معرفی صف انتظار تماس ☎️ + 7 ویژگی مهم و کاربردهای انتظار تماس

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 9 دقیقه
1052 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » معرفی صف انتظار تماس ☎️ + 7 ویژگی مهم و کاربردهای انتظار تماس
صف تماس

انتظار همیشه ناخوشایند بوده؛ اما صف انتظار تماس شاید آن‌قدرها هم بد نباشد. انتظار همیشه برای ما سخت و گس بوده و اغلب آزارمان می‌دهد. فرقی نمی‌کند در انتظار شنیدن یک خبر، دیدن یک دوست یا در یک صف خرید باشیم. در هر صورت شیرینی پایان ماجرا، تلخی انتظار را به باد فراموشی می‌سپارد. در دنیای امروز انتظار دیگر به همین‌جا ختم نمی‌شود، ما بعد از یک خرید اینترنتی منتظر هستیم. بعد از پیام به یک دوست برای جوابش منتظر هستیم و حتی در زمان تماس تلفنی منتظر برقراری ارتباط می‌مانیم. برای اینکه بتوانید صف انتظار تماس جذابی داشته باشید از شما می‌خواهیم تا انتهای این مقاله همراه نواتل باشید.

صف انتظار تماس چیست و چه کاربردی دارد؟

صف انتظار تماس یکی از خدمات مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی است که به‌صورت هوشمندانه به شما کمک می‌کند تا زمانی که تعداد اپراتورهای پاسخگوی شما کمتر از تماس‌های ورودی هم‌زمان است آنها را در یک فضای مجازی نگه دارد. میتوانید برایشان موسیقی پخش کنید، پیام‌های خبری، تخفیف یا مطالب جالب گفته ‌شود و در مجموع هر کاری که بتوانید فرد تماس‌گیرنده را سرگرم کنید که از صف خارج نشود و به‌محض آزاد شدن اولین اپراتور با او گفت‌وگو کند، برای شما مناسب خواهد بود. صف تماس نواتل هم با پشتیبانی قوی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در راحت‌ترین حالت ممکن مشتریان خود را منتظر نگه دارید تا اپراتوری قادر به پاسخگویی باشد.

شاید یکی از همین افرادی که در انتظار تماس هستند، بهترین مشتری شما شود و بخواهد یک سفارش خرید بزرگی بگذارید؛ بنابراین باید تلاش کنید که هیچ تماسی را از دست ندهید. در یک جمله، اگر تعداد افراد پاسخگو کمتر از تعداد تماس‌های ورودی هم‌زمان باشد، صف انتظار تماس به منتظر ماندن افراد کمک می‌کند تا تماسشان را از دست ندهید. در ادامه راهکارهای افزایش فروش با صف تماس را با جزئیات خواهیم گفت تا بدانید چنین سرویسی چطور می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند.

در بلاگ نواتل بخوانید: مرکز تلفن ابری چیست و چه کاربردی برای کسب و کارهای آنلاین دارد؟

راهکارهای طلایی برای افزایش فروش با صف تماس (Queue Call)

در این بخش می خواهیم شما را با راه‌کارهایی که می توانید با ایجاد یک صف تماس خوب، فرصتی برای جذب مشنری بیسنر به دست آورید را مرور کنیم، باما همراه باشید:

1-از کوتاه‌ترین فرصت بیشترین استفاده را ببرید

سعی کنید قلاب خود را به گوش‌نوازترین کلمات آغشته کنید. می‌پرسید چطور؟ از زمانی که فردی با شما تماس می‌گیرد و وارد مرکز تلفن ابری شما و در نهایت وارد صف تماس می‌شود، زمان خیلی کوتاهی برای ارتباط کوثر با او دارید؛ اما باید بدانید که همین زمان کوتاه یکی از بهترین فرصت‌های شماست. زیرا ذهن مشتری آماده شنیدن حرف‌های شما پیرامون محصولتان است. پس سعی کنید از این فرصت کوتاه به بهترین شکل استفاده کنید. مثلاً زمانی که مشتری در صف انتظار تماس است، پیش از برقراری ارتباط با شما یک پیام از پیش تعریف شده برایش پخش کنید و مثلاً بگویید: شما از میان ده فرد دیگری که در صف هستند برنده ۵۰% تخفیف محصول ما شدید و فقط در همین لحظه امکان استفاده از این کد تخفیف را دارید. جذاب نیست؟ شما باشید ترغیب به خرید نمی‌شوید؟

