سرویس ( Hosted PBX ) چیست؟ | خرید بهترین سانترال ابری  

Hosted PBX مرکز تلفن‌ تحت شبکه است (سانترال ابری) که میزبانی آن توسط یک سرویس‌ دهنده ویپ (VOIP) صورت می‌گیرد. از آنجا که این سرویس کارآمد مبتنی بر تکنولوژی ابر است، برای استفاده و بهره مندی از این سرویس نیازمند اینترنت خوب و با کیفیت میباشید ولی نکته مثبت و قابل ملاحظه‌ای وجود داردکه خوشبختانه به هیچ‌گونه سخت‌افزار و نرم‌افزاری گران قیمتی نیاز ندارید، برخلاف PBX سنتی و قدیمی که نیازمند سرمایه‌گذاری گزاف برای خرید هاست و آموزش های خسته کننده کادر فنی برای نگه داری نمیباشد .در نتیجه مصرف کننده یا سازمانی که سرویس Hosted PBX را خریداری و تهیه می کند هیچ گونه هزینه برای نگهداری و آموزش کار با سرویس نمی پردازد. PBX میزبانی شده در اصل یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر است، زیرا در خارج از سایت و از طریق اینترنت و نه در محل فیزیکی کسب و کار میزبانی می شود.

hosted pbx.navatel

PBX چیست؟

PBX مخفف عبارت ( Private Branch Exchange ) است ولی نکته جالب این هست که معنی لغوی درستی ندارد اگر بخواهیم ترجمه کنیم ( تبادل ارتباط های خصوصی درون شعبه ای) و بهتره که با معنی لغوی آن کاری نداشته باشید و بیش تر با مفهوم و کارکرد آن آشنا شوید.

PBX های IP دارای یک پوشه از تمام گوشی ها / کاربران و آدرس SIP مربوطه هستند. این باعث می شود آنها یک تماس داخلی را متصل کنند یا یک تماس خارجی را از طریق یک کانال VoIP یا یک ارائه دهنده خدمات VoIP به مقصد مورد نظر هدایت کنند. به طور کلی هر سرویس معایب و مزایا خاص خودش را دارد و برای مفهوم اساسی و پایه ای  PBX می توان به مهم ترین ویژگی های آن اشاره کرد که  مهمترین ویژگی PBX این است که همه منابع تلفنی مجموعه یا شرکت شما ، مثل خطوط تلفن ثابت مخابرات را برای تعداد زیادی از کارمندانتان به اشتراک بگذارد و دیگر سازمان نیازی ندارد که تعداد  بسیار زیادی خط تهیه کند.

این امر باعث صرفه جویی سازمانی خواهد شد و به همین دلیل هست که سازمان های بزرگ  از این سرویس استفاده میکنند . برای بهتر فهمیدن این موضوع یک مثالی میزنیم : اگر یک سازمان ۳۰ خط شهری داشته باشد به راحتی با PBX میتواند آن را بین ۳۰۰ کارمند خود به راحتی تقسیم کند و بدون آن که کیفت تماس اعم از کیفت صدا خروجی و ورودی تغیری  کند.

voip_navatel

 Hosted PBX چگونه کار می کند؟

 Hosted PBX تلفن  سانترالی است بر پایه ابر ، به این شکل که کل سیستم تلفن شرکت یا سازمان توسط ارائه کننده‌ سرویس میزبانی می‌شود (همان شرکتی که مرکز تلفن ابری خریداری کرده اید). تمام مسئولیت‌های امنیت ،تنظیمات  ، سخت و نرم افزاری و …  برای شرکت ارائه دهنده  میباشد .

سرویس Hosted Pbx هم مانند سرویس Pbx میباشد اما در یک شاخص اصلی متفاوت هستند آن هم سرور  و میزیانی است  . شما در سرویس pbx تمام امکانات از جمله سرور ،هاست، فری سوییج و ایزابل را باید خودتان تهیه کنید و سپس گوشی ها یا کلایت ها را به وسیله ی  ip به سرویس وصل کنید که در این میان هزینه های زیادی دارد اما در سرویس  Hosted PBX  شما دارید از میزبانی و هاست های خارج از شرکت استفاده میکنید.

به عنوان مثال در سرویس Hosted PBX اگر شخصی با سازمان و مجموعه شما تماس بگیرد تماس در ایتدا میرود به سمت سرور های شرکتی که از آن  سرویس رو تهیه کرده اید و سپس بر اساس آی پی هایی که تعریف شده تماس بر روی کلاینت های تعریف شده مجموع شما می آید پس اگر دقت کرده باشید اساس و پایه کار فرقی ندارد ولی در سرویس نواتل شما میتوانید سرویس  مرکز تلفن ابری  را روی گوشی موبایل شخصی و تنظیم کنید  و در بیرون از مجموع و شرکت هم میتوانید از این سرویس هم استفاده کنید.

Hosted pbx مناسب چه افرادی میباشد؟

سیستم های  Hosted pbx (سانترال ابری) برای صاحبان کسب و کارهای کوچک تا متوسط و شرکت های نوپا و استارتاپ  ایده آل می باشد. راه‌اندازی این سرویس آسان و سریع میباشد است، معمولا با قیمت مناسب و رقابتی عرضه می‌شود و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که کسب‌وکار شما را برای یک شروع قوی در حوزه ارتباطی تقویت می‌کند.

همانطور که یک ارائه دهنده سیستم را مدیریت می کند، می توانید به توسعه شرکت خود و استفاده از سیستم تلفن خود برای ایجاد صدای برند قوی و قابل اعتماد ادامه دهید. این سیستم برای توسعه مشاغل نیز مناسب است. این  سیستم طراحی شده است تا کسب و کار شما بتواند رشد چشمگیری در ارتباط با مشتریان خود داشته باشید کند، بنابراین وقتی کسب و کار شما شروع به گسترش میکند، می توانید خطوط و ویژگی های اضافی را در صورت نیاز اضافه کنید

hosted pbx .navatel.ir

تفاوت Hosted PBX  با VOIP  چیست؟

Hosted PBX میزبان یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر است در حالی  (Voice over IP ) VOIP روشی برای برقراری تماس است که بر اساس و پایه IP  و پروتکل های مخصوص آن، ولی سرویس مرکز  تلفن ابری  یک بستر تماس میباشد که ویژگی های فراوانی دارد و برای برقرای ارتباط  از روش voip استفاده میکند اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم Hosted PBX یک مرکز تلفن ابری میباشد که تمام سرور ها و مسئولیت ها نزد شرکت ارائه دهنده میباشد ، در حالیکه VoIP در واقع یک روش برای برقراری تماس است که بین شرکت و سازمان‌ها بسیار محبوبیت  دارد. می توان گفت همه تلفن های ابری به نوعی سرویس تلفن اینترنتی voip  هستند اما عکس آن صدق نمیکند.

مزایا Hosted PBX

سانترال ابری دارای ویژگی‌های زیادی است که برای ارتباطات تجاری و به طور کلی تصویری که مردم از شرکت شما شما دارند مفید میباشد و باعث ایجاد روابط قوی تر با مشتریان خود میشود است. یک سیستم میزبان ابری ویژگی‌هایی مانند هلد و ترنسفر تماس، منشی گویا، منوهای تلفنی، تماس‌های کنفرانس، پست‌های صوتی، CRM  ابری ، صف‌ بندی تماس و ضبط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • کاهش هزینه های اولیه و نگهداری

یکی از دلایل اصلی استفاده کسب و کارها از PBX میزبانی شده این است که بسیاری از هزینه های ناشی از یک سیستم داخلی را کاهش  می دهد.  از آنجایی که سانترال در فضای ابری است و توسط ارائه دهنده شما مراقبت می شود، هزینه های نصب، سخت افزار و تعمیر و نگهداری را حذف می کند. تمام این هزینه ها در بسته سیستم گنجانده شده است. همچنین تعداد کارکنان را کاهش می دهد، زیرا کمتر به کارکنان فناوری اطلاعات نیاز دارید که برای حل مشکلات با PBX اختصاص داده شده باشند، زیرا شرکتی که از ان ها سرویس را تهیه کرده اید این کار را برای شما انجام می دهد. تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار همگی به صورت خارجی مدیریت می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا روی کسب‌وکارتان تمرکز کنید. اگر یک کسب و کار کوچک یا یک استارتاپ هستید این عالی است.

