همه‌چیز در مورد خط تلفن هوشمند| مزایا و معایب خطوط IN

نویسنده نواتل
4 سال پیش
خواندن 5 دقیقه
2124 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » همه‌چیز در مورد خط تلفن هوشمند| مزایا و معایب خطوط IN
همه‌چیز در مورد خط تلفن هوشمند| مزایا و معایب خطوط IN

خطوط تلفن هوشمند IN، یکی از خدمات شرکت مخابرات ایران است که در سال‌های اخیر مورد استفاده‌ی بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ خطوط هوشمند در اصل برای تسهیل فرآیند دریافت انواع مشاوره‌های حقوقی، روانشناسی و پزشکی و… توسط مخابرات در اختیار کسب کارهای مشاوره ای قرار گرفت و با وجود اینکه به مرور محبوبیت خود را از دست داد اما همچنان بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. با مطالعه‌ی این مقاله، با خطوط IN و کاربردهای آن، بیشتر آشنا خواهید شد.

خطوط هوشمند IN چیست؟

خطوط تلفنی هوشمند زیرمجموعه‌ای از خدمات IN محسوب می‌شود که در واقع مخفف کلمه Intelligent Number است. مخاطب با شماره گیری خط تلفن هوشمند شما، با یک منشی گویا شروع به مکالمه کرده و توسط آن هدایت می‌شود تا به اپراتور مدن نظر متصل شود و یا به صورت هوشمند به علت تماس او رسیدگی شود. مشهورترین پیش شماره‌های تلفن هوشمند که احتمالا برایتان آشنا باشد، 909 و 9092 و… است. در ازای هر دقیقه دریافت مشاوره تلفنی و.. از لحظه‌ی اتصال تماس، مبلغی به قبض تلفن مخاطبی که با خطوط IN تماس می‌گیرد، اضافه می‌شود و مخابرات پس از دریافت این مبلغ با کسر سهم خود، باقی مانده را به حساب ارائه دهنده خدمات، بازمی‌گرداند.

خطوط هوشمند IN چیست؟

سرویس‌های قابل ارائه توسط خطوط IN

همانطور که اشاره شد خطوط IN فقط برای کسب و کارهایی کاربرد دارند که تمام یا بخشی از خدمات خود را به صورت غیرحضوری به مشتریان ارائه می‌دهند. برخی سرویس‌هایی که عموما مخاطبان تمایل دارند از طریق شماره گیری خط تلفن هوشمند دریافت کنند عبارتند از:

1. خدمات سرگرمی

  • قصه گوی تلفنی
  • سیستم جوک و لطیفه
  • فال حافظ

2. دریافت انواع مشاوره

  • مشاوره حقوقی
  • مشاوره روانشناسی
  • مکالمه با پزشکان
  • مشاوره کسب و کار
  • مشاوره تحصیلی و آموزشی
  • مشاوره املاک

چگونگی خرید خط تلفن هوشمند

برای کسب حق مالکیت یک خط تلفن هوشمند لازم است در ابتدا مجوزهای لازم را کسب کنید. پروسه‌ی کسب مجوز از مخابرات، معمولا یک ماه یا بیشتر زمان می‌برد و البته باید مدارک مشخصی به مخابرات ارائه دهید تا فرآیند اخذ خط تلفن هوشمند آغاز شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز خط هوشمند IN

مدارکی که باید برای خرید خط IN ارائه دهید، بنا به حوزه فعالیت شما، متفاوت است. در این قسمت به دو دسته بندی مهم و مدارک مورد نیاز آن‌ها می‌پردازیم؛

برای شرکت‌ها؛

  • اصل مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • اصل و کپی اساسنامه شرکت متقاضی
  • مهر سازمان
  • روزنامه شرکت شامل آدرس و اسامی صاحبان امضا
  • کد اقتصادی شرکت و شماره درخواست آن
  • پروانه تاسیس شرکت
  • ارائه خط مقصدی که شماره تلفن هوشمند باید روی آن دایورت شود.

برای روانشناسان و پزشکان؛

  • پروانه نظام پزشکی یا روانشناسی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و کپی پروانه تاسیس مطب
  • ارائه خط مقصدی که شماره تلفن هوشمند باید روی آن دایورت شود.

منظور از خط مقصد جهت دایورت خط تلفن هوشمند چیست؟

برای اینکه بتوانید ارائه خدمات مشاوره‌ای و سرگرمی از طریق خطوط هوشمند را آغاز کنید، باید یک خط با پیش شماره‌های معروفی مثل 909 و 9092 و 7070 به صورت استیجاری تهیه کنید تا مخابرات مالکیت این خط را به صورت موقت به سازمان شما بدهد. توجه داشته باشید که شماره تلفن IN، باید روی یک خط دیگر دایورت شود و امکان استفاده از آن به صورت جداگانه وجود ندارد.

منظور از خط مقصد جهت دایورت خط تلفن هوشمند چیست؟

 

تفاوت خطوط تلفن IN و خطوط تلفن اینترنتی

خط تلفن هوشمند و اینترنتی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. خطوط هوشمند از طریق مخابرات تهیه می‌شوند و به ازای هر دقیقه تماس، مخاطب مرکز مشاوره باید هزینه‌ای معادل با ماکزیمم تعرفه‌ی تماس‌های مخابرات بپردازد. اما ارائه دهنده خطوط تلفن اینترنتی شرکت‌هایی نظیر نواتل هستند؛ این خطوط به صورت ابری در اختیار شما قرار می‌گیرند و کافی است موبایل یا لپ تاپ شما مجهز به اینترنت باشد تا یک تماس عادی با مخاطبان خود داشته باشید. تعرفه‌ی تماس‌های خروجی این نوع خط از خطوط مخابراتی کمتر است و قابلیت اتصال مستقیم به مرکز تماس ابری را دارند.

دایورت خط هوشمند بر خط تلفن اینترنتی

اگر میخواهید برای مرکز مشاوره تلفنی خود خط هوشمند تهیه کنید، می‌توانید با دایورت آن روی خط اینترنتی همواره به آن دسترسی داشته باشید. به این روش شما از کلیه مزیت‌های یک مرکز تماس ابری بهره‌مند خواهید شد. با تهیه خط هوشمند و دایورت آن بر خط اینترنتی امکانات زیر برای شما قابل دسترسی خواهند بود:

  • امکان اتصال خط هوشمند به تلفن همراه کارکنان
  • امکان تعریف اپراتورهای متفاوت
  • عدم نیاز به تجهیزات سخت افزاری
  • امکان مسیریابی تماس و تعریف سناریوهای پیچیده
  • امکان ایجاد صف تماس و آهنگ انتظار
  • امکان ضبط و کنترل تماس‌ها
  • و ده‌ها قابلیت دیگر مرکز تماس ابری

معایب استفاده از خط تلفن هوشمند

تماس با خطوط تلفن هوشمند در بین مخاطبان به جهت بالا بودن هزینه‌های این تماس محبوبیت چندانی ندارد. از طرفی شرکت‌ها و متقاضیان تاسیس مرکز تماس، به علت تاخیر چند ماهه مخابرات در پرداخت، سعی در پیدا کردن راه حل‌های دیگر دارند.
راه اندازی مرکز تماس ابری برای ارائه خدمات متفاوت تلفنی مانند مشاوره حقوقی و روانشناسی، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد؛ اگر می‌خواهید با تعرفه‌ها و قابلیت‌های این محصول بیشتر آشنا شوید با کارشناسان نواتل در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. maryam نیم‌رخ
    maryam

    تجربه من از استفاده از خط تلفن هوشمند زمانی بود که برای گرفتن مشاوره حقوقی با یکی از مراکز تماس مشاوره ارتباط برقرار کردم اطلاعات خوب و بدون معطلی دریافت کردم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

    2. Rastin نیم‌رخ
      Rastin

      هزینه مکالمه با خط تلفن هوشمند روی قبض مخابرات میاد؟

      1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
        پشتیبانی نواتل

        شارژ خطوط ابری از طریق کیف پول در اپلیکیشن و همچنین شارژ اعتبار با تماس با کارشناسان و پرداخت مبلغ پیش فاکتور امکان پذیر است و شما قبضی از مخابرات دریافت نمی‌کنید.

افزودن دیدگاه