2-خودتان را تافته جدا بافته کنید

قبل از آنکه نسبت به این جمله جبهه بگیرید باید بگویم که منظورم این نیست با یک ذهنیت واهی و کاذب خودتان را دستِ بالا بگیرید. تلاش کنید تا متمایز باشید و برای تافته جدا بافته شدن، تلاشِ واقعی کنید. اکثر کسب‌وکارها همان سرویسی که شما دارید را دارند و احتمال اینکه همان خدماتی که شما می‌دهید را هم بدهند، زیاد است. توجه داشته باشید که صف انتظار شما باید خاص و ویژه شرکت شما باشد.

3-کم کردن هزینه مشتری

یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش با صف تماس راهکار نگه‌داشتن نوبت افراد در صف و تماس اتوماتیک با او یک خدمات متفاوت بدهید. خیلی ساده است، مثلاً تصور کنید با یک شرکت تولید کننده نرم‌افزار حسابداری تماس گرفته‌اید و وقتی وارد صف انتظار تماس شدید، نفر دهم هستید و همان لحظه به هزینه مکالمه و وقتی که از شما گرفته می‌شود و حس بدِ انتظار فکر می‌کنید.

صف انتظار تماس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در همان لحظه یک پیام اتوماتیک برای شما پخش شود و بگوید: برای اهتمام به‌وقت ارزشمند شما مشتری عزیز نوبتتان را حفظ می‌کنیم و ۱۰ دقیقه دیگر با شما تماس می‌گیریم، اگر موافق هستید عدد یک را فشار دهید. حسِ خوب را به مشتریانتان هدیه کنید و با این جزئیات به آنها بگویید که متفاوت هستید و حواستان به مشتریانتان هست. مطمئن باشید مشتری در این مدت منتظر تماس شما و سفارش خرید خواهند ماند.

4- هوشمندانه عمل کنید

این گزینه مهم‌ترین و طلایی‌ترین راهکار افزایش فروش با صف انتظار تماس است. شما باید فکر کنید و متناسب با نوع کسب‌وکار خود از این سرویس هوشمندانه استفاده کنید. همه کار با کامپیوتر را بلدند اما یکی با آن برنامه‌نویسی، یکی با آن نویسندگی، یکی با آن طراحی گرافیکی و یکی … می‌کند. این شما هستید که باید بتوانید حداکثر استفاده از ابزارهای ارتباطی را داشته باشید.

معرفی اجزای صف انتظار تماس 

  • Caller: تماس‌های ورودی شرکت که وارد صف انتظار می‌شوند
  • Agents: اعضایی که به صف تماس پاسخ می‌دهند؛ مانند کاربرانی که به‌عنوان منشی ثبت شده‌اند
  • Static: اعضای ثابت یک صف که همواره داخل هستند و نمی‌توانند خارج شوند.
  • Dynamic: تماس گیرنده‌هایی که می‌توانند از صف خارج یا داخل شوند.
  • Ring Strategy: الگوریتمی که تعریف می‌کنیم برای تقسیم شدن تماس‌ها
  • MoH: موزیک یا تبلیغی (IVR)که برای تماس گیرنده پخش می‌شود.

