هر چیزی که باید در مورد انتقال خط تلفن ثابت بدانید

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 7 دقیقه
20799 بازدید
بلاگ » آموزش‌های حوزه ارتباطات » هر چیزی که باید در مورد انتقال خط تلفن ثابت بدانید

تا به حال درگیر مراحل سخت مخابراتی بوده است؟ انتقال تلفن ثابت بسیار پروسه‌های خسته‌کننده دارد و گاهی این پروسه بقدری سخت می‌شود که افراد اعطای این کار را به لقایش می‌بخشند. انتقال خط تلفن ثابت همیشه به دلیل مشکلات یک مرکز مخابراتی مثل پٌر شدن سوییچ‌ها یا محروم بودن از مناطق ارتباطات زیر ساختی نیست. گاهی اوقات ممکن است یک کسب و کار تصمیم بگیرید از شماره تلفن یک شهر دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است یک شرکت در اصفهان باشد، اما بخواهد یک شماره تلفن تهران نیز داشته‌باشد.

ممکن است یک شرکت دفتر استیجاری داشته باشد و روی خط تلفن قدیمی خود ساخته باشد و در صورت قطع شماره تلفن ثابت احتمال ریزش مشتری باشد، برای از دست دادن تلفن ثابت می‌توان از روش انتقال خط روی تخت اینترنت یا وایرلس استفاده کرد. برای اینکه باید بدانید خط تلفن ثابت اینترنتی چگونه می‌شود و چه امکاناتی را با ما همراه باشید تا انتهای این مقاله داشته باشید.

مزیت های استفاده از خط تلفن ثابت اینترنتی

مشکل نبود خط تلفن ثابت در یک منطقه دو دلیل مهم و اساسی وجود دارد و آن را به سوییچ‌های مخابراتی و محروم بودن منطقه از زیرساخت ارتباطی مخابراتی است. کسب‌وکارهایی که در این شرایط امکان انتقال خط تلفن روی بستر اینترنت از یک منطقه به دیگر یا پیاده‌سازی یک بستر ارتباطی مانند وایرلس وجود دارد، منطقه تا خط تلفن را روی این تخت‌ها به محل مورد نظر انتقال می‌دهد. انتقال خط تلفن بر بستر اینترنت و تخت بیسیم از متداول‌ترین روش‌های انتقال خط تلفن ثابت اینترنتی است.

عدم امکان ارائه خط تلفن ثابت در یک منطقه

1-استفاده از یک شماره در هر منطقه‌ای

گاهی اوقات ممکن است فروش و ارتباطات یک کسب و کار در شهری دیگر باشد، اما افرادی که این کسب و کار را هدایت می‌کنند در آن شهر وجود ندارند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به یک فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی از شهرهای کوچک ادارات می‌شوند و هدفشان در شهری دیگر است، در این شرایط انتقال خط تلفن ثابت یا خط تلفنی که می‌شوند با این کسب و کار کمک می‌کنند تا شماره همان شهر را برای ارتباط با مشتریان خود داشته‌باشید.

2-نقل مکان 

خیلی از کسب و کارهای امروزی به صورت استیجاری هستند و همیشه این نگرانی برای مدیران یک کسب و کار وجود دارد که در صورت جابجایی مکان‌هایی برای خط تلفن ثابتی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود می‌افتد؟ باتوجه به پیشرفت فناوری‌های ارتباطی بهترین راه حل استفاده از خط تلفن اینترنتی (ابری) است. این نوع اتصال به یک مکان خاص و به راحتی امکان انتقال آن را دارد. ممکن است از خطوط ارتباطی استفاده شود، در این شرایط انتقال خط روی بستر اینترنت یا وایرلس از طریق مبدل‌ها ویپ امکان پذیر خواهد بود. به صورت معمول انتقال خط از یک مرکز مخابراتی به مرکز مخابراتی دیگر کار بسیار پر دردسر است و گاهی اوقات نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم یک بار برای همیشه برای خلاصی از شر این چالش‌ها خط تلفن ثابت اینترنتی را جایگزین خطوط مخابراتی قدیمی کنید. 

3-انتقال خط تلفن ثابت به مکان دیگر

در رابطه با نحوه و روش نقل و انتقال خط تلفن در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد و اصفهان مشترکین مخابرات برای انتقال خط تلفن ثابت با مراکز تلفن شهر و منطقه شهر مراجعه کننده و آدرس محل زندگی یا کار جدید خود را اعلام کرده‌اند. همکاران در مرکز تلفن‌ها را انجام می‌دهند و با وجود شرایط و امکان عملیات انتقال خط را آغاز می‌کنند.

گاهی اوقات ممکن است امکان و شرایط انتقال خط تلفن ثابت مورد نظر وجود داشته‌باشد، اما افراد دارای مدارک هوییتی یا حقوقی دارای مشکل باشند. این افراد حدودا تا یک ماه فرصت دارند تا نواقص مدارک را تشخیص‌دهند. انتقال خط تلفن ثابت اینترنتی کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد و شما مشکلی برای انجام این کار نمی‌خواهید داشته باشید.

در بلاگ نواتل بخوانید: مرکز تلفن ابری چیست و چه کاربردی برای کسب و کارهای آنلاین دارد؟

چند نوع انتقال خط تلفن ثابت داریم؟

چند نوع انتقال خط تلفن ثابت داریم؟

خط تلفن آنالوگ

برای انتقال خط تلفن ثابت آنالوگ نیازمند دو مبدل به نام گیت وی FXO و گیت وی FXS هستید که یکی در مبدأ و دیگری در مقصد به‌عنوان فرستنده و گیرنده قرار می‌گیرد. انتقال تلفن از طریق اینترنت، اینترانت و وایرلس صورت می‌گیرد. بدیهی است که در مبدأ باید شرایط قرار دادن مبدل را داشته باشید. این مبدل به اندازه یک مودم اینترنتی است.

خط تلفن ایوان

خط تلفن ایوان یکی از انواع خطوط تلفن مشترک است که روی یک سیم امکان استفاده از ۳۰ تلفن را به صورت همزمان به کسب و کارها می‌دهد. در واقع این تلفن ایوان باعث می‌شود خط بوق اشغال نشنوند و هیچ‌وقت پشت نمانند. برای انتقال خط E1 نیازمند گیت وی ایوان هستید. انتقال خط در تمام روش‌ها به‌وسیله انتقال خط تلفن از طریق اینترنت، اینترانت (مثل MPLS) و وایرلس امکان‌پذیر است.

انتقال خط تلفن اینترنتی

خط تلفن اینترنتی به‌روزترین خط تلفن است که بر روی بستر اینترنت و با استفاده از فناوری VoIP از طریق شرکت‌های خصوصی که دارای مجوز FCP هستند، می‌شود. این خط ساده‌ترین روش انتقال خط را دارد، زیرا هیچ وابستگی به یک مکان خاص ندارد و معمولاً در هر شرایط تلفنی به زودی منتقل می‌شود.

آیا برای انتقال خط تلفن ثابت نیاز به تجهیزات است؟ 

انتقال خط تلفن به صورت معمول تجهیزات نیازمند سختافزاری است. به‌طور مثال برای انتقال خط تلفن ایوان، نیاز به مبدل خط ایوان دارید. باید یادآوری کنیم که پیش از مبدل، برای دریافت خط تلفن E1 از مخابرات به یک مودم ایوان نیاز دارد که برای دریافت خط و ارتباط با مرکز مخابراتی می‌تواند وجود داشته باشد. خطوط مخابراتی آنالوگ نیز برای انتقال به دو مبدل با نام‌های گیت وی FXO و گیت وی FXS، یکی در مبدأ و دیگری در هدف نیاز خواهند داشت. این مبدل‌ها تعداد پورت قیمت‌های دارند. مثلاً اگر می‌توانید چهار خط تلفن آنالوگ را به دو گیت وی FXO و FXS چهار پورت انتقال دهید.

خط تلفن ویپ تنها نوع خط تلفن ثابت است که برای دریافت و انتقال به هیچ سخت‌افزاری نیاز ندارد و به هیچ موقعیت مکانی وابسته نیست. حتی برای استفاده از این خط تلفن ثابت به سخت‌افزار نیاز به نیاز و صرفاً با یک نرم‌افزار رایگان روی تلفن همراه هوشمند یا کامپیوترتان امکان حفظ مکالمه را دارد. خط تلفن ویپ نسل نوین خطوط تلفنی بسیاری از مشکلات خطوط تلفن پیشین خود را رفع کرده است و از یک فناوری نوین به نام VoIP در ارتباطات خود استفاده می کند.

 

     “خط تلفن ویپ برای انتقال به هیچ سخت افزاری نیاز ندارد”

راهنمای جامع انتقال تلفن ثابت اینترنتی                                            

راهنمای جامع انتقال خط تلفن ثابت

از مهم‌ترین انتقال خط تلفن ثابت می‌توانیم امکان ارائه خط تلفن، استفاده از خط تلفن شهر دیگر، محرومیت از یک منطقه را از ارتباطات زیرساختی مخابرات و انتقال‌مکان به دفتر کار جدید اشاره کنیم. خطوط مخابراتی مانند خط تلفن و خط تلفن آنالوگ برای انتقال و ارتباط با تجهیزات تجهیزات سخت افزاری در مبدأ و مقصد هستند، اما در مقابل خط تلفن اینترنتی که نسل نوین خطوط مخابراتی برای انتقال خط نیاز به هیچ سخت‌افزاری نیست و با ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها هستند. به محل جدید منتقل می شود. اگر هرکدام از شرایط انتقال خط را دارید یا کسب می‌کنید که به فناوری‌های روز مهم می‌دهید، از خط تلفن ویپ بهترین راه حل استفاده می‌شود و بدیهی است که از راهکارهای قدیمی به فناوری‌های نوین که دارای مزیت‌های بیشتر هستند، استفاده می‌شود.

و در پایان

در این مقاله سعی کردیم روش ها و راهکارهای انتقال خط تلفن آنالوگ را برایتان شرح دهید و شما را با خط تلفن اینترنتی نیز آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید خط تلفن ثابت اینترنتی با رایانه مجرب ما در تماس باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید و انتخاب کنید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Mahyar.k نیم‌رخ
    Mahyar.k

    من سرویس ابری از شما خریدم، اگر آدرس شرکت رو تغییر بدم انتقال تلفنم به ادرس جدید هزینه ای نداره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خیر هیج هزینه ای بابت انتقال نخواهید داشت.

  2. سهند مولوی نیم‌رخ
    سهند مولوی

    برای انتقال خط تلفن ویپ شرکتم از تهران به اصفهان نیاز به سخت افزار خاصی هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خیر نیاز به نرم افزار خاصی نیست و انتقال خط بدون هیچ هزینه ای انجام می شود.

  3. امجدی_وکالت نیم‌رخ
    امجدی_وکالت

    با این اوصاف برای دفتر ما چون به صورت استیجاری هم هست بابت انتقال خط تلفن شما استفاده از سرویس تلفن ابری رو پیشنهاد میکنید؟هزینه ای نداره انتقال خط ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله بهترین گزینه برای شما سرویس ابری هست و بابت انتقال خط هم هزینه ای پرداخت نمی کنید.

  4. darYa نیم‌رخ
    darYa

    امکان جابجایی خط تلفن ابری از تهران به اصفهان وجود داره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  5. شیما قنبرنژاد نیم‌رخ
    شیما قنبرنژاد

    برای انتقال خط تلفن ویپ یاز به سخت افزار خاصی هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خیر.سخت افزاری نیاز نیست و انتقال براحتی انجام خواهد شد.

  6. rezaaffshar نیم‌رخ
    rezaaffshar

    چطوری میتونم خط تلفن آنالوگ رو به دیجیتال تبدیل کنیم ممنونم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

  7. سعیدافشار نیم‌رخ
    سعیدافشار

    میخواستم بدونم برای انتقال خط تلفن ایوان چجوری باید اقدام کنم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

  8. محمد خاجانی نیم‌رخ
    محمد خاجانی

    سلام
    خط تلفن ابری رو رو هم همیشه انتقال داد به اشخاصی دیگر؟؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله موردی نداره و می توانید انتقال دهید.

  9. محمد نیم‌رخ
    محمد

    سلام، من یک خط تلفن ثابت تو کرمانشاه داشتم، الان منتقل شدم کرج، ایا میتونم برای گرفتن تلفن تو کرج از اون خط به هر نحوی استفاده کنم که خط اینجا رو بهم بدن؟ ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      شما میتونید خط کرمانشاه را برروی خطوط ابری دایورت کرده و تماس های خود را داشته باشید.

  10. امین نیم‌رخ
    امین

    سلام بنده اگر بخوام یه خط تلفن ثابت از سمتای خیابون بهارستان بخرم و بخوام ببرمش سمت خیابون خیام شدنی هست
    این خیابونا مخابراتاشون جداست آیا امکان بردن خط به جای دیگه وجود داره ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      در خصوص خطوط مخابرات لطفا با مخابرات منطقه صحبت بفرمایید ولی خطوط نواتل محدودیت مکانی ندارند و مبتنی بر ابر هستند و در هرکجا با اینترنت امکان پاسخگویی تماس را دارید.

افزودن دیدگاه