سرویس CRM ابری، عبارتی است که میتواند نظر مدیران کسب و کار را به خود جلب کند؛ چرا که این روزها در همه جای جهان هم مدیریت ارتباط با مشتریان و هم ابری کردن سیستمها مورد استفادهی شرکت، دغدغهای مهم برای مدیران است. به کارگیری سی آر ام ابری میتواند نقطه عطفی در عملکرد تیمهای فروش، مارکتینگ و پشتیبانی شما باشد. برای اینکه بدانید مزایا، کاربردها و ویژگیهای بهترین سی آر ام ابری چیست در این مقاله با ما همراه باشید.
مدیریت ارتباط با مشتری یا سی آر ام چیست؟
پیش از آن که به معرفی CRM ابری بپردازیم، در این بخش به صورت کلی مفهوم سی آر ام یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان را توصیف میکنیم. CRM در واقع رویکردی است متشکل از نرم افزار، استراتژیها و پارامترهای اجرایی و… که به کسب و کارها امکان ثبت اطلاعات مشتری و آنالیز رفتارهای او را میدهد. این سازماندهی در ثبت و بررسی اطلاعات و رفتارهای مشتری، کلید موفقیت در حوزهی جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.
سی آر ام ابری چیست و چه کاربردی دارد؟
نرم افزار سی آر ام ابری یک ابزار حرفهای برای مدیریت ارتباط با مشتریان در بستر اینترنت است. این سیستم اطلاعات مرتبط با هر مشتری را بر روی سرورهای شرکتهای ارائه دهنده ذخیره میکند (مانند نواتل). بنابراین برای استفاده از آن تنها کافیست به اینترنت متصل باشید. به کمک سی ار ام ابری میتوانید به راحتی همهی اطلاعات را در فضای ابری ذخیره کنید. البته سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، تنها کاربردِ ذخیره داده ندارد! در صورتی که سازمان خود را به CRM مجهز کنید، در راستای اتوماسیون فرآیندها و متمرکز کردن اطلاعات از سر تا سر سازمان، قدم خواهید برداشت؛ که همین یکپارچهسازی میتواند اطلاعات سازماندهی شده و کاربردیتری را در اختیار تیم مارکتینگ و فروش بگذارد.
کاربردهای سی آر ام ابری برای تیم مارکتینگ
تیم بازاریابی و مارکتینگ، برای این که بدانند چه کمپینهایی را، در چه بازهای از زمان و برای چه مخاطبان هدفی برگزار کنند، نیاز به یک دیتابیس قابل اتکا دارند. استراتژیهای تیم مارکتینگ و پیش بینیهایی که در این تیم انجام میشود، همه و همه در گرو اطلاعات پیشینی است که از مشتریان و لیدها ثبت شده است. به کمک سی ار ام ابری، اعضای تیم مارکتینگ تنها با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود، میتوانند در هر لحظه به این دادهها دسترسی داشته باشند.
کاربردهای CRM ابری برای تیم فروش
وظیفهی تیم فروش، برقراری یک ارتباط تاثیرگذار با مشتریان است؛ از تماس اول گرفته تا انجام فرآیند مذاکره و در نهایت ثبت خرید از طرف مشتری. اگر اپراتورهای مرکز تماس ابری به یک سی آر ام قوی دسترسی داشته باشند، میتوانند با شناخت بهتر از مشتری، تاثیر بیشتری روی او بگذارند. از طرفی در هر تماس اطلاعات از سوی مشتری به اپراتور میرسد که ثبت آنها ضروری است و برای تعاملات بعدی با مشتری میتواند بسیار کاربردی باشد.
با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ابری نواتل، به محض برقراری تماس با یک مشتری خاص، یک پنجره شامل اطلاعات آن شماره تماس به اپراتور نمایش داده میشود که فرآیند تماس را تسهیل خواهد کرد.
کاربردهای CRM ابری برای تیم پشتیبانی و خدمات پس از فروش
این تیمها اگر تاریخچهای از فرآیند خرید، رفتارهای مشتری و مشکلات پیشین آنها در اختیار داشته باشند، هم به لحاظ ارائه راهنماییهای فنی و هم به لحاظ رفتاری میتوانند تجربهی بهتری برای مشتری رقم بزنند. از طرفی در اکثر شرکتها، پشتیبانی 24/7 به مشتریان ارائه میشود و امکان دورکاری میتواند هم برای شرکت و هم اپراتورها یک مزیت بزرگ باشد؛ سی آر ام ابری نواتل، این شرایط را فراهم میسازد که از هر نقطهای به کمک تلفن همراه هوشمند خود، به تماس مشتریان پاسخ داده و به پروفایل آنها دسترسی داشته باشند.
سی آر ام ابری و کاربردهای آن برای تیم فنی
تیم فنی اگرچه در اکثر شرکتها ارتباط مستقیمی با مشتریان ندارد امّا نیاز است به شناخت مناسبی از مشتری و نیازهایش رسیده باشد تا بتواند مشکلات محصول را رفع کرده و یا قابلیتهای مورد نیاز کاربران را به آن اضافه کند. پس گزارشهایی که از طریق CRM ابری نواتل قابل استخراج است و دادههای مربوط به فیدبکهای مشتریان که در سامانه سی ار ام ثبت میشوند، برای بالا بردن سطح کیفی خدمات، به تیم فنی کمک خواهد کرد.
