تلفن ابری چیست؟ بهمحض شنیدن نام تلفن سازمانی به یاد چه چیزی میافتید؟ سازمانی بزرگ با چند صد نفر کارمند که هرکدام از آنها برای انجام دادن روزمرگیهای خود نیاز به تلفن دارند. گاهی سازمانها با مشتریهای خود بهصورت مداوم در تماس هستند و این ارتباط با تلفن و امکانات آن بیشتر از هرزمان دیگری نیاز خواهد شد.
هزینه خرید این تعداد تلفن، سیمکشیهای آن و خدمات اتصال آنها چقدر خواهد بود؟ پشتیبانی و تعمیرات و … تلفنهای سازمانها نیز قطعاً هزینههای بزرگی خواهند بود. امروزه نقش اینترنت و تکنولوژی در پیشبرد اهداف سازمانها روزبهروز در حال افزایش است. برای کمتر شدن هزینههای کسبوکارتان تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و حتماً به جواب این سؤال که سرویس تلفن سازمانی ابری چیست، خواهید رسید و با دستاوردهای روز دنیا بیشتر آشنا میشوید.
از تلفن ابری چه میدانید؟
امروزه نقش اینترنت و تکنولوژی در پیشبرد اهداف سازمانها روزبهروز در حال افزایش است و کسبوکارها تمایل بیشتری به استفاده از سرویسهای ابری و اینترنتی پیدا کردهاند. بستر ارتباطی اکثر نرمافزارها و سرویسها در حال مهاجرت به سمت رایانش ابری است و دیگر برای استفاده از یک خدمت نیازی به خرید کل نرمافزار نیست.
به طور مثال تا چند سال پیش برای استفاده از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیازمند خرید تجهیزاتی مثل سرور برای نصب نرمافزار و استقرار در گوشهای از دفتر کار بودیم. امروز اینطور نیست و فروش کامل یک نرمافزار در حال انقراض است و کمتر شرکتی برای استفاده از یک سرویس آن را برای همیشه میخرد و در نهایت بر اساس ارائه خدمت در قبال پرداخت حق اشتراک که به آن SAAS میگویند، خدمات موردنظر در یک بازه زمانی و بر اساس نیاز یک کسبوکار از سوی شرکت سرویسدهنده ارائه میشود.
تلفن ابری سازمانی چیست؟
خدمات تلفنی و سرویسهای مدیریت تماس نیز به سمت رایانش ابری مهاجرت کردهاند. دیگر خبری از سانترالهای آنالوگ و قدیمی مثل سانترال پاناسونیک نیست و حالا این مرکز تلفن ابری است که بهجای سانترالهای آنالوگ که در واقع یک سیستم مدیریت تماس بودند، پادشاهی میکند. در سازمانها نیز بهجای هزینههای گزاف خطهای تلفن، از تلفنهای ابری استفاده میکنند. در پاسخ تلفن ابری سازمانی چیست؟ باید گفت سرویس تلفن اینترنتی سازمانی نیز مجموعهای از یک پلتفرم مدیریت هوشمند تماس و خط تلفن اینترنتی است که بهصورت ابری به کسبوکارهای کوچک و بزرگ خدمات ارائه میدهد.
چرا باید از تلفن ابری سازمانی استفاده کنیم؟
هر کسبوکاری برای ارتباط باکیفیت و بهتر با مشتریان خود، نیازمند سرویسهای ارتباطی است که بتواند این ارتباط را منظم، قابل مدیریت، تحلیل و باکیفیت کند. سرویسهای ارتباطی در شرکتها کم نیستند، اما اینجا روی صحبتمان مکالمات تلفنی است. برقراری ارتباط از همان زمانی که انسانهای اولیه با نقاشی و دود سعی در انتقال پیام خود داشتند تا الان مهم بوده و هست. صدا و لحن انسان همان دلیل مهمی است که شبکههای اجتماعی پس از مدتی بالاخره به این نتیجه رسیدند که صرفاً ارسال پیام، دردی از ما دوا نمیکند و ویژگی ارسال صوت را به آنها اضافه کردند.
ارتباط صوتی که منظور همان مکالمات تلفنی ما در سازمانهاست، مهمترین روش ارتباطی با مشتریان محسوب میشود و به همین دلیل است که برای بسیاری از افراد پاسخگو مخصوصاً در مراکز تماس (Callcenter) دورههای شخصیتشناسی و مذاکره تلفنی را میگذرانند. استفاده از یک تلفن سازمانی یکپارچه در سازمان به شما این امکان را میدهد تا تمام ارتباطات تلفنی را بهصورت متمرکز، از طریق یک پنل مدیریتی تحلیل کنید، در هرکجا که هستید بتوانید در سریعترین زمان پاسخگوی مشتریانتان باشید.
با سرویسهای تلفن گویا و صف تماس قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن مشتریانتان را برای ارتباط با اپراتور بهتر راهنمایی کنید و مراقب وقت آنها باشید. از دیگر مزایای استفاده از تلفن سازمانی ابری، صرفهجویی در هزینه خرید تجهیزات، کاهش هزینه مکالمات است. در ادامه با جزئیات بیشتری از مزایای سرویس تلفن سازمانی ابری آشنا میشوید.
مزایای سرویس تلفن سازمانی ابری
در این بخش می خواهیم شمارا با مزایای سرویس تلفن سازمانی به خصوص سرویس ابری آشنا کنیم، تا بهتر بتوانید انتخاب درستی برای سازمان خود داشته باشید:
1- هیچ تماسی را از دست نمیدهید با تلفن سازمانی ابری
سرویس تلفن سازمانی ابری تمام خدمات خود را روی بستر اینترنت ارائه میدهد. از آنجایی که معمولاً در تمام نقاط کشور اینترنت در دسترس است، بنابراین سرویس مرکز تلفن ابری نیز در دسترس شماست و میتوانید از طریق تلفن نرمافزاری رایگان که روی موبایل یا ویندوز نصب میشود به تماسهای خود پاسخ دهید. با استفاده از تلفن سازمانی ابری میتوانید تماس خروجی بگیرید، گزارشها را بررسی کرده یا به فایلهای ضبط شده مکالمات گوش کنید. به همین دلیل است که میگوییم هیچ تماسی را از دست نمیدهید و همیشه در دسترس هستید.
2- پشتیبانی دائمی و تخصصی
اگر به دنبال سرویسهای مدیریت تماس مثل مرکز تلفن ویپ رفته باشید، متوجه شدهاید که برای داشتن یک سیستم تلفن ویپ نیازمند پشتیبانی و مراقبت از این سرویس خواهید بود تا بتوانید این سیستم را همیشه در دسترس نگه دارید. تلفن سازمانی ابری به دلیل اینکه بهصورت اشتراکی به کسبوکارها ارائه میشود، دارای چندین سرور در یک مرکز با امنیت بالاست که کارشناسانی در آنجا بهصورت شبانهروزی در حال بررسی و مراقبت از سیستم هستند. اپراتورهای تلفن سازمانی ابری در برخی از مراکز بهصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشترکین هستند.
3- کاهش هزینههای جانبی و استقرار
در صورت داشتن یک مرکز تلفن به تجهیزاتی مانند سرور، تجهیزات شبکه، سیستم خنک کننده، برق مصرفی و تجهیزات سختافزاری ویپ نیاز است؛ اما در مقابل زمانی که از تلفن سازمانی ابری استفاده کنید دیگر نیازی به تهیه این تجهیزات و صرف هزینههای جانبی ندارید و از این خدمات بهصورت اشتراکی و با مزایای بیشتر استفاده میکنید.
4- نظارت بر کیفیت پاسخگویی
بررسی خدمات، تحلیل و تهیه گزارش از مکالمات تلفنی به مدیران یک کسبوکار کمک میکند تا بتوانند میزان رضایتمندی مشتریان را از طریق بهبود و رفع نواقص مکالمات تلفنی افزایش دهند. ما بهعنوان یک سرویسدهنده خدمات یکپارچه ارتباط سازمانی روی سرویس نواتل یک سیستم تهیه گزارش نموداری طراحی کردهایم تا کسبوکارها بتوانند روند ارتباطات تلفنی خود را بهتر مدیریت کنند.
5- جابجایی محل کار بدون یک لحظه قطعی تلفن
یکی از مزایای هیجانانگیز تلفن سازمانی ابری این است که در زمان نقل مکان و جابهجایی محل کار، سیستم تلفنتان حتی یک لحظه هم از کار نمیافتد و همچنان در هر شرایطی که باشید امکان برقراری تماس و پاسخگویی به تماسهای ورودی خود را دارید. در چنین سرویسی، خط تلفن ثابت اینترنتی و سیستم مدیریت تماس هر دو روی بستر اینترنت و سرورهای شرکت سرویس دهنده است. با این ویژگی در زمان جابهجایی، خطوط شما از کار نخواهد افتاد و همیشه و در مکانی تلفنهای فعال خواهید داشت.
6- جداسازی تماسها
یکی از مشکلاتی که برای اکثر افراد یک شرکت رخ میدهد، این است که به دلیل نداشتن یک خط تلفن سازمانی جدا از خط تلفن شخصی گاهی دچار مزاحمتهایی میشوند و همچنین در صورت استفاده از خط تلفن شخصی دیگر مدیریتی بر روی مکالمات پرسنل وجود نخواهد داشت. شما با استفاده از تلفن ابری میتوانید بهراحتی تماسهای شخصی را از کاری جدا کنید؛ بنابراین تلفن سازمانی میتواند یک راهکار مناسب در این شرایط باشد.
7- امکان انتخاب شماره تلفن ثابت
تلفن سازمانی ابری وظیفه مدیریت تماسهای ورودی و خروجی، تلفن گویا، صف انتظار تماس، گزارش از تماس، خط اینترنتی ابری و… را دارد. زمانی که درخواست سرویس تلفن سازمانی را میدهید میتوانید خط تلفن خود را بر اساس سلیقه و بودجهتان از میان صدها یا هزاران خط تلفن ثابت انتخاب و آن را با مالکیت دائم خریداری کنید.
8- جلب رضایت و اعتماد مشتریان
تمام ارتباطاتی که در یک کسبوکار برقرار میشود، در نهایت باهدف جلب رضایت مشتریان رخ میدهد؛ بنابراین بسیار حائز اهمیت است. پیش از هر چیز بهتر است بدانید سرویس موردنظرتان علاوه بر برقراری ارتباط که وظیفه آن است، میتواند باعث جلب رضایت و اعتماد مشتریان شود.
سرویس مرکز تماس سازمانی ابری با داشتن گزارشگیر تحلیلی و نموداری یکی از ابزارهایی است که میتواند در رشد میزان رضایتمندی مشتریان تأثیرگذار باشد. همچنین تلفن گویا برای راهنمایی بهتر افراد تماسگیرنده و سازماندهی تماسهای ورودی، سیستمهای نظرسنجی تلفنی، ارسال پیامک تشکر و… از جمله مواردی هستند که در کنار هم به جلب رضایت و اعتماد مشتریان کمک میکنند.
9-امکان ارتباط با نرمافزار CRM
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از پرطرفدارترین سرویسهایی است که کسبوکارها برای فعالیتهای روزانه خود و همچنین طراحی مسیر سرنخ تا فروش استفاده میکنند. ارتباط تلفن سازمانی ابری به چنین سرویسی، امکانات بسیار خوبی را مثل پاپآپ تلفنی، دفترچه تلفن و … در اختیار یک کسبوکار قرار میدهد.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از پرطرفدارترین سرویسهایی است که کسبوکارها برای فعالیتهای روزانه خود و همچنین طراحی مسیر سرنخ تا فروش استفاده میکنند. ارتباط تلفن سازمانی ابری به چنین سرویسی، امکانات بسیار خوبی را مثل پاپآپ تلفنی، دفترچه تلفن و … در اختیار یک کسبوکار قرار میدهد.
10-ارتباطاتی دقیق و همیشگی
با وجود این حجم از سرویسهای ارتباطی که در زندگی شخصیمان وجود دارد، هرچند که ارتباطات شخصی کمتر از هر زمانی شده است؛ اما ارتباطات شغلی به دلایل اقتصادی همیشگی هستند و با افزایش کیفیتی آنها حتماً شاهد رشد کسبوکارتان خواهید بود. کسب درآمد دلیلی قاطع و مهم برای تلاش جهت رسیدن یا مراقبت از روابط اجتماعی مختص به کسبوکارمان است. ارتباط تلفنی در همان ابتدای حضور، نقشی پررنگی در زندگی ما داشته است و حالا با وجود تکنولوژیهای روز این ارتباط تلفنی شکل و شمایلی مدرن به خود گرفته است. همانطور که گفته شد مرکز تماس ابری یک سرویس مدیریت تماس هوشمند به همراه یک خط تلفن اینترنتی است که با استفاده از تکنولوژی رایانش ابری بهصورت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک به مشترکین ارائه میشود.
و در پایان
به شما توصیه میکنیم برای ارتقای کیفیت تماسهای ورودی و خروجی سازمان یا کسبوکارتان حتماً از تلفن ابری استفاده کنید. با استفاده از تلفن ابری شما قادر خواهید بود در هر مکان و زمانی به تلفنهای خود پاسخ دهید و حتی یک تلفن را هم از دست ندهید. برای راهنمایی خرید تلفن ابری و شرایط ویژه نواتل حتماً با مشاوران ما در ارتباط باشید و با آنها مشورت کنید.
افزودن دیدگاه