سیستم تلفن مجازی چیست؟ (آموزش جامع)

نویسنده نواتل
1 سال پیش
خواندن 7 دقیقه
789 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » سیستم تلفن مجازی چیست؟ (آموزش جامع)
سیستم تلفن مجازی چیست؟

 

از سیستم تلفن مجازی چه میدانید؟ فناوری تلفن مجازی (تلفن اینترنتی یا تلفن ابری) کمک میکند تا شما بتوانید با استفاده از اینترنت از خط تلفن ثابت خود بدون محدودیت جغرافیایی استفاده کنید. اینکه تلفن ثابتی داشته باشید که مانند موبایل همیشه همراه شما و در دسترس باشد بسیار هیجان‌انگیز است. پس با ما همراه باشید تا با این فناوری جدید بهتر آشنا شوید.

استفاده از ابزارهای مناسب برای شروع کار یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب‌و‌کار شماست. زمانی که شما یک کارآفرین هستید، زمان و تلاش زیادی را صرف تبلیغ، رشد کسب و کار و محصول خود می کنید. به همین دلیل خطوط تلفن و راه های ارتباط با مشتریان نقطه شروع حیاتی هستند. برای شروع کار باید از ابزار مناسب استفاده کنید. خطوط تلفن یکی از این ابزارهاست. ما به شما استفاده از تلفن مجازی را پیشنهاد میدهیم و برای شناخت این تلفن با ما همراه شوید.

 سیستم تلفن مجازی چیست؟

تلفن مجازی؛ سیستمی است که از فناوری VoIP برای انتقال داده‌های تماس استفاده می‌کند با پیش‌شماره‌های معمول ۲ تا ۸ است، برای تسهیل و مدیریت تماس‌ها به تلفن‌های IP، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ متصل می‌شود. به راحتی میتوانید با هریک از دستگاه های مورد نظر تماس خود را برقرار کنید.

در بلاگ نواتل بخوانید: شماره ثابت مجازی خود را از نواتل دریافت کنید!

 

 

 سیستم تلفن مجازی چیست؟

تلفن اینترنتی چگونه کار می کند؟

نحوه کار سیستم تلفن آنلاین در واقع بسیار ساده است. به جای ارسال داده های صوتی از طریق خطوط تلفن فیزیکی یا دکل های تلفن همراه، سیستم های تلفن آنلاین همان سیگنال ها را از طریق اینترنت ارسال می‌کنند. داده‌های صوتی به بسته‌های کوچک تقسیم شده و به صورت آنلاین در زمان واقعی منتقل می‌شوند. این نوع اتصال، Voice Over Internet Protocol (VoIP) نامیده می‌شود. فناوری ویپ (VoIP) ایمن است و تا زمانی که اتصال اینترنتی شما قوی باشد، کیفیت صدای واضحی را ارائه می‌دهد.

شماره تلفن مجازی که به عنوان شماره تلفن اینترنتی یا شماره ابری نیز شناخته می‌شود، یک شماره تلفن ثابت است. برای اینکه شماره تلفن جهت راه اندازی کسب‌وکاری داشته باشید، نیاز نیست دفترکاری اجاره کنید. تلفن مجازی به شما امکان داشتن دفترکار مجازی را هم می‌دهد و شما میتوانید به صورت دورکاری کارمندانی از سراسر ایران استخدام کرده و بیزینس راه بیندازید. از آنجایی که نیازی به اجاره دفتر ندارید، به راحتی می‌توانید در سراسر تهران به این شماره دسترسی داشته باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا کسب‌وکار خود را در هر شهری راه‌اندازی کنید و با کمترین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به رقابت بپردازید.

انواع شماره تلفن مجازی 

انواع شماره تلفن مجازی 

سه نوع شماره مجازی  شامل شماره ثابت، خطوط رایگان و خطوط مجازی موبایل وجود دارد.

شماره ثابت : شماره‌های ثابت خطوط تلفن ثابت 8 رقمی هستند که در فضای ابری قرار دارند و معمولاً توسط مشاغل برای ارتباط داخلی و پاسخگویی به سؤالات مشتریان استفاده می‌شود.

خطوط رایگان : در خطوط رایگان بابت تماس از مشتری هزینه‌ای دریافت نشده و هزینه تماس آن از شما دریافت می‌شود.

خطوط مجازی: خطوط مجازی موبایل، خطوطی 10 رقمی هستند که نیازی به سیم کارت ندارند و بر اساس کد کشورها هستند. کاربران معمولا از این خطوط برای ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

سیستم تلفن مجازی یا تلفن ویپ را میشناسید

سیستم تلفن ویپ تماس‌ها را از طریق اینترنت انتقال می‌دهد، سیستم تلفن داده‌های دیجیتال را به ارائه دهنده VoIP ارسال می‌کند. سپس مرکز داده سیگنال‌های دیجیتال را به آنالوگ ترجمه کرده و به شبکه تلفن سنتی ارسال می‌کند. با استفاده از  تلفن همراه، تبلت یا رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ می‌توان در هر مکانی از تلفن ابری و امکانات خوب آن و مرکز تلفن ابری استفاده کرد.

بروزترین سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی را راه‌اندازی کنند. امروزه از طرفداران این خطوط زیاد شده‌اند و با استفاده از این نوع تلفن می‌توانید تلفن مجازی با پیش‌شماره هر شهری که می‌خواهید داشته باشید. آن هم بدون اینکه دفتر فیزیکی و تجهیزات مربوطه به آن را تهیه کرده باشید. یعنی شما در اصفهان باشید و شماره ثابت ابری با پیش‌شماره تهران بخرید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به‌صورت دائم باید در فعالیت باشید و امکان ماندن در یک مکان را ندارند، خرید تلفن مجازی بهترین راه‌حلی است که به شما پیشنهاد می‌دهیم. تلفن ابری با داشتن مرکز تلفن دارای امکانات فوق‌العاده‌ای می‌شود که حتی موبایل نیز از آنها بی‌بهره است. شما با خرید تلفن مجازی از طریق استفاده از اینترنت محدود به مکان خاصی نخواهید بود و در هر مکانی می‌توانید از تلفن ابری و امکانات خوب آن استفاده کنید. مرکز تلفن ابری امکاناتی نظیر؛ فکس اینترنتی، صندوق صوتی و… را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تفاوت تلفن اینترنتی و تلفن فیزیکی چیست؟

سیستم‌های تلفن آنلاین(اینترنتی) از مزایایی زیادی برخوردار است که سیستم‌های تلفن فیزیکی فاقد آن هستند. با این حال، آنها کامل نیستند و انتخاب بهترین سیستم برای کسب‌وکارتان باید متناسب با نیاز منحصربفرد شما باشد، در بخش زیر به مواردی می‌پردازیم که به تصمیم‌گیری شما کمک می‌کند.

وابستگی تلفن ابری به اینترنت؛ سیستم های VoIP(ابری) برای ارسال و دریافت تماس به اینترنت متکی هستند، بنابراین کیفیت تماس به کیفیت اتصال اینترنت شما بستگی دارد. اگر اینترنت شما قطع شود، سیستم تلفن شما نیز قطع خواهد شد. اگر اتصال اینترنت شما ضعیف باشد، کیفیت صدای تماس شما پایین خواهد بود. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های خدمات تلفن دفتر مجازی از اتصال پشتیبان به عنوان یک گزینه استفاده می‌کنند. اگر ارائه‌دهنده اینترنت اصلی شما با مشکلاتی مواجه است، اگر اتصال اینترنت شما خراب باشد، سیستم تلفن کسب‌وکار شما به‌طور خودکار به سرویس پشتیبان تغییر می‌کند. اگر می‌خواهید از مشکلات اتصال جلوگیری کنید، از ارائه‌دهنده سیستم تلفن ابری ما برای زیرساخت شبکه با کیفیت بالا انتخاب کنید.

نداشتن محدودیت جغرافیایی؛انعطاف‌پذیری برای برقراری و دریافت تماس از هرلحاظ یکی از بزرگترین مزایای سیستم‌های تلفن اینترنتی است. با سیستم تلفن ابری، کارگران از راه دور می‌توانند با مشتریان و همکاران خود در حین کار، خانه یا هر مکان دیگر ارتباط برقرار کنند. تماس‌های تجاری را می‌توان از طریق رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ یا با استفاده از یک برنامه نصب شده روی تلفن هوشمند یا تبلت شخصی یا شرکتی برقرار کرد. این قابلیت کار از همه جا، خدمات مشتری پاسخگوتر و بهره‌وری بالاتر را ایجاد می‌کند.

 تلفن مجازی یا تلفن ویپ را میشناسید

هزینه مقرون به‌صرفه با کیفیت بالا؛هزینه کم با کیفیت خوب یکی دیگر از مزایای سیستم‌های تلفن اینترنتی است. سیستم های تلفن ابری نیازی به تعمیر و نگهداری مداوم و سرمایه‌گذاری اولیه در سخت‌افزار ندارند. همچنین با رشد کسب‌وکار شما به راحتی قابل توسعه است. هزینه‌های خدمات ماهانه برای سیستم‌های تلفن آنلاین معمولاً کمتر از سیستم‌های سنتی است.

برقرای ارتباط کارمندان بدون توجه به جایی که هستند، از ویژگی‌های بارز سیستم‌های تلفن آنلاین است. قابلیت‌های کنفرانس صوتی/تصویری تیم‌های اداری را قادر می‌سازد تا با هم همکاری کنند، در مورد جدول زمانی پروژه به‌روز بمانند یا برای رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات مشتری با یکدیگر به دنبال راه‌حل باشند.

کاملا قابل تنظیم؛ سیستم‌های تلفن مجازی انعطاف‌پذیری و کنترل فردی بیشتری نسبت به بسیاری از تنظیمات تلفن‌های تجاری سنتی ارائه می‌دهند. مشتریان می توانند  انتخاب کنند که کجا می خواهند بروند یا مسیرهای تماس سفارشی را با یک متصدی خودکار که همه تماس های دریافتی را هدایت می کند ایجاد کنند. کارمندان ممکن است در دسترس بودن خود را تنظیم کنند، تماس ها را به طور خودکار به پست صوتی ارسال کنند یا  در صورت دردسترس نبودن به شماره همکار دیگری ارسال کنند یا تماس ها به تلفن همراه یا رایانه محل کارشان تغییر یابد. برخی از سیستم های تلفن IP فیزیکی این ویژگی ها را ارائه می دهند، اما همه این ویژگی ها را ندارند.

 کلام آخر

یک تلفن اینترنتی برای کار کردن به هیچ سیم کشی و خرید تجهیزات فیزیکی نیاز ندارد. فقط با نصب نرم افزار شما تلفن ابی خواهید داشت. به زبان ساده، تلفن اینترنتی شماره تلفنی ثابت با پیش شماره 9 است.  برای برقراری ارتباط دو طرفه می توانید از تلفن اینترنتی استفاده کنید، اما کیفیت اتصال به سرعت اتصال اینترنت شما بستگی دارد. همانطور که در مطالب فوق بیان کردیم، استفاده از سیستم های تلفن مجازی امکانات زیادی را متناسب با نیاز  کسب وکار شما ارائه میدهد. که علاوه بر پیاده سازی آسان،نسبت به تلفن اداری سنتی مقرون به صرفه و با رشد کسب کار شما قابل توسعه است، بنابراین استفاده از ابزار تلفن ابری مناسب نقش مهمی در رشد کسب‌وکار شما خواهد داشت. امیدوارم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید سوالات یا نظرات خود را به صورت کامنت یا تماس با سرویس مرکزتلفن ابری نواتل درمیان بگذارید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. الهه نیم‌رخ
    الهه

    خیلی جامع و کامل . ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  2. الهه نیم‌رخ
    الهه

    خیلی جامع و کامل است . ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  3. آندرآس فرزام کریمی نیم‌رخ
    آندرآس فرزام کریمی

    تلفن مجازی منظورتان تلفن اینترنتی هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      با استفاده از تلفن اینترنتی تمام تماس‌های ورودی و خروجی بر بستر اینترنت و برروی اپلیکیشن برقرار می‌شود. شماره ابری در اختیار شما قرار می‌گیرد که با تنظیم آن روی اپلیکیشن اختصاصی خود، این امکان را دارید تا در هر زمان و هر مکان و با هر اینترنتی از امکانات تلفن ابری خود استفاده کنید.

افزودن دیدگاه