افزایش رضایتمندی مشتریان با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 6 دقیقه
717 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » افزایش رضایتمندی مشتریان با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی که در یک کسب و کار خدمات ارائه می‌کنند باید این امکان را داشته باشند تا با سایر سرویس‌‌های درون‌سازمانی ارتباط برقرار کنند و خدماتی یکپارچه به کاربران ارائه کنند. اکثر نرم‌افزارهای درون‌سازمانی مثل اتوماسیون اداری، حسابداری، حضور و غیاب، انبارداری، باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری، مرکز تلفن ویپ و … مستنداتی برای ارتباط سایر نرم‌افزارها ارائه می‌دهند تا کارشناسان بخش توسعه هر شرکت بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. اگر یک سرویس امکان ارتباط (Integration) را در اختیار شما قرار ندهد بدون شک یک عیب محسوب می‌شود و شما نمی‌توانید از مزایای ارتباط چند سرویس در کنار هم استفاده کنید. در این مطلب تصمیم داریم مزایای ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM را به شما توضیح دهیم تا بتوانید بهترین بهره‌وری را از خدمات سرویس مدیریت تماس نواتل در کنار نرم‌افزار ارتباط با مشتری داشته باشید.

گذری بر CRM و Hosted PBX

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همانطور که از نامش پیداست یک فرآیند برای ارتباط بهتر و با کیفیت‌تر در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان است. این فرآیند از زمان اولین نقطه تماس که منجر به سرنخ شده است تا وفادارسازی و مراقبت از مشتری ادامه دارد. برای ایجاد نظم و ثبت فرآیندها در یک سامانه از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می‌شود تا تمام سوابق در آنجا ثبت و مدیریت می‌شود.

مزایای کلیدی ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

مرکز تلفن ابری یا Hosted PBX یک سیستم مدیریت تماس مبتنی بر تکنولوژی VoIP است که کسب و کارها کمک می‌کند بدون تهیه هیچگونه سخت‌افزار و پرداخت هزینه‌های جانبی از خدمات یک سیستم تلفن مثل تلفن گویا، صف تماس، ضبط مکالمه، گزارش از تماس و … استفاده کنند. برای استفاده از مرکز تلفن ابری با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، فصلی یا سالیانه بر روی بستر اینترنت به تمام خدمات یک سیستم تلفن هوشمند دسترسی خواهید داشت.

 

مزایای کلیدی ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

 

  • مشاهده آنلاین و هوشمندانه سابقه مشتریان

یکی از خدماتی که در این دسته جای دارد و بسیار پر استفاده است، نرم‌افزار پاپ‌آپ تلفنی است. در زمان ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM این امکان وجود دارد که هر دو سرویس از دیتابیس یکدیگر استفاده کنند. زمانی که یک تماس ورودی از طریق مرکز تلفن ابری وارد می‌شود از طریق ارتباطی که بین این دو سرویس وجود دارد اطلاعات مشتری خوانده و از طریق یک نرم‌افزار به صورت اتوماتیک پیش از پاسخ‌دادن نشان داده می‌شود. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات شخصی، سابقه خرید، بستانکار یا بدهکار، پرسونا و … باشد.

  • ارسال پیام تشکر، تبلیغاتی یا خبری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به محض قطع مکالمه تلفنی با یک مجموعه یک پیامک برایتان ارسال شده باشد. این پیامک می‎‌تواند به عنوان تشکر از تماس باشد و حس اهمیت به مشتری را تشدید کنید. همچنین ارسال پیام‌های تبلیغاتی و خبری به مشتریان قدیمی نیز از این طریق امکان‌پذیر است.

  • افزایش بهره‌وری بخش پشتیبانی

شرکت‌های فروش تجهیزات و خدمات که مجبور به ارائه پشتیبانی از محصولات خود هستند همیشه دچار یک مشکل اساسی هستند و آن پاسخگویی به افرادی است که مشتری شرکت نیستند و در واقع شرکت وظیفه‌ای برای پاسخگویی ندارد. پاسخگویی به افرادی که محصولات یک شرکت را ندارند باعث می‌شود حجم تماس ورودی به بخش پشتیبانی زیاد و از کیفیت پاسخگویی به مشتریان با اهمیت کم شود. به طور مثال مشتریان با در دست داشتن یک کد محصول می‌توانند با بخش پشتیبانی تماس بگیرند. این اطلاعات بر روی CRM ثبت شده است و مرکز تلفن ابری از دیتابیس این نرم‌افزار اطلاعات را می‌خواند.

  • ارسال پیام صوتی

پیام‌های صوتی همانند پیامک‌های متنی کوتاه می‌توانند به عنوان تبلیغات یا اخبار مورد استفاده قرار بگیرند. اطلاعات مشتریان در CRM دسته‌بندی می‌شود، بنابراین با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM امکان ارسال پیام صوتی از طریق سرویس Auto Dialer در مرکز تلفن ویپ وجود خواهد داشت. مثلا فرض کنید وارد کننده یک سری محصولات سخت افزاری هستید و تصمیم دارید برای یک گروه خاص از مشتریان خود تخفیفی در نظر بگیرید و آن را از طریق یک پیام صوتی به گوش آنها برسانید.

  • تماس سریع با مخاطبان

در دنیای تکنولوژی ویپ به این ویژگی اصطلاحا Click To Dial می‌گویند. تماس سریع با مخاطبان به شما این امکان را می‌دهد تا با کلیک بر روی شماره تماس آنها در CRM بدون شماره‌گیری تماستان برقرار شود. این ویژگی می‌تواند در یک دفترچه تلفن هم کاربرد داشته باشد. ویژگی تماس سریع یکی دیگر از مزایای ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM است.

  • دسترسی به تمام امکانات در یک پورتال یکپارچه

ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM به شما کمک می‌کند برخی از قابلیت‌های مرکز تلفن VoIP را مثل مشاهده گزارش تماس، فایل‌های صوتی، صندوق صوتی و … را در همان نرم‌افزار CRM خود داشته باشید. این موضوع باعث استفاده پرسنل یک کسب و کار از یک نرم‌افزار واحد می‌شود.

ارتباط مرکز تلفن چگونه برقرار میشود؟

از سرویس‌های درون‌سازمانی خودتان حداکثر استفاده را کنید.

قبل از اینکه به فکر این باشید که چگونه از سرویس‌های ارتباطی خود حداکثر استفاده را کنید باید بدانید که آیا سرویس‌هایی که دارید این اجازه را به شما می‌دهند یا مثل یک جزیره عمل می‌کنند؟ برخی از سرویس‌های تلفن مبتنی بر تکنولوژی ویپ و نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری امکان برقراری ارتباط به شما نمی‌دهند و هیچ مستندات ارتباطی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. بنابراین در زمان تهیه چنین سرویس‎‌‌هایی چشم و گوشتان را خوب باز کنید و خوب تحقیق کنید تا بعدها دچار چالش و کنار گذاشتن نرم‌افزارهایتان نشوید.

یکی از قابلیت‌های CRM ابری نواتل مدیریت تماس از طریق مرکز تلفن ابری است که علاوه بر ارائه خدماتی مثل تلفن گویا، صف انتظار، گزارش از تماس، صندوق صوتی، ضبط مکالمه و … امکان ارتباط با سایر سرویس‌های درون‌سازمانی مثل ارتباط با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم‌افزار انبار داری، حضور غیاب و .. را در اختیارتان قرار می‌دهد. خدمات نواتل به صورت SAAS است و این به معنای دریافت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک است. این موضوع به کاهش هزینه‌های شما بسیار کمک می‌کند زیرا هیچ نیازی به خرید سخت‌افزار یا روشن بودن سرورها و تجهیزات خنک‌کننده ندارید و این یعنی صرفه‌جویی اساسی در هزینه‌های کسب و کار. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید همین حالا با کارشناسان نواتل از طریق شماره 02182801000 تماس یا با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Motamedi_onlineshop نیم‌رخ
    Motamedi_onlineshop

    من برای مشتری هام میخوام پیام تبلیغاتی ارسال کنم.در صورتیکه مرکز تلفن ابری به CRM مجهز باشه اینکار مقدور هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله امکان ارسال پیام تبلیغاتی به مشتریان بعد از مجهز شدن سرویس ابری به CRM وجود دارد.

  2. Mohammad-mobasher نیم‌رخ
    Mohammad-mobasher

    من از یه شرکت دیگهCRM خریدم
    آیا امکان دارد سیستم تلفن ابری و روی این CRMست کنم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  3. پاییز... نیم‌رخ
    پاییز...

    درود بر شما.در مورد CRM اطلاعات خوبی در این پست خوندم.سپاسگزارم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  4. majid_sh نیم‌رخ
    majid_sh

    من بی صبرانه منتظرم CRM مرکز تلفن ابری شما درست بشه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امکان اتصال به CRM در نواتل وجود دارد.

  5. امین محمدی نیم‌رخ
    امین محمدی

    سلام
    من استفاده کردم از این سرویس ولی اینترنتم چون ضعیف بود کیفیت تماس هام خوب نبود ولی با اینترنت قوی خیلی خوبه تلفن ابری

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      درصورت قوی بودن اینترنت مشکلی دربرقراری ارتباط نخواهید داشت.

  6. امیر همتی نیم‌رخ
    امیر همتی

    من از سرویس مرکز تلفن ابری شرکت شما استفاده کردم و راضیم ولی تماس خروجیتون هنوز وصل نشده میشه بگید کی وصل میشه؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      تیم نواتل در حال بررسی است و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

  7. sepehr rezaii نیم‌رخ
    sepehr rezaii

    مرکز تلفن ابری نواتل مجهز به CRM هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امکان اتصال به CRM در نواتل وجود دارد.

  8. احمد مختاری نیم‌رخ
    احمد مختاری

    پیامهای تبلیغاتی که در CRM ارسال میشه فقط باید متن باشه یا میشه پیام صوتی هم ارسال کرد؟ اگر توضیح دهید ممنون میشم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله هر دو امکان وجود دارد.

  9. R.Rajabi نیم‌رخ
    R.Rajabi

    crm توی هر شرکتی مثل قلب میمونه همیشه باید همیشه فعال باشه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  10. شقایق زکی زاده نیم‌رخ
    شقایق زکی زاده

    برای شرکت خیلی مهمه این موردCRM مرکز تلفن ابری امکان ارائه داره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امکان اتصال به CRM در نواتل وجود دارد.

افزودن دیدگاه