سانترال و قابلیتهای بینظیر آن، سالهاست به یکی از الزامات مهم کسب و کارها تبدیل شده است. چرا که عصر، عصر ارتباطات است و رمز موفقیت هر بیزینس، برقراری ارتباطات موثر با مشتریان خود و همچنین تسهیل ارتباطات درون سازمانی است که استفاده از مرکز تلفن محلی این هدف را میسّر خواهد ساخت.
برای این که بدانید سانترال چیست و چه کاربردهایی دارد، در ادامه با ما همراه باشید.
سانترال چیست؟!
سانترال یا PBX در واقع یک مرکز تلفن محلی است که به شما این امکان را میدهد تا با داشتن تنها یک خط ثابت، چندین کانال تماس داخلی داشته باشید و به راحتی بتوانید با افراد در بخشهای مختلف مجموعه تماس بگیرید. همچنین با راهاندازی یک سیستم سانترال و اتصال به خطوط مخابرات، تماسهای خارجی خود را بهینهتر پاسخ خواهید داد.
از جمله قابلیتهایی که سرویس سانترال به شما میدهد، عبارتند از:
-
- سهولت در برقراری ارتباطات داخلی
- کم شدن هزینههای تماس
- ارتباط راحت با مشتریان
- پاسخدهی منظم به تماسهای خارجی
- ضبط تماسها
- امکان نظارت عملکرد اپراتورها
- امکان استفاده از فیچرهای مرکز تلفنن
مقایسهی دو نسل از سانترال
در گذشتهی نه چندان دور، کسب و کارها با خرید یک یا چند خط مخابراتی و تهیهی تجهیزات سخت افزاری گران قیمت اقدام به راه اندازی مرکز تلفن محلی در شرکت خود میکردند که در هر حال بسیار اثربخش بود و با هر مدل جدیدی که به بازار ارائه میشد، این کارایی بیشتر به چشم میآمد.
انواع تلفن سانترال
از معروفترین انواع تلفنهای سانترال میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛
-
- گوشی تلفنهای آنالوگ
- تلفنهای تحت شبکه
- تلفن هایبرید
- تلفن دیجیتال
امّا با وجود پیشرفتها و آپدیتهایی که هر نسل از این دستگاهها نسبت به مدل قبلی خود داشته است، هیچ یک از آنها برابر جدیدترین تکنولوژی در خصوص خطوط تلفن سازمانی، که به سانترال ابری یا Hosted PBX معروف است، حرفی برای گفتن ندارند.
نسل جدید مرکز تلفن محلی چگونه کار میکند؟
این تکنولوژی نوآورانه، هیچ یک از این دردسