تاثیر استفاده از مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها
مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید گفت که در سالهای اخیر کلمه استارتاپ را زیاد در اطرافمان شنیدهایم. افرادی هم بوده و هستند که بدون هیچ تحقیق در مورد ماهیت استارتاپ، این نام را برای کسب و کار نوپای خود یا از روی ناآگاهی و یا مقاصد دیگر انتخاب کردهاند. استارتاپها معمولا خدمات یا محصولاتی را با یک ایده خلاقانه و مهندسی معکوس یا منحصر به فرد با یک تیم کوچک شروع و ارائه میکنند. یکی از بزرگترین استارتاپهای ایران که در واقع کپی یک ایده موفق در خارج از کشور هست، شرکت اسنپ است که با شناسایی نیاز جامعه به موفقیت خوبی رسیده و رشد بسیار بالایی را در این سالها داشته است.
هر استارتاپی در زمان شروع فعالیت خود دچار چالشهای زیادی خواهد بود که یکی از مهمترین چالشها مدیریت بودجهای است که اعضای تیم یا سرمایهگذار در نظر گرفته است. بنابراین در مسیر رشد یک کسب و کار نوپا انتخاب سرویسهای ارتباطی که هزینه مقرون به صرفه و خدماتی نوین داشته باشد همیشه باید در نظر گرفته شود. هزینه مناسب و خدمات مناسب دو نکته مهم برای انتخاب یک سرویس ارتباطی و با توجه به موضوع این مقاله، مرکز تلفن ابری در استارتاپ هاست.
مطلب پیشنهادی : با برون سپاری مرکز تلفن و دستاوردهای آن آشنا هستید؟
گریزی بر مرکز تلفن ابری و مزایای عمومی آن
مرکز تلفن ابری یک سیستم تلفن مبتنی بر تکنولوژی VoIP است که با استفاده از رایانش ابری به مشترکین خدمات تلفنی مثل مدیریت تماسهای ورودی و خروجی، تلفن گویا، صف تماس، گزارش از تماس، ضبط مکالمات و … را ارائه میکند. خدمات مرکز تلفن ابری بر خلاف مرکز تلفن محلی روی بستر اینترنت و به صورت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک ارائه میشود. مرکز تلفن ابری نیازی به هیچ سختافزاری ندارد، با توجه به اینکه تمام خدمات به صورت اینترنتی ارائه میشود دیگر نیازی به پرداخت هزینه مصرف برق، خرید سیستمهای خنک کننده، محل نگهداری و کارشناس پشتیبان نخواهید داشت که همین موضوع باعث میشود هزینههای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
از دیگر مزایای داشتن مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها دسترسی به تمام خدمات تلفنی و پاسخگویی در هر زمان و از هر کجاست. سرویس تلفن شما روی سرورهای یک شرکت دیگر راهاندازی شده است و در زمان نقل مکان هیچ نگرانی برای از دست دادن خطوط تلفن و ارتباط با مشتریان را نخواهید داشت. همچنین با در اختیار داشتن یک پنل، دسترسی کامل به تمام سرویسهای تلفنی؛ دریافت گزارش تماس، فایل صوتی و هر گونه تغییرات سیستمی خواهید داشت.
مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها
-
کاهش هزینه
مرکز تلفن ابری با توجه به اینکه به صورت خدمات در ازای پرداخت حق اشتراک و روی بستر اینترنت ارائه میشود، هیچ نیازی به سختافزار برای راهاندازی و استقرار و محفظه نگهداری و تجهیزات زیر ساخت ندارد. همچنین باتوجه به اینکه این سرویس از طریق رایانش ابری ارائه میشود بنابراین هزینه مصرف برق، سیستم خنک کننده و استخدام کارشناس پشتیبان مستقر حذف خواهد شد. در این سرویس هزینه مکالمه درون سازمانی رایگان است، بنابراین هزینه مکالمات شما نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.
-
خط تلفن اینترنتی اختصاصی
در زمان تهیه مرکز تلفن ابری در استارتاپ خود این امکان را دارید که خط تلفن اینترنتی نیز تهیه کنید و با مرکز تلفن ابری ارتباط برقرار کنید. خط تلفن اینترنتی به شما کمک میکند تا همیشه یک خط تلفن ثابت داشته باشید و حتی در زمان نقل مکان خط را به سادگی به محل جدید انتقال دهید. امکان انتخاب خط تلفن ویپ را از میان انبوهی از سرشمارهها خواهید داشت و هر تعداد خط تلفن که بخواهید میتوانید سفارش دهید تا در کوتاهترین زمان ممکن به دست شما برسد.
مطلب پیشنهادی: خط تلفن اینترنتی چیست؟ ۱۰ مزیت رقابتی نسبت به خطوط آنالوگ
-
امکان جابجایی
یکی دیگر از مزایای تلفن ابری در استارتاپها که بسیار حائز اهمیت است، عدم اختلال سیستم تلفن در زمان نقل مکان است. کسب و کارهای نوپا و کوچک معمولا از دفاتر استیجاری استفاده میکنند و در زمان نقل مکان در صورتی که از خطوط منسوخ آنالوگ استفاده کرده باشند علاوه بر اینکه خط تلفن خود را از دست میدهند، تمام ارتباطات سیستم مدیریت تماس نیز دچار مشکل خواهد شد. با داشتن مرکز تلفن ابری هیچ نگرانی برای از دست دادن تماس مشتریان و اختلال در سیستم تلفنی نخواهید داشت.
-
سازماندهی ارتباطات تلفنی
فرقی نمیکند که یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ، وجود نظم در تمام ابعاد یک شرکت باعث بهبود کیفیت و کارایی شما میشود. ارتباطات تلفنی نیز یکی از آن مواردی است با ایجاد نظم موجب بهبود کیفیت ارتباطات شما و همچنین افزایش اعتماد مشتریانتان میشود. به طور مثل سرویس تلفن گویا یکی از آن خدمات تلفنی مهمی است که با جداسازی دپارتمانها (حتی اگر بخشهای مختلفی ندارید) و هدایت افراد به شخص مورد نظر ارتباطات تلفنی شما را سازماندهی میکند.
-
استفاده در زمان دورکاری
از دیگر مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها استفاده از خدمات تلفنی برای افرادی است که به صورت دورکار با این کسب و کار نوپا در حال همکاری هستند. فرد دورکار صرفا با داشتن یک نرمافزار روی تلفن هوشمند یا کامپیوتر خود امکان استفاده از تمام خدمات تلفنی را روی بستر اینترنت خواهد داشت.
مطلب پیشنهادی: مزایای استفاده از صنعت تلکام چیست؟
-
ارتباط یکپارچه با سایر سرویسها
استارتاپها کسب و کارهایی نوپا هستند که به ارتباطات نوین و سرویسهای به روز اهمیت بیشتری میدهند، بنابراین بهتر است سرویسهایی که استفاده میکنند مثل یک جزیره مستقل عمل نکند و امکان ارتباط با سایر سرویسهای درون شبکهای مثل نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را داشته باشد. ارتباطات یکپارچه در یک کسب و کار به افزایش کیفیت خدمات و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان کمک خواهد کرد.
یک استارتاپ چطور میتواند از مرکز تلفن ابری استفاده کند؟
مرکز تلفن ابری روی بستر اینترنت به مشترکین ارائه میشود و از طریق نرمافزارهای ارتباطی که به آنها سافت فون یا تلفن نرمافزاری میگویند ارتباط مشترکین را با خدمات تلفنی برقرار میکند. مرکز تلفن ابری نواتل تنها سیستم مدیریت تماس سازمانی است که یک نرمافزار اختصاصی با امکان نصب بر روی تلفن هوشمند و کامپیوتر را دارد. این نرمافزار علاوه بر برقراری ارتباط تلفنی امکان کنفرانس تصویری، ارسال و دریافت پیام و اشتراک گذاری فایل را در اختیار شما قرار میدهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد راهکار سازمانی نواتل پیشنهاد میکنیم در این خصوص زمان بذارید و مقاله راهکار سازمانی نواتل چیست؟ را مطالعه کنید.
