مرکز تلفن ابری یا Cloud PBX سیستم تلفن اداری خصوصی، ایمن و قابل اعتماد است که در بستر فضای ابری و فقط با اتصال به اینترنت کار میکند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از مرکز تلفن ابری کاهش هزینههای ارتباط با مشتری برای شرکتها و استارتاپهاست. در این مقاله از نواتل برای شما توضیح خواهیم داد مرکز تلفن ابری چیست، چه ویژگیهایی دارد و مزایای استفاده از آن برای شرکتها و استارتاپها چیست.
مرکز تلفن ابری چیست و چگونه کار میکند؟
امروزه مرکزتلفن ابری به جایگزینی مناسب برای سانترالهای سنتی تبدیل شده است. این فناوری پیشرفته سیستم تلفن تجاری است که برای برقراری تماس، از بستر اینترنت استفاده میکند. خدمات مرکز تلفن ابری توسط یک ارائهدهنده سرویس ابری ارائه میشود. این سیستم مبتنی بر سرور، تلفنهای مختلف VoIP / SIP را به هم متصل میکند و به جای استفاده از سختافزار و سیمکشی از طریق LAN (شبکه محلی) یا اتصال اینترنت کار میکند.
برخلاف خدمات تلفن سنتی برای استفاده از این سیستم نیاز به فضای فیزیکی، خط تلفن یا نصب سختافزارهای پیچیده وجود ندارد. با استفاده از مرکزتلفن ابری میتوانید بدون محدودیت مکانی و فقط با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت، تماسهای کسبوکار خود را برقرار و مدیریت کنید. این سیستم تلفنی به کسبوکارها این امکان را میدهد که آزادانه تماسهای داخلی و خارجی برقرار کنند. همچنین به کاهش هزینههای راهاندازی و نگهداری مرکز ارتباطات در شرکتها کمک میکند.
تفاوت مرکزتلفن سنتی با مرکز تلفن ابری چیست؟
مهمترین مزیت مرکز تلفن ابری نسبت به مراکز تماس قدیمی این است که به نصب فیزیکی نیاز ندارد. همچنین به دلیل انعطافپذیری بالا و عدم نیاز به سختافزار، مورد توجه بسیاری از شرکتها و استارتاپها قرار گرفته است. در ادامه م تفاوتهای مرکز تلفن سنتی و مرکز تلفن ابری را دقیقتر بررسی میکنیم:
مرکز تلفن سنتی |
مرکز تلفن ابری |
توسعهپذیری محدود بهخاطر سختافزار |
مقیاسپذیر و دارای قابلیت ارتقا در زمان دلخواه |
نیاز به نصب و تجهیزات با هزینه بالا |
مقرون به صرفه و بدون نیاز به خرید تجهیزات |
احتمال خرابی و ریسک قطعی بالا در صورت عدم نگهداری کارکنان |
قابلیت انتقال تماس هنگام بروز اختلال در اینترنت |
وابسته به متخصصان فنی |
امکان برقراری و مدیریت تماسها فقط با چند آموزش ساده |
مزایای استفاده از مرکزتلفن ابری برای کسبوکارها
در سالهای اخیر استفاده از مرکز تلفن ابری در شرکتها و استارتاپها یکی از عوامل موفقیت و ارتباط مؤثرتر با مشتریها بوده است. شرکتهایی که از سیستمهای قدیمی تماس با مشتری به مرکز تلفن ابری روی آوردهاند توانستهاند موقعیت بهتری در بازار به دست بیاورند و در حفظ مشتریها موفقتر بودهاند. مزیتهای استفاده از مرکز تلفن ابری برای شرکتها و استارتاپها عبارتاند از:
بهبود تجربه کاربری و رضایت مشتری
یکی از مهمترین دلایل دلسردی مشتری از ادامه استفاده از خدمت یک شرکت یا استارتاپ مشکلات پاسخگویی در خدمات قبل و بعد از فروش است. اپراتورهای اتوماتیک با پاسخگویی نامناسب و انتظار طولانی برای دریافت پاسخ از مشکلات مراکز تلفن سنتی است.
ادغام یک سیستم تلفن گویا و یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با مرکز تلفن ابری به شرکتها امکان دسترسی به تمام اطلاعات مشتریان را میدهد. دسترسی سریع به اطلاعات و پیشینه خرید مشتری و جوابگویی سریع اثر مهمی در رشد کسبوکارها و استارتاپها خواهد داشت.
امکان ارتباطات نامحدود داخلی و خارجی
با استفاده از مرکز تلفن ابری میتوانید بهراحتی روابط نمایندگیها و مشتریان را در سراسر جهان مدیریت کنید. کارکنان از هر جای دنیا میتوانند با اتصال به سرویس یکپارچه ابری جوابگوی مشتریان باشند.
انعطافپذیری
پشتیبانی از عملکرد شبکه یا مقیاسپذیری نرمافزار مرکز تلفن ابری بسیار انعطافپذیر است؛ به این صورت که میتوانید با پرداخت هزینه کمتر نسبت به مرکز تلفن سنتی خدمات را اضافه یا لغو کنید. همچنین سفارشی کردن خدمات از راه دور امکانپذیر است و به حضور 24 ساعته کارمندان در محل مرکز تلفن نیازی نیست.
افزایش کیفیت
یکی از نقاط قوت مرکز تلفن ابری این است که در صورت اتصال اینترنتی قوی تماسها با بهترین کیفیت انجام خواهند شد. در سیستمهای سنتی مرکز تلفن مشکلات سختافزاری و خرابی سیستم بر عملکرد سیستم و کیفیت تماسها اثر نامطلوبی دارد.
مسیریابی هوشمند
مرکز تلفن ابری در کوتاهترین زمان بهترین مسیر تماس پاسخگوی مناسب را پیدا میکند و مشتری را به او متصل میکند. در این سیستم اطلاعات ذخیرهشده و اطلاع از خواستهها و تجربههای قبلی مشتریان به مسیریابی سریعتر و دقیقتر کمک میکند. همچنین مسیریابی هوشمندانه در مرکز تلفن ابری میتواند تماسها را بر اساس ضروت آنها اولویتبندی کند و از انتظار طولانی مشتری جلوگیری کند.
مدیریت آسان و تجزیه و تحلیل عملکرد
مدیریت مرکز تلفن ابری آسان است؛ کافی است مدل تعامل دیجیتال را فعال کنید. با ارائه معیارهای عملکردی مانند ساعت و مدتزمان تماس، میانگین زمان انتظار، رتبهبندی رضایت مشتری و … به سیستم مرکز تلفن ابری میتوانید مشتریان و نمایندگان را پیگیری کنید. سیستم یکپارچه مرکز تلفن ابری به شما این امکان را میدهد به صورت همزمان روند پاسخگویی به مشتریان و عملکرد کارکنان و پاسخگویان را کنترل و ارزیابی کنید. میتوانید با ایجاد گزارشهای دورهای بازخورد درستی از عملکرد شرکت را در این زمینه در اختیار داشته باشید.
صرفهجویی در هزینهها
برای راهاندازی یک مرکز تلفن ابری به سرمایههای کلان و صرف هزینههای قابل توجه نیاز ندارید. برخلاف سیستمهای تماس مبتنی بر سختافزار، مرکز تلفن ابری به هزینه نصب، تعمیر و نگهداری نیاز ندارد. مرکز تلفن ابری یه سرمایهگذاری کوچک اما سودآور است و باعث صرفهجویی در هزینههای شرکتها میشود.
کدام کسبوکارها به مرکز تلفن ابری احتیاج دارند؟
یکی از حیاتیترین عوامل مؤثر در رشد و توسعه شرکتها و استارتاپها بالابردن میزان رضایت مشتری است. مرکز تلفن ابری، بهعنوان یکی از ابزارهای مدرن و مؤثر در این زمینه، میتواند به رشد هر کسبوکاری کمک کند. در ادامه به شرکتها و کسبوکارهایی اشاره میکنیم که مرکز تلفن ابری از نیازهای اساسی آنهاست:
-
- شرکتهای تجارت الکترونیک؛ برای پاسخگویی به حجم قابل توجه تماسهای مربوط به سفارشهای مشتریان از جمله انتقادها، درخواستهای برگشت و…
- بیمارستانها، کلینیکها و شرکتهای بیمه؛ برای بهبود سیستمهای نوبتدهی، مراقبت و مسائل مربوط به پرداخت صورتحسابها.
- بانکها، شرکتهای کارت اعتباری و مؤسسههای مالی؛ برای جلوگیری از کلاهبرداری و مدیریت سیستم حسابها.
- موسسههای گردشگری، هتلها، آژانسهای مسافرتی و پلتفرمهای رزرو؛ برای بهبود سیستم رزرو و پاسخگویی به مشتریان قبل و بعد از استفاده از خدمات گردشگری.
- شرکتهای فناوری و خدمات نرمافزاری و سختافزاری؛ برای پشتیبانی از خدمات پس از فروش.
- مراکز آموزشی و پلتفرمهای آموزشی آنلاین؛ برای بهبود سیستم ثبتنام دانشجویان و دانشآموزان و پشتیبانی.
- شرکتهای گاز، برق و آب؛ برای بهبود خدمات مشتری از جمله پرسشها و گزارشهای قطعی و خرابی.
مرکز تلفن ابری نواتل
حالا که دریافتید مرکز تلفن ابری چیست باید بدانید این فناوری یک سرمایهگذاری کوچک اما مهم است که با بالابردن رضایت مشتری به رشد کسبوکار شما کمک میکند. نواتل بهعنوان تنها سرویس ارتباطات یکپارچه ابری در ایران بهترین مرکز تلفن ابری را به شما ارائه میدهد. با خرید یک خط تلفن ابری و نصب اپلیکیشن اختصاصی نواتل میتوانید یک مرکز تلفن ابری مدرن در اختیار داشته باشید. امکانات مرکز تلفن نواتل از جمله اپلیکیشن اختصاصی، قابلیت اتصال به سیستم مدیریت مشتری(CRM)، منشی گویا، صندوق پستی، امکان ترانسفر تماس، ضبط مکالمهها و… تجربه جدیدی از سیستم یکپارچه تماس بر بستر فضای ابری را برای شما فراهم میکند.
یکی از مهم ترین مزایایی که مرکزتلفن ابری نواتل برای کسبوکارها به همراه دارد، یکپارچگی با سایر ابزارهای ارتباطی مورد نیاز است. این یعنی با خرید مرکزتلفن ابری نواتل، میتوانید از تجمیع سرویسهایی از جمله crmابری، پنل پیامکی، سرویس چت آنلاین، فکس ابری و ابزار ارزیابی عملکرد کارکنان در یک پنل مدیریتی واحد بهرهمند شوید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات و محصولات نواتل با ما در تماس باشید. همچنین با استفاده از تست ۱۰۰۰ دقیقه رایگان نواتل میتوانید سرویس تلفن ابری نواتل را به صورت رایگان تست کنید.
افزودن دیدگاه