صف انتظار تماس = ویژگی مرکز تلفن ابری

احتمالاً بدانید که قابلیت صف انتظار تماس به‌تنهایی نه امکان پیاده‌سازی دارد و نه استفاده. این ویژگی در واقع یکی از ده‌ها قابلیت مرکز تلفن ویپ ابری یا محلی مثل تلفن گویا، گزارش از تماس، ضبط مکالمات و … است که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند، ارتباطات تلفنی بهتری داشته باشید و با استفاده از ویژگی‌های مختلف فروش خودتان را افزایش دهید.

همان‌طور که اشاره کردیم نباید از صف تماس، انتظار معجزه در افزایش فروش داشته باشید. افزایش فروش در یک کسب‌وکار از جزئیات زیادی تشکیل می‌شود که یکی از آنها می‌تواند به ارتباطات تلفنی مربوط باشد. ارتباطات تلفنی در اکثر کسب‌وکارها قلب تپنده و مهم‌ترین کانال فروش است و به همین دلیل است که اهمیت آن از اولویت بالایی برخوردار است.

قلاب خوبی با نام صف انتظار تماس

تا به‌حال دقت کرده‌اید که چرا در سالن‌های انتظار، آسانسور و تماس‌های تلفنی برایتان موسیقی پخش می‌شود؟ بله درست است. برای تجربه یک انتظار شیرین. از آنجایی که ما در نواتل تمرکزمان را برای بهینه‌سازی ارتباطات تلفنی بر روی بستر شبکه گذاشته‌ایم، روی صحبت‌مان نیز با سرویس انتظار تماس است.

انتظاری که همه ما حداقل یکبار تجربه‌اش کرده‌ایم. تمامی این سرویس‌های ارتباطی قرار است برای ما یک ارزش‌افزوده داشته باشند. مثلاً اگر شما مدیر یک کسب‌وکار هستید و تصمیم دارید به سمت استفاده از یک سرویس تلفن ابری مهاجرت کنید، حتماً ایده‌هایی برای افزایش رضایتمندی مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر دارید و سرویس صف تماس نواتل به‌عنوان یکی از مهم‎ترین ویژگی‌های مرکز تلفن ابری می‌تواند به شما کمک کند.

سرویس صف انتظار تماس نواتل در زمان انتظار افراد برای برقراری ارتباط با اپراتور می‌تواند برای آنها علاوه بر موسیقی که خودتان انتخاب می‌کنید، یک پیام خبری یا تبلیغاتی نیز پخش کند. به‌هرحال تمام تلاش کسب‌وکارها این است که مسیرِ سرنخی که با چنگ‌ودندان به دست آورده‌اند را به سمت مرحله خرید هموار کنند. نباید از هیچ فرصتی گذشت و این فرصت کوتاه یکی از بهترین موقعیت‌هایی است که می‌توانید براساس استراتژی‌های خود و با استفاده از چند کلمه اثربخش محصولی را معرفی کنید، تخفیف ویژه بدهید یا خبری را اعلام کنید.

معرفی راهکارهای تنظیم انتظار تماس 

صف انتظار خاص نواتل

حتماً برای شما هم پیش آمده است که با شرکتی تماس بگیرید و به‌صورت خودکار تلفن گویا به شما بگوید که شما نفر دهم در صف هستید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا به اولین اپراتور آزاد متصل شوید” راستش را بخواهید ما هم مثل شما حوصله “زیاد” در صف ماندن برای ارتباط با اپراتور را نداریم و خیلی اوقات عطای آن را به لقایش می‌بخشیم! برای همین تلاش کرده‌ایم تا یک سرویس هوشمند انتظار تماس بر روی مرکز تلفن ابری نواتل طراحی و پیاده‌سازی کنیم که بتواند برای احترام به مشتری و اهمیت به وقتی که گذاشته است سرویسی متفاوت ارائه دهد.

اگر صف تماس شلوغی دارید و احساس می‌کنید افراد زمان زیادی را در انتظار می‌مانند و به اصول تکریم مشتری اهمیت می‌دهید، می‌توانید از صف انتظار تماس نواتل استفاده کرده و در زمان انتظار، پیامی برای مخاطب پخش کنید که اگر می‌خواهد نوبت او حفظ شود عددی را وارد کند تا در زمان رسیدن نوبت، سیستم به‌صورت خودکار با او تماس بگیرید. جالب نیست؟ مطمئن باشید باعث ایجاد حس خوب در مشتری خود خواهید شد و این همان شعار ما یعنی: “حسِ خوبِ ارتباط” است.

ویژگی‌های کلیدی صف تماس نواتل

1-اعلام موقعیت افراد در صف تماس (نفر چندم و میانگین زمان انتظار)

2-ضبط مکالمات از لحظه ورود به صف انتظار تماس

3-امکان پخش موسیقی دلخواه یا پیام‌های تبلیغاتی

4-امکان ثبت نوبت و تماس خودکار سیستم با افراد

5-امکان تعریف نامحدود افراد پاسخگو در یک صف تماس

6-امکان دادن اولویت پاسخگویی به افراد

7-امکان تعریف مشتریان VIP برای رد کردن صف تماس و ارتباط مستقیم

8- کم کردن استرس اپراتورها برای پاسخگویی دقیق

و در پایان

سرویس‌هایی نظیر صف انتظار تماس نواتل تلاش می‌کنند با روش‌های گوناگون مانع از خارج شدن مشتریان و مراجعه‌کنندگان از صف تماس شوند. سرویس صف تماس نواتل به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل تلفنی بهتری با مشتریان خود داشته باشید و حس خوب ارتباط را به آنها القا کنید. صف تماس یکی از ویژگی‌های سرویس مدیریت هوشمند تماس از راهکار سازمانی نواتل است.

 در واقع شما با تهیه اشتراک یکی از بسته‌های نواتل می‌توانید از صف انتظار تماس در کنار ده‌ها ویژگی دیگر استفاده کنید. اگر هنوز برای استفاده از این سرویس سر دوراهی مانده‌اید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری از این سرویس هوشمند نواتل در اختیارتان قرار دهند.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. علی نیم‌رخ
    علی

    به نظر من یکی از بهترین آپشن های خطوط تلفن ابری صف تماس هستش که هم مشتریان با مشغولی خطوط مواجه نمیشن وهم ما مشتری و از دست نمیدیم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  2. امیرعلی خیرخواه نیم‌رخ
    امیرعلی خیرخواه

    سوالی داشتم میخواستم بدونم از همون لحظه ای که مشتری وارد صف تماس میشه مکالماتش میتونه ضبط بشه؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله از همان ابتدا ضبط مکالمه انجام میشود.

  3. آرش_کاکاوند نیم‌رخ
    آرش_کاکاوند

    میتونم به جای پیام آماده صف تماس از یه پیام و موسیقی دلخواه خودم استفاده کنم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  4. MANIKA1985 نیم‌رخ
    MANIKA1985

    توی صف تماس اعلام میکنه که نفر چندم هست و چند دقیقه باید منتظر بمونه؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان در صف تماس وجود دارد.

  5. رومینا فرشچی نیم‌رخ
    رومینا فرشچی

    فرق بین تلفن گویا و منشی مجازی چی هست ؟؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      تلفن گویا یا IVR سیستم صوتی تعاملی شما برای پاسخ به تماس گیرندگان با خط شما می‌باشد. هنگامی که مشتریان با شما تماس می‌گیرند پیام صوتی برای آن‌ها پخش می‌شود که مشتریان را به صف‌های تماس شما هدایت می‌کند و یا انتخاب مسیر را برای ادامه تماس را به ایشان نشان میدهد.
      منشی مجازی یا دستیار اداری مجازی یک فرد مسئول از راه دور برای مشتریان است تا امور مربوط به مشتریان را مدیریت نماید.

  6. عسل محبی نیم‌رخ
    عسل محبی

    بسیار عالی و دلنشین بود

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

افزودن دیدگاه