تلفن گویا ivr چیست؟ برای شرح این ویژگی باید گفت: پشتیبانی از مشتری برای هر کسبوکار موفقی، بسیار مهم است. در ضمن فعالیت، مشتریان سؤالاتی دارند که باید در اسرعوقت به آنها پاسخ داده شود. متداولترین راه برای دریافت پاسخ هر سؤال از طریق تماس تلفنی است. هر کسبوکاری برای رسیدگی به شکایات مشتریان و ترافیک بالای تماسهایش تلاش میکند. هنگامی که ترافیک تماس مشتری افزایش پیدا کند، ضروری است که برای ارتقای محبوبیت برندتان، ترافیک را بهخوبی مدیریت کنید. یکی از بهترین راهحلها برای مدیریت تماسها استفاده از تلفن گویاست که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، همراه بودن شما با نواتل تا انتهای مطلب خالیازلطف نیست.
ivr چیست؟
در پاسخ به سؤال اینکه تلفن گویا چیست یا حتی ivr چیست، باید بگوییم تلفن گویا منوی صوتی از پیش ضبط شدهای است که در اختیار مشتریان قرار میگیرد. مشتریان از طریق صفحهکلید تلفن خود در منو حرکت کرده و گزینه مناسب را انتخاب میکنند. اگر تماسگیرنده از پاسخهای قبلاً ضبط شده ناراضی باشد، تلفن گویا آنها را به عوامل مربوطه متصل میکند که آنها میتوانند کمک خوبی برای او باشند. تلفن گویا، سیستمی با توانایی مسیریابی تماسها به بخشهای مربوطه است. این سیستم به مشتریان اجازه میدهد تا با یک دستیار مجازی کامپیوتری ارتباط برقرار کنند.
در بلاگ نواتل بخوانید: تلفن گویا هوشمند نواتل (تلفن گویا چیست)
ویژگیهای تلفن گویا ivr چیست؟
در گذشته داشتن تلفن گویا یک گوشی ساده، ویژگی خاصی بهحساب میآمد. زمانی که تماس میگرفتیم، برایمان پیامی پخش میشد و اغلب هم بهمحض شنیدن این پیام گوشی را قطع میکردیم. البته تلفنهای خانگی به معنای واقعی تلفن گویا نداشتند، اما چیزی که بین عموم جاافتاده بود، همین بود: منشی تلفنی.
اگر بخواهم دقیق بگوییم، تلفنهای خانگی صندوق صوتی دارند، نه منشی تلفنی. مثلاً زمانی که با شماره تلفن ثابت یکی از دوستانمان تماس میگرفتیم و به هر دلیلی پاسخگو نبود، پیامی اتوماتیک پخش میشد که بعد از شنیدن بوق، میتوانستیم پیغام بگذاریم تا شخص از دلیل تماس ما باخبر شود.
برای اینکه بگوییم ivr چیست، باید گفت بعد از ورود مراکز مدیریت تماس (در اصطلاح عمومی سانترال) به شرکتها، منشی دیجیتال یا همان (IVR) بهصورت هوشمند در خدمت کسبوکارها درآمد. با یک تعریف ساده میتوانیم اینطور بگوییم که منشی دیجیتال نسخه تعاملی صندوق صوتی است. برخی از ویژگیهای تلفن گویا عبارتاند از:
- تلفن گویا بهعنوان یک توزیع خودکار تماس عمل میکند.
- تلفن گویا تماسهای ورودی را به طور مؤثر مدیریت میکند.
- تلفن گویا نقش بسزایی در بهبود تجربه مشتری و کیفیت تعاملات دارد.
- تلفن گویا باکیفیت خود میتواند مدیریت کسبوکارتان را آسانتر و کارآمدتر کند.
تلفن گویا ابری نواتل
سیستم تلفن گویای نواتل راهی برای مدیریت و حفظ ترافیک تماسهای شماست. تلفن گویا هوشمند را میتوان پایه و اساس یکی از مهمترین ارکان ساختار مدیریت ارتباط با مشتریان دانست. تلفن گویا به سازمانها کمک میکند تا با مکانیزهسازی پاسخگویی به مخاطبین از طریق خطوط تلفنی سازمان، در سطح وسیعی هزینه نیروی انسانی را مدیریت و حتی کم کنند. با استفاده از تلفن گویا هوشمند نواتل قادرید بهصورت همزمان با تعداد نامحدودی از مخاطبین، زنده در ارتباط بوده و بر اساس نیاز هر مخاطب، پاسخگویی مناسبی داشته باشید.
ویژگیهای استفاده از تلفن گویا نواتل
انتخاب نواتل بهعنوان ارائهدهنده سیستم تلفن گویا میتواند مزیتهای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:
1- راهاندازی بسیار ساده و سریع ولی قدرتمند با تکنولوژی روز دنیا
2- تعریف تعداد نامحدود سناریوهای مختلف
3- قابلیت اجرای سناریوهای مختلف بر حسب شروط
4- مشتریپسند بودن
5- مدیریت انتقال تماس مناسب از سمت مشتری
6- بدون خطا در انتقال تماسها
7- بهبود ارائه خدمات به مشتری و کارایی نماینده شرکت
8- مقرونبهصرفه
9- افزایش درآمد
10- کاهش هزینههای عملیاتی
11- ایجاد تصویر بهتر از کسبوکار
12- امکان اطلاعرسانی صوتی مثل اعلام ساعت کاری
13- امکان دریافت انتقادات و پیشنهادها
کاربرد ivr چیست ؟
توسط سیستمهای تلفن گویا دو نوع از اطلاعات قابل ارائه هستند. تلفنهای گویا قادرند اطلاعات ثابت شرکت شما، مانند شمارههای داخلی شرکت، آدرسها، شمارههای تماس، شمارههای حساب، وظایف، رسالتهای سازمانی و هر چیزی که شما علاقه داشته باشید مخاطب با گرفتن یک عدد، آن را بشنود را به مشتریان شما ارائه میدهند.
از طرف دیگر هر نوع اطلاعات پویایی که قابل ارائه توسط شرکت شما به مخاطبتان است، به طور مثال فردی از پرسنل شرکت شما با شرکت تماس گرفته و با وارد کردن شماره پرسنلی خود، اطلاعات خاصی ازجمله: مقدار حقوق دریافتی خود و … را توسط پیام صوتی دریافت میکند. این اطلاعات در پایگاه داده شرکت موجود بوده و سیستم تلفن گویا آنها را برای مخاطب بهصورت پیام صوتی قرائت میکند.
با مجهز شدن به این سیستم، وقتی افراد با شماره کسبوکارتان تماس میگیرند، پیام خوشآمدگویی را خواهند شنید که از آنها از بابت تماس گرفته شده، تشکر میکند و از ایشان میخواهد که از صفحهکلید برای انتخاب مسیر استفاده کنند. به طور مثال از پشت خط شنیده میشود برای فروش دکمه ۱، برای خدمات دکمه ۲ و برای اطلاع از ساعات کاری ما، دکمه ۳ را فشار دهید.
استفاده از تلفن گویا در مراکز درمانی
اهمیت نظم و سرعت راهاندازی بیماران در این چند سال اخیر با آمدن کرونا و مشکلات آن برای همه روشن شد و مرکز درمانی با استفاده از تلفنهای گویا تلاش کردند تا بتوانند در سریعترین زمان ممکن به مراجعین خود سرویسهای مختلفی ارائه دهند. سیستم نوبتدهی تلفنی مراکز درمانی در طول روز، تماسهای زیادی برای ثبت نوبت ویزیت به بیماران دارند. مسلماً اگر راهکاری برای کاهش تماسهای ورودی و ارائه نوبت بهصورت هوشمند و اتوماتیک وجود داشته باشد، بهرهوری نیروهای مرکز درمانی بیشتر خواهد شد.
منشی گویا این امکان را به چنین مراکزی میدهد تا بتوانند از طریق ارتباط با سیستم اطلاعات پزشکان بهصورت تلفنی به بیماران نوبت دهند. کاربر از طریق برقراری تماس با شمارهتلفن مرکز درمانی، میتواند پزشک موردنظر را انتخاب کند، از تاریخ آزاد مطلع شود و در نهایت نوبت خود را ثبت کند. پس از ثبت نوبت این امکان وجود دارد که نام پزشک و تاریخ نوبت بهصورت پیامک به بیمار ارسال شود.
کمک تلفن گویا ivr ابری به رزرواسیون
کسبوکارهایی مثل مراکز اقامتی برای افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریانشان معمولاً از سرویسهای رزرواسیون برای ثبت محل اقامت مسافران استفاده میکنند. رزرواسیون تلفنی یکی از انواع روشهای رزرو است که با داشتن یک سیستم تلفن ویپ بهراحتی قابل پیادهسازی خواهد بود. از سالها پیش شرکتهایی بهعنوان مرکز کاریابی نیز برای ارتباط سریعتر کارجویان و کارفرماها خدمترسانی میکنند. شاید جالب باشد بدانید که منشی گویا این امکان را دارد که بهعنوان کاریابی تلفنی، اطلاعات کارجوها را دریافت و به کارفرماها ارجاع دهد. یکی از مزایای دریافت اطلاعات کارجو از طریق ثبت فایل صوتی، شنیدن صدا، لحن و نحوه معرفی کارجویان است.
نواتل بهترین ارائه دهنده خدمات مرکز تلفن ابری است؛ شما می توانید با شماره 91691000 021 برای دریافت خدمات و مشاوره، با ما در ارتباط باشید.
تلفن گویا راهی برای راحتتر شدن کسبوکارها
کسبوکارهایی برای ارائه سرویسهایی مانند تلفن قصهگو، مسابقات تلفنی و فال حافظ از خط تلفن هوشمند(Cloud IVR) برای برقراری تعامل با افراد تماسگیرنده، استفاده میکنند. تمامی خدمات اینگونه سرویسها بر روی منشی دیجیتال برنامهریزی و ارائه میشوند. ممکن است شما یک فروشگاه یا مرکز ارائه خدمات باشید و در قبال ارائه سرویس به مشتریانتان مبلغی را از طریق ارتباط تلفنی از مشتریان خود دریافت کنید. برقراری ارتباط یک سیستم تلفنی از لحظه ورود تا درگاه پرداخت بر عهده IVR یا همان منشی گویاست.
پشتیبانی بهتر با تلفن گویا
اکثر شرکتهای نرمافزاری برای ارائه خدمات بهتر کدی برای مشتریان خود در نظر میگیرند. برای اینکه بخش پشتیبانی شرکت بتواند خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهد و به تماسهای بیثمر پاسخی داده نشود، تلفن گویا ابری را میتوان به نحوی برنامهنویسی کرد تا فقط افرادی که کد مشتری دارند بتوانند با بخش پشتیبانی، ارتباط برقرار کنند و در غیر این صورت به بخش فروش متصل شوند.
مشتریان یک شرکت میتوانند از طریق تماس با شمارههای پشتیبانی شما و از طریق کد مشتری، تیکت خود که ممکن است حاوی سؤال یا مشکل سرویس باشد را بهصورت تلفنی ثبت کنند و کارشناسان پشتیبانی از طریق یک پنل به این تیکتها دسترسی داشته باشند و در زمان مشخص پاسخ دهند.
تلفن گویا هوشمند برای چه نوع کسبوکاری مناسب است؟
اگر میخواهید کاملاً حرفهای در حوزه رقابتی کسبوکار خود عمل کنید، باید پاسخگویی مناسب و قوی در مقابل تماسهای مشتریان خود داشته باشید که این کار نیازمند یک سرویس تلفن گویا حرفهای است. تلفن گویا را بر اساس نیازهای تجاری خود طراحی و راهاندازی کنید. با انجام این کار، میتوانید تیمتان را هوشمندتر کنید و نه سختتر. همچنین میتوانید تجربه مشتری را برای تماسگیرندگانی که با نمایندگان پشتیبانی شما تماس میگیرند، بهبود ببخشید.
در پایان
در پایان بهتر است جمعبندی کلی از تلفن گویا ivr چیست در ذهن داشته باشید. فراموش نکنید که تلفن گویا ابری در حقیقت یک سرویس تعاملی با افرادی است که با کسبوکار شما تماس میگیرند و تصمیم به مکالمه با یک بخش یا فرد خاص را در شرکت دارند. منشی تلفن هوشمند از طریق اعلام نام دپارتمان یا نام افراد، مشتری را به مقصد موردنظر هدایت میکند تا در سریعترین زمان ممکن مکالمه برقرار شود. اما این پایان ماجرا نیست! این موضع سادهترین خدمات تلفن گویا ابری محسوب میشود و همانطور که به تفکیک در بخش قبل اشاره شد، این سرویس میتواند نقش سیستم رزرواسیون، نوبتدهی تلفنی، تیکِتینگ، تلفن قصهگو و… را نیز داشته باشد.
افزودن دیدگاه