از سیستم تلفن مجازی چه میدانید؟ فناوری تلفن مجازی (تلفن اینترنتی یا تلفن ابری) کمک میکند تا شما بتوانید با استفاده از اینترنت از خط تلفن ثابت خود بدون محدودیت جغرافیایی استفاده کنید. اینکه تلفن ثابتی داشته باشید که مانند موبایل همیشه همراه شما و در دسترس باشد بسیار هیجانانگیز است. پس با ما همراه باشید تا با این فناوری جدید بهتر آشنا شوید.
سیستم تلفن مجازی چیست؟
تلفن مجازی؛ سیستمی است که از فناوری VoIP برای انتقال دادههای تماس استفاده میکند و معمولا با پیششمارههای ۲ تا ۸ همراه است. شما با استفاده از این فناوری میتوانید بدون محدودیت مکانی و زمانی و با استفاده از تلفنهای همراه، تبلتها و رایانههای رومیزی یا لپتاپ تماس خود را برقرار کنید.
تلفن مجازی چگونه کار می کند؟
نحوه کار سیستم تلفن مجازی در واقع بسیار ساده است. به جای ارسال داده های صوتی از طریق خطوط تلفن فیزیکی یا دکل های تلفن همراه، سیستم های تلفن آنلاین همان سیگنال ها را از طریق اینترنت ارسال میکنند. دادههای صوتی به بستههای کوچک تقسیم شده و به صورت آنلاین در زمان واقعی منتقل میشوند. این نوع اتصال، Voice Over Internet Protocol (VoIP) نامیده میشود. فناوری ویپ (VoIP) ایمن است و تا زمانی که اتصال اینترنتی شما قوی باشد، کیفیت صدای واضحی را ارائه میدهد.
شماره مجازی چیست؟
شماره مجازی که به عنوان شماره تلفن اینترنتی یا شماره ابری نیز شناخته میشود، یک شماره تلفن ثابت است. برای اینکه شماره تلفن جهت راه اندازی کسبوکاری داشته باشید، نیاز نیست دفترکاری اجاره کنید. تلفن مجازی به شما امکان داشتن دفترکار مجازی را هم میدهد و شما میتوانید به صورت دورکاری کارمندانی از سراسر ایران استخدام کرده و بیزینس راه بیندازید.
از آنجایی که نیازی به اجاره دفتر ندارید، به راحتی میتوانید در سراسر تهران به این شماره دسترسی داشته باشید که به شما این امکان را میدهد تا کسبوکار خود را در هر شهری راهاندازی کنید و با کمترین سرمایهگذاری در بازار سرمایه به رقابت بپردازید.
انواع شماره مجازی
سه نوع شماره مجازی شامل شماره ثابت، خطوط رایگان و خطوط مجازی موبایل وجود دارد.
شماره ثابت : شمارههای ثابت خطوط تلفن ثابت 8 رقمی هستند که در فضای ابری قرار دارند و معمولاً توسط مشاغل برای ارتباط داخلی و پاسخگویی به سؤالات مشتریان استفاده میشود.
خطوط رایگان : در خطوط رایگان بابت تماس از مشتری هزینهای دریافت نشده و هزینه تماس آن از شما دریافت میشود.

خطوط مجازی: خطوط مجازی موبایل، خطوطی 10 رقمی هستند که نیازی به سیم کارت ندارند و بر اساس کد کشورها هستند. کاربران معمولا از این خطوط برای ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی استفاده میکنند.
تفاوت تلفن فیزیکی و تلفن مجازی چیست؟
سیستمهای تلفن مجازی(اینترنتی) از مزایایی زیادی برخوردار است که سیستمهای تلفن فیزیکی فاقد آن هستند. با این حال، آنها کامل نیستند و انتخاب بهترین سیستم برای کسبوکارتان باید متناسب با نیاز منحصربفرد شما باشد، در بخش زیر به مواردی میپردازیم که به تصمیمگیری شما کمک میکند.
عدم محدودیت جغرافیایی
انعطافپذیری برای برقراری و دریافت تماس از هرلحاظ یکی از بزرگترین مزایای سیستمهای تلفن اینترنتی است. با سیستم تلفن ابری، کارمندان از راه دور میتوانند با مشتریان و همکاران خود در حین کار، خانه یا هر مکان دیگر ارتباط برقرار کنند. همچنین تماسهای تجاری را میتوان از طریق رایانه رومیزی یا لپتاپ یا با استفاده از یک برنامه نصب شده روی تلفن هوشمند یا تبلت شخصی یا شرکتی به راحتی برقرار کرد. این قابلیت کار از همه جا، خدمات مشتری پاسخگوتر و بهرهوری بالاتر را ایجاد میکند.
هزینه مقرون بهصرفه با کیفیت بالا
هزینه کم با کیفیت خوب یکی دیگر از مزایای سیستمهای تلفن اینترنتی است. سیستم های تلفن ابری نیازی به تعمیر و نگهداری مداوم و سرمایهگذاری اولیه در سختافزار ندارند. همچنین با رشد کسبوکار شما به راحتی قابل توسعه است. هزینههای خدمات ماهانه برای سیستمهای تلفن آنلاین معمولاً کمتر از سیستمهای سنتی است. برقرای ارتباط کارمندان بدون توجه به جایی که هستند، از ویژگیهای بارز سیستمهای تلفن آنلاین است. قابلیتهای کنفرانس صوتی/تصویری تیمهای اداری را قادر میسازد تا با هم همکاری کنند، در مورد جدول زمانی پروژه بهروز بمانند یا برای رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری با یکدیگر به دنبال راهحل باشند.
کاملا قابل تنظیم
سیستمهای تلفن مجازی انعطافپذیری و کنترل فردی بیشتری نسبت به بسیاری از تنظیمات تلفنهای تجاری سنتی ارائه میدهند. مشتریان می توانند انتخاب کنند که کجا می خواهند بروند یا مسیرهای تماس سفارشی را با یک متصدی خودکار که همه تماس های دریافتی را هدایت می کند ایجاد کنند. کارمندان ممکن است در دسترس بودن خود را تنظیم کنند، تماس ها را به طور خودکار به پست صوتی ارسال کنند یا در صورت دردسترس نبودن به شماره همکار دیگری ارسال کنند یا تماس ها به تلفن همراه یا رایانه محل کارشان تغییر یابد. برخی از سیستم های تلفن IP فیزیکی این ویژگی ها را ارائه می دهند، اما همه این ویژگی ها را ندارند.
کلام آخر، مرکزتلفن ابری نواتل
همانطور که در مطالب فوق بیان کردیم، استفاده از سیستم های تلفن مجازی امکانات زیادی را متناسب با نیاز کسب وکار شما ارائه میدهد. که علاوه بر پیاده سازی آسان،نسبت به تلفن اداری سنتی مقرون به صرفه و با رشد کسب کار شما قابل توسعه است. بنابراین با استفاده از یک سرویس تلفن ابری در واقع از یک شماره تلفن مجازی پیشرفته استفاده میکنید. امیدوارم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید سوالات یا نظرات خود را به صورت کامنت یا تماس با سرویس مرکزتلفن ابری نواتل درمیان بگذارید.





افزودن دیدگاه