سافت فون چیست؟| ویژگی‌های سافت‌فون حرفه‌ای

نویسنده نواتل
2 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
423 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » سافت فون چیست؟| ویژگی‌های سافت‌فون حرفه‌ای
سافت فون

  این روزها، با پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی ارتباطات، سافت فون هم به لیست ابزارهای دیجیتال اضافه شده است که سازمان‌ها برای پیشبرد روابط درون سازمانی و برون سازمانی به کار می‌گیرند. اگر شما هم نیاز به ابزاری برای پاسخ‌دهی به تماس‌های سازمانی دارید که در هر زمان و مکانی به آن دسترسی داشته باشید، این مقاله برای شماست تا دریابید که سافت فون چیست و بهترین تلفن نرم افزاری را انتخاب کنید.

سافت فون چیست؟

سافت فون همانطور که از نامش پیداست، یک تلفن نرم افزاری است که بر پایه‌ی IP یا پروتکل اینترنت کار می‌کند. با وجود این ابزار، سخت افزارهای سنتی، مثل تلفن‌های رومیزی، دستگاه‌های سانترال و.. عملاً منسوخ شده‌اند. شما با نصب یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه و یا ویندوز، که به اینترنت متصل باشند، می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی را برقرار، و انواع پیام‌های متنی و فایل با فرمت‌های مختلف را ارسال و دریافت کنید.

مقایسه سافت فون با آی پی فون

  آی پی فون، سخت افزاری است که ظاهراً شبیه به تلفن‌های رومیزی معمولی است. اما اصولا یک مانیتور بزرگ‌تر جهت نمایش اطلاعات دارد و تفاوت دیگر آن با تلفن‌های معمولی قابلیت اتصال به اینترنت و کارکرد بر پایه‌ی IP است. در پاسخ به سوال شباهت آی پی فون و سافت‌فون چیست نیز، اولین مورد همین استفاده از پروتکل اینترنت است.

مقایسه سافت فون با آی پی فون

SoftPhome، ذاتاً با IP-Phone متفاوت است. سافت فون در واقع یک نرم افزار نصبی یا تحت وب است که بر روی انواع موبایل و کامپیوتر اجرا می‌شود.

SoftPhone چگونه کار می‌کند؟

  سافت فون اپلیکیشنی است که با نصب بر روی یک دستگاه هوشمند متصل به اینترنت، به کار گرفته می‌شود تا همه‌ی کارمندان و صاحبان بیزینس بتوانند در هر زمان و حتی خارج از محیط شرکت، به خط تلفن کاری خود دسترسی داشته باشند. یکی از مزایای تلفن نرم‌افزاری همین کاربرپسند بودن و راحتی استفاده‌ از آن است. و به راحتی یک پیام‌رسان معمولی قابل نصب و راه اندازی است.

ویژگی‌های یک سافت فون حرفه‌ای

  در جامع‌ترین ورژن‌های Softphone، قابلیت تماس باکیفیت با خط تلفن همراه و یا خط تلفن ثابت اینترنتی، ارسال فایل‌ها و پیش بردن تعاملات اداری وجود دارد. ضمن این که اگر به مرکز تماس ابری متصل باشد، اپراتورها در هر تماس می‌توانند به راحتی اطلاعات مشتری و تاریخچه تماس‌های او را مشاهده کرده و بر اساس آن، سناریوی تماس را شخصی سازی کنند. چک لیست زیر می‌تواند یک راهنمای کامل باشد که در زمان انتخاب بهترین سافت فون، آن‌ها را در نظر بگیرید؛

    • محیط کاربر پسند و قابلیت استفاده راحت
    • یکپارچگی با پنل مدیریتی
    • دسترسی به اطلاعات ثبت شده در CRM
    • انتقال صدای با کیفیت
    • قابلیت استفاده از سایر روش‌های ارتباطی مانند پیام متنی و صوتی، ارسال فایل با فرمت‌های مختلف
    • امکان نصب و استفاده بر روی سکوهای مختلفی مثل اندروید، ویندوز و..
    • داشتن نسخه‌ی تحت وب برای دسترسی سریع‌تر در شرایط خاص
    • و…

سافت فون چه کمکی به کاهش هزینه‌ها می‌کند؟

  سافت فون در مقایسه با سایر تجهیزات نسل قبلی، از چندین جهت برای کسب‌وکارها مناسب و به صرفه است. در این بخش به هزینه‌هایی که در گذشته برای راه اندازی مرکز تماس انجام می‌شد را توضیح داده و به نحوه‌ی حذف یا کاهش این هزینه‌ها با تکنولوژی‌های جدید پرداخته می‌شود تا دریابید که علی رغم از امکانات بیشتر، علت به صرفه‌تر بودن سافت‌فون چیست؟

نیاز به تجهیزات کمتر

  با نصب سافت فون دیگر نیازی به خرید تجهیزات سخت افزاری گران قیمت نیست.اگر به سرویس تلفن ابری متصل شوید، دیگر نیازی به دستگاه سانترال، تلفن رومیزی، آی‌پی‌فون، سیم کشی‌ها و فیبر نوری و.. نیست. تمام آن چیزی که برای استفاده از SoftPhone به آن احتیاج است دستگاه‌های متصل به اینترنت است که از بدیهیات هر سازمان است و برای سایر فعالیت‌ها هم از آن‌ها استفاده می‌شود.

صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی

  نگهداری و تعمیرات تجهیزات مربوط به مرکز تماس، نیاز به نیروی متخصص تمام وقت و پاره وقت داشت. شما با خرید خط تلفن اینترنتی تمام هزینه‌های راه اندازی و نگهداری سرورها و.. را به شرکت‌ها میزبان می‌سپارید.

سافت فون چه کمکی به کاهش هزینه‌ها می‌کند؟

از طرفی در پاسخ به این سوال که ضرورت استفاده از سافت فون چیست، می‌توان به مرسوم شدن دورکاری کارمندان اشاره کرد. سافت فون فرایند دورکاری را تسهیل و راندمان نیروهای دورکار را بیشتر از همیشه بالا خواهد برد.

حذف هزینه جابه‌جایی

در گذشته، اگر مکان فیزیکی شرکت جا به جا می‌شد، در دفتر جدید تمام فرایندهای نصب و راه‌اندازی مجددا تکرار می‌شد. همچنین جابه‌جایی خط ثابت پردردسر و گاهی ناممکن بود. ماهیت نرم افزاری سافت فون باعث می‌شود که هزینه‌ی راه اندازی مرکز تلفن ابری، یک بار برای همیشه باشد و حتی در صورت جا به جایی دفتر فیزیکی، تاسیس شعبه جدید و هر تغییری که در این راستا صورت گیرد، Softphone و مرکز تماس ابری بی دردسر همراه شما خواهند بود.

یکپارچگی با پنل مدیریتی

در صورت استفاده از سافت فون یا همان اپلیکیشن اختصاصی نواتل، شما می‌توانید شماره کاربرین مرکز تماس خود را به پنل مدیریتی متصل کنید و از امکانات بی نظیر آن جهت بهبود کیفیت ارتباطات خود با مشتریان بهره ببرید.

انتخاب بهترین سافت فون

  نواتل تنها سرویس ارتباطات یکپارچه ابری با اپلیکیشن اختصاصی است که یک سافت فون حرفه‌ای با جامع‌ترین امکانات در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بهترین سافت فون در حال حاضر که می‌تواند با اتصال به سایر امکانات یک مرکز تلفن ابری، شما را از محصولات دیگر در این حوزه بی‌نیاز کند، سافت فون یا همان اپلیکیشن اختصاصی نواتل است که با اتصال به پنل مدیریتی، شما را به ده‌ها امکانات پیشرفته مانند سی آر ام ابری، پنل پیامکی و… تجهیز می‌کند.

جهت دانلود نسخه‌های مختلف اپ نواتل و کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. ایوب فرد نیم‌رخ
    ایوب فرد

    عالیه حرف نداره

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  2. vahid نیم‌رخ
    vahid

    خیلی کاربردیه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

افزودن دیدگاه