مقایسه CRM ابری و CRM نصبی
مدیریت ارتباط با مشتریان از گذشته تا کنون به روشهای مختلفی در سازمانها صورت گرفته است. نسل قبلی CRM، به این شکل ارائه میشد که کل سیستم و دیتابیس CRM، روی یک سرور در محل شرکت نصب میشد و کارمندان فقط از طریق دسکتاپ و سیستمهای داخل مجموعه امکان استفاده از این سرویس را داشتند.
CRMهای نصبی با وجود اینکه بسیاری از مشکلات کسب و کارها را رفع میکنند، اما این روزها طرفداران کمتری در مقایسه با سی آر ام ابری دارند و کسب و کارهای موفق، پا به پای سایر تکنولوژیها، قصد توسعه CRM و ابری کردن آن را دارند.
مزایای سی آر ام ابری چیست؟
اکنون که با کاربردهای CRM ابری برای دپارتمانهای مختلف یک سازمان آشنا شدید، بهتر است از مزایایی که این نوع ارائه سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان در برابر سی آر ام نصبی دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
-
- راه اندازی فوری، آسان و کم هزینه
راه اندازی CRM ابری، به هیچ سرور و سخت افزار درون سازمانی خاصی نیاز ندارد و شما با برون سپاری آن از همهی هزینههای هنگفت نصب سرور و نگهداری آن معاف خواهید بود.
-
- دسترسی بهتر و ایجاد امکان دورکاری
به لطف CRM ابری، امکان دورکاری بیش از پیش برای کارمندانتان فراهم خواهد بود و برعکس حالت نصبی، امکان اتصال به CRM از هر دستگاهی برای پرسنل وجود خواهد داشت.
-
- قیمت سی آر ام ابری
اشتراک سالیانه سی آر ام های ابری از هزینه لایسنس و نگهداری سالیانه سی آر ام های نصبی، به مراتب مقرون به صرفهتر و ارزانتر است.
-
- یکپارچه سازی
همانطور که گفتیم، از مهمترین مزایای سی آر ام، این است که بخشهای مختلف سازمان به اطلاعاتی یکپارچه دسترسی پیدا میکنند. CRM ابری، میتواند به مرکز تماس ابری، وبچت، فکس اینترنتی، پنل پیامکی و… متصل شود و تجربهی مدیریت مرکز ارتباط ابری یکپارچه را برای شما فراهم کند؛ چرا که شما میتوانید تاریخچهی تماس، پیامکها، ارتباطات در پیامرسانهایی چون تلگرام و واتسپ، ایمیل و سایر موارد را مدیریت و آنالیز کنید.
-
- امنیت بالاتر
تامین امنیت سرورهای مربوط به CRM، مستلزم هزینه بالا و استخدام نیروهای متخصص میباشد. با این وجود، در صورت انتخاب سی آر ام ابری، شما تمامی هزینهها و پشتیبانیهای فنی و امنیتی را برونسپاری میکنید و اگر در انتخاب شرکت میزبان دقت کنید، همهی نگرانیها و چالشهایتان در حوزه امنیت، رفع خواهد شد.
-
- مقیاس پذیری
تکنولوژی در این عصر هر روز ما را شگفت زده میکند. پس هر تجهیزاتی که به سازمان اضافه میشود باید امکان تطابق با پیشرفتهای حوزه تکنولوژی و همچنین رشد سازمانی را داشته باشد.
بهترین CRM ابری در بازار
سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در نواتل، با امکانات فراوانی در حال ارائه است. یکپارچهسازی مرکز تلفن ابری، پنل پیامکی و شبکههای اجتماعی با سیستم سی آر ام در یک پنل و اپلیکیشن موبایل، یکی از مزایای استفاده از این سرویس است که سازماندهی اطلاعات مشتریان را برای شما بسیار راحتتر خواهد کرد. همچنین در اپلیکیشن اختصاصی نواتل میتوانید پروفایل هر یک از مشتریان خود را، که شامل اطلاعات شخصی، اشتراکی و ارتباطی است را مشاهده کنید. همچنین میتوانید محصولات مختلف را با اطلاعات جزئیتر به سیستم اضافه کنید تا بتوانید به راحتترین شک، انبارداری کرده و فاکتور و پیش فاکتور مورد نظر خود را صادر نمایید.
شما به کمک سی آر ام ابری نواتل، تاریخچه هر ارتباط و تماسی را ثبت و ضبط میکنید و در ارتباطات بعدی به کمک این اطلاعات، مسیر تماس را شخصی سازی کرده و تجربهی بهتری برای مشتری به جای خواهید گذاشت.
اگر به راهنمایی بیشتری برای خرید CRM ابری نواتل نیاز دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.
افزودن دیدگاه