تلفن ابری نواتل

ارتباط بدون مرز

مهم نیست که کارمندان شما در کجا هستند، چه در دفتر کار یا در خانه کار می کنند، آنها همچنان می توانند از طریق سیستم سانترال ابری ارتباط برقرار کرده، این سیستم ابری مناسب شرکت‌هایی است که دارای نیرو های پشتیبانی و کارشناسان فروش دور کار دارند.

مقیاس پذیری

کسب و کارها می توانند سیستم خود را با رشد و توسعه کسب و کارشان تطبیق دهند. به عنوان مثال، اگر تعداد کارمندان شما افزایش یا کاهش یابد، می توانید خط و داخلی ها را از طریق پورتال های مبتنی بر وب اضافه یا حذف کنید.

گزارش تماس و تجزیه و تحلیل

برای شرکت ها و سازمان ها (فرقی ندارد کوچک باشند یا بزرگ) برای بخش مارکتینگ و روابط عمومی خیلی مهم هست که بتوانند تماس های خروجی و ورودی را بررسی ،تجزیه و تحلیل کنند به عنوان مثال شما به عنوا یک مدیر روابط عمومی باید بدانید در روز چه تعداد نفر تماس میگریند با شرکت ، چه تعداد از این افراد شکایت یا انتقاد دارند ، میانگین زمان پاسخگویی کارمندان شرکت برای رفع یک مشکل مشتری شما چقدر است ؟؟  با سیستم های قدیمی و آنالوگ نمی توانید گزارش دقیق و درستی از تماس های خود  داشته باشید  .

Hosted pbx چگونه به  کسب و کار ها کمک میکند؟

سانترال ابری برای شرکت های کوچک و استارتاپ ها کاملا مناسب و مقرون به صرفه میباشد با توجه به مطالبی که در بالا اشاره کردیم و همچنین در دستیابی به اهداف خود کمک کرده و آنها را از همان ابتدا حرفه ای نشان دهد. این سرویس خیلی بیشتر از ارائه یک وسیله ارتباطی نیاز شما را برطرف میکند ، همچنین به عملکرد کسب و کار شما در کل کمک  و سرعت می بخشد .در زیر چند نمونه از اینکه چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند آورده شده است

همه چیز را سر و سامان بدهید . با یک مرکز تلفن ابری می‌توانید در هر کجا که هستید و با هر دستگاهی که استفاده می‌کنید تماس  , و تعامل قوی با مشتریان و همکاران خود برقرار کنید، بنابراین لازم نیست در یک مکان ثابت بمانید. مثلا ، اگر در ماشین یا قطار به جلسه می روید یا از خانه کار می کنید ، همیشه در دسترس هستید.

پخش IVR

سیستم IVR یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی هایی هست که یک مرکز تلفن باید داشته باشد تا بتواند به طور منظم ترافیک تماس های وروردی را کنترل کند تا تماس گیرنده به راحتی بتواند با بخش مورد نظر ارتباط برقرار کند،که به دو دسته تقسیم بندی میشود:

  • معمولی : از تماس گیرنده میخواهد برای وصل شدن به داخلی مورد نظر عدد را وارد کند

 

  • پیشرفته : از هوش مصنوعی استفاده شده است و میتواند مکالمات مشتریان با کارمندان شما را مکتوب کند و خروجی و آنالیز روی ان انجام دهد.

 

تماس رایگان

سانترال ابری و کلی ویژگی، در سانترال ابری یا همان مرکز تماس ابری  تمام تماس های  داخلی رایگان میباشد و اگر شما تلفن ابری نواتل را تهیه کرده باشید تماس های نواتل رایگان است یعنی تماس شما با شرکت یا سازمان دیگری که نواتل داشته باشد کاملا رایگان است .

کنفرانس صوتی و تصویری

از ویژگی های یک مرکز تلفن یکپارچه، داشتن سرویس  کنفرانس صوتی و تصویری میباشد که در سطح سازمان جلسات  گوناگونی در سطح های مختلف سازمان انجام مکی شود و مخوصا اگر سازمان یا شرکت شما چندین شعبه یا زیر مجموعه داشته باشد ، نبود کنفرانس صوتی و تصویری میتواند یک چالش بزرگ برای مجموعه بوجود آورد.

رمزگذاری تماس

سرقت فقط برای پول و طلا نیست ، سرقت اطلاعات از طلا هم گران بها تر میباشد و همه ی سازمان های مهم و نوین دغدغه امنیت اطلاعاتشان همیشه وجود داشته و دارد . در سیستم سانترال ابری یا مرکز تلفن ابری  نواتل تمام تماس به صورت  END 2 END رمز گذاری شده اند و به راحتی  و دغدغه میتوانید تماس های درون یا خارج از سازمان را برقرا کنید.

ضبط تماس

ضبط مکالمات عالی و قوی کارمندان و پرسنل با مشتریان شرکت ، منابع عالی برای آموزش به همکاران تازه ورود می باشد. می‌توانید تماس های ضبط شده را مجدداً پخش کنید تا بررسی کنید کدام کارمندان بخش فروش یا پشتیبانی بهتر کار می‌کنند و کدام سؤالات پشتیبانی مشتری اغلب نیاز به پاسخ دارند. همچنین می‌توانید از ضبط تماس‌ها برای آماده‌سازی کارمندان جدید برای مدیریت موقعیت‌های ناخوشایند با استفاده از مثال‌های واقعی استفاده کنید. همچنین دسترسی به ضبط تماس ها به پاسخگویی کارکنان کمک می کند. اگر لازم باشد مشخص کنید چه کسی چه چیزی گفته است،

همچنین ببینید

مرکز تلفن ابری نواتل

مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات | دو نسل تلفن

یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان در جوامع امروزی تلفن‌های ثابت است و با وجود سیم‌کارت‌ها …

۴۲ نظر برای این مطلب وجود دارد

  1. مطلب مفیدی بود ممنون از شما

  2. محمد صادق زاده

    مطالب خوبی میزارید ممنون

  3. قیمت خرید سرویس hosted pbx چقدره؟؟

    • پشتیبانی نواتل

      باسلام و وقت بخیر
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی بیشتر با شماره ۸۲۸۰۱۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

  4. سلام
    تشکر میکنم از مطلب مفید و کاربردی تون ، واقعا سرویس هاستد همانطور که گفته شد خیلی میتونه به عملکرد و توسعه کسب و کار کمک کنه ، ممنونم

  5. بسیار جالب و کاربردی بود

  6. قیمت سرویس Hosted PBX به طور حدودی چقدر هستش؟؟؟

  7. سلام
    خیلی مطلب خوبی بود

  8. سلام بسیار مقاله مهمی بود و بنظرم کسب و کار ها هم کم کم باید تلفن ابری رو جایگزین سرویس تلفن مخابرات کنند

  9. بسیار جالب و آموزنده بود

  10. بسیار عالی بود و من هم برای شرکت دارم از مرکز تلفن ابری استفاده میکنم و خیلی به صرفه تر هستش

  11. سریسو Hosted PBX باید حتما از اینترنت خاصی استفاده کند؟؟

  12. برای شرکتمون از سرویس hosted محلی استفاده کردیم و خیلی خوبه و بنظرم بهتر از ابری هستش

  13. ای کاش ضعف های Hosted PBX بیش تر توضیح می دادید

    • پشتیبانی نواتل

      با سلام
      تمامی معایب Hosted PBX را داخل مقاله توضیح دادم اگر موردی هست بفرمایید

    • پشتیبانی نواتل

      با سلام
      ممنون از شما کاربر عزیز برای به اشتراک گذاشتن نظر خوبتون
      ضعف و ابرادات داره و ما منکر این موضوع نیستیم و حتما در قالب یک محتوا جامع معایب Hosted را برسی میکنیم

  14. سرویس Hosted pbx چه فرقی با تلفن ابری داره؟؟؟

  15. سرویس Hosted pbx چه فرقی با تلفن ابری داره؟؟؟

  16. برای سرویس Hosted PBX حتما باید سرور تهیه کنیم؟

  17. سورنا خلیل زاده

    برای استفاده از این سرویس اینترنت خاصی باید تهیه کنیم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *