مرکز تماس ابری و CRM، هر دو از مهمترین ابزارهایی هستند که این روزها در راستای جلب رضایت مشتریان، به کمک کسبوکارها میآیند. شرکتهای بزرگ برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و مدیریت آنها، و استارتاپها برای توسعه و جذب مشتریان بیشتر، از این دو سرویس استفاده میکنند. با وجود این که هر یک از این دو محصول میتوانند به تنهایی بسیار کاربردی باشند، اما اتصال آنها با یکدیگر میتواند نقطه عطفی در نحوهی ارتباط با مشتری در سازمان شما باشد. در این مقاله ابتدا به توصیف کاربردهای مرکز تماس ابری، CRM و در نهایت اتصال مرکز تماس ابری به CRM میپردازیم تا از مزایای این خدمات به سازمان خود، مطمئن شوید.
مرکز تماس ابری چیست؟
مرکز تماس ابری نواتل، سرویسی است که از طریق آن تماسها در مرکز تماس ، بر بستر اینترنت و بدون نصب تجهیزات برقرار می شوند. با وجود این سرویس شما تنها با تهیهی یک خط تلفن اینترنتی میتوانید به تعداد دلخواه همزمانی تماس داشته و از قابلیتهای یک مرکز تماس ابری حرفهای استفاده کنید. مرکز تماس ابری نواتل، قابلیت پشتیبانی از تمامی امکانات یک مرکز ارتباط ابری را نیز دارد؛ به این صورت که شما میتوانید کلیهی کانالهای ارتباطی، از فکس اینترنتی گرفته تا پیامهای سرویس چت آنلاین و سایر شبکههای اجتماعی را در کنار تماسهای تلفنی خود مدیریت کنید؛ نکتهی جالب توجه اینجاست که همهی این امکانات از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی صورت میگیرد که قابلیت استفاده روی انواع سیستمهای عامل را دارد.
یک مزیت مهم مرکز تماس ابری این است که به اپراتورها و کارمندان کال سنتر امکان دورکاری را میدهد و آنها تنها با دسترسی به یک تلفن همراه هوشمند میتوانند از هر نقطهای برای برقراری تماسها، اقدام کنند.
CRM چیست؟
سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، یک رویکرد در سازمانها است که شامل استراتژیها، موارد اجرایی و نرم افزار بوده و به سازمانها امکان ثبت اطلاعات و رفتارهای مشتری را میدهد. این سرویس، همچنان که به تیمهایی مثل پشتیبانی و فروش که ارتباط مستقیم با مشتری دارند، کمک میکند تا با بررسی این اطلاعات پیش از تماس با مشتری، ارتباط موثرتری برقرار کنند، با ارائهی گزارشات متنوع، به تیم فنی و مارکتینگ نیز در راستای تحلیل دیتاها و گرفتن تصمیمهای آتی کمک میکند.
مزایای CRM ابری برای کسب و کارها
سی آر ام ابری، نوینترین محصول در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان است که به علت امکانات و مزایایی که دارد، در بسیاری از شرکتها، جایگزین سی آر ام نصبی شده است. همانطور که مشخص است تمام دادههای مربوط به مشتریان در CRM ابری، بر بستر اینترنت ذخیره شدهاند و در نتیجه برای نصب آن به تجهیزات کمتری نیاز است. همین تجهیزات محدودتر و استفاده از فضای ابری، سی آر ام ابری را تبدیل به انتخاب به صرفهتری در قیاس با CRM نصبی میکند.
چرا اتصال مرکز تماس ابری به سی آر ام مهم است؟
فلسفهی استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمانها، به مستندسازی اطلاعات مشتری و ثبت تاریخچهی ارتباط شرکت با او به صورت یکپارچه، بازمیگردد. مرکز تماس ابری نواتل هم سرویسی است که تمامی کانالهای ارتباطی با مشتری، در آن تجمیع شده و در راستای هدف یکپارچهسازی ارتباطات، به کمک کسب و کارها آمده است.
حال تصور کنید که این دو سرویس به هم متصل شوند و اطلاعات مرکز تماس به صورت مستقیم به سی آر ام منتقل شود. همین مسئله میتواند به سیستماتیک شدن فرایندهای ارتباط با مشتری در سازمان شما کمک شایانی کند.
خدمات نواتل در راستای مدیریت ارتباط با مشتریان
شرکت نواتل، به عنوان ارائه دهندهی خدمات ارتباط با مشتریان، همواره سعی داشته تا به بهبود تجربهی مشتریان در شرکتها، کمک کند. مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM هم با توجه به تاثیر بسزایی که در رشد کسب و کارها و بهبود حوزهی خدمات مشتریان دارد، از مواردی است که نواتل همواره به آن پرداخته است و محصولات مختلفی را در این حوزه ارائه داده است.
اتصال CRM به مرکز تماس ابری نواتل
این حالت بیشتر برای شرکتهایی کاربرد دارد که در حال حاضر یک سیستم CRM را به کار میگیرند و به هر دلیلی قصد تغییر و یا آپدیت آن به نسخهی ابری را ندارند. اگر در همچین شرایطی هستید و نیاز به مرکز تماس ابری نواتل دارید، خبر خوب برای شما این است که میتوانید با API ای که از سمت نواتل به شما ارائه میشود این دو سیستم را به هم متصل کنید. به این ترتیب، اطلاعات همهی مشتریها هنگام تماس برای شما در دسترس خواهند بود.
مزایای اتصال مرکز تماس ابری به CRM
یکپارچهسازی این دو ابزار، یکی از مواردی است که میتواند مدیریت ارتباط با مشتریان را برای شما راحتتر و بازدهی سازمان شما را در حوزههای ارتباطی، افزایش دهد.
از جمله مزایای اتصال CRM به مرکز تماس ابری، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
- افزایش تسلط اپراتورهای مرکز تماس
- بهبود تجربهی مشتری و ایجاد حس مشتریمداری
- کوتاه شدن طول تماسها، با توجه به شناخت قبلی از مشتری
- ثبت دقیقتر تاریخچه تماس و رفتار مشتریان
- امکان استفاده از دادههای قدیمی
- امکان استفاده از گزارشات کاربردی CRM
- یکپارچه شدن منابع اطلاعاتی و تصمیمگیری بهینهتر
سیستم مدیریت ارتباط مشتریان (CRM ابری نواتل)
جدیدترین محصول نواتل در راستای بهبود تجربهی مشتریان، سی آر ام ابری است که موازی با مرکز تماس ابری نواتل، مجموعهای کامل از همهی مواردی است که برای برقراری ارتباط باکیفیت با مشتریان و مدیریت بهینه آنها به آن نیاز دارید. شما با خرید CRM ابری، از همهی هزینههای مربوط به تهیه تجهیزات سی آر ام نصبی و چالشهای اتصال CRM به مرکز تماس ابری معاف خواهید بود. ضمن اینکه دریافت این دو سرویس مهم و حیاتی از یک ارائه دهندهی مشترک، دغدغهی یافتن دو شرکت میزبان متفاوت و یکپارچه سازی و هماهنگی دو سیستم کاملا متفاوت را از شما دور میکند.
شما با انتخاب نواتل، به یک پنل مدیریتی دسترسی پیدا خواهید کرد که هم زمان بتوانید مرکز تماس ابری و سی آر ام ابری خود را یکپارچه کرده و با تعیین سطوح دسترسی مختلف برای کاربران متفاوت، به صورت متمرکز ارتباطات برونسازمانی و درونسازمانی را مدیریت کنید.
سرویس ارتباطات یکپارچه
اگر بخواهید مدیریت ارتباط با مشتریان خود را به صورت ابری انجام دهید و از مزایای بسیاری که دارد بهرهمند شوید، نیاز است که سایر بخشهای مرتبط را نیز با این تکنولوژی همگام کنید. نواتل در مسیر ابری شدن کسب و کارتان کنار شما خواهد بود و با محصولاتی متنوع و کاربردی، شما را از پیگیریها و خریداری ابزارهای مورد نیاز از چندین شرکت میزبان، بی نیاز میکند.
از جمله محصولات نواتل که میتوانید در کسب و کار خود به کار بگیرید و به کمک آنها فرایندهای ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی را یکپارچه کرده و بهبود ببخشید، عبارتند از:
-
- مرکز تلفن ابری
- پنل پیامکی
- سامانهی ارزیابی عملکرد کارکنان
- دفتر کار مجازی
- سرویس چت آنلاین
- اپلیکیشن اختصاصی
- داشبورد مدیریتی
نواتل، همراه همیشگی شما در حوزهی ارتباطات
بیش از 25 سال است که تلاش کردهایم همگام با تکنولوژی، هر لحظه محصولاتمان را بروزرسانی کنیم و محصولات و امکانات جدید را خلق کنیم تا یک سرویس یکپارچه به مشتریان خود ارائه دهیم و آنها را از تهیهی هر محصول مشابه دیگری بینیاز کنیم. اگر چه اتصال سی آر ام به مرکز تماس ابری بخش زیادی از چالشهای شما در راستای مدیریت ارتباطات را رفع میکرد، اما برای ارائه بهتر خدمات، CRM ابری نواتل را به محصولات خود اضافه کردیم تا با یک تیر دو نشان زده و بتوانید با کیفیت بهتری از یکپارچگی و اتصال مرکز تماس ابری به CRM، بهره ببرید.
اگر برای انتخاب محصول مورد نظرتان، مردد هستید و برای اینکه بدانید محصول سی آر ام ابری برای شما مناسبتر است یا استفاده از امکان اتصال CRM به مرکز تماس ابری، نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.
افزودن دیدگاه