اهمیت سی آر ام (CRM) در کسب و کار
اهمیت سی آر ام (CRM) در کسب و کار
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فناوری است که به کسب و کارها کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان یا مشتریان با هدف افزایش وفاداری مشتری، ارتباطات، سود و عملکرد داخلی و خارجی یک کسب و کار ایجاد و بهبود بخشند.
به هر حال، وفاداری و حفظ مشتری برخی از مهمترین مؤلفهها برای ایجاد سود هستند.فرآیندهای زیادی برای ایجاد یک کسب و کار سودآور وجود دارد – فروش، بازاریابی، تولید سرنخ. سیستمهای CRM به جمعآوری و ذخیره اطلاعات در کل یک کسبوکار و پیگیری مواردی مانند دادههای مشتری به فروش کمک میکنند
سیستمهای CRM این دادهها را ذخیره میکنند تا تیمهای داخلی در سراسر یک کسبوکار بتوانند در صورت نیاز به دادههای لازم دسترسی داشته باشند.آنها می توانند به ویژه برای تیم های فروش مفید باشند، به عنوان مثال، هنگام دسترسی به اطلاعات در مورد اینکه آیا با یک سرنخ تماس گرفته شده است یا هنگام بستن قرارداد جدید با یک مشتری.
در اینجا، ما قصد داریم در مورد اینکه چرا CRM برای مشاغل در هر اندازه و راه هایی که می تواند به بهبود عملکرد یک شرکت کمک کند، مهم است صحبت کنیم.
اهمیت سی آر ام چیست؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کسب و کار می خواهد استراتژی CRM را برای کمک به بهبود عملکرد کسب و کار خود اتخاذ کند.
اولاً، هدف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری کمک به یک کسب و کار برای بهبود روابط خود با مشتریان است. برای شرکتهای بزرگ و کوچک، نظرات مشتریان عاملی حیاتی در حفظ و به دست آوردن تعداد فروش بیشتر است، به این معنی که شهرت خوب مهم است. اگر کسبوکاری در جلب رضایت مشتریانش کوتاهی کرده است، یا اگر نقدهای بد مانع از توانایی آن در به دست آوردن مشتریان جدید و وفادار شده است، مدیریت ارتباط با مشتری به بازگرداندن آنها به مسیر موفقیت کمک میکند.
بهبود رضایت مشتری می تواند به بهبود وفاداری و اعتماد کمک کند، که هم برای شهرت و هم برای فروش یک کسب و کار مهم است. یک استراتژی CRM فقط برای مشاغلی نیست که در گذشته با حفظ مشتریان خود مشکل داشتهاند، بلکه برای کسبوکارهای موفق نیز است که بر اساس استراتژیهای فعلی خود برای افزایش سود خود ایجاد کنند. CRM به کسبوکارها کمک میکند تا با بررسی بینشهای فروش، وفاداری مشتری و زمینههایی که نیاز به بهبود دارند، مشتریان خود را بیشتر از آنچه قبلاً میدانند، درک کنند. با وجود یک استراتژی خوب CRM، کسبوکارها میتوانند یک قیف ارتباطی یکپارچه ایجاد کنند که به آنها کمک میکند تا در ارائه خدمات مورد انتظار مشتریان کارآمدتر شوند، که به نوبه خود باعث سودآوری یک تجارت میشود.
سی آر ام به چه طریقی به کسب و کار کمک می کند؟
بنابراین، اکنون که می دانیم مدیریت ارتباط با مشتری چیست و چرا اهمیت دارد، بیایید راه هایی را که به کسب و کارها کمک می کند، بررسی کنیم.
