تاثیر استفاده از مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

در سالهای اخیر کلمه استارتاپ را زیاد در اطرافمان شنیده‌ایم. افرادی هم بوده و هستند که بدون هیچ تحقیق در مورد ماهیت استارتاپ، این نام را برای کسب و کار نوپای خود یا از روی ناآگاهی و یا مقاصد دیگر انتخاب کرده‌اند. استارتاپ‌ها معمولا خدمات یا محصولاتی را با یک ایده خلاقانه و مهندسی معکوس یا منحصر به فرد با یک تیم کوچک شروع و ارائه می‌کنند. یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایران که در واقع کپی یک ایده موفق در خارج از کشور هست، شرکت اسنپ است که با شناسایی نیاز جامعه به موفقیت خوبی رسید و رشد بسیار بالایی را در این سالها داشته است.

هر استارتاپی در زمان شروع فعالیت خود دچار چالش‌های زیادی خواهد بود که یکی از مهمترین چالش‌ها مدیریت بودجه‌ای است که اعضای تیم یا سرمایه‌گذار در نظر گرفته است. بنابراین در مسیر رشد یک کسب و کار نوپا انتخاب سرویس‌های ارتباطی که هزینه مقرون به صرفه و خدماتی نوین داشته باشد همیشه باید در نظر گرفته شود. هزینه مناسب و خدمات مناسب دو نکته مهم برای انتخاب یک سرویس ارتباطی و با توجه به موضوع این مقاله، مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها است.

 

گریزی بر مرکز تلفن ابری و مزایای عمومی آن

مرکز تلفن ابری یک سیستم تلفن مبتنی بر تکنولوژی VoIP است که با استفاده از رایانش ابری به مشترکین خدمات تلفنی مثل مدیریت تماس‌های ورودی و خورجی، تلفن گویا، صف تماس، گزارش از تماس، ضبط مکالمات و … را ارائه می‌کند. خدمات مرکز تلفن ابری بر خلاف مرکز تلفن محلی بر روی بستر اینترنت و به صورت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک ارائه می‌شود. مرکز تلفن ابری نیازی به هیچ سخت‌افزاری ندارد، با توجه به اینکه تمام خدمات به صورت اینترنتی ارائه می‌شود دیگر نیازی به پرداخت هزینه مصرف برق، خرید سیستم‌های خنک کننده، محل نگهداری و کارشناس پشتیبان نخواهید داشت که همین موضوع باعث می‌شود هزینه‌های شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

از دیگر مزایای داشتن مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها دسترسی به تمام خدمات تلفنی و پاسخگویی در هر زمان و از هر کجا است. سرویس تلفن شما بر روی سرورهای یک شرکت دیگر راه‌اندازی شده است و در زمان نقل مکان هیچ نگرانی برای از دست دادن خطوط تلفن و ارتباط با مشتریان را نخواهید داشت. همچنین با در اختیار داشتن یک پنل، دسترسی کامل به تمام سرویس‌های تلفنی؛ دریافت گزارش تماس، فایل صوتی و هر گونه تغییرات سیستمی خواهید داشت. اگر تمایل دارید در مورد مرکز تلفن ابری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “مرکز تلفن ابری چیست” را مطالعه کنید.

 

مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

  1. کاهش هزینه

مرکز تلفن ابری با توجه به اینکه به صورت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک و بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود، هیچ نیازی به سخت‌افزار برای راه‌اندازی و استقرار و محفظه نگهداری و تجهیزات زی ساخت ندارد. همچنین با توجه به اینکه این سرویس از طریق رایانش ابری ارائه می‌شود بنابراین هزینه مصرف برق، سیستم خنک کننده و استخدام کارشناس پشتیبان مستقر حذف خواهد شد. در این سرویس هزینه مکالمه درون سازمانی رایگان است، بنابراین هزینه مکالمات شما نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

 

  1. خط تلفن اینترنتی اختصاصی

در زمان تهیه مرکز تلفن ابری در استارتاپ خود این امکان را دارید که خط تلفن اینترنتی نیز تهیه کنید و با مرکز تلفن ابری ارتباط برقرار کنید. خط تلفن اینترنتی به شما کمک می‌کند تا همیشه یک خط تلفن ثابت داشته باشید و حتی در زمان نقل مکان خط را به سادگی به محل جدید انتقال دهید. امکان انتخاب خط تلفن ویپ را از میان انبوهی اط سرشماره‌‎ها خواهید داشت و هر تعداد خط تلفن که بخواهید می‌توانید سفارش دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد.

مطلب پیشنهادی: خط تلفن اینترنتی چیست؟ ۱۰ مزیت رقابتی نسبت به خطوط آنالوگ

 

  1. امکان جابجایی

یکی دیگر از مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ‌ها که بسیار حائز اهمیت است، عدم اختلال سیستم تلفن در زمان نقل مکان است. کسب و کارهای نوپا و کوچک معمولا از دفاتر استیجاری استفاده می‌کنند و در زمان نقل مکان در صورتی که از خطوط منسوخ آنالوگ استفاده کرده باشند علاوه بر اینکه خط تلفن خود را از دست می‌دهند، تمام ارتباطات سیستم مدیریت تماس نیز دچار مشکل خواهد شد. با داشتن مرکز تلفن ابری هیچ نگرانی برای از دست دادن تماس مشتریان و اختلال در سیستم تلفنی نخواهید داشت.

 

  1. سازماندهی ارتباطات تلفنی

فرقی نمی‌کند که یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ، وجود نظم در تمام ابعاد یک شرکت باعث بهبود کیفیت و کارایی شما می‌‌شود. ارتباطات تلفنی نیز یکی از آن مواردی است با ایجاد نظم موجب بهبود کیفیت ارتباطات شما و همچنین افزایش اعتماد مشتریان‌تان می‌شود. به طور مثل سرویس تلفن گویا یکی از آن خدمات تلفنی مهمی است که با جداسازی دپارتمان‌ها (حتی اگر بخش‌های مختلفی ندارید) و هدایت افراد به شخص مورد نظر ارتباطات تلفنی شما را سازماندهی می‌کند.

 

  1. استفاده در زمان دورکاری

از دیگر مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها استفاده از خدمات تلفنی برای افرادی است که به صورت دورکار با این کسب و کار نوپا در حال همکاری هستند. فرد دورکار صرفا با داشتن یک نرم‌افزار بر روی تلفن هوشمند یا کامپیوتر خود امکان استفاده از تمام خدمات تلفنی را روی بستر اینترنت خواهد داشت.

 

  1. ارتباط یکپارچه با سایر سرویس‌ها

استارتاپ‌ها کسب و کارهایی نوپا هستند که به ارتباطات نوین و سرویس‌های به روز اهمیت بیشتری می‌دهند، بنابراین بهتر است سرویس‌هایی که استفاده می‌کنند مثل یک جزیره مستقل عمل نکند و امکان ارتباط با سایر سرویس‌های درون شبکه‌ای مثل نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را داشته باشد. ارتباطات یکپارچه در یک کسب و کار به افزایش کیفیت خدمات و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان کمک خواهد کرد.

 

یک استارتاپ چطور می‌تواند از مرکز تلفن ابری استفاده کند؟

مرکز تلفن ابری بر روی بستر اینترنت به مشترکین ارائه می‌شود و از طریق نرم‌افزارهای ارتباطی که به آنها سافت فون یا تلفن نرم‌افزاری می‌گویند ارتباط مشترکین را با خدمات تلفنی برقرار می‌کند. مرکز تلفن ابری نواتل تنها سیستم مدیریت تماس سازمانی است که یک نرم‌افزار اختصاصی با امکان نصب بر روی تلفن هوشمند و کامپیوتر را دارد. این نرم‌افزار علاوه بر برقراری ارتباط تلفنی امکان کنفرانس تصویری، ارسال و دریافت پیام و اشتراک گذاری فایل را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نواتل مقاله زیر را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: راهکار سازمانی نواتل چیست؟

نواتل، نوای خوش کسب‌وکار کوچک شما

ارتباطات تلفنی در بسیاری از کسب و کارها مثل یک قلب تپنده است، همانقدر حساس و حیاتی. اینکه ارتباطات تلفنی ساده‌ترین، ارزانترین و کارآمدترین راه ارتباطی با مشتریان یک کسب و کار می‌تواند باشد بدیهی است اما این سوال که چطور یک سیستم مدیریت تماس می‌تواند به رشد یک استارتاپ یا کسب و کار کوچکتان کمک کند؟ موضوعی است باید روی آن فکر و تحقیق کنید تا بتوانید از ساده‌ترین ابزار ارتباطی بهترین استفاده و بالاترین بهره‌وری را داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و کاربردی مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها را بگوییم تا بتوانید از همین ابتدای مسیر راهکاری مناسب برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشید.

قافله تکنولوژی‌های ارتباطی با سرعت زیادی در حال حرکت هستند و اگر لحظه‌ای غفلت کنید از این قافله عقب خواهید ماند و ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای کسب ‌و کارتان داشته باشد. عقب ماندن از این قافله باعث می‌شود به جای تلاش برای رقابت، انرژیتان را بر روی رسیدن به قافله بگذارید! شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ای مثل نواتل هستند که می‌توانند با استارتاپ شما همراه شوند و شما را در مسیر رسیدن به هدفهایتان یاری کنند و ارتباطات تلفنی شما را با ایده‌پردازی و بررسی نیازمندی‌هایتان بهبود بخشند. اگر شما هم نمی‌خواهید مثل بسیاری از کسب و کارهای نوپای دیگر از این قافله در حال گذر عقب بمانید، می‌توانید از کارشناسان نواتل مشاوره رایگان بگیرید و نوای خوشی را برای آینده کسب‌وکارتان بسازید.

همچنین ببینید

راهنمای مهاجرت به نواتل

راهنمای کامل مهاجرت به راهکار سازمانی نواتل

  کلمه مهاجرت همیشه برایمان تداعی کننده یک حس تازگی و چالش دارد. مسیری که …

۸ نظر برای این مطلب وجود دارد

  1. سلام
    من یه استارت اپ دارم و خب برای شروع توان پرداخت هزینه های سنگین رو ندارم من با چه مبلغی میتونم خط تلفن ابری برای مجموعه ام راه اندازی کنم؟

    • پشتیبانی نواتل

      کاربر گرامی
      شما فقط برای ۴مورد هزینه پرداخت میکنید.یکی هزینه خرید خط که بسته به رند بودن متفاوت هست.دوم هزینه خرید کانال(بوق آزاد).سوم هزینه تماس خروجی و چهارم مبلغ آبونمان ماهیانه.لازم به ذکر است که تماسهای درون سازمانی و تماسهای ورودی رایگان است.

  2. سلام وقت بخیر . ما برای استارتاپمون خط تلفن ابری نیاز داریم اما متوجه شدیم تماس های ورودی هم برای ما هزینه جداگانه ای داره؟ میخواستم تعرفه هاش رو بدونم

  3. استارتاپ من شامل ۶ کارمند هست. من چجوری میتونم عملکرد کارکنانم رو بررسی کنم ؟

    • پشتیبانی نواتل

      کاربر گرامی
      نام کاربری و رمز عبور مربوط به پنل مدیریتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که امکان بررسی عملکرد همکارانتان در آن وجود دارد.

  4. سلام روز بخیر
    من تازه اقدام کردم برای گرفتن اینماد ،
    آیا میتونم از این خط تلفن برای سایت اینماد استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *