4 کاربرد کلیدی سیستم CRM برای دفتر بیمه

نویسنده نواتل
زمان انتشار : 16 دقیقه پیش
زمان ویرایش : 12 دقیقه پیش
خواندن 6 دقیقه
1 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » 4 کاربرد کلیدی سیستم CRM برای دفتر بیمه
4 کاربرد کلیدی سیستم CRM برای دفتر بیمه

هر یک از مراجعه‌کنندگان دفتر بیمه، اطلاعات زیادی را به همراه دارند؛ از مشخصات شخصی گرفته تا سوابق و نوع خدمات درخواستی. نمایندگی بیمه باید این اطلاعات را به‌درستی و در بستری امن ثبت و مدیریت کند. از طرفی، دسترسی سریع و دقیق به این اطلاعات، نقش کلیدی در بهبود کیفیت فرایندهای مختلف دارد. با افزایش تعداد مراجعان، مدیریت این اطلاعات بدون یک ابزار تخصصی بسیار دشوار خواهد بود. در این راستا، سیستم CRM برای دفتر بیمه، امکان مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و در نهایت افزایش درآمد را فراهم می‌آورد.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟

CRM مخفف Customer Relationship Management می‌باشد. این ابزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا روابط خود با مشتریان فعلی و بالقوه را بهتر مدیریت کنند. همچنین، اطلاعات موجود در سیستم CRM، امکان برنامه‌ریزی هدفمند برای جذب مخاطبان جدید را فراهم می‌کند.
کسب‌وکارها با استفاده از این سیستم می‌توانند به دیتای مشتریان به‌صورت یکپارچه دسترسی داشته باشند، روند فروش را مستندسازی کنند و همچنین تماس‌ها، جلسات و نیازهای هر مشتری را با دقت پیگیری نمایند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم پیشرفته و چگونگی عملکرد آن، به مقاله زیر مراجعه کنید:

چرا دفاتر بیمه به سیستم CRM نیاز دارند؟

دفاتر بیمه برای مدیریت ارتباط با مشتریان و افزایش دقت کارشناسان فروش در پیگیری‌ها به CRM نیاز دارند. این ابزار، پاسخ مناسبی برای چالش‌های رایج در دفاتر بیمه می‌باشد؛ چالش‌هایی مانند:

    • سردرگمی برای دسترسی به سوابق مشتریان
    • فراموشی تمدید به‌موقع بیمه‌نامه‌ها
    • پراکندگی تاریخچه ارتباطات در درگاه‌های مختلف
    • نبود اطلاعات کافی برای سنجش عملکرد فروش

با استفاده از یک سیستم CRM پیشرفته و به‌روز می‌توانید به بسیاری از چالش‌هایی که در فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان خود دارید، پاسخ دهید. اما یک سیستم CRM برای دفتر بیمه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چرا دفاتر بیمه به سیستم CRM نیاز دارند؟

بهترین CRM برای دفتر بیمه

سی‌آر‌ام مناسب برای نمایندگی‌های بیمه، علاوه‌بر پوشش نیازهای تخصصی این حوزه، امکان رشد و مقیاس‌پذیری را نیز فراهم می‌کند. در میان گزینه‌های موجود، سیستم CRM ابری به‌واسطه نصب سریع، به‌روزرسانی آسان و دسترسی آنلاین، به انتخاب اول بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده است.

این نوع CRM تنها با اتصال به اینترنت، امکان دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان را فراهم می‌کند. همچنین، بدون نیاز به دانش فنی قابل راه‌اندازی و استفاده است.

با توجه به محبوبیت روزافزون این فناوری در میان کسب‌وکارهای ایرانی، در ادامه به معرفی و بررسی قابلیت‌های سیستم CRM ابری نواتل می‌پردازیم؛ که یکی از پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین راهکارها برای سازمان‌هایی است که به‌دنبال رشد، چابکی و بهره‌وری بیشتر هستند.

با CRM ابری نواتل، فروش نمایندگی بیمه خود را متحول کنید

نرم‌افزار CRM ابری نواتل، با امکانات پیشرفته برای دفاتر بیمه، فرایندهای ارتباطی را به‌طرز چشمگیری بهبود می‌دهد. با استفاده از این سیستم، نمایندگان بیمه قادر خواهند بود کلیه مراحل ارتباط و فروش، از نخستین تماس تا پیگیری و تمدید قراردادها را به‌صورت یکپارچه و در بستری منسجم مدیریت کنند.

برخی از امکانات و مزایایی که CRM ابری نواتل در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهد، عبارت‌اند از:

ثبت و پیگیری وظایف فروش و تمدید بیمه‌نامه‌ها

نماینده می‌تواند برای پیگیری تمدید بیمه‌نامه یا تماس با مشتریان، به‌راحتی وظایف زمان‌دار تعریف کند. با تعیین اولویت، تنظیم یادآوری و مشخص‌کردن زمان انجام، دیگر هیچ سررسیدی از دست نمی‌رود. نکته مهم‌تر اینکه در صورت ایجاد هرگونه تغییر در وظایف، پیام اطلاع‌رسانی به‌صورت خودکار از طریق اپلیکیشن نواتل برای مسئول مربوطه ارسال می‌شود تا هیچ کاری از قلم نیفتد.

از سوی دیگر، تمام وظایف را می‌توانید در یک بخش، به‌صورت یکجا و با استفاده از فیلترهای متنوع و دقیق مشاهده کنید. نکته جذاب‌تر اینکه وظایف مربوط به هر مشتری، به شکل جداگانه در پروفایل همان مشتری نمایش داده می‌شود؛ همه‌چیز در دسترس شماست تا مدیریت کارها برایتان ساده‌تر، هوشمندانه‌تر و منظم‌تر از همیشه باشد.

صدور سریع پیش‌فاکتور برای مشتریان

سی‌آر‌ام ابری نواتل امکان صدور پیش‌فاکتور در چند مرحله ساده را فراهم کرده است. پس از ثبت اطلاعات مشتری و انتخاب نوع بیمه، پیش‌فاکتور صادر می‌شود و قابلیت ارسال مستقیم از طریق پیامک یا واتساپ نیز فراهم است. همچنین، امکان تبدیل آن به فاکتور پس از پرداخت نیز وجود دارد.

مدیریت سرنخ‌ها، رسیدگی به تیکت‌ها و پیگیری معاملات

    • با بهره‌گیری از این امکانات، می‌توانید به مزایای قابل‌توجهی دست یابید. با ثبت هر سرنخ و وضعیت آن در بخش مربوط به سرنخ‌ها، امکان مدیریت دقیق و هدفمند آن‌ها فراهم می‌شود تا فرآیند جذب مشتری به شکلی ساختارمند و منظم پیش برود. این بخش، نقش کلیدی در تبدیل فرصت‌های بالقوه به فروش‌های واقعی ایفا می‌کند.
    • از طریق بخش تیکت، می‌توانید به‌سادگی تمامی درخواست‌ها و مسائل مطرح‌شده توسط مخاطبان را مشاهده و پیگیری نمایید. مشاهده و رسیدگی به تیکت‌ها در این بخش موجب می‌شود مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده و در نتیجه میزان رضایت مخاطبان افزایش یابد.
    • بخش معاملات نیز ابزاری کاربردی برای پیگیری وضعیت مشتریان بالقوه است تا هیچ فرصت فروشی از دست نرود. علاوه بر این، در همین بخش می‌توانید وضعیت مشتری را به‌روزرسانی کرده و پیش‌فاکتور یا فاکتور را از طریق پیامک، چت آنلاین یا واتساپ برای ایشان ارسال نمایید.

در هر یک از این بخش‌ها، به محض ایجاد هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی، پیام اطلاع‌رسانی به‌صورت خودکار برای مسئول مربوطه ارسال می‌شود تا هماهنگی و نظم در تمامی مراحل حفظ شود و هیچ فرصت یا مسئولیتی نادیده گرفته نشود.

مدیریت سرنخ‌ها، رسیدگی به تیکت‌ها و پیگیری معاملات
قابلیت استفاده مستقل یا همراه با سایر سرویس‌های ارتباطی

دفتر بیمه می‌تواند CRM ابری نواتل را به‌صورت یکپارچه با مرکز تلفن ابری و سایر ابزارهای ارتباطی مورد نیاز تهیه کند. این یکپارچگی، برای دفاتری که قصد دارند تحولی در فرایند برقراری و مدیریت تماس با مشتریان ایجاد کنند، بسیار کارآمد است. قابلیت Click To Call و دریافت پاپ‌آپ تماس، از مزایای این یکپارچگی به‌شمار می‌رود.
از دیگر مزایای این CRM می‌توان به یکپارچگی بی‌نظیر در ارسال پیام‌ها اشاره کرد. فرقی نمی‌کند بخواهید پیامک بفرستید، در واتساپ گفت‌وگو کنید یا از طریق چت آنلاین با مشتریان در ارتباط باشید؛ همه‌چیز به‌صورت یکپارچه و در دل همین پلتفرم در اختیار شماست. بدون نیاز به خروج از سیستم یا جابه‌جایی بین ابزارهای مختلف، می‌توانید تمام پیام‌های خود را مدیریت کنید؛ همه‌چیز برای آسایش و سرعت عمل بیشتر شما فراهم شده است.

برای اطلاعات بیشتر راجع به CRM ابری نواتل همین حالا با ما تماس بگیرید

اگر به‌دنبال راهکاری کارآمد برای افزایش فروش و بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان در دفتر بیمه خود هستید، CRM ابری نواتل می‌تواند نقطه آغازی برای ایجاد تحول در عملکرد مجموعه شما باشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شماره 0000 8280-021 تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی رایگان بهره‌مند شوید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه