سافت فون نواتل دستیار تلفنی هوشمند + معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 9 دقیقه
1737 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » سافت فون نواتل دستیار تلفنی هوشمند + معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

از سافت فون چه می‌دانید؟ علاقه‌ای به فناوری‌های روزدنیا دارید؟ دلتان می‌خواهد با کمترین هزینه بالاترین کیفیت ارتباطی را تجربه کنید؟ اگر شما هم مانند ما عاشق دنبال کردن فناوری‌های نوین در دنیا هستید، مقاله خوبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. سیستم‌های تلفنی نوین مبتنی بر تکنولوژی ویپ روز به روز درحال‌رشد و پیشرفت هستند و همان‌طور که آرام‌آرام جای خود را در کسب‌وکارها پیدا کرده‌اند، در یک چشم برهم‌زدن ریشه در زندگی شخصی‌مان نیز پیدا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم درمورد سافت فون حرف بزنیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از پیدایش سافت فون نواتل چه می‌دانید؟

آیا زمانی فکر می‌کردید که شبکه‌های اجتماعی اینقدر در زندگی ما نقش داشته باشند؟ آیا روزی گمان می‌کردید استفاده از یک پیام‌رسانی که بتواند روی بستر اینترنت و بدون پرداخت هزینه، مکالمه‌ای صوتی و تصویری برقرار کند، راحت باشد؟ جای دوری نمی‌رویم، همین واتس‌اَپ. آیا به این فکر کرده‌اید ارتباط صوتی روی این پیام‌رسان چطور اتفاق می‌افتد؟

تکنولوژی ویپ VoIP که قرار است به‌زودی در زندگی ما پررنگ‌تر شود، همین حالا و خیلی زیرپوستی خودش را به ما نشان داده است، فقط کافی است کمی عمیق‌تر به اطراف توجه کنیم. چیزی که باعث برقراری ارتباط صوتی در واتس‌اَپ می‌شود تکنولوژی ویپ است، یکی از آن تکنولوژی‌هایی که زیرِ پوستِ روزمرگی‌های ما در جریان است.

با ظهور تکنولوژی VoIP کمپانی‌های زیادی شروع به طراحی و تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی مبتنی بر این تکنولوژی و به‌خصوص در سرویس‌های وابسته به سیستم‌های تلفنی کردند.

تلفن‌های ویپ، مبدل‌ها، سافت فون یا همان تلفن‌های نرم‌افزاری، مراکز تلفن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ماژول‌ها و نرم‌افزارهای وابسته. همه از جمله تولیدات کمپانی‌هایی هستند که تکنولوژی ویپ را یک فرصت دانستند و از این فرصت به نفع خود و مصرف‌کننده‌ها استفاده کردند. به‌طور مثال در حوزه مدیریت تماس پلتفرم‌های استریسک، ایزابل، الستیکس، سیسکو و… از جمله مراکز تلفن ویپ نرم‌افزاری هستند که بخش بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

همین‌طور کمپانی‌های نیوراک، سنگوما، دیجیوم، گرند‌استریم و… با تولید سخت‌افزارهایی مثل تلفن رومیزی و بیسیم، مبدل‌، مرکز تلفن سخت‌افزاری، فایروال اختصاصی ویپ و… نقش خود را در تولید و عرضه تجهیزات ویپ ایفا می‌کنند. در این میان شرکت‌هایی نیز مشغول تولید سافت فون یا همان تلفن نرم‌افزاری ویپ هستند که در ادامه بیشتر در موردشان صحبت می‌کنیم.

سافت فون چیست؟

سافت فون (Softphone) یک نوع تلفن نرم‌افزاری است که از طریق ارتباط با مرکز تلفن ویپ محلی یا مرکز تلفن ابری این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با افراد مختلف، از طریق شماره‌تلفن ثابت شرکت تماس بگیرید.

تلفن‌های نرم‌افزاری VoIP رایگان هستند و امکان نصب بر روی لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند را دارند. فقط کافیست این نرم‌افزار را با توجه به سیستم‌عامل خود دانلود و نصب کنید و با مرکز تلفن خود ارتباط برقرار کنید و از هرکجا که هستید تماس تلفنی بگیرید. به طور مثال اگر شما خارج از شرکت باشید و با یکی از مشتریانتان تماس بگیرید، شماره‌تلفن ثابت شرکت برای او نمایش داده می‌شود و متوجه عدم حضور شما در شرکت نمی‌شود.

تلفن‌های نرم‌افزاری دقیقاً مثل بخش تماس‌گیر گوشی همراه، صفحه شماره‌گیری دارند و هرکجا که به اینترنت متصل بوده و با سیستم تلفن شرکت، ارتباط اینترنتی داشته باشید، می‌توانید تماس خود را برقرار کنید. تلفن‌های نرم‌افزاری علاوه بر این، امکان مکالمه تصویری، ارسال پیام، انتقال تماس، کنفرانس صوتی و… را نیز دارند. از معروف‌ترین تلفن‌های نرم‌افزاری می‌توانیم به سافت فون زویپر، CX3، Eyebeam، Xlite، GSwave و  Jitsi اشاره کنیم.

مزایای استفاده از سافت فون نواتل

از پیدایش سافت فون چه می‌دانید؟

1- داشتن لیست تماس مشترک

با استفاده از سافت فون می‌توانید لیست‌های تماس را بین مخاطبان خود یا همکارانتان به اشتراک بگذارید.

2- داشتن شبکه ارتباطی گسترده

تلفن‌های هوشمند به شما کمک می‌کنند در هر مکان و زمانی که باشید بتوانید پیام‌ها را به‌سرعت دریافت کرده و آنها را پاسخ دهید. از طریق این تلفن‌های هوشمند کارهای گروهی را راحت‌تر از قبل انجام دهید.

3-استفاده از پیام رسان فوری

این نوع پیام‌رسان بسیار راحت است و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون جستجو و زحمتی متن‌ها ایمیل‌ها و فایل‌های مدنظرتان را پیدا کرده و با همکارانتان به اشتراک بگذارید. امکان ذخیره بالای این پیام‌رسان کمک می‌کند تا بتوانید در کمترین زمان متوجه شوید فایل یا حتی عکسی در چه تاریخی برای شما ارسال شده است.

۴- امکان تماس ویدئویی

 داشتن امکان تماس ویدئویی برای انجام امور کاری و جلسات بین همکاران بسیار کمک‌کننده است و با سافت فون این کار را با بهترین کیفیت انجام خواهید داد. برای جلسه‌های گروهی‌تان می‌توانید تاریخ مشخص کرده و با ارسال یک پیام فوری همکاران را برای جلسه آماده کنید.

5- امکان حمل راحت

با استفاده از تلفن هوشمند می‌توانید در هر مکان و زمان و با هر وسیله‌ای مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر یا تلفن هوشمند خود تماس برقرار کنید. در هرکجا که هستید با سافت فون ارتباط را حفظ کنید و به‌سرعت از طریق متن یا یک تماس ویدئویی به همکاران پاسخ دهید.

6-قابلیت برقراری پیام صوتی

با سافت فون می‌توانید پیام‌های صوتی باکیفیت عالی را ارسال کنید. فایل‌های صوتی مستقیم به ایمیل منتقل شده و اگر نوتیفیکیشن شما روشن باشد از آمدن ایمیل باخبر خواهید شد.

7- کم‌شدن هزینه‌ها

به طور حتم می‌دانید برای گرفتن تلفن ثابت باید هزینه زیادی بپردازید، البته اگر مخابرات محله شما این ظرفیت را داشته باشد تا بتواند خطی به شما منتقل کند. این هزینه را برای خرید چندین خط جهت استفاده چندین برابر کنید. هزینه نگهداری این نوع خط‌ها نیز بسیار زیاد است و در صورت خرابی‌های احتمالی دچار مشکلات زیادی خواهید شد. نرم‌افزار سافت فون به شما کمک می‌کند تا بدون هزینه‌های اضافی بتوانید خط‌های خوبی داشته باشید و در صورت جابه‌جایی در هر مکانی از آنها استفاده کنید.

8-قابل کنترل بودن

با استفاده از سافت فون می‌توانید در هر مکان و زمانی به تلفن‌های خود پاسخ دهید. فقط کافی است سافت فون را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشید.

10-افزایش بهره‌وری

با کمک سافت فون تمامی همکاران شما می‌توانند به کانال‌های ارتباطی مانند پیام‌رسان، تماس، ویدئو و … دسترسی داشته باشند. با استفاده از این نرم‌افزار دیگر لازم نیست به طور هم‌زمان از چندین برنامه ارتباطی استفاده کنید و در نهایت هم تمامی اطلاعات تماس گیرندگان را در دسترس نداشته باشید.

معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

با یک سرچ ساده می‌توانید سافت‌فون‌های زیادی را در سطح اینترنت پیدا کنید اما اینکه کدام یک از آنها دارای کیفیت و کارایی مناسبی است نیازمند نصب، استفاده و در نهایت تجربه کاربری شماست. ما در تیم نواتل جهت تست بیش از 10 تلفن نرم‌افزاری ویپ را نصب و برای مدتی مورد آزمایش و ویژگی‌ آنها را مورد بررسی قرار دادیم که در نهایت این 5 تلفن نرم‌افزاری ویپ را به همراه Softphone اختصاصی نواتل برای پیشنهاد به شما انتخاب کردیم. سافت‌فون‌های انتخابی امکان نصب بر روی اندروید، IOS و ویندوز را دارند.

  • زویپر – Zoiper

لینک دانلود

  • ایکس‌لایت – X-Lite

لینک دانلود

  • جیتسی – Jitsi

لینک دانلود

  • آی‌بیم – Eyebeam

لینک دانلود

  • سافت فون هوشمند نواتل

لینک دانلود

تلفن نرم‌افزاری نواتل یک Softphone بومی است که امکان نصب بر روی سیستم عامل اندروید، IOS و ویندوز را دارد. بر خلاف سایر سافت‌فون‌ها امکان برقراری تماس تصویری، ارسال و دریافت پیام متنی، اشتراک گذاری فایل و دفترچه تلفن را دارد. اپلیکیشن اختصاصی نواتل را می‌توانید از طریق گوگل پلی و اپ استور دانلود و به صورت رایگان استفاده کنید. لازم به ذکر است که سافت‌فون نوا فقط امکان ارتباط با مرکز تلفن ابری نواتل را دارد.

چه زمانی باید از سافت فون استفاده کنیم؟

زمانی که در کسب‌وکار خود از یک مرکز تلفن هوشمند مبتنی بر تکنولوژی ویپ استفاده می‌کنید برای برقراری و پاسخگویی به تماس نیازمند یک تلفن رومیزی، هدست، تلفن بی‌سیم یا تلفن نرم‌افزاری خواهید بود. اینکه چه زمانی بهتر است از کدام استفاده کنید درصد زیادی مربوط به تصمیمات شما و بر اساس شرح نیازتان است.

سافت فون اندروید، ویندوز یا اپل هر سه در اکثر اوقات رایگان هستند؛ بنابراین یکی از دلایلی که می‌توانید تلفن نرم‌افزاری ویپ را به‌جای یک تلفن ویپ سخت‌افزاری استفاده کنید، هزینه آن است. در بعضی از کسب‌وکارها مثل مراکز تماس، استفاده از سافت فون یک نیاز اساسی است؛ زیرا زمانی که اپراتور پشت کامپیوتر نشسته است و در حال پاسخگویی به حجم زیادی از تماس است، برداشتن و نگه‌داشتن تلفن سخت‌افزار، کار دشوار و خسته‌کننده‌ای است و سبب بیماری‌های مفصلی اپراتور خواهد شد.

سافت فون اختصاصی نواتل

سیستم جامع ارتباط سازمانی نواتل دارای یک سافت فون اختصاصی و رایگان است که علاوه بر امکان برقراری و پاسخگویی به پرسنل کسب‌وکار شما، امکان ارسال و دریافت پیام متنی، اشتراک‌گذاری فایل، دفترچه تلفن و تماس تصویری را دارد.

تلفن نرم‌افزاری نواتل یک Softphone بومی است که امکان نصب بر روی سیستم‌عامل اندروید، IOS و ویندوز را دارد. این تلفن نرم‌افزاری ویپ را می‌توانید از طریق گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود و به‌صورت رایگان استفاده کنید. بر خلاف سایر سافت‌فون‌ها نواتل امکان برقراری تماس تصویری، ارسال و دریافت پیام متنی، اشتراک‌گذاری فایل و دفترچه تلفن را دارد.

قابلیت خوب سافت فون نواتل

اگر برخی از کارکنان شما به هر دلیلی بیشتر اوقات خود را بیرون از شرکت می‌گذرانند، سافت فون تنها گزینه برای ارتباط با آنهاست و هزینه مکالمات شما را رایگان می‌کند. همچنین فرض کنید فردی با شرکت شما تماس می‌گیرد و می‌خواهد با یکی از همکاران که بیرون از شرکت است صحبت کند. سافت فون این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید تماس را به سمت همکار خود انتقال دهید، بدون آنکه مشتری متوجه این موضوع شود. استفاده از یک تلفن نرم‌افزاری VoIP بیشتر اوقات بر اساس شرایط درون‌سازمانی و گاهی جهت کاهش هزینه خرید تجهیزات است.

سافت فون اختصاصی نواتل

سافت فون چطور کار می‌کند؟

به‌صورت کلی تلفن نرم‌افزاری ویپ یا به‌اصطلاح سافت فون در زمانی استفاده می‌شود که یک مرکز تلفن ویپ برای مدیریت تماس وجود داشته باشد. این سیستم مدیریت تماس می‌تواند به‌صورت محلی یا ابری باشد، در هر صورت یک سرور تلفنی برای ارتباط با آن مورد نیاز است. سافت فون برای ارتباط با یک سرویس مدیریت تماس به اطلاعاتی مثل آدرس IP سرور، نام کاربری، رمز عبور و شماره داخلی نیاز دارد. هر تلفن نرم‌‍‌افزاری دارای یک شماره داخلی است و همکاران مقیم در شرکت می‌توانند تنها با گرفتن شماره داخلی فردی که خارج از شرکت است ارتباط برقرار کنند. بدیهی است با توجه به اینکه سافت فون با استفاده از اینترنت، ارتباط خود را با سرور برقرار می‌کند، در زمان نبودِ اینترنت، ارتباط تلفنی‌اش با شرکت قطع می‌شود.

و در پایان

سیستم جامع ارتباط سازمانی نواتل دارای یک سافت فون اختصاصی و رایگان است که علاوه بر امکان برقراری و پاسخگویی به پرسنل کسب‌وکار شما، امکان ارسال و دریافت پیام متنی، اشتراک‌گذاری فایل، دفترچه تلفن و تماس تصویری را نیز دارد. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات شما را درباره نرم‌افزار سافت فون افزایش دهد. بهتر است همراه پیشرفت فناوری‌های روز جهان باشیم قبل از آنکه از آنها جا بمانیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مشاوران زبده نواتل با ما در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. مهندس حبیبیان نیم‌رخ
    مهندس حبیبیان

    اینکه شرکت شما یه سافت فون اختصاصی داره و لازم نیست از سافت فونهای خارجی استفاده بشه باعث شد من مرکز تماس ابری رو از نواتل تهیه کنم.

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  2. Teymori نیم‌رخ
    Teymori

    من مرکز تماس ابری رو از یه شرکت دیگه با یه سافت فون خارجی خریدم.ولی هم از حجم اینترنتم زیاد مصرف میشد و هم پشتیبانی نداشت بخاطر اینکه خارجی بود.ولی با مرکز تماس نواتل و سافت فون نوا خیلی مصرف نت کمتر هست و پشتیبانی آنلاین هم داره.میخواستم تشکر کنم از خدمات خوبتون⚘⚘

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  3. علیرضا بیوادی نیم‌رخ
    علیرضا بیوادی

    من از سافت فون نواتل استفاده میکنم خوبه ولی خیلی زود به زود اپدیت میدید.

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      تیم نواتل هر روز در تلاش است تا باگ های اپلیکیشن نواتل را برطرف کند و فیچرهای کاربردی به این پلتفرم اضافه کند.این ارتقا باعث ارائه ورژن های جدید به کاربران خواهد شد.
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

افزودن دیدگاه