سرویس ارتباطات یکپارچه (UCaaS) نواتل

نویسنده نواتل
2 سال پیش
خواندن 6 دقیقه
762 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » سرویس ارتباطات یکپارچه (UCaaS) نواتل
سرویس ارتباطات یکپارچه UCaaS نواتل

UCaaS با سرعت برق در دنیای تجارت، در حال رشد است. چیزی که زمانی ابزار مورد علاقه کسب‌‌وکارهای کوچک بود به سرعت راه‌حلی ارتباطی برای مشاغل در هر اندازه تبدیل شده است. تعداد شرکت‌های بزرگی که راه‌حل‌های UCaaS را برای ارتباطات سازمانی خود اتخاذ می‌کنند در حال افزایش است. از آنجایی که بیشتر ما فعالیت‌های تجاری خود را به صورت آنلاین از طریق زیر ساخت‌های مجازی انجام می‌دهیم، راه‌حل‌های UCaaS قرار است به ابزار ارتباطات تجاری تبدیل شوند. سرویس UCaaS دقیقا چیست؟ چگونه کار می‌کند و ما باید در راه‌حل‌های UCaaS خود به دنبال چه چیزی باشیم؟ برای آگاهی شما و آشنایی با مزیت‌های  UCaaS در ادامه درباره همه این موضوعات ضروری با جزئیات بحث خواهیم کرد.

UCaaS چیست؟

UCaaS مخفف کلمه Unified Communications as a Service است. این از دو جزء کلیدی تشکیل شده است: ارتباطات یکپارچه (UC) و ارائه خدمات (as a Service). بنابراین برای شروع، اجازه دهید به اولین مؤلفه، UC بپردازیم.
ارتباطات یکپارچه به ادغام طیف وسیعی از فناوری‌های ارتباطی در یک پلتفرم واحد اشاره دارد. بنابراین، سیستم‌های UC معمولاً شامل تلفن تجاری، پیام‌های متنی، ویژگی‌های همکاری تیمی، کنفرانس ویدئویی، ایمیل و موارد دیگر می‌شوند.

UCaaS به ارائه این سیستم‌های UC به عنوان یک سرویس مبتنی بر اشتراک از طریق یک ارائه دهنده خدمات اشاره دارد. UCaaS به کسب‌‌و کارها، سیستم‌های ارتباطات یکپارچه خدمات ابری را ارائه داده که همه عملکردهای کلیدی ارتباطات تجاری را پوشش می‌دهد (در این مورد فقط در اندکی بیشتر توضیح می‌دهیم).

ارائه‌‌دهندگان UCaaS همه زیرساخت‌های احتمالی، ازجمله مراکز داده، شبکه‌ها و رک‌ها را در اختیار داشته و آن‌ها را اداره و نگهداری می‌کنند. ارائه‌دهنده خدمات، UC را با هزینه اشتراک مکرر (معمولاً ماهانه) ارائه و مجوز می‌دهند و این ارائه‌دهنده است که در نهایت مسئول کیفیت عملکرد و حصول اطمینان است.

به همین دلیل بسیار مهم است که یک ارائه دهنده خدمات معتبر UCaaS مانند نواتل پیدا کنید که بتواند کیفیت تماس را تضمین کند و راه‌حل‌های ارتباطی را ارائه دهد و بتوانید به آن اعتماد کنید. نواتل برای اطمینان از دسترسی شما به تمامی راه‌های ارتباطی با کیفیت بالا در هر زمان طراحی شده است.

در بلاگ نواتل بخوانید: برون سپاری مرکز تماس یا برون سپاری مرکز تلفن

UCaaS چگونه کار می کند؟

سیستم‌های نرم‌افزاری UCaaS راه‌حل‌های مبتنی بر ابر هستند که توسط ارائه‌دهندگان خدمات مانند نواتل میزبانی و مدیریت می‌شوند. این بدان معناست که شما نیازی به نصب، پیکربندی یا نگهداری سخت افزار داخلی پیچیده مانند سرورهای VoIP یا خطوط تلفن ندارید.

ارائه‌دهندگان UCaaS از فناوری تلفن IP برای پشتیبانی از ویژگی‌های سیستم مانند تماس صوتی و تصویری استفاده می‌کنند. VoIP (Voice over Internet Protocol) با متراکم کردن ورودی‌های صوتی در بسته‌های داده کار می‌کند که سپس از طریق یک اتصال پهنای باند به گیرنده منتقل می‌شود.

شماره تلفن‌های VoIP توسط فناوری SIP trunking یا پروتکل Universal Session Initiation هدایت می‌شوند. SIP یک پروتکل سیگنالینگ است که ارائه‌دهندگان UCaaS برای شروع، اجرا و پایان جلسات صوتی، تصویری و پیام‌رسانی آن را آماده‌سازی می‌کنند. همه این‌ها ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که هدف اصلی UCaaS حذف تمام پیچیدگی‌های فنی است. تمام این قابلیت های زیرساخت توسط ارائه دهنده خدمات شما انجام می‌شود. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و  نصب اپلیکیشن نواتل است!

یوکس چگونه کار می کند؟

چه چیزی در راه‌حل UCaaS گنجانده شده است؟

قبلاً اشاره کردیم که سیستم‌های UCaaS مجموعه‌ای از ابزارهای ارتباطی را در زیر سقف خود قرار می‌دهند. همه‌چیز از تلفن و کنفرانس صوتی گرفته تا ویدئو کنفرانس، ایمیل و اشتراک فایل. راه‌حل UCaaS شما باید ترکیبی جامع از ابزارهای کسب‌وکار در یک رابط کاربری آسان برای هدایت و بهره‌وری سازماندهی بهینه ارائه شود. با سرویس UCaaS نواتل از مرکز تماس یکپارچه، صدا، ویدیو، چت و ارتباطات با کیفیت لذت خواهید برد. بنابراین، می‌توانید با سیستم‌های متفاوت خود خداحافظی کنید و به یک پلتفرم کاملاً یکپارچه و بصری سلام کنید. حال اجزای کلیدی یک سیستم ارتباطات یکپارچه را مرور کنیم.

 

مرکز تلفن (تلفن ابری)
هر راه‌حل مدرن ارتباطی نیاز به ارائه یک سیستم تلفن با کیفیت بالا دارد. ویژگی اصلی هر راه‌حل UCaaS سرویس تلفن ویژگی‌های مرتبط با آن است. به طور معمول، راه‌حل‌های UCaaS طیف وسیعی از ویژگی‌ها را پشتیبانی می‌کنند.
که این موارد شامل:

انتقال تماس
ضبط تماس
مدیریت تماس پیشرفته
پیام‌گیر صوتی
مسیریابی تماس پیشرفته
گزارشات مرکز تماس

ارائه‌دهندگان UCaaS از VoIP و Cloud PBX استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارها قادر به دریافت تماس و برقراری تماس خروجی از طریق اینترنت باشند. راه‌حل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی هوشمند را متعهد می‌کند که امکان بینش و کارایی داده‌های غنی‌تر را فراهم ‌کند.

ویدئو کنفرانس/ وب کنفرانس

کنفرانس ویدئویی در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین ارتباطات تجاری مبدل شده است. خوشبختانه، کنفرانس وب یکی از اجزای اصلی راه‌حل‌های UCaaS مانند نواتل است. راه‌حل‌های خوب UCaaS امکان تماس تلفنی یک به یک یا تماس صوتی با چند شرکت‌کننده و تماس ویدیویی را فراهم می‌کند که می‌تواند از جلسات اداری، چت‌های مشترکین، ارائه‌ها، وبینارها، سمینارها و موارد دیگر پشتیبانی کند. این کار همکاری ارگان‌ها را آسان‌تر می‌کند حال چه تیم‌ همکار شما در یک اتاق باشند یا در اقصی نقاط جهان.

چه چیزی در راه‌حل یوکس گنجانده شده است؟

پیام‌رسان سازمانی

راه‌حل‌های UCaaS علاوه بر قابلیت‌های اصلی، شامل طیف وسیعی از ابزارهای همکاری است که برای تقویت بیشتر ارتباطات و کار تیمی طراحی شده‌اند.

ابزارهای همکاری شامل ویژگی هایی مانند:

برنامه‌ریزی سریع
مدیریت پروژه
اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و اشتراک‌گذاری فایل
حضور آنلاین/ آفلاین
ضبط و مربیگری تماس‌ها

پلتفرم‌های UCaaS مبتنی بر ابر هستند. این بدان معناست که هر چیزی که نیاز دارید از طریق اینترنت و از طریق مرکز داده ایمن ارائه‌دهنده خدمات شما میزبانی می‌شود، ازجمله تلفن ابری، ویدیو و موارد دیگر. بهترین کزیت سرویس های UCaaS  است که شما می‌توانید از هر دستگاهی که در آن لحظه با آن کار می‌کنید به نرم‌افزار انتخابی خود دسترسی داشته باشید. خواه یک تلفن تجاری (یا تلفن نرم‌افزار)، مرورگر، دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه. با همه نرم افزارهای در دسترس امکان برقراری تماس وجود دارد.

بیایید نگاهی به تفاوت‌های کلیدی بین UCaaS و CCaaS بیندازیم.

( UcaaSو CCaaS سرویس مخابراتی مبتنی بر ابر هستند. اما، همانطور که از نام آن پیداست، راه‌حل‌های CCaaS تنها ابزارها و عملکردهای ضروری مورد نیاز برای کمک به یک نماینده مرکز تماس در وظایف روزانه‌شان را پوشش می‌دهند. به‌طور معمول، یک راه‌حل CCaaS شامل ابزارها و قابلیت‌های زیر است:

توزیع‌کننده تماس خودکار (ACD)
پاسخ صوتی تعاملی (IVR)
نشانگرهای پیش بینی کننده

و درپایان

نواتل ارائه دهنده سرویس ارتباطات یکپارچه و همچنین ارائه دهنده سرویس چت آنلاین بروی وبسایت کسب و کارها امیدوار است این مقاله کارآیی لازم را برای شما داشته باشد.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه