افزایش رضایتمندی مشتریان با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

هیچ سرویسی در شبکه نباید مثل یک جزیره باشد!

نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی که در یک کسب و کار خدمات ارائه می‌کنند باید این امکان را داشته باشند تا با سایر سرویس‌‌های درون‌سازمانی ارتباط برقرار کنند و خدماتی یکپارچه به کاربران ارائه کنند. اکثر نرم‌افزارهای درون‌سازمانی مثل اتوماسیون اداری، حسابداری، حضور و غیاب، انبارداری، باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، مرکز تلفن ویپ و … مستنداتی برای ارتباط سایر نرم‌افزارها ارائه می‌دهند تا کارشناسان بخش توسعه هر شرکت بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. اگر یک سرویس امکان ارتباط (Integration) را در اختیار شما قرار ندهد بدون شک یک عیب محسوب می‌شود و شما نمی‌توانید از مزایای ارتباط چند سرویس در کنار هم استفاده کنید. در این مطلب تصمیم داریم مزایای ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM را به شما توضیح دهیم تا بتوانید بهترین بهره‌وری را از خدمات سرویس مدیریت تماس نواتل در کنار نرم‌افزار ارتباط با مشتری داشته باشید.

 

گذری بر CRM و Hosted PBX

 

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همانطور که از نامش پیداست یک فرآیند برای ارتباط بهتر و با کیفیت‌تر در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان است. این فرآیند از زمان اولین نقطه تماس که منجر به سرنخ شده است تا وفادارسازی و مراقبت از مشتری ادامه دارد. برای ایجاد نظم و ثبت فرآیندها در یک سامانه از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می‌شود تا تمام سوابق در آنجا ثبت و مدیریت می‌شود.

مرکز تلفن ابری یا Hosted PBX یک سیستم مدیریت تماس مبتنی بر تکنولوژی VoIP است که کسب و کارها کمک می‌کند بدون تهیه هیچگونه سخت‌افزار و پرداخت هزینه‌های جانبی از خدمات یک سیستم تلفن مثل تلفن گویا، صف تماس، ضبط مکالمه، گزارش از تماس و … استفاده کنند. برای استفاده از مرکز تلفن ابری با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، فصلی یا سالیانه بر روی بستر اینترنت به تمام خدمات یک سیستم تلفن هوشمند دسترسی خواهید داشت.

این مقاله را از دست ندهید: “مرکز تلفن ابری چیست؟ + ۷ مزیت که کسب و کارتان را متحول می‌کند

 

مزایای کلیدی ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

 

  • مشاهده آنلاین و هوشمندانه سابقه مشتریان

یکی از خدماتی که در این دسته جای دارد و بسیار پر استفاده است، نرم‌افزار پاپ‌آپ تلفنی است. در زمان ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM این امکان وجود دارد که هر دو سرویس از دیتابیس یکدیگر استفاده کنند. زمانی که یک تماس ورودی از طریق مرکز تلفن ابری وارد می‌شود از طریق ارتباطی که بین این دو سرویس وجود دارد اطلاعات مشتری خوانده و از طریق یک نرم‌افزار به صورت اتوماتیک پیش از پاسخ‌دادن نشان داده می‌شود. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات شخصی، سابقه خرید، بستانکار یا بدهکار، پرسونا و … باشد.

 

  • ارسال پیام تشکر، تبلیغاتی یا خبری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به محض قطع مکالمه تلفنی با یک مجموعه یک پیامک برایتان ارسال شده باشد. این پیامک می‎‌تواند به عنوان تشکر از تماس باشد و حس اهمیت به مشتری را تشدید کنید. همچنین ارسال پیام‌های تبلیغاتی و خبری به مشتریان قدیمی نیز از این طریق امکان‌پذیر است.

 

  • افزایش بهره‌وری بخش پشتیبانی

شرکت‌های فروش تجهیزات و خدمات که مجبور به ارائه پشتیبانی از محصولات خود هستند همیشه دچار یک مشکل اساسی هستند و آن پاسخگویی به افرادی است که مشتری شرکت نیستند و در واقع شرکت وظیفه‌ای برای پاسخگویی ندارد. پاسخگویی به افرادی که محصولات یک شرکت را ندارند باعث می‌شود حجم تماس ورودی به بخش پشتیبانی زیاد و از کیفیت پاسخگویی به مشتریان با اهمیت کم شود. به طور مثال مشتریان با در دست داشتن یک کد محصول می‌توانند با بخش پشتیبانی تماس بگیرند. این اطلاعات بر روی CRM ثبت شده است و مرکز تلفن ابری از دیتابیس این نرم‌افزار اطلاعات را می‌خواند.

 

  • ارسال پیام صوتی

پیام‌های صوتی همانند پیامک‌های متنی کوتاه می‌توانند به عنوان تبلیغات یا اخبار مورد استفاده قرار بگیرند. اطلاعات مشتریان در CRM دسته‌بندی می‌شود، بنابراین با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM امکان ارسال پیام صوتی از طریق سرویس Auto Dialer در مرکز تلفن ویپ وجود خواهد داشت. مثلا فرض کنید وارد کننده یک سری محصولات سخت افزاری هستید و تصمیم دارید برای یک گروه خاص از مشتریان خود تخفیفی در نظر بگیرید و آن را از طریق یک پیام صوتی به گوش آنها برسانید.

 

  • تماس سریع با مخاطبان

در دنیای تکنولوژی ویپ به این ویژگی اصطلاحا Click To Dial می‌گویند. تماس سریع با مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی شماره تماس آنها در CRM بدون شماره‌گیری تماستان برقرار شود. این ویژگی می‌تواند در یک دفترچه تلفن هم کاربرد داشته باشد. ویژگی تماس سریع یکی دیگر از مزایای ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM است.

 

  • دسترسی به تمام امکانات در یک پورتال یکپارچه

 

ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM به شما کمک می‌کند برخی از قابلیت‌های مرکز تلفن VoIP را مثل مشاهده گزارش تماس، فایل‌های صوتی، صندوق صوتی و … را در همان نرم‌افزار CRM خود داشته باشید. این موضوع باعث استفاده پرسنل یک کسب و کار از یک نرم‌افزار واحد می‌شود.

 

از سرویس‌های درون‌سازمانی خودتان حداکثر استفاده را کنید.

 

قبل از اینکه به فکر این باشید که چگونه از سرویس‌های ارتباطی خود حداکثر استفاده را کنید باید بدانید که آیا سرویس‌هایی که دارید این اجازه را به شما می‌دهند یا مثل یک جزیره عمل می‌کنند؟ برخی از سرویس‌های تلفن مبتنی بر تکنولوژی ویپ و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری امکان برقراری ارتباط به شما نمی‌دهند و هیچ مستندات ارتباطی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. بنابراین در زمان تهیه چنین سرویس‎‌‌هایی چشم و گوشتان را خوب باز کنید و خوب تحقیق کنید تا بعدها دچار چالش و کنار گذاشتن نرم‌افزارهایتان نشوید.

یکی از قابلیت‌های راهکار سازمانی نواتل مدیریت تماس از طریق مرکز تلفن ابری است که علاوه بر ارائه خدماتی مثل تلفن گویا، صف انتظار، گزارش از تماس، صندوق صوتی، ضبط مکالمه و … امکان ارتباط با سایر سرویس‌های درون‌سازمانی مثل ارتباط با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم‌افزار انبار داری، حضور غیاب و .. را در اختیارتان قرار می‌دهد. خدمات نواتل به صورت SAAS است و این به معنای دریافت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک است. این موضوع به کاهش هزینه‌های شما بسیار کمک می‌کند زیرا هیچ نیازی به خرید سخت‌افزار یا روشن بودن سرورها و تجهیزات خنک‌کننده ندارید و این یعنی صرفه‌جویی اساسی در هزینه‌های کسب و کار. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید همین حالا با کارشناسان نواتل از طریق شماره ۰۲۱۸۲۸۰۱۰۰۰ تماس یا با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

همچنین ببینید

هر چیزی که باید در مورد انتقال خط تلفن بدانید + معرفی جدیدترین خط تلفن ثابت

چرا انتقال خط انجام می‌دهیم؟ انتقال خط تلفن ثابت همیشه به دلیل مشکلات یک مرکز …

۱۲ نظر برای این مطلب وجود دارد

  1. سلام و درود
    سوالم این بود که ایا مرکز تلفن ابری نواتل مجهز به CRM هست؟

  2. من برای مشتری هام میخوام پیام تبلیغاتی ارسال کنم.در صورتیکه مرکز تلفن ابری به CRM مجهز باشه اینکار مقدور هست؟

    • پشتیبانی نواتل

      کاربر عزیز
      بله امکان ارسال پیام تبلیغاتی به مشتریان بعد از مجهز شدن سرویس ابری به CRM وجود دارد.

  3. من از یه شرکت دیگهCRM خریدم
    آیا امکان دارد سیستم تلفن ابری و روی این CRMست کنم؟

  4. درود بر شما.در مورد CRM اطلاعات خوبی در این پست خوندم.سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *