چت آنلاین چیست؟ پشتیبانی و گفتگوی آنلاین در سایت

نویسنده نواتل
1 سال پیش
خواندن 8 دقیقه
2392 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » چت آنلاین چیست؟ پشتیبانی و گفتگوی آنلاین در سایت

ما، صاحبان وب‌سایت، هر روز با هزاران رویکرد مختلف سعی در جذب مشتریان داریم و هدف نهایی ایجاد ارتباط با آنها و در نهایت ترغیب آنها به خرید است. فرض کنید یک بازدیدکننده به طور مستقیم به سایت ما می‌آید، درست مانند هر کسب و کار دیگری که مشتری محور است اگر با مشتری تعامل درست و به موقعی نداشته باشیم ممکن است مخاطب خود را از دست بدهیم. سرویس چت آنلاین می‌تواند در پشتیبانی سریع و در لحظه کاربر روی سایت به ما کمک کند. اما چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین سیستم ارتباط و پشتیبانی از کاربران روی سایت است. این ارتباط در لحظه و سریع‌ترین زمان ممکن به صورت آنلاین ایجاد می‌شود. برای درک بهتر این موضوع همراه نواتل باشید.

چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین سیستمی است که طریق آن تیم فروش و یا پشتیبانی خدمات شما می‌تواند با مخاطبان سایت شما در لحظه و آنلاین ارتباط بگیرد. داشتن یک سرویس چت آنلاین خوب در صفحات محصولات، لندینگ پیج‌های شما می‌تواند باعث افزایش میزان فروش شما از طریق سایت شود. زمانی که کاربری از وب سایت شما بازدید کند یا روی ویجت خاصی کلیک کند، گفتگوی آنلاین سایت می‌تواند فعال شود، از این طریق پشتیبانی و پاسخگویی به مخاطبین در لحظه انجام می‌گیرد. فعال کردن چت آنلاین روی سایت نقش مهمی روی فروش و جذب مشتریان بلقوه شما دارد.

 

کاربرد و عملکرد چت آنلاین

کاربرد و عملکرد چت آنلاین چیست؟

چت آنلاین در سایت بدون نیاز به نصب یا اتصال چیزی از طرف مخاطبین سایت به طور خودکار برای آن ها روی صفحات سایت باز می‌شود و مخاطب می‌تواند سوالات و مشکلات خود را مطرح کند. یکی از ویژگی های بارز چت آنلاین رفع مشکلات فنی است که ممکن است مخاطبان با آن ها مواجه شوند، مانند عدم ارسال کد تایید، مشکلات در ثبت سفارش و … . در این هنگام گفتگو آنلاین در لحظه میتواند مشکلات مخاطبین را حل کند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.
جالب است بدانید استفاده از سیستم چت آنلاین برای سایت نرخ تبدیل مخاطب را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.

برای آشنایی با سیستم گفتگو آنلاین نواتل و خدمات آن توضیحات زیر از دیدگاه مخاطبان و پشتبانان می تواند به شما کمک کند:

دیدگاه بازدید کننده :

۱. بازدیدکنندگان با کلیک روی ویجت جعبه چت می‌بینند.

۲. در داخل جعبه چت، می‌توانند متنی را تایپ کنند یا حتی فایلی را ارسال کنند.

۳. همچنین می‌توانند تصاویر، ایموجی‌ها و لینک‌ها را ارسال کنند.

دیدگاه پشتیبان چت آنلاین

 

دیدگاه پشتیبان چت آنلاین:

۱. این بخش را فقط اپراتور چت آنلاین می‌بیند.

۲. در اینجا می‌توانید پاسخ‌های خود را به چت و ایمیل ارسال کنید و می‌توانید تمام چت‌های ورودی را نیز مشاهده کنید.

همچنین شما به عنوان اپراتور از امکانت ویژه زیر نیز برخوردار هستید.

  • دسترسی به داشبوردهای تحلیلی مختلف
  • تجزیه و تحلیل رفتار بازدیدکنندگان و مشتریان
  • ایجاد پاسخ‌های آماده برای پاسخگویی سریع
  • مشاهده تایپ بازدیدکنندگان
  • ادغام چت زنده با بسیاری از برنامه‌ها و پلتفرم‌ها
  • اختصاص دادن اپراتورها را به چت‌های فردی
  • ممنوع کردن بازدیدکنندگان، درخواست بازخورد و امتیازدهی از آنها و خیلی چیزهای دیگر.
  • دانلود رونوشت‌های چت و مشاهده تاریخچه چت‌ها
  • استفاده از یک برنامه تلفن همراه برای گپ زدن با مشتریان

توجه!  چت آنلاین با امکانات مختلفی موجود است. اما  اگر به دنبال بهترین راه‌حل مناسبی برای کسب و کار خود هستید، می‌توانید از  چت آنلاین نواتل با امکانات منحصربفرد و قیمت مناسب استفاده کنید.

مزایای استفاده از سیستم چت آنلاین برای سایت

چت آنلاین ابزار ضروری برای هر شرکتی است که از طریق آن با پاسخگویی سریع و تعامل موثر با کاربرانی که هنوز خرید نکرده‌اند آنها را ترغیب به خرید کنند. استفاده از چت زنده علاوه بر کمک به بازدیدکنندگان به تیم پشتیبانی کمک می‌کند که سفارشات را به طور همزمان مدیریت کنند و با ارتباط موثر فروش آنلاین خود را افزایش دهند. اکنون با دلایل اصلی استفاده از چت آنلاین آشنا شدید. در ادامه به جزئیات بیشتر استفاده از این ابزار مهم و ضروی برای هر کسب وکار می‌پردازیم.

پاسخگویی سریع

بر اساس آمار، اگر  شما در عرض کمتر از ۵ دقیقه به مشتریان خود پاسخ دهید، فروش شما به شدت افزایش می‌یابد. متأسفانه بسیاری از شرکت ها این واقعیت را نادیده می گیرند، در نتیجه تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می دهند. زیرا اگر پیام ها بیشتر از 15 دقیقه بدون پاسخ بماند مشتریان برای حل مشکل و نیاز خود به سراغ سایت دیگر می روند. اما شما با استفاده از چت انلاین می‌توانید به موقع به نیاز های آن ها پاسخ دهید و آن ها در سایت خود نگه دارید.

کاهش هزینه های پشتیبانی

خریداران اغلب از طریق تماس های تلفنی با نمایندگان پشتیبانی مشتری تماس می‌گیرند تا پاسخ های فوری را دریافت کنند. با این حال، این روش ارتباط می تواند هزینه بیشتری برای صاحبان مشاغل داشته باشد. طبق آمار، یک چت آنلاین ۱۵ تا ۳۳ درصد کمتر از ارائه پشتیبانی مشتری از طریق تماس تلفنی هزینه دارد. پلتفرم‌های چت زنده به نمایندگان کمک می‌کنند تا چندین چت را به طور همزمان مدیریت کنند و به مشتریان در هنگام استفاده از یک محصول با مشکل کمک کنند.

 

 

افزایش خدمات چت و وفاداری مشتری

رضایت مشتری با چت‌های زنده وب سایت بیشتر است زیرا باعث می‌شود کاربران نسبت به اعتبار شرکت و کمکی که فوراً می‌تواند ارائه دهد احساس اطمینان بیشتری کنند. مصرف کنندگان می‌توانند به سرعت پاسخ ها را دریافت کنند، مشکلاتشان حل شود و هر زمان که به آن نیاز داشته باشند کمک دریافت کنند. در نتیجه، احتمال خرید مجدد از یک برند بیشتر است.

در بلاگ نواتل بخوانید: جدیدترین تکنیک های فروش تلفنی را می‌شناسید؟

افزایش فروش

چت های آنلاین فروش شما را بهبود می بخشد. زیرا احتمال خرید یک محصول پس از برقراری ارتباط با پشتیبان بیشتر است. طبق آمار ، ۳۸ درصد از مشتریان پس از گفتگوی عالی با پشتیبان چت آنلاین، محصولی را خریداری می‌کنند. دسترسی فوری به تیم پشتیبانی تولید سرنخ و حجم فروش بالاتر را تضمین می‌کند.

حل مشکلات و نیاز های مشتریان 

 گاهی اوقات برای خدمات پشتیبانی سنتی دشوار است که فوراً مشکلات  و نیاز مشتریان خود را شناسایی کنند. یک چت زنده تمام اطلاعات لازم در مورد هر مشتری که در تاریخچه چت یافت می‌شود را به اعضای تیم ارائه می‌دهد. هر عامل پشتیبانی مشتری می‌تواند قبل از شروع مکالمه به آن دسترسی داشته باشد. نمایندگان پشتیبانی مشتری می توانند تاریخچه را فیلتر، مرتب کنند و جستجو کنند تا نگرانی های  مهم و کلیدی مشتریان را مشخص کنند.

افزایش تجربه خدمات مشتری

تجربه خدمات مشتری نیز تأثیر قابل توجهی در فروش شما دارد. چت های زنده به مشتریان جدید  این امکان را می دهد که فوراً با شخص مسئول تماس بگیرند و پاسخ سؤالات مربوط به نحوه استفاده از یک محصول، کمک یا راه حل برای مشکلات را دریافت کنند. خدمات عالی و فوری به مشتریان اطمینان می‌دهد که آنها همچنان از محصول یک برند استفاده می‌کنند.

افزایش اعتماد

طبق آمار۹۰ درصد افراد با  استفاده از چت آنلاین اعتمادشان نسبت به خرید محصولات بیشتر می شود که با استفاده از چت آنلاین می‌توانند سوالات خود را هرموقع که نیاز باشد بپرسند و همین موضوع باعث افزایش اعتماد آنها می‌شود.

بهترین سرویس های چت آنلاین

بهترین سرویس های  چت آنلاین

کریسپ (Crisp)

یکی از بهترین سرویس های چت انلاین  درجهان است که دارای دونسخه رایگان و پولی است. سرویس کریسپ درسال ۲۰۱۵ تاسیس شده است و طبق آمار بیش از ۳۰۰ هزار کاربر از این سرویس محبوب استفاده می کنند این سرویس در ایران نیز به دلیل پشتیبانی عالی از زبان فارسی  دارای محبوبیت و کاربران زیادی است.

ویژگی های چت آنلاین  کریسپ عبارتند از:

  • ادغام برنامه های چت آنلاین، ایمیل وپیام رسان ها
  • برچسب گذاری مکالمات دلخواه
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • امکان دریافت یا عدم دریافت اعلان
  • مشخص نمودن مدت زمان پاسخگویی
  • نمایش وضعیت اپراتورها

رایچت (Raycha)

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سرویس چت آنلاین ایرانی است. خدمات این سیستم چت آنلاین توسط اکثر شرکت های سرمایه گذاری آنلاین در ایران استفاده می شود. این شرکت با همکاری بازار، آسیاتک ، پیشگامان  و شعار (سریع‌ترین روش برای پشتیبانی، کارآمدترین سیستم برای فروش)توانسته اعتماد مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

برخی از قابلیت های رایچت:

  • تعریف مدت زمان پاسخگویی
  • امکان استفاده در سایت ها و تلگرام
  • نمایش متن قبل از ارسال
  • پشتیبانی از انواع سایت ها (HTML , CSS)
  • دریافت شماره تماس و ایمیل قبل از شروع مکالمه
  • امکان بی صدا کردن پیام های هوشمند

بهترین سرویس های  چت آنلاین

(مناسب برای انواع سایت ها)

بهترین سرویس های چت آنلاین نواتل

چت آنلاین نواتل یکی از جدیدترین و قدرتمندترین ابزار های چت آنلاین است، که با ظاهر زیبا، سرعت بالا و متناسب با سایت شما طراحی شده است، به راحتی روی تمامی دستگاه ها و سیستم های مدیریت محتوا نصب می شود.

ویژگی های منحصربفرد چت آنلاین نواتل:

  • پاسخگویی آنلاین بدون محدودیت
  • نمایش افراد آنلاین در سایت
  • پشتیبانی 24 ساعته با اپلیکیشن اختصاصی نواتل
  • سرعت بالا در عملکرد
  • هزینه مقرون بصرفه
  • شخصی سازی باکس گفتگو
  • انتقال مکالمات بین اپراتورها
  • مشاهده آمار گفتگوها
  • امکان مسدود کردن کاربران
  • دسترسی به پیام ها با دستگاه های مختلف

برای آشنایی بیشتر با امکانات این ابزار محبوب و کاربردی به سیستم چت آنلاین نواتل مراجعه کنید.

سخن پایانی

از مطالب فوق فهمیدیم که چت آنلاین چیست و چگونه به پیشبرد اهداف ما کمک می کند. چت آنلاین راهی سریع برای ارتباط با مشتریان و تشویق آنها به خرید است. یا به عبارتی کانال آنلاین ساده برای ارتباط با مشتریان است. چت آنلاین می تواند به شما کمک کند تا یک تجارت الکترونیک کارآمد را سریعتر از آنچه فکر می کنید توسعه دهید. علاوه بر تشویق افراد بیشتر به خرید، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از دیگر مزایای چت آنلاین است. نظر شما در مورد چت آنلاین چیست؟ آیا خدمات ذکر شده در ابتدای این پست را توصیه می کنید؟ نظرات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه