان داده می‌شود؛ در صورتی که با این موضوع مواجه شدید، برای جلوگیری از عواقب حقوقی آن فورا با پشتیبانی همراه اول تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

آیا باید به تماس‌های پرایوت نامبر یا No Number پاسخ بدهیم؟

با توجه به آن‌که تماس‌های پرایوت نامبر و No Number از سوی نهادهای خاص گرفته می‌شوند، پاسخ‌ یا پاسخ‌ندادن به آن کاملا یک تصمیم شخصی است و باید براساس عواقب یا حتی مزایایی که ممکن است برایتان داشته باشد تصمیم‌گیری کنید.
برای مثال اگر برای استخدام در یک نهاد نظامی اقدام کرده‌اید، ممکن است برای اطلاع نتیجه درخواست‌تان، مستقیما به وسیله شماره‌های خصوصی سازمان با شما تماس بگیرند؛ بنابراین عدم پاسخگویی به آن می‌تواند عواقب بدی برای آینده شغلی‌تان داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه