قبل از روی کار آمدن سافتفون و تلفنهای نرم افزاری، تلفن IP، به عنوان تکنولوژی برتر برقراری تماس تلفنی مورد استفادهی بسیاری از شرکتهای بزرگ قرار میگرفت. این روزها هم با وجود پیشرفتهای زیادی که در این حوزه اتفاق افتاده و تغییراتی که ایجاد شده است، بسیاری از مدیران حاضر به رها کردن سیستم آی پی فون در سازمان خود نیستند؛ چرا که تهیهی IP Phone ها، به عنوان یک دستگاه سخت افزاری هزینهی هنگفتی برایشان داشته و حذف آن به نظرشان منطقی نمیآید. در این مقاله، به راه حل نواتل برای این دسته از مشتریان میپردازیم، تا دریابید که چگونه میتوان ضمن حفظ آی پی فونهای قدیمی، از امکانات بینظیر مرکز تلفن ابری نیز بهرهمند شوید.
آی پی فون چیست؟
آی پی فون یک تلفن سخت افزاری است که ظاهری مشابه با تلفنهای آنالوگ قدیمی دارد؛ با این تفاوت که به لطف قابلیت اتصال به اینترنت، امکانات پیشرفتهتری را شامل میشود. IP مخفف عبارت Internet Protocol است و در نتیجه آی پی فون، به معنای سیستم تلفنی است که از پروتکل اینترنت برای اتصال تماسها استفاده میکند؛ به همین علت، به تلفن آی پی، تلفن تحت شبکه نیز میگویند.
دربارهی نحوهی کار تلفن آی پی یا تحت شبکه در مقالهی دیگری، به تفصیل توضیح دادهایم.
تاریخ انقضای آیپیفونها
اگرچه نسل جدید تلفنهای سازمانی بسیار پیشرفتهتر از تلفنهای رومیزی تحت شبکه است اما این تلفنها نیز همچنان مورد استفادهی سازمانها و شرکتها قرار میگیرد. این استفاده میتواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از حس آشنایی که طراحی آی پی فونها به افراد میدهد و شباهت آن به تلفنهای آنالوگ گرفته، تا صرفهی اقتصادی نگه داشتن سختافزارهای گذاشته در مقایسه با خرید تجهیزات به روزتر.
تا چند سال پیش، اگر کسب و کارها، قصد آپدیت فرایندهای تماس تلفنی خود و راه اندازی یک مرکز تلفن ابری را داشتند، باید با آی پی فونهای قدیمی خداحافظی میکردند. اما نواتل، برای حل این دغدغهی راه حلی ارائه داده است که بتوانید مرکز تلفن ابری خود را راه بیندازید اما همچنان به تماسها از طریق آی پی فون، پاسخ دهید.
قابلیت اتصال به IP-Phone در مرکز تماس ابری نواتل
نواتل به عنوان تنها ارائهدهنده سرویس ارتباطات یکپارچه در ایران، برای راحتی مشتریان خود و یکپارچگی تماسهایی که از طریق آیپی فون صورت میگیرد با مرکز تماس ابری، اقدام به پیادهسازی تکنولوژیای کرد که از طریق آن بتوانید، به هر تعداد آیپیفون که میخواهید به لیست کاربران در پنل مدیریتی اضافه کنید. با اضافه کردن کاربر آی پی فون، شما میتوانید گزارش کلیهی تماسهایی که از طریق این سختافزار صورت میگیرد را نیز، همراه با تماسهای سافت فون در داشبورد مدیریتی، مشاهده کنید.
طریقهی اضافه کردن کاربر آی پی فون به مرکز تماس ابری
برای این کار کافی است؛
-
- وارد حساب کاربری خود در پنل مدیریتی نواتل شده.
- گزینهی تنظیمات کاربری را انتخاب کنید.
- وارد قسمت تعریف کاربر شده و بر روی گزینهی ثبت شماره کاربر بزنید.
- در منوی باز شده، نوع کاربر را آی پی فون تعریف کنید.
- شماره تماس خود را طبق فرمت 982182800000، وارد کرده و یک رمز عبور طبق فرمت گفته شده برای خود انتخاب کنید.
تنظیمات مربوط به آی پی فون
بسته به مدل IP Phone، ممکن است تنظیمات دستگاه شما متفاوت باشد. در حالت کلی برای اتصال آی پی فون به مرکز تماس ابری، لازم است مراحل زیر را طی کنید:
-
- وارد قسمت Advanced Settings شوید.
- رمز عبور را وارد کنید. (رمز اکثر آی پی فونها، به صورت پیشفرض admin است.)
- وارد Sip-Line شده و نام ارائهدهنده تلفن آیپی فون خود را تایپ کنید.
- با زدن دکمه پایین در دکمههای جهت به بخش Register Name و Username بروید.
- در مرحلهی بعدی لازم است از طریق قسمت Password، رمز عبوری که در داشبورد مدیریتی تعریف کرده بودید را ثبت کنید.
- در آخر، به قسمت SIP Server رجوع کرده و دامنه voice.navaphone.com را ثبت کنید.
مزایای استفاده از خدمات نواتل
با استفاده از سرویس نواتل، شما میتوانید جدای از آی پی فون، تماسهای خود را از طریق اپلیکیشن اختصاصی نصب شده بر روی کامپیوتر و یا تلفن همراه خود پاسخ داده و یک مرکز تماس ابری با امکانات بی نظیر، متصل شوید. همچنین از طریق پنل مدیریتی نواتل میتوانید اطلاعات تماسهای ورودی و خروجی خود را وارد سیستم CRM ابری نواتل کنید تا مدیریت ارتباط با مشتریان شما بهینه شود.
افزودن دیدگاه