ایجاد روابط و وفاداری با مشتری
کسب و کار ممکن است در ابتدا برای به دست آوردن مشتری چالشی نداشته باشد، اما اگر حفظ مشتری و افزایش وفاداری خود برایش مشکل باشد، مشکل وجود دارد. وفاداری مشتری نشانگر واضحی است که نشان میدهد یک کسبوکار در حال رضایت مشتریان خود و همچنین ایجاد روابط است و میتواند کلیدی برای باز کردن سرنخهای بیشتر و گسترش پایگاه مشتری باشد. مدیریت ارتباط با مشتری به دادههای فروش قبلی نگاه میکند تا شواهدی را در مورد اینکه چه چیزی برای فرآیندهای فعلی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند جمعآوری کند.
استفاده صنعت از سی آر ام
این می تواند شامل انجام نظرسنجی از مشتریان برای یادگیری اینکه چه کمپین هایی در گذشته بهترین موفقیت را داشته اند و یافتن اینکه مخاطب هدف، علایق آنها، الگوهای خرید، روش های ارتباطی و موارد دیگر چه کسانی بوده اند، باشد. یکی از مزایای کلیدی اتخاذ استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری این است که بر روی بهبود ارتباطات بین یک شرکت و مشتریانش – اعم از جدید و موجود – کار می کند. یک راه خوب برای انجام این کار استفاده از نرم افزار CRM برای استراتژی یک فرآیند گام به گام واضح برای نحوه ارتباط یک کسب و کار با مشتریان است.خواه این ارتباط با سرنخ های جدید از طریق یک خبرنامه ایمیلی ماهانه باشد یا ارائه جوایز انحصاری به مشتریان وفادار.
یکی دیگر از راههای بهبود وفاداری مشتری با استفاده از سیستم CRM ممکن است جمعآوری دادهها بر روی مخاطبان هدف کسبوکار باشد.شرکتها باید دقیقاً بفهمند که مخاطبانشان چگونه ترجیح میدهند با آنها تماس گرفته شود، از محصولات و خدماتی که خریداری میکنند و برندهایی که با آنها ارتباط برقرار میکنند به دنبال چه چیزی هستند.از سیستمهای CRM میتوان برای جمعآوری دادهها از اهداف فروش فعلی، بالقوه و گذشته برای کمپینهای آینده استفاده کرد.برای مشتریان فعلی، CRM به کسبوکار کمک میکند تا راههایی را برای تقویت روابط و ایجاد برای بهبود حفظ و نگهداری استراتژی طراحی کند.
سیستمهای CRM میتوانند به خودکارسازی مواردی مانند کمپینهای ماهانه یا ایمیلها کمک کنند، به طوری که کسبوکارها میتوانند ایمیلهای هدفمند بهتری را برای مشتریان وفادار ارسال کنند و به آنها دسترسی به پاداشهای منحصربهفرد یا درخواست بازخورد را ارائه دهند.
برای مشتریان جدید یا بالقوه، CRM میتواند فرآیند ارتباط را با پیگیری زمان تماس با مشتریان توسط تیم فروش بهبود بخشد.یک استراتژی موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری تنها در صورتی کار می کند که کسب و کارها تمرکز خود را بر آنچه مشتریان هستند، معطوف کنند
تجربیات مشتریان تنها زمانی بهبود مییابد که یک کسبوکار تمرکز خود را بر روی آنها قرار دهد.سیستمهای CRM باید برای استخراج اطلاعات از دادههای مشتری استفاده شوند و برای کمک به رشد کسبوکار، یافتن اینکه چه روندهایی برای مخاطبان مرتبط هستند و چگونه میتوان رضایت مشتری را بهبود بخشید، استفاده کرد.
ذخیره سازی داده ها در سی آر ام
یکی از مزایای بزرگ سیستم های CRM این است که اجازه می دهد اطلاعات کسب و کار در یک مکان ذخیره شود.برای شرکتهای بزرگ و کوچک، ذخیره دادهها در یک مکان به همه افراد شرکت اجازه میدهد در صورت نیاز به اطلاعات دسترسی داشته باشند.این می تواند به ویژه در مورد فروش مفید باشد، زیرا تعامل با مشتریان و مشتریان را می توان ردیابی کرد و در تیم ها به اشتراک گذاشت و فرصت هایی برای افزایش فروش یا رشد حساب ایجاد کرد.
ثانیاً ذخیره سازی داده ها به به حداقل رساندن سردرگمی و اشتباهات کمک می کند زیرا اطلاعات را می توان در زمان های خاص ردیابی کرد.به عنوان مثال، هنگامی که یک فروشنده فقط با یک سرنخ تماس می گیرد تا متوجه شود که سرنخ مورد علاقه نیست، اگر ردیابی شود، سایر اعضای تیم می دانند که با آن شخص تماس نگیرند تا اقدام به فروش کنند.در حالی که بدون ثبت داده ها، این احتمال وجود دارد که یکی دیگر از اعضای تیم فروش بتواند با سرنخ بی علاقه تماس بگیرد.
این نه تنها زمان را برای تیم فروش تلف می کند، بلکه برای کسب و کار نیز بد به نظر می رسد، زیرا رهبر باید توضیح دهد که قبلاً توسط شرکت با آنها تماس گرفته شده است.
وقتی تعداد اشتباهات در تجارت کاهش می یابد، شکایات مشتریان نیز کاهش می یابد.
مقرون به صرفه است
سیستمهای CRM با بهروزرسانی دادهها با فشار یک دکمه، به کسبوکارها کمک میکنند تا پول کمتری را صرف استراتژیهایی کنند که نتایج ضعیفی ایجاد میکنند.
به عنوان مثال، کمپین های بازاریابی یا فروش محصولات ضعیف.از آنجایی که CRM تماماً در مورد یادگیری بیشتر در مورد مشتریان یک کسب و کار است، فرصت بیشتری برای یادگیری در مورد انتظارات مشتری از یک تجارت و در نتیجه اینکه چه محصولات، تکنیک های بازاریابی و روش های ارتباطی بهترین کار را دارند، وجود دارد.سیستم های CRM به یک کسب و کار اجازه می دهد تا تاریخچه خرید، ارقام فروش و موفقیت محصولات یا خدماتی را که می فروشند بررسی کند و به کمپین های آتی امکان بهینه سازی بیشتری را می دهد.علاوه بر این، سیستمهای CRM نیز به بهبود سود کمک میکنند، زیرا کسبوکارها قضاوت بهتری در مورد بهترین فروش دارند.با به حداقل رساندن هزینه ها در مورد محصولات یا خدماتی که به خوبی کار نمی کنند، کسب و کارها فرصت هایی برای حاشیه سود بهتر به دست می آورند.
فرآیند فروش را ساده می کند
مدیریت ارتباط با مشتری برای کمک به فرآیند فروش از طریق ساده سازی کار می کند.وقتی فرآیند فروش ساده و بدون درز باشد، به حفظ همه افراد در تیم فروش در مسیر کمک میکند و به مشتریان گامهای روشنی برای خرید میدهد.
یکی دیگر از سرویس های مدیریت مشتری می تواند استفاده از سیستم چت آنلاین بر روی سایت شما باشد، تا پروسه ارتباط با مشتری را کوتاه و سریع انجام دهد.
فرآیند فروش CRM
آیا مشکلات ارتباطی در شرکت شما بین تیم های فروش و مدیریت مشتری وجود دارد؟شاید مشتریان متوجه شده باشند که در صورت داشتن هر گونه مشکلی با خدمات شما، دانستن اینکه با چه کسی تماس بگیرند گیج کننده است؟مدیریت و اصلاح این مسائل اولین گام برای موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری است و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه طرف های درگیر در چرخه فروش، فرآیند را درک می کنند.با یک فرآیند فروش واضح، رضایت مشتری بهبود می یابد که حتی می تواند بر سود تأثیر بگذارد!
کمک سی آر ام به سازمان
پیاده سازی یک سیستم CRM همچنین به سازماندهی داخلی یک تجارت کمک می کند.ما در مورد این صحبت کردهایم که چگونه آنها میتوانند به سادهسازی فرآیند فروش کمک کنند، و از این طریق به تیمهای داخل یک شرکت اجازه میدهد تا حجم کاری خود را به طور مؤثرتری ساختار دهند.از آنجایی که سیستمهای CRM همه دادهها را ردیابی میکنند، عملیاتهای روزانه سازماندهیتر میشوند، جلسات را میتوان از طریق یک سیستم CRM برنامهریزی کرد، وظایف را میتوان اولویتبندی کرد و تقویمها به تیمها کمک میکنند تا ضربالاجلها یا اهداف را دنبال کنند.بهره وری در سازمان از طریق بیرونی خواهد درخشید و مشتریان به زودی تحت تاثیر فرآیند فروش سازمان یافته و کارآمد قرار خواهند گرفت.
به ارتباطات داخلی کمک می کندهدف CRM بهبود فرآیندهای یک کسب و کار، از جمله ارتباطات داخلی و خارجی است.
در داخل، اگر تیم فروش درک روشنی از فرآیندها داشته باشد و تمام اطلاعات فروش در یک مکان ذخیره شود، احتمال اشتباه و سردرگمی را به حداقل می رساند و ارتباطات تیم را بهبود می بخشد.بیایید به این موضوع فکر کنیم – اگر یک کسب و کار هتلداری بدون سیستم CRM کار می کرد و در عوض به قلم و کاغذ برای پیگیری رزروها متکی بود، یک تیم داخلی که در روزهای مختلف هفته کار می کرد ممکن است نتواند مهمانان جدید را پیگیری کند. رسیدن زودهنگام یا هر مورد نیاز خاص، زیرا احتمال اینکه یک تیم اطلاعات مکتوب شده را از دست بدهد، بیشتر است.با یک سیستم CRM، هر رزرو ثبت میشود تا تیم در نوبت از زمان دقیق ورود هر مهمان جدید و هر نیاز خاص مطلع شود.علاوه بر این، این فقط تیم فروش نیستند که می توانند از سیستم CRM بهره ببرند.هر تیمی در یک شرکت که نیاز به یافتن اطلاعاتی در مورد فروش، مشتری یا کمپین دارد، می تواند با استفاده از سیستم CRM جستجو کند.از آنجایی که اطلاعات در یک مکان ذخیره می شود، از co جلوگیری می کندnfusion در کل کسب و کار و صرفه جویی در زمان، زیرا تیم ها نیازی به منتظر ماندن تیم دیگری برای جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود ندارند.
نتیجه
مدیریت ارتباط با مشتری صرفاً برای یافتن ایرادات در تجارت شما نیست.این در مورد درک این است که چگونه می توانید کسب و کار خود را برای همه افراد درگیر بهبود بخشید.پیاده سازی یک سیستم CRM برای بهبود فرآیندهای آنها و ایجاد شرکتی که نشان می دهد برای روابط با مشتری و همچنین ارتباطات داخلی خود ارزش قائل است، مهم است.در نهایت، سیستمهای CRM دادههای قابل ردیابی را ارائه میکنند که هر کسبوکاری میتواند از آن برای بهرهبرداری از کمپینهای آینده، ارتباطات بازاریابی و فرآیندهای فروش خود استفاده کند.
به دنبال پیاده سازی یک استراتژی CRM برای کسب و کار خود هستید؟
نواتل می تواند به یافتن یک فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری که برای کسب و کار شما کار می کند کمک کند. همین امروز تماس بگیرید
همچنین ببینید
چت آنلاین چیست؟ پشتیبانی و گفتگوی آنلاین در سایت
ما، صاحبان وبسایت، هر روز با هزاران رویکرد مختلف سعی در جذب مشتریان داریم و …