سافت فون چیست و چگونه کار می‌کند؟

نویسنده نواتل
4 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
201 بازدید
بلاگ » مقالات شناخت تکنولوژی و محصولات ارتباطات تلفنی » سافت فون چیست و چگونه کار می‌کند؟
سافت فون

سافت فون نرم‌افزاری است که بعد از نصب بر روی گوشی‌ هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر امکان برقراری تماس صوتی با استفاده از خط تلفن ثابت اینترنتی را برای کاربران فراهم می‌کند. سافت‌ فون همه امکانات تلفن رومیزی معمولی مانند دریافت تماس ورودی و برقراری تماس خروجی با همه خطوط ثابت مخابرات، دایورت و انتقال تماس را دارد.
به‌لطف استفاده از شبکه ویپ (VoIP) در این نرم‌افزار، با افزودن سرویس مرکز تماس ابری و تعداد کانال بیشتر می‌توانید به میزان موردنیازتان تماس همزمانی با مشتریانتان – بدون بوق اشغال – داشته باشید. همچنین پیاده‌سازی قابلیت‌های بسیار کاربردی مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری نظیر ضبط مکالمات، کنترل آنلاین تماس‌ها، منشی گویا، ایجاد صف تماس، ویدئو کنفرانس و بسیاری از موارد دیگر در سافت فون‌ (اپلیکیشن‌های تماس) به‌راحتی قابل پیاده‌سازی است.

در بلاگ نواتل بخوانید: سافت فون نواتل دستیار تلفنی هوشمند + معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

کاربردهای بی‌نظیر سافت فون برای کسب‌وکارها

کاربرد سافت فون‌ فراتر از برقراری تماس‌های ورودی و خروجی ساده است؛ بلکه قابلیت در دسترس‌بودن در هر زمان و مکانی (به‌دلیل نصب در گوشی‌‌های هوشمند) به همراه امکاناتی که این نرم‌افزار تماس در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد، می‌تواند میزان فروش و درآمد آن‌ها را حداقل ۳۰۰٪ افزایش دهد.
در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای سافت فون برای کسب‌وکارها را به‌صورت موردی توضیح می‌دهیم.

بهترین پیام‌رسان سازمانی

سافت فون علاوه‌بر قابلیت‌هایی که درباره‌‌شان صحبت کردیم، امکان پیام‌رسانی سازمانی را هم برایتان فراهم می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با کارمندانتان، گروه و کانال تشکیل دهید و حتی تماس‌های صوتی و تصویری فوق‌العاده باکیفیتی را برقرار کنید.

ویدئو کنفرانس و برگزاری جلسات و تماس‌های گروهی

با استفاده از سافت فون این امکان را دارید تا با کارمندانتان تماس‌های گروهی تصویری برقرار کنید؛ حتی امکان برگزاری جلسات کاری، کلاس‌ها و وبینارهای آموزشی هم برایتان به سادگی، با صرف کمترین هزینه و بیشترین میزان امنیت اطلاعات فراهم است.

کالر آیدی و صندوق صوتی

سافت فون‌هایی نظیر سافت فون نواتل قابلیت‌های کاربردی دیگری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • کالر آیدی؛
    • دریافت پیام‌های صندق صوتی؛
    • دریافت فایل‌های فکس.

برقراری تماس‌های ورودی و خروجی بین‌المللی

سافت فون‌ توسط شبکه VoIP و با استفاده از بستر اینترنت تماس‌ها را برقرار می‌کند؛ بنابراین فرقی نمی‌کند که شماره تلفن موردنظرتان محلی یا بین‌المللی باشد؛ شما می‌توانید بدون محدودیت تماس‌های ورودی را دریافت و تماس‌های خروجی را برقرار کنید.

مزایای شگفت‌انگیز سافت فون برای کسب‌وکارها

کاربردهای هیجان‌انگیری که سافت فون‌ برای کسب‌وکارتان به ارمغان می‌آورد، سبب ایجاد مزایای فوق‌العاده‌ای می‌شود که در ادامه به ۴ مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دریافت تماس‌های از دست‌رفته (Miss Call)

در حالت عادی امکان دریافت میس کال در تلفن‌های رومیزی فاقد کالر آیدی وجود ندارد؛ اما در سافت فون‌ها (مانند سافت فون نواتل) تمامی میس کال‌ها و تماس‌های از دست‌رفته شما در اپلیکیشن به‌تفکیک تاریخ و ساعت نمایش داده می‌شود.

سافت فون

لیست تماس‌ها

در سافت فون‌ها برخلاف تلفن‌های رومیزی فاقد کالر آیدی، می‌توانید به لیست کلی تماس‌های ورودی و خروجی‌تان به‌همراه مدت زمان مکالمه به سادگی دسترسی داشته باشید.

بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات

برای راه‌اندازی تلفن‌ ثابت مخابراتی علاوه‌بر بستر کابل‌های مسی، نیاز به سیم‌کشی و تلفن رومیزی هم دارید؛ در حالی که سافت‌ فون تنها نیاز به نصب در دیوایس شما (که می‌تواند گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر باشد) و اتصال به اینترنت دارد و به هیچ تجهیزات دیگری برای راه‌اندازی و استفاده از آن احتیاجی نیست.

حفظ شماره تلفن ثابت حتی بعد از جابه‌جایی

در حالت سنتی در صورت جابه‌جایی احتمال عدم انتقال خط ثابت شما به محیط جدید توسط مخابرات وجود دارد. تغییر شماره تلفن ثابتی که مشتریانتان به آن عادت کرده‌اند، ضربات جبران‌ناپذیری را به کسب‌وکارتان وارد می‌کند. به‌لطف سافت فون و استفاده از خط تلفن ثابت اینترنتی، خیال شما از مالکیت دائمی و تغییرنکردن شماره خط تلفن ثابت‌تان یک بار برای همیشه راحت می‌شود، زیرا این فناوری به مکان وابسته نیست و فقط به اینترنت پر سرعت احتیاج دارد.

کاهش هزینه‌های تماس‌های خروجی

جالب است بدانید که تعرفه مکالمات با خط تلفن ثابت اینترنتی، از خط ثابت سنتی مخابرات کمتر است.

پاسخگویی حرفه‌ای‌تر

در حالت سنتی پاسخگویی تلفنی به حضور فیزیکی شخص بستگی دارد اما با استفاده از سافت فون کارمند شما در هر نقطه از جهان می‌تواند با اتصال به اینترنت به تمامی تماس‌های ورودی پاسخ دهد و تماس‌های خروجی موردنیاز را برقرار کند؛ دقیقا مشابه با کارمندی که در کال سنتر شما حضور فیزیکی دارد. وابسته‌نبودن به محیط فیزیکی سطح پشتیبانی کسب‌وکارتان را بسیار بالاتر می‌برد و رضایت مشتریانتان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

راه اندازی سافت فون

خوب است بدانید که نواتل تنها ارائه‌دهنده خدمات خط تلفن اینترنتی، مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری در ایران است که سافت فون و اپلیکیشن اختصاصی خود را برای اندروید و ویندوز دارد.
شما با نصب سافت فون نواتل بر روی گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود از قابلیت‌ها و امکانات بی‌نظیر زیر برخوردار خواهید شد:

    • نوتیفیکیشن تماس‌های از دست‌رفته؛
    • ساخت دفترچه تلفن حرفه‌ای متصل به تلفن همراه شما؛
    • برقراری ویدئو کنفرانس؛
    • چت و گفتگو؛
    • ساخت گروه و کانال؛
    • اشتراک‌گذاری انواع فرمت‌های محتوایی؛
    • استفاده همزمان بر روی چند دیوایس (Multi device) مختلف مانند تلفن هوشمند، لپ‌تاپ،‌ کامپیوتر و تبلت؛
    • پشتیبانی ۲۴/۷.

با سافت فون نواتل تمامی امکانات حرفه‌ای‌ترین مرکز تماس ایرانی را با پشتیبانی ۲۴ ساعته و بالاترین سطح امنیت، به‌صورت یک جا در دیواس خود دریافت کنید.
همین حالا با همکاران ما در واحد فروش نواتل تماس بگیرید و میزان درآمد
کسب‌وکارتان را حداقل ۳۰۰٪ افزایش دهید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. ایوب فرد نیم‌رخ
    ایوب فرد

    عالیه حرف نداره

افزودن دیدگاه