تلفن اینترنتی چیست؟ | راهنمای خرید تلفن اینترنتی

نویسنده نواتل
2 سال پیش
خواندن 8 دقیقه
1418 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » تلفن اینترنتی چیست؟ | راهنمای خرید تلفن اینترنتی
تلفن اینترنتی چیست ؟ | راهنمای خرید تلفن اینترنتی

تلفن اینترنتی و یا تلفن ابری (cloud telephony) در واقع یک تلفن ثابت مانند خطوط قدیمی تلفنهای انالوگ است که بجای عبور اطلاعات از سیم ها، بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود.تلفن اینترنتی برای تسهیل ارتباطات تلفنی کسب و کارها و پاسخ به نیاز امروز آنها بوجود آمده است. با استفاده از تلفن اینترنتی شما دیگر نیازی به سیم کشی مخابراتی ندارید و می توانید از روی بستر اینترنت خودتان اقدام به برقراری تماس نمایید.

تلفن اینترنتی یک خط تلفن ثابت مبتنی بر فناوری ویپ voip است که بعضا به آن خط ویپ، خط سیپ ترانک یا خط مجازی نیز گفته می شود.

نحوه استفاده تلفن اینترنتی

نحوه استفاده تلفن اینترنتی به این صورت است که شما یک اپلیکیشن  بر روی موبایل ، کامپیوتر، لپ تاپ و . . .  خود نصب می کنید و با استفاده از اینترنت تماس های خود را برقرار می کنید.، در واقع برای تماس های ورودی و خروجی خود از اپلیکیشن استفاده کنید.

تلفن ثابت اینترنتی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

تلفن های اینترنتی به عنوان خطوط تماس آینده یاد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که به سرعت جایگزین شبکه‌های مخابراتی کنونی شوند. دلایل اصلی این جایگزینی برتری‌هائی است که خطوط اینترنتی دارند. در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱-هزینه بسیار پائین

نگهداری شبکه‌های مخابراتی آینده نسبت به شبکه‌های مخابراتی کنونی

۲- پشتیبانی

کلیه امکانات مخابراتی کنونی و به علاوه ارائه خدمات جدید، با هزینه بسیار پائین و سهولت اجرائی بالا

۳-جابه‌جائی آسان شماره‌های تلفنی

به این‌ معنا که یک شماره تلفنی مانند یک آدرس پست الکترونیکی از هر نقطه‌ای از دنیا قابل دسترسی خواهد بود و می‌توان از طریق آن تماس گرفت و یا با آن ارتباط برقرار کرد.

با تلفن های ثابت مخابرات در صورتی که نیاز به جابجایی دفتر یا مجموعه باشد، امکان جابجایی خطوط مخابرات وجود ندارد و این اتفاق منجر به ریزش مشتریان قبلی و بیهوده شدن هزینه تبلیغات روی این خط تلفن خواهد شد. اما با خرید خط تلفن اینترنتی شما مالکیت دائمی آن را در اختیار خواهید داشت و بدون نگرانی بابت جابجایی ، امکان استفاده از آن در همه نقاط کشور وجود دارد

4-کم هزینه بودن خطوط تلفن اینترنتی

اگر قبض‌های سنگین تلفن‌های مخابرات برای شما معضل شده و پرداخت آن برایتان بسیار هزینه بر است، با استفاده از یک خط تلفن ثابت اینترنتی، تنها یک بار برای خرید این سرویس هزینه می‌کنید و با تعرفه های پایین تماس در این نوع خط ها (تماس ورودی رایگان و تعرفه ارزان تر تماس های خروجی)، شاهد کاهش چشم گیر هزینه‌های کسب و کارتان خواهید بود. در نظر داشته باشید که تلفن‌های ثابت اینترنتی قبضی برای پرداخت ندارند . شما در کمترین زمان پنل خود را شارژ نموده و گزارش هزینه ها را می توانید مشاهده کنید.

5- امکان برقراری تماس نامحدود

با خرید خط های تلفن اینترنتی فقط یک خط تلفن نخریده اید

زمانی که از خطوط شهری آنالوگ استفاده می‌کنید، همزمان یک خط ورودی یا خروجی دارید. اگر تنها یک خط در شرکت خود داشته باشید و در حال مکالمه با آن باشید، مشتریان پشت خط مانده و ممکن است که دیگر هرگز با شما تماس نگیرند.

در خط های اینترنتی دست شما برای اضافه کردن کانال وروردی و خروجی باز است.

با این امکان هیچ مشتری را از دست نخواهید داد.

اگر مشتریان برای ارتباط با مجموعه یا بخش پشتیبانی شرکت شما تماس بگیرند و به دلیل مشغول بودن خط موفق به برقراری تماس با شما نشوند، این اتفاق بر میزان نارضایتی مشتریان از مجموعه شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. اما با خط تلفن اینترنتی، دیگر نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید. خطوط تلفن اینرنتی با قابلیت ایجاد کانال‌های هم زمانی تماس متعدد شما را از دایورت تماس‌ها روی خطوط دیگر بی نیاز می‌کند و نگرانی بابت مشغول بودن خطوط تلفن به همراه نخواهد داشت.

6- نیازی به تجهیزات سخت افزاری ندارید

برای استفاده از خطوط تلفن اینترنتی تنها به روشن بودن اینترنت گوشی موبایل یا لپ تاپ خود نیاز دارید. نواتل برای شما این امکان را فراهم کرده بدون محدودیت نوع اینترنت و با هرنوع اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید بدون مشکل از این سرویس برای برقراری تماس‌های خود استفاده کنید.

7- امنیت خط تلفن ثابت اینترنتی

همانند سایر فناوری های اینترنتی، امنیت موضوع بسیار مهمی است که باید در انتخاب خط تلفن ثابت اینترنتی مورد توجه قرار گیرد. واقعیت این است که اینترنت یک شبکه عمومی است و امکان ایجاد اختلال در داده های موجود آن، به هنگام انتقال وجود دارد. بنابراین، مانند تمام خدمات اینترنتی، شما در معرض تهدیدات احتمالی شامل سرقت اطلاعات، فیشینگ، ویروس ها، نرم افزارهای مخرب و اسپم ها قرار دارید. بنابراین بسیار مهم است که از شرکتی معتبر و قابل اطمینان خط تلفن خود را خریداری کنید. خوشبختانه در نواتل این مشکل را با آنتی ویروس ها و Firewall های قدرتمند تا حد زیادی برطرف شده است همچنین با وجود تیم پشتیبانی فنی 24 ساعته ، در صورت بروز هرگونه اختلال و مشکل در سرویس تا زمان برطرف شدن سریع مشکل در کنارتان خواهیم بود.

8- وضوح صدا

صدا را واضح بشنوید، کیفیت HD مکالمات در خطوط ثابت تلفن اینترنتی در خطوط شهری گاهی پیش می‌آید که با طولانی شدن مسیر کابل کشی از مخابرات تا مقصد نهایی، کیفیت صدا افت خواهد کرد. یا حتی به دلیل وجود سیم های برق و … ممکن است نویزهایی را در هنگام مکالمه احساس کنید.

9- فعالسازی سریع خطوط ثابت تلفن اینترنتی

خطوط ثابت تلفن اینترنتی از تکنولوژی های پیشرفته تری بهره می‌برند و ظرف مدت کوتاه تری فعال شده و در اختیار شما قرار می گیرند

تلفن ثابت اینترنتی چه قابلیت هایی دارد؟

تلفن ثابت اینترنتی چه قابلیت هایی دارد؟

در نظر داشته باشید با تهیه خط تلفن اینترنتی، به راحتی می توانید مرکز تلفن ابری مجهزی را بر روی ان فعال کنید که قابلیت‌های زیادی را برای شما به ارمغان خواهد اورد،  از جمله:

  • داشبورد: در داشبورد مدیریتی امکان اعمال تنظیمات مورد نیاز بر روی مرکز تلفن، دسترسی به نمودارها و گزارشات به صورت لحظه ای، مدیریت تماس های ورودی و خروجی، اضافه کردن منشی گویا، امکان ایجاد صف، صندوق صوتی، مانیتورینگ زنده تماس و قابلیت استفاده از ده ها امکانات دیگر را خواهید داشت.
  • دریافت گزارش تماس‌ها: با بررسی گزارش تماس ها و همچنین مکالماتی که ضبط شده اند می توانید به صورت حرفه ای تماس ها را مدیریت کنید.
  • ضبط صدا
  • پیغام گیر صوتی
  • منشی تلفن گویا
  • تماس های صوتی و تصویری با کیفیت
  • سناریو تماس : شما می توانید ساعات کاری مجموعه خود را در سناریو تماس ها لحاظ کنید و خارح ساعت کاری تماس به بخش های دیگر و یا فایل صوتی متصل شود و یا حتی صندوق صوتی پیغام گیر متصل شود
  • صف انتظار : داشتن صف انتظار باعث می شود تا افراد در صف منتظر بمانند تا نوبت شان شود و بتوانند با اپراتور مورد نظر صحبت کنند.
  • به اشتراک گذاشتن محتوا
  • ارسال و دریافت فایل
  • ویدئو کنفرانس
  • هلد و ترنسفر تماس
  • قابلیت اتصال به CRM
  • دایورت خطوط
  • و . . .

معایب خط تلفن اینترنتی چیست؟

تمام خدمات و سرویس‌های ارتباطی و تکنولوژیک در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که نمی‌‌توانیم از آنها بگذریم.

کیفیت خط تلفن اینترنتی به پایداری اینترنت وابسته است ، هر اتفاقی که برای اینترنت شما بیفتد تاثیر مستقیم بر روی خط تلفن اینترنتی شما دارد. مثلا اگر اینترنت پایداری نداشته باشید مکالمات شما قطع و وصل می‌شود یا اگر اینترنت شما به هر دلیل قطع شود به هیچ عنوان امکان برقراری تماس را تا وصل شدن اینترنت نخواهید داشت. این مورد مهمترین اشکال خط تلفن اینترنتی محسوب می‌شود.

چرا باید خط تلفن اینترنتی بخریم؟

اگر کسب و کار کوچک و نوپایی دارید، اگر مجموعه شما گسترده است و دارای تجربه زیادی در حوزه کاری خود هستید، اگر مکانی را به عنوان دفتر محل کار خود انتخاب نکرده اید و نیاز به شماره تلفن اینترنتی دارید، اگر فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام می دهید، اگر …

فرقی نمی کند که کسب و کار شما چه شرایطی دارد، تنها اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت مجموعه خود هستید، خرید خط تلفن اینترنتی بهترین گزینه برای ادامه فعالیت شماست تا با کمترین دغدغه بالاترین کیفیت را تجربه کنید.

تجربه ثابت کرده است هر کسب‌‌کاری که بتواند خودش را زودتر با تکنولوژی وفق دهد به دلیل روحیه خلاق و آینده‌نگری که دارد شش هیچ از بقیه جلوتر است! اگر تصمیم به داشتن یک خط تلفن اینترنتی گرفته‌اید، می‌توانید روی مرکز تلفن ابری نواتل حساب کنید. نواتل یک سرویس مرکز تلفن ابری هوشمند با قابلیت‌های انحصاری است که می‌‌تواند خدماتی بیشتر از نیازمندی‌های شما در زمینه ارتباطات تلفنی ارائه کند.

چگونه خط تلفن اینترنتی بخریم؟

برای خرید خط تلفن اینترنتی دیگر نیاز به مراجعه به مرکز مخابراتی و طی کردن فرایند وقت گیر و انتظار برای سیم کشی و برقراری خط تلفن ثابت را ندارید. هر شخص حقیقی یا حقوقی در هر کجای ایران می تواند برای خرید و مالکیت خط تلفن اقدام کند. نکته جالب این است که دیگر حضور شما در یک شهر یا استان ملاک نیست و مثلا می توانید در بندرعباس باشید و یک خط تلفن ثابت تهران بخرید.

با کلیک کردن بر روی عبارت ” ثبت سفارش ” میتوانید شماره خود را وارد نمایید  تا همکاران ما با شما تماس گرفته و سرویس تلفن ابری نواتل را به شما معرفی نمایند و در صورت رضایت میتوانید سرویس  را با توجه به نوع و گستردگی کسب و کار خود انتخاب و خرید کنید.

در صورت خرید ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان برای شما شارژ می گردد تا تجربه ای دلنشین از سرویس تلفن ابری نواتل داشته  باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. سارا وکیلی نیم‌رخ
    سارا وکیلی

    پیام انبوه با این خطوط می شود فرستاد؟

    1. Zahra seyfi نیم‌رخ
      Zahra seyfi

      سلام . برای کسانیکه نواتل را نصب دارند می توانید پیام بفرستید.

    2. مرتضی نیم‌رخ
      مرتضی

      عالیه

افزودن دیدگاه