3 راهکار مهم برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 8 دقیقه
461 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » 3 راهکار مهم برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)

در سالهایی که کارشناس و مشاور فروش راهکار و تجهیزات ویپ بودم همیشه به این فکر می‌کردم که چطور باید فروش خودم را افزایش دهم و همینطور که شما به دنبال چنین روش‌هایی بودید و این مقاله را پیدا کرده‌اید من هم روزهایی در این مورد تحقیق کردم و نیازتان را به خوبی درک می‌کنم و می‌دانم دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. خوشحالم که می‌توانم از تجربیاتم برای افزایش فروش کسب و کار شما بنویسم. در اینجا می‌خواهم به شما 2 راهکار ساده برای افزایش فروش با صف تماس را بگویم تا بتوانید بهترین استفاده را از صف انتظار تماس (Queue Call) داشته باشید. فراموش نکنید که این یکی از ده‌ها روش افزایش فروش با مرکز تلفن ویپ است و نباید انتظار معجزه داشته باشید!

منظور از صف تماس چیست؟

بدون شک می‌دانید صف تماس چیست که در حال مطالعه این مقاله هستید اما برای اینکه ذهنمان هم مسیر شود یکبار هم تعریف من را بخوانید.

صف تماس یکی از خدمات مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی است که به صورت هوشمندانه به شما کمک می‌کند تا زمانی که تعداد اپراتورهای پاسخگوی شما کمتر از تماس‌های ورودی همزمان است آنها را در یک فضای مجازی نگه دارد، برایشان موسیقی پخش می‌شود، پیام‌های خبری، تخفیف یا مطالب جالب گفته می‌شود و در مجموع هر کاری که بتوانید سرِ فرد تماس‌گیرنده را گرم کنید که از صف خارج نشود و به محض آزاد شدن اولین اپراتور با او گفت و گو کند. شاید یکی از همین افرادی که در انتظار تماس هستند بهترین مشتری شما شود و بخواهد یک سفارش خرید بزرگی بگذارید. بنابراین باید تمام تلاش‌تان را کنید که هیچ تماسی را از دست ندهید. در یک جمله: “اگر تعداد افراد پاسخگو کمتر از تعداد تماس‌های ورودی همزمان باشد صف انتظار تماس به منتظر ماندن افراد کمک می‌کند تا تماسشان را از دست ندهید” در ادامه راهکارهای افزایش فروش با صف تماس را با جزئیات خواهم گفت تا بدانید چنین سرویسی چطور می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.

در بلاگ نواتل بخوانید: چت آنلاین چیست؟ پشتیبانی و گفتگوی آنلاین در سایت

راهکارهای طلایی برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)

راهکار اول: “از کوتاه‌ترین فرصت بیشترین استفاده را ببرید”

منظور از صف تماس چیست؟

سعی کنید قلاب خود را به گوش‌نواز ترین کلمات آغشته کنید. می‌پرسید چطور؟

از زمانی که فردی با شما تماس می‌گیرد و وارد مرکز تلفن ابری شما و در  نهایت وارد صف تماس می‌شود، زمان خیلی کوتاهی برای ارتباط موثر با او دارید اما باید بدانید که همین زمان کوتاه یکی از بهترین فرصت‌های شماست. زیرا ذهن مشتری آماده شنیدن حرف‌های شما پیرامون محصولتان است. پس سعی کنید از این فرصت کوتاه به بهترین شکل استفاده کنید. مثلا زمانی که مشتری در صف انتظار تماس است پیش از برقراری ارتباط با شما یک پیام از پیش تعریف شما برایش پخش کنید و مثلا بگویید: “شما از میان ده فرد دیگری که در صف هستند برنده 50% تخفیف محصول ما شدید و فقط در همین لحظه امکان استفاده از این کد تخفیف را دارید” جذاب نیست؟ شما باشید ترغیب به خرید نمی‌شوید؟

راهکار دوم: خودتان را تافته جدا بافته کنید!

قبل از آنکه نسبت به این جمله جبهه بگیرید باید بگویم که منظورم این نیست با یک ذهنیت واهی و کاذب خودتان را دستِ بالا بگیرد! تلاش کنید تا متمایز باشید و برای تافته جدا بافته شدن تلاشِ واقعی کنید. اکثر کسب و کارها همان سرویسی که شما دارید را دارند و استفاده می‌کنند و احتمال اینکه همان خدماتی که شما می‌دهید را هم بدهند اما چه چیز باعث می‌شود که یک نفر از شرکت رقیب شما خرید کند و از شما نکند؟!

یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش با صف تماس راهکار نگه‌داشتن نوبت افراد در صف و تماس اتوماتیک با او یک خدمات متفاوت بدهید. خیلی ساده است، مثلا تصور کنید با یک شرکت تولید کننده نرم‌افزار حسابداری تماس گرفته‌اید و وقتی وارد صف شدید نفر دهم هستید و همان لحظه به هزیه مکالمه و وقتی که از شما گرفته می‌شود و حس بدِ انتظار فکر می‌کنید. اگر در همان لحظه یک پیام اتوماتیک برای شما پخش شود و بگوید: “برای احتمام به وقت ارزشمند شما مشتری عزیز نوبتتان را حفظ می‌کنیم و 10 دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم، اگر موافق هستید عدد یک را فشار دهید” حسِ خوب را به مشتریانتان هدیه کنید و با این جزئیات کوچ به آنها بگویید که متفاوت هستید و حواستان به مشتریانتان هست. مطمئن باشید مشتری در این مدت منتظر تماس شما و سفارش خرید خواهند ماند.

همچنین شما می توانید با استفاده از چت آنلاین نواتل نیز این پشتیبانی سریع را روی بستر سایت خود نیز فعال کنید.

بگذارید برایتان داستانی تعریف کنم، سعی کنید خودتان را به جای شخصیت مشتری قصه بگذارید.

چند وقت پیش تصمیم گرفتم یک شلوار بخرم. به مجمع تجاری تیراژه تهران رفتم و همانطور که می‌دانید آنجا پر از فروشگاه‌های لباس است که اکثرا هم لباس‌هایشان را از چند تامین کننده یکسان تهیه می‌کنند. به چند فروشگاه رفتم، پرو کردم و در آخر یک شلوار لی که در اولین فروشگاه هم دیده بودم خریدم! فروشگاه اول ویترین خیلی نامناسبی داشت، صدای موسیقی انقدر زیاد بود که به سختی صدای فروشنده را می‌شنیدم و کاملا مشخص بود که تمام تلاشش را برای فروختن می‌کرد بدون آنکه به من (مشتری) فکر کند. پنج شش شلوار پوشیدم و آمدم بیرون. با کمال تعجب همان شلوار را از یک فروشگاه دیگر خریدم! ایندفعه فروشنده خیلی حواسش به اندام من، رنگ شلوارم، رنگ پوست و علایقم بود. ویترین و داخل فروشگاه خیلی مرتب بود. حتی چای و قهوه به من تعارف کرد و بسیار مودب بود و من اصلا حس قالب کردن نداشتم و با کمال میل خریدم را انجام دادم. خودتان قضاوت کنید، چه چیزی باعث شد هومنِ قصه ما از فروشگاه اول خرید نکند؟ جنس که همان جنس بود!

وجهِ تمایز و اهمیت به جزئیات، این چیزی بود که باعث شد از آخرین فروشگاه خرید کنم. در واقع از قلاب فروشنده آنقدر چیزهای خوشمزه و چشم‌نواز آویزان بود که نتوانستم دست خالی برگردم.

اگر به مشتری های خود اهمیت ندهید رقبای شما اهمیت خواهند داد (باب هانی)

 

راهکار سوم:  فکر کنید و هوشمندانه عمل کنید

راهکارهای طلایی برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)

این گزینه مهم‌ترین و طلایی‌ترین راهکار افزایش فروش با صف تماس است! شما باید فکر کنید و متناسب با نوع کسب و کار خود از این سرویس هوشمندانه استفاده کنید. همه کار با کامپیوتر را بلدند اما یک نفر با آن برنامه‌نویسی می‌کند، یک نفر با آن نویسندگی می‌کند، یک نفر با آن طراحی گرافیکی می‌کند و یک نفر هم فقط موسیقی گوشی می‌کند! این شما هستید که باید بتوانید حداکثر استفاده از ابزارهای ارتباطی را داشته باشید. پیش از هر چیز باید نسبت به آن آگاه باشید که سعی کردم تا حد زیادی شما را با این سرویس انتظار آشنا کنم. مابقی با شما، خوب فکر کنید و بهترین بهره‌ را از آن ببرید.

اجزای صف تماس

Caller: تماس های ورودی شرکت که وارد صف انتظار می شوند
Agents: اعضایی که به صف تماس پاسخ می دهند مانند کاربرانی که به عنوان منشی ثبت شده اند.
Static: اعضای ثابت یک صف که همواره داخل هستند و نمی توانند خارج شوند.
Dynamic: تماس گینده هایی کهکه می توانند از صف خارج یا داخل شوند.
Ring Strategy: الگوریتمی که تعریف میکنیم برای تسیم شدن تماس ها
MoH: موزیک یا تبلیغی (IVR)که برای تماس گیرنده پخش می شود.

صف تماس یکی از ده ویژگی مرکز تلفن ابری!

احتمالا بدانید که قابلیت صف تماس به تنهایی نه امکان پیاده‌سازی دارد و نه استفاده! این ویژگی در واقع یکی از ده‌ها قابلیت مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی مثل تلفن گویا، گزارش از تماس، ضبط مکالمات و … است که به کسب و کار شما کمک می‌کند ارتباطات تلفنی بهتری داشته باشید و با استفاده از ویژگی‌های مختلف فروش خودتان را افزایش دهید. همانطور که ابتدای این مقاله اشاره کردم نباید از صف تماس انتظار معجزه در افزایش فروش داشته باشید. افزایش فروش در یک کسب و کار از جزئیات زیادی تشکیل می‌شود که یکی از آنها می‌تواند به ارتباطات تلفنی مربوط باشد. ارتباطات تلفنی در اکثر کسب و کارها قلب تپنده و مهمترین کانال فروش است. به همین دلیل است که اهمیت به آن از اولویت بالایی برخوردار است.

در این مقاله سعی کردم سه راهکار افزایش فروش با صف تماس را به شما بگویم که بدون شک گزینه سوم بهترین راهکار است زیرا من نمی‌توانم برای تمام کسب و کارها یک نسخه عمومی بپیچم و این شما هستید که با تفکر و تصمیم هوشمندانه می‌توانید بهترین روش‌ها را پیدا کنید و به شرکت ارائه‌دهنده خدمات مرکز تلفن ابری پیشنهاد و از آنها بخواهید که به آن بال و پر بدهند. ما نیز در نواتل تلاش می‌کنیم با تشکیل اتاق فکر بر اساس نیاز و ایده‌‌های ذهنی شما بهترین خدمات و راهکار را برای افزایش فروش و افزایش رضایتمندی مشتریانتان ارائه کنیم.

اگر نیاز به مشاوره دارید و می‌خواهید بدانید آیا ایده‌هایتان بر روی صف تماس یا به صورت کلی بر روی مرکز تلفن ابری امکان پیاده سازی را دارد یا خیر، می‌توانید با کارشناسان نواتل تماس بگیرید یا فرم مشاوره را پر کنید تا همکاران من در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. مهنوش نیم‌رخ
    مهنوش

    میخواستم بدونم میتونم برای صف تماس یه پیام تبلیغاتی پخش کنم یا فقط باید پیام اماده صف انتظار رو بزارم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای صف انتظار شما بر اساس نیازتان هر پیامی که بخواهید میتوانید قرار دهید.

  2. Alborz_OnlineShop نیم‌رخ
    Alborz_OnlineShop

    اینکه برای صف پیام میتونیم خودمون محتوای پیام رو انتخاب کنیم و به شما بدیم برامون ست کنید خیلی خوبه.من فکر میکردم فقط یه پیام آماده اینکه شما چندمین نفر در صف هستید رو فقط میشه تنظیم کرد براش ولی ظاهرا پیاهای تبلیغاتی و کلی پیام جذاب دیگه هم میشه گذاشت

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  3. mohamadreza نیم‌رخ
    mohamadreza

    اون امکانی که توی این مطلب نوشتید که میشه نوبت افراد رو در صف تماس نگه داشت و بعد بصورت اتوماتیک باهاش تماس گرفت خیلی خوب هست و کارایی بالایی داره

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  4. احمد گودرزی نیم‌رخ
    احمد گودرزی

    اینکه میشه برای صف تماس یه پیام اتوماتیک بابت اینکه مثلا 10دقیقه دیگه با شما تماس میگیریم گذاشت و مشتری توی صف نمیمونه که بخواد کلافه بشه خیلی خوبه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  5. Niloofaram نیم‌رخ
    Niloofaram

    اطلاعات خوبی رو راجع به صف تماس نوشته بودید.ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  6. AmIr AbAs نیم‌رخ
    AmIr AbAs

    تلفن گویا و صف تماس به نظرم هردوش جزء اولویتهای سرویس ابری هستش

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  7. الهه_____مبینی نیم‌رخ
    الهه_____مبینی

    از اون امکان نوبت دهی اتوماتیک صف تماس خیلی خوشم اومد.ممنون بابت توضیحات کامل و مفید

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  8. setare_ahmadi نیم‌رخ
    setare_ahmadi

    هر شرکتی برای خطوطش حالا چه سانترال چه خط ابری باید صف تماس رو داشته باشه.ضروریه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  9. امین رضاپور نیم‌رخ
    امین رضاپور

    اطلاعات خوبی رو راجع به صف تماس نوشته بودید.ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  10. ساینا فراوانی نیم‌رخ
    ساینا فراوانی

    میتونم برای صف تماس یه پیام تبلیغاتی پخش کنم یا فقط باید پیام اماده صف انتظار رو بزارم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امکان پخش کردن پیام تبلیغاتی دلخواه شما برای صف تماس وجود دارد.

  11. علی رحمانی نیم‌رخ
    علی رحمانی

    برای صف انتظار هم میتوانیم موزیک بزاریم؟؟ چطوری باید تنظیم کنم؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد .
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

  12. هستی رمضانی نیم‌رخ
    هستی رمضانی

    صف انتظار موزیکال دارید برای تلفن ابری؟اینکه انتخاب موزیک به دست خودمون باشه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  13. farid.yarani نیم‌رخ
    farid.yarani

    با سلام
    امکانش هست در تلفن ابری صف تماس ها بر اساس استان ها باشه؟
    یعنی از هر استانی که تماس میگیرن یک نوع آوای انتظار پخش بشه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله شما می‌توانید تنظیمات صف تماس خود را متناسب با نیازمندی‌های کسب و کار خود طراحی نمایید. برای دریافت مشاوره لطفا با شماره 91691000 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه