خط تلفن اینترنتی چیست + 10 مزیت مهم + مشاوره و خرید | نواتل

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 7 دقیقه
3393 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » خط تلفن اینترنتی چیست + 10 مزیت مهم + مشاوره و خرید | نواتل

خط تلفن اینترنتی چیست یا تلفن ابری (cloud telephone) در واقع یک تلفن ثابت مانند خطوط قدیمی تلفن‌های آنالوگ است که بجای عبور اطلاعات از سیم‌ها، بر روی بستر اینترنت ارائه می‌شود و دیگر نیاز نیست از تلفن‌های قدیمی برای برقراری ارتباط‌هایتان استفاده کنید. برای آشنایی بهتر با تلفن اینترنتی با ما همراه شوید.

تاریخچه خط تلفن از گذشته تا امروز

ارتباطات تلفنی از یک دهه پیش در حال تغییروتحول و مهاجرت از سمت راهکارهای منسوخ به سمت تکنولوژی‌های نوین مخابراتی است و مسیر زیادی را از خطوط تلفن آنالوگ تا خط تلفن اینترنتی طی کرده است.

در گذشته هر کسب‌و‌کاری برای داشتن یک خط تلفن ثابت باید به مخابرات منطقه خود مراجعه می‌کردیم تا در صورت داشتن خط تلفن آزاد، یک یا تعدادی محدود خط تلفن با عبور از مراحل طولانی به مشترک روی بستر کابلی تحویل داده می‌شد.

در این میان افراد کمی نبودند که پس از مراجعه به مخابرات منطقه با جمله: “سوئیچ‌های ما پر شده است و باید تا تخلیه یک خط منتظر بمانید” روبرو نشده باشند. گاهی هم یک یا دو خط تلفن برای یک شرکت به دلیل حجم تماس‌های ورودی و خروجی زیاد کافی نبود و این شرکت‌ها نیاز به چندین خط داشتند تا بتوانند از شنیدن بوق اشغال برای مشتریان‌شان جلوگیری کنند.

به‌مرورزمان امکاناتی مثل روتاری به همین خطوط آنالوگ منسوخ اضافه شد. روتاری در واقع تکنیکی روی سوئیچ‌های مخابراتی بود که باعث می‌‌شد شرکتی که دارای 10 خط تلفن است، بتواند یکی از آنها را به‌عنوان سرشماره انتخاب کند و مشتریان صرفاً همان یک خط را بشناسند.

در پشت پرده 10 خط برای برقراری تماس وجود دارد و یازدهمین تماس اشغال خواهد بود. بهتر است بدانید این موضوع همچنان در شرکت‌هایی که شماره ‌تلفن‌های قدیمی دارند (به دلیل تبلیغات و شناخت آن خط توسط مشتریان) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خط تلفن اینترنتی چیست و به ما چگونه کمک می‌کند؟

تلفن اینترنتی برای تسهیل ارتباطات تلفنی کسب‌وکارها و پاسخ به نیاز امروز آنها بوجود آمده است. با استفاده از تلفن اینترنتی شما دیگر نیازی به سیم‌کشی مخابراتی ندارید و می‌توانید از روی بستر اینترنت خودتان اقدام به برقراری تماس کنید. تلفن اینترنتی یک خط تلفن ثابت مبتنی بر فناوری ویپ voip است که بعضاً به آن خط ویپ، خط سیپ ترانک یا خط مجازی نیز گفته می‌شود.

نحوه استفاده از خط تلفن اینترنتی

نحوه استفاده تلفن اینترنتی به این صورت است که شما یک اپلیکیشن بر روی موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و … خود نصب کرده و با استفاده از اینترنت تماس‌های خود را برقرار می‌کنید. در واقع برای تماس‌های ورودی و خروجی خود از اپلیکیشن استفاده خواهید کرد.

 تلفن اینترنتی چیست و به ما چگونه کمک می‌کند؟

تلفن ثابت اینترنتی چه مزیت‌هایی دارد؟

حال که متوجه شدیم خط تلفن اینترنتی چیست، لازم است با مزایای آن نیز آشنا شویم! تلفن‌های اینترنتی به‌عنوان خطوط تماس آینده یاد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که به‌سرعت جایگزین شبکه‌های مخابراتی کنونی شوند. دلایل اصلی این جایگزینی برتری‌هایی است که خطوط اینترنتی دارند. در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱-هزینه بسیار پائین نگهداری

شبکه‌های مخابراتی آینده نسبت به شبکه‌های مخابراتی کنونی

۲- پشتیبانی کلیه امکانات مخابراتی کنونی

و به‌علاوه ارائه خدمات جدید با هزینه بسیار پایین و سهولت اجرایی بالا

۳-جابه‌جایی آسان شماره‌های تلفنی

به این معنا که یک شماره تلفنی مانند یک آدرس پست الکترونیکی از هر نقطه‌ای دنیا قابل‌دسترس خواهد بود و می‌توان از طریق آن تماس گرفت یا با آن ارتباط برقرار کرد.

با تلفن‌های ثابت مخابرات درصورتی‌که نیاز به جابه‌جایی دفتر یا مجموعه باشد، امکان جابه‌جایی خطوط مخابرات وجود ندارد و این اتفاق منجر به ریزش مشتریان قبلی و بیهوده شدن هزینه تبلیغات روی این خط تلفن خواهد شد. با خرید خط تلفن اینترنتی، شما مالکیت دائمی آن را در اختیار خواهید داشت و بدون نگرانی بابت جابه‌جایی، امکان استفاده از آن را در همه نقاط کشور دارید.

۴-کم هزینه بودن خطوط تلفن اینترنتی

پرداخت قبض‌های سنگین تلفن‌های مخابرات معضلی هزینه‌بر است و با استفاده از یک خط تلفن ثابت اینترنتی، تنها یک بار برای خرید این سرویس هزینه می‌کنید. با استفاده از تعرفه‌های پایین تماس در این نوع خط‌ها (تماس ورودی رایگان و تعرفه ارزان‌تر تماس‌های خروجی)، شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های کسب‌وکارتان خواهید بود.

در نظر داشته باشید که تلفن‌های ثابت اینترنتی قبضی برای پرداخت ندارند. شما می‌توانید در کمترین زمان پنل خود را شارژ کرده و گزارش هزینه‌ها را مشاهده کنید.

تلفن ثابت اینترنتی چه مزیت‌هایی دارد؟

۵-امکان برقراری تماس نامحدود

با خرید خط‌های تلفن اینترنتی فقط یک خط تلفن نخریده‌اید. زمانی که از خطوط شهری آنالوگ استفاده می‌کنید، هم‌زمان یک خط ورودی یا خروجی دارید. اگر تنها یک خط در شرکت خود دارید و در حال مکالمه با آن باشید، مشتریان پشت خط مانده و ممکن است که دیگر هرگز با شما تماس نگیرند.

در خط‌های اینترنتی دست شما برای اضافه کردن کانال ورودی و خروجی باز است و با این امکان هیچ مشتری را از دست نخواهید داد.

۶-نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری ندارید

برای استفاده از خطوط تلفن اینترنتی تنها به روشن بودن اینترنت گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود نیاز دارید. نواتل برای شما این امکان را فراهم کرده، بدون محدودیت نوع اینترنت و با هرنوع اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید، از این سرویس برای برقراری تماس‌ها استفاده کنید.

۷-امنیت خط تلفن ثابت اینترنتی

همانند سایر فناوری‌های اینترنتی، امنیت موضوع بسیار مهمی است که باید در انتخاب خط تلفن ثابت اینترنتی موردتوجه قرار گیرد. واقعیت این است که اینترنت یک شبکه عمومی است و امکان ایجاد اختلال در داده‌های موجود آن به هنگام انتقال وجود دارد.

 بنابراین، مانند تمام خدمات اینترنتی شما در معرض تهدیدات احتمالی شامل سرقت اطلاعات، فیشینگ، ویروس‌ها، نرم‌افزارهای مخرب و اسپم‌ها قرار دارند. بسیار مهم است که از شرکتی معتبر و قابل‌اطمینان خط تلفن خود را خریداری کنید.

خوشبختانه در نواتل این مشکل را با آنتی‌ویروس‌ها و Firewall های قدرتمند تا حد زیادی برطرف شده است. باوجود تیم پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته، در صورت بروز هرگونه اختلال و مشکل در سرویس تا زمان برطرف شدن سریع مشکل در کنارتان خواهیم بود.

۸- صدا را واضح بشنوید

 کیفیت HD مکالمات در خطوط ثابت تلفن اینترنتی

در خطوط شهری گاهی پیش می‌آید که با طولانی شدن مسیر کابل‌کشی از مخابرات تا مقصد نهایی، کیفیت صدا افت پیدا کند. به دلیل وجود سیم‌های برق و… ممکن است نویزهایی را در هنگام مکالمه احساس کنید.

۹- فعال‌سازی سریع خطوط ثابت تلفن اینترنتی

خطوط ثابت تلفن اینترنتی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برند و ظرف مدت کوتاه‌تری فعال شده و در اختیار شما قرار می‌گیرند.

چرا باید خط تلفن اینترنتی بخریم؟

اگر کسب‌وکار کوچک و نوپایی دارید یا حتی اگر مجموعه شما گسترده است می‌توانید از تلفن اینترنتی استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما چه شرایطی دارد، تنها اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت مجموعه خود هستید، خرید خط تلفن اینترنتی بهترین گزینه برای ادامه فعالیت شماست تا با کمترین دغدغه بالاترین کیفیت را تجربه کنید.

تجربه ثابت کرده است هر کسب‌وکاری که بتواند خودش را زودتر با تکنولوژی وفق دهد به دلیل داشتن روحیه خلاق و آینده‌نگری از بقیه جلوتر است. اگر تصمیم به داشتن یک خط تلفن اینترنتی گرفته‌اید، می‌توانید روی مرکز تلفن ابری نواتل حساب کنید. نواتل یک سرویس مرکز تلفن ابری هوشمند با قابلیت‌های انحصاری است که می‌‌تواند خدماتی بیشتر از نیازمندی‌های شما در زمینه ارتباطات تلفنی ارائه کند.

چگونه خط تلفن اینترنتی بخریم؟

برای خرید خط تلفن اینترنتی دیگر نیازی نیست به مرکز مخابراتی بروید و با طی کردن فرایند وقت‌گیر  سیم‌کشی خط تلفن ثابت داشته باشید. هر شخص حقیقی یا حقوقی در هر کجای ایران می‌تواند برای خرید و مالکیت این نوع خط تلفن اقدام کند.

نکته جالب این است که دیگر حضور شما در یک شهر یا استان ملاک نیست و مثلاً می‌توانید در بندرعباس باشید و یک خط تلفن ثابت تهران بخرید. با کلیک کردن روی عبارت ” ثبت سفارش” می‌توانید شماره خود را وارد کرده تا همکاران ما با شما تماس گرفته و سرویس تلفن ابری نواتل را به شما معرفی کنند. در صورت رضایت از سرویس می‌توانید با توجه به نوع و گستردگی کسب‌وکارتان آنها را تغییر دهید و شاهد بهترین بهره‌وری باشید.

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://navatel.ir/#free_consultation” icon=”” target=”false”]برای خرید خط تلفن اینترنتی نیاز به مشاوره دارم[/button]

و در پایان

امیدواریم در این مطلبت به خوبی با خط تلفن ابری آشنا شده باشید و دیگر بدانید خط تلفن اینترنتی چیست؟ اگر تصمیم به داشتن یک خط تلفن اینترنتی گرفته‌اید، می‌توانید روی خرید سرویس تلفن ابری نواتل حساب کنید. نواتل ارائه دهنده سرویس مرکز تلفن ابری هوشمند با قابلیت‌های انحصاری است که می‌‌تواند خدماتی بیشتر از نیاز‌های شما در زمینه ارتباطات تلفنی ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. بهار سازور نیم‌رخ
    بهار سازور

    در مورد این سوال دارم که ایا این خط تلفن اینترنتی رو میتونم برای همیشه داشته باشم ؟؟ چون ممکنه جابجایی شرکت داشته باشیم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله, شما با خرید مرکز تلفن ابری نواتل مالکیت دائمی خط را از آن خود خواهید کرد با این توضیح که این خطوط بدون نیاز به تعویض شماره امکان جابجایی در سراسر کشور را دارند.
      فقط کافیست به غیر از استان تهران در سایر استانها از کد ۰۲۱ استفاده نمایید.

  2. امیر سهندیان نیم‌رخ
    امیر سهندیان

    بابت خرید خط تلفن اینترنتی یکی از همکارانم چند وقت پیش اقدام به خرید کردند.توصیه خرید خط تلفن اینترنتی را به بنده هم کردند که با مطالعه مطالب این پست اطلاعات دقیقتری کسب شد.باسپاس از توضیحات کامل و جامع شما

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  3. azibano نیم‌رخ
    azibano

    خسته نباشید
    امکانش هست همزمان از سرویس خط تلفن اینترنتی هم روی گوشی استفاده کنیم هم ویندوز؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کابر گرامی
      این سرویس قابلیت استفاده همزمان روی گوشیهای همراه و دسکتاپ و لپتاپ را دارد.

  4. shadi نیم‌رخ
    shadi

    هزینه ی تماس های خروجی خط تلفن اینترنتی نسبت به سرویس های معمولی چقدر تفاوت دارد؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      هزینه این خطوط نسبت به خطوط معمولی حدودا ۳۰% ارزانتر است.

  5. لادن نیم‌رخ
    لادن

    سلام وقت بخیر ، من از تلفن فیبرنوری استفاده میکنم ، متاسفانه بیشتر وقتها تلفن خودبخود قطع میشه نمیدونم علتش چیه ! یعنی گوشی رو ‌که برمیدارم صدای بوق نمیاد باید یه بار خود گوشی رو قطع و‌ وصل کنم تا آزاد شه، همین طور برای call waiting هم نمیدونم چیکار کنم از مخابرات یه کد دادن که اونهم زدم فقط به شخصی مه تماس میگیره میگه من در حال مکالمه هستم ولی برای خودم صدای دو تا بوق نمیاد ، میشه راهنمایی بفرمایید

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بابت این مشکل باید با مخابرات منطقه خود تماس بگیرید تا کارشناسان مرتبط خط تلفن و دستگاه تلفن شما را بابت مشکلات احتمالی بررسی و اقدامات لازم جهت حل این مشکل را انجام دهند.

  6. فرهنگ ابوذر نیم‌رخ
    فرهنگ ابوذر

    الان دیگه مگه کسی هم هست که خط تلفن اینترنتی نداشته باشه با وجود اینهمه مزیت!!!

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  7. nda1356 نیم‌رخ
    nda1356

    سرشماره‌ خط تلفن ثابت اینترنتی بر روی بستر اینترنت رو خودم میتونم انتخاب کنم ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله امکان انتخاب شماره برای شما وجود دارد.

  8. Barbod.Store نیم‌رخ
    Barbod.Store

    تعرفه مکالمات خط تلفن اینترنتی به نسبت مخابرات خیلی ارزونتره-من برای شرکتم تهیه کردم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  9. sareh1985 نیم‌رخ
    sareh1985

    خط تلفن ویپ رو میشه روی تلفن همراه هم داشت؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  10. فرشید ی57 نیم‌رخ
    فرشید ی57

    من از خط تلفن اینترنتی شما دارم استفاده میکنم.میخواستم از همکاران پرتلاش واحد پشتیبانی شما تشکر کنم که همیشه با صبر و بردباری پیگیر مشکلاتم بودن

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  11. سارینا آرانی نیم‌رخ
    سارینا آرانی

    تعرفه مکالمات خط تلفن اینترنتی به چه صورت هست؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.

  12. sepehrsky@gmail.com نیم‌رخ
    sepehrsky@gmail.com

    این خط تلفن اینترنتی رو میشه رو چند تا گوشی استفاده کرد؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

  13. ساناز نیم‌رخ
    ساناز

    قیمت خط تلفن اینترنتی چقدره؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.

  14. علی مددی نیم‌رخ
    علی مددی

    سلام
    مرسی از مقاله خوبتون
    بنظر شما تلفن اینترنتی بهتره یا سیپ ترانک؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      سیپ ترانک‌ها در دو نوع مخابراتی و خصوصی ارائه می‌شوند در نوع مخابراتی آن شما با دریافت سیپ ترانک از یک شرکت مخابراتی برای تلفن ثابت خود امکان برقراری تماس‌های همزمان با استفاده از IP را بر بستر شبکه فراهم می‌کنید در این حالت چون خط شما خط مخابراتی است و مبتنی بر شبکه می‌باشد شما نیاز به تجهیزات شامل یک مودم و کمک افراد متخصص برای نصب در محل خواهید داشت ضمن اینکه با جابجای مکانی باید خط جدید و تجهیزات جدید دریافت نمایید. اگر بجای خط تلفن مخابراتی از خط تلفن اینترنتی استفاده نمایید در واقع با دریافت سیپ ترانک از یک شرکت خصوصی ، قادر خواهید بود تا در هر موقعیت مکانی و زمانی با استفاده از همان خط تماس‌های خود را مدیریت کنید و نیاز به مودم نخواهید داشت چرا که خط اینترنتی در قالب یک IP به شما تعلق خواهد گرفت. مورد دیگر آن‌که در نوع مخابراتی شما فقط میتوانید تا 30 کاربر داشته باشید در حالی که با تهیه خط اینترنتی محدودیتی برای تعدا ایجنت‌ها نخواهید داشت.هرچند این نکته را خاطر نشان میشویم که با توجه به اینکه خط تلفن ابری بر بستر اینترنت هست هرگونه اختلال در اینترنت کیفیت تماس‌های شما را تحت شعاع قرار می‌دهد و این مزیت سیپ ترانک مخابراتی است که به دلیل ماهیت فیزیکی آن کمتر تحت الشعاع عوامل جوی، پهنای باند و نویز محیطی قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها خطوط مخابرتی 4 و 5 رقمی هستند در حالی که خطوط اینترنتی 8 رقمی می‌باشند.

  15. مهرداد تیماجی نیم‌رخ
    مهرداد تیماجی

    سلام،سیستم تلفن اینترنتی رو برا دریانوردانی که اکثر اوقات خارج از کشور فعالیت دارن رو توصیه میکنین….که مشکل تهیه سیم‌کارت های مختلف از کشورهای مختلف رو نداشته باشیم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امکان استفاده از سرویس مرکز تلفن ثابت اینترنتی نواتل در خارج از ایران هم وجود دارد.

افزودن دیدگاه