نواتل، نوای خوش کسبوکار کوچک شما
ارتباطات تلفنی در بسیاری از کسب و کارها مثل یک قلب تپنده است، همانقدر حساس و حیاتی. اینکه ارتباطات تلفنی سادهترین، ارزانترین و کارآمدترین راه ارتباطی با مشتریان یک کسب و کار میتواند باشد بدیهی است اما این سوال که چطور یک سیستم مدیریت تماس میتواند به رشد یک استارتاپ یا کسب و کار کوچکتان کمک کند؟ موضوعی است باید روی آن فکر و تحقیق کنید تا بتوانید از سادهترین ابزار ارتباطی بهترین استفاده و بالاترین بهرهوری را داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و کاربردی مزایای مرکز تلفن ابری در استارتاپ ها را بگوییم تا بتوانید از همین ابتدای مسیر راهکاری مناسب برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشید.
قافله تکنولوژیهای ارتباطی با سرعت زیادی در حال حرکت هستند و اگر لحظهای غفلت کنید از این قافله عقب خواهید ماند و ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای کسب و کارتان داشته باشد. عقب ماندن از این قافله باعث میشود به جای تلاش برای رقابت، انرژیتان را بر روی رسیدن به قافله بگذارید! شرکتهای سرویسدهندهای مثل نواتل هستند که میتوانند با استارتاپ شما همراه شوند و شما را در مسیر رسیدن به هدفهایتان یاری کنند و ارتباطات تلفنی شما را با ایدهپردازی و بررسی نیازمندیهایتان بهبود بخشند. اگر شما هم نمیخواهید مثل بسیاری از کسب و کارهای نوپای دیگر از این قافله در حال گذر عقب بمانید، میتوانید از کارشناسان نواتل مشاوره رایگان بگیرید و نوای خوشی را برای آینده کسبوکارتان بسازید.
همچنین ببینید
شناخت تفاوت فکس اینترنتی و سنتی
فکس اینترنتی چیست؟ داشتن فکس برای هر کسبوکاری که میخواهد ارتباطات خود را با سایر …
سلام
من یه استارت اپ دارم و خب برای شروع توان پرداخت هزینه های سنگین رو ندارم من با چه مبلغی میتونم خط تلفن ابری برای مجموعه ام راه اندازی کنم؟
با سلام کاربر گرامی
برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره ۹۱۶۹۱۰۰۰-۰۲۱ داخلی ۱ تماس حاصل نمایید.
سلام وقت بخیر . ما برای استارتاپمون خط تلفن ابری نیاز داریم اما متوجه شدیم تماس های ورودی هم برای ما هزینه جداگانه ای داره؟ میخواستم تعرفه هاش رو بدونم
با سلام کاربر گرامی
تماسهای ورودی تلفن ابری نواتل برای شما رایگان محاسبه میشود.
برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره ۹۱۶۹۱۰۰۰-۰۲۱ داخلی ۱ تماس حاصل نمایید.
استارتاپ من شامل ۶ کارمند هست. من چجوری میتونم عملکرد کارکنانم رو بررسی کنم؟
با سلام کاربر گرامی
شما با استفاده از پنل مدیریتی نواتل امکان بررسی عملکرد همکارانتان را خواهید داشت.
سلام روز بخیر
من تازه اقدام کردم برای گرفتن اینماد ،
آیا میتونم از این خط تلفن برای سایت اینماد استفاده کنم؟
با سلام کاربر گرامی
بله امکان درنظر گرفتن شماره اختصاصی شما برای سایت اینماد وجود دارد.
یعنی الان من که استارتاپم و فروشگاهم اینترنتیه میتونم خط ثابتی داشته باشم که هر جای ایران برم تغییری نمیکنه؟
با سلام کاربر گرامی
به شما خط ثابتی تعلق خواهد گرفت که در هر جای ایران که باشید بدون تغییر این خط، میتوانید از آن استفاده کنید.
مرکز تلفن ابری رو از شرکت شما خریدم.سرویس خوبیه
با سلام کاربر گرامی
رضایت شما باعث افتخار ماست.
اینکه یه استارتاپ خط تلفن ابری اختصاصی برای ارتباطش با مشتری ها داشته باشه که همیشه حتی موقع جابجایی شرکتش این خط حفظ بشه بسیار عالی هستش
با سلام کاربر گرامی
از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.
تلفن ابری نواتل روی مک بوک هم قابل اجرا هستش؟؟
با سلام کاربر گرامی
بله قابل اجراست.
برای استفاده از تلفن ابری مالیات هم تعلق میگیره؟
با سلام کاربر گرامی
بله بابت خرید این سرویس باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.