شماره ثابت مجازی خود را از نواتل دریافت کنید!

نویسنده نواتل
1 سال پیش
خواندن 9 دقیقه
4856 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » شماره ثابت مجازی خود را از نواتل دریافت کنید!
تلفن ثابت مجازی

 

تا به حال درباره شماره ثابت مجازی چیزی شنیده‌اید؟ استفاده از ابزارهای مناسب برای شروع کار یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکار شماست. هنگامی که شما یک کارآفرین هستید، زمان و تلاش زیادی را صرف تبلیغ، رشد کسب‌وکار و محصول خود می‌کنید، اما باید در نظر داشته باشید که خطوط تلفن و راه‌های ارتباط با مشتریان نقطه شروع حیاتی برای شما هستند. 

برای شروع کار باید از ابزارهای مناسبی استفاده کنید و خطوط تلفن یکی از همین ابزارهاست. با استفاده از فناوری‌های جدید لازم نیست هزینه‌های زیادی بپردازید و در ضمن می‌توانید از مزایا و امکانات بیشتری نیز برخوردار شوید. یکی از این فناوری‌های جدید تلفن ابری یا تلفن مجازی است. فناوری تلفن ابری علاوه‌براینکه کمک می‌کند تا شما از خط تلفن ثابت، بدون محدودیت جغرافیایی استفاده کنید، این امکان را به شما می‌دهد که مانند بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ ارتباط کارمندان و مشتریانتان را سازماندهی و یکپارجه‌سازی کنید. پس با ما همراه باشید تا با این فناوری جدید بهتر آشنا شوید.

شماره ثابت مجازی یا تلفن مجازی چیست؟

تلفن مجازی؛ شماره تلفنی است که مستقیماً با خط تلفن فیزیکی مرتبط نیست. در عوض به یک حساب اختصاص داده و سپس از طریق اینترنت به یک خط تلفن فیزیکی هدایت می‌شود. این می‌تواند به دلایل مختلفی مفید باشد، مانند داشتن چندین خط برای یک کسب‌وکار یا مدیریت تماس‌های برقرار شده با بخش‌ها یا مکان‌های مختلف بدون ارائه شماره تلفن فردی. حال بهتر است تا با معایب و مزایای شماره مجازی و یا شماره تلفن ابری به صورت مفصل آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

زمانی که برای خرید تلفن مجازی اقدام می‌کنید یک شماره تلفن پنج رقمی موجود است که با سه رقم آخر آن هزار شماره هشت رقمی تولید می‌کند. تلفن مجازی که به شما می‌دهند هم یکی از این شماره‌هاست. شماره تلفن های مجازی یک طرف هستند و هزینه مکالمه آنها ۶۰ تا ۱۰۰ تومان است و در واقع گران‌تر از تلفن اینترنتی هستند. در ضمن شماره مجازی مالکیت ندارد و در صورتی که مالکیت تلفن اینترنتی مشخص و قانونی است.  

تلفن ابری، سیستمی است که از فناوری VoIP برای انتقال داده‌های تماس استفاده می‌کند و دارای پیش شماره‌های معمول ۲ تا ۸ است. این تلفن برای تسهیل و مدیریت تماس‌ها به تلفن‌های IP، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ متصل می‌شود و به‌راحتی می‌توانید با هریک از دستگاه‌های موردنظر تماس خود را برقرار کنید. شماره‌ تلفن ابری به‌عنوان شماره‌ تلفن اینترنتی یا شماره ابری نیز شناخته می‌شود.

این شماره ابری یک شماره تلفن ثابت است که نیازی به داشتن یک مکان فیزیکی مانند دفتر کار ندارد و به همین دلیل به شماره تلفن ثابت ابری نیز معروف است. از آنجایی که نیازی به اجاره دفتر ندارید به‌راحتی می‌توانید در سراسر تهران به این شماره دسترسی داشته‌باشید که به شما این امکان را می‌دهد تا کسب‌وکار خود را در هر شهری راه‌اندازی کنید و با کمترین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به رقابت بپردازید.

شماره ثابت مجازی یا تلفن مجازی چیست؟

تلفن ابری چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار سیستم تلفن آنلاین در واقع بسیار ساده است. به‌جای ارسال داده‌های صوتی از طریق خطوط تلفن فیزیکی یا دکل‌های تلفن همراه، سیستم‌های تلفن آنلاین همان سیگنال‌ها را از طریق اینترنت ارسال می‌کنند. داده‌های صوتی به بسته‌های کوچک تقسیم شده و به‌صورت آنلاین در زمان واقعی منتقل می‌شوند. فناوری ویپ (VoIP) ایمن است و تا زمانی که اتصال اینترنتی شما قوی باشد، کیفیت صدای واضحی را ارائه می‌دهد.

آشنایی با تلفن مجازی

شماره‌های ثابت ابری خطوط تلفن ثابت ۸ رقمی هستند که در فضای ابری قرار دارند و معمولاً توسط مشاغل برای ارتباط داخلی و پاسخگویی به سؤالات مشتریان استفاده می‌شوند. 

مزایای استفاده از تلفن مجازی:

تلفن‌های مجازی، مزایایی دارد که باعث می‌شود استقبال افراد نسبت به آنها افزایش یابد. این مزایا عبارت‌اند از:

۱-کاهش هزینه استفاده و راه‌اندازی

برای داشتن یک خط معمولی مخابراتی، نیاز به خریداری تلفن‌های فیزیکی می‌باشد. همچنین سرویس‌های تلفن‌ ثابت سازمانی نیاز به سخت‌افزارهای گران قیمتی دارند. خرید سرورهای گران، حجیم و اتصال آن به شبکه، هزینه زیادی را به سازمان تحمیل می‌کند. تلفن ابری یا تلفن مجازی با شماره ثابت، نیازی به سرور، تلفن فیزیکی، اتاق سرور ندارد و این خدمات بر پایه اینترنت ارائه می‌شوند.

در بلاگ نواتل بخوانید: مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات | دو نسل تلفن

۲-راه اندازی سریع

فعال‌سازی شماره ثابت ابری در کمترین زمان صورت می‌گیرد. برخلاف تلفن‌های معمولی که نیاز به تکنسین فنی داشته و راه‌اندازی آن‌ها نیازمند ابزار و توانایی‌های خاص است. تلفن ابری به ‌سرعت و از راه دور فعال‌سازی می‌شود. نیاز به تخصص بالایی نداشته و به‌خوبی در یک سازمان، جایگزین تلفن عادی می‌شود.

۳-استفاده آسان

با توجه به رواج استفاده از موبایل، همه افراد در یک سازمان می‌توانند به‌راحتی از این شماره ثابت مجازی استفاده کنند. کاملاً مشابه سایر اپلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است. علاوه‌برآن تلفن مجازی یا تلفن ابری دارای ویژگی‌هایی مانند هلدر تماس، دایورت خطوط پیشین شرکت، مالکیت دائمی خط، کاملا ابری و بدو نیاز به سخت افزار است.

آشنایی با تلفن مجازی

۴-قابلیت انتخاب شماره

در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات داخل کشور، شما می‌توانید شماره تماس ثابت موردنظر خود را انتخاب کنید. برخی سازمان‌ها علاقه‌مند به دریافت شماره‌های رند و کوتاه هستند.

5-نیازی به حضور کارکنان نیست

بله، درست است. هنگامی که این شماره ثابت روی تلفن همراه افراد فعال شود، دیگر مهم نیست که آن‌ها در کجا هستند. از هر جای ایران می‌توانند به شماره ثابت که همان موبایل خودشان است، پاسخ دهند. برای این کار نیازی به دایورت خطوط ندارید. این موضوع باعث آسایش پرسنل، افزایش قابلیت دورکاری، بالا بردن بازده و افزایش فروش سازمان می‌شود.


شماره ثابت ابری برای چه کسانی قابل استفاده است؟

همه کسانی که از تلفن ثابت یا همراه استفاده می‌کنند، می‌توانند به‌صورت جایگزین از شماره ثابت مجازی استفاده کنند. با این حال برخی افراد و سازمان‌ها بیش از سایرین به این شماره نیاز دارند.

سازمان‌ها و شرکت‌های B2C:

سازمان‌هایی که به دلیل خدمات و فروش خود روزانه با مشتریان زیادی در ارتباط هستند، از تلفن ابری استفاده می‌کنند. شماره‌های ابری قابلیت‌های زیادی برای ارائه به شرکت‌ها دارند. حجم بالای تماس‌های روزانه، احتمالاً شامل چند صد یا چند هزار تماس می‌شود. مدیریت این تماس‌ها کار ساده‌ای نیست. ازاین‌رو با تلفن اینترنتی می‌توانند از سایر قابلیت‌ها مثل صف تماس، تلفن گویا، انتقال خط، ضبط مکالمه و … نیز استفاده کنند.

شرکت‌ها و ارگان‌های B2B

 آن‌هایی که با بیزینس‌های بزرگ و واسط نیز در ارتباط هستند، از این خطوط استفاده می‌کنند. کاربرد این خطوط به‌گونه‌ای افزایش یافته که در شرکت‌های بسیار کمی هنوز خطوط تلفن قدیمی را مشاهده می‌کنیم.

افراد و اشخاص حقیقی

برخی افراد به دلیل کار و مشغله خاصی که دارند از تلفن اینترنتی استقبال می‌کنند. آن‌ها این تکنولوژی را برای سرعت و در دسترس بودن آن می پسندند. در شرایط معمولی برای اینکه بتوانند تلفن ثابت خود را در هر شرایطی پاسخگو باشند باید از دایورت استفاده کنند. شماره ثابت ابری یا تلفن اینترنتی این مشکل را حل کرده است و بسیاری از افراد شماره ابری را برای واتساپ و سایر اپلیکیشن‌ها نیز استفاده می‌کنند.

امکانات شماره ثابت ابری چیست؟

مهم‌ترین موضوعی که باید بدانیم این است که تلفن ثابت اینترنتی چه امکاناتی را به کسب‌وکار ما می‌دهد؟

  1. یکی از مهم‌ترین این امکانات، کاهش هزینه است. قیمت هر پالس مکالمه با تلفن اینترنتی نسبت به خطوط مخابراتی بسیار پایین‌تر است.

  2. نیازی به سیم‌کشی و استفاده از تجهیزات حجیم مانند سرور و دستگاه‌های جانبی آن ندارید.

  3. این تلفن‌ها بر پایه اینترنت بوده و نیازی به ابزار ذخیره‌سازی و راه‌اندازی اطلاعات ندارد.

  4. سرعت عمل نیروهای شما افزایش می‌یابد. وسایل دست و پا گیر و جایگزین‌پذیر حذف شده و جای خود را به تلفن اینترنتی می‌دهند.

  5. با این سرویس عملاً هزینه تعمیر و نگهداری نخواهید داشت. این به این  معنی است که در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. شماره ثابت ابری، یک ابزار حرفه‌ای برای مدیریت تماس‌های شماست. هرآنچه که در یک تلفن نیاز داشته باشید در دستان شما قرار دارد.

در بلاگ نواتل بخوانید: خط تلفن اینترنتی چیست + 10 مزیت مهم + مشاوره و خرید | نواتل

معرفی نواتل

نواتل با سالها ارائه خدمات تلفن ابری و ارائه اپلیکیشن اختصاصی، یکی از ارائه دهندگان اصلی این خدمات در ایران است. شماره اختصاصی ابری به همراه اپلیکیشن اختصاصی نواتل به شما ارائه می‌شود تا بتوانید امکان پاسخویی و برقراری تماس، چت و تبادل فایل بین همکاران و سایر اعضا، ساخت گروه، برگزاری ویدئو کنفرانس، تماس های صوتی و تصویری را داشته باشید. راه‌اندازی و استفاده این اپلیکیشن به همراه خرید شماره ابری برای شما در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. شما به راحتی می‌توانید خط اینترنتی را به مرکز تماس تبدیل کنید.

 قابلیت‌ها و مزایای رقابتی مرکز تلفن نواتل

 قابلیت‌ها و مزایای رقابتی مرکز تلفن نواتل

  • صف تماس
  • تلفن گویا
  • ضبط مکالمات
  • قابلیت انتخاب شماره ابری 
  • صندوق صوتی
  • تعریف شماره داخلی
  • پاسخگویی به چندین تماس ورودی هم‌زمان
  • قابلیت اتصال به فکس
  • قابلیت گزارش‌گیری
  • یکپارچه‌سازی تماس‌های چندین شعبه
  • اتصال به CRM
  • ویدئو کنفرانس
  • سناریو تماس
  • انتقال فایل و محتوا

و…

با راه‌اندازی شماره ابری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. کاهش هزینه در راه‌اندازی و سپس در نگهداری و تعمیرات این قطعات باعث حفظ سرمایه و درآمد شما می‌شود. ارتباط بهتر با مشتری همه چیز است. کسب‌وکار شما باید بهترین و تأثیرگذارترین ارتباط را با مشتریان داشته باشد. پاسخگویی به‌موقع، حفظ ارتباط، ارائه خدمات آنلاین باعث جلب رضایت مشتری می‌شود. تلفن ابری به شما کمک می‌کند که پاسخگویی بهتری در قبال مشتریان داشته باشید.

در نتیجه این کار منجر به افزایش فروش و وفاداری مخاطبان و سپس افزایش سهم شما از بازار خواهد شد. با ارتباط مناسب مشتریان، برند شما نیز تقویت خواهد شد. همان‌طور که در مطالب فوق بیان کردیم، استفاده از سیستم‌های تلفن ابری امکانات زیادی را متناسب با نیاز کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد که علاوه بر پیاده‌سازی آسان، نسبت به تلفن اداری سنتی مقرون‌به‌صرفه و با رشد کسب‌وکار شما قابل‌ توسعه است. برای راهنمایی بیشتر لطفا با مشاوران نواتل در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. مانا احدی نیم‌رخ
    مانا احدی

    در مورد نحوه مالکیت هم بنویسید ممنون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای جزئیات لطفا با شماره 91691000 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

افزودن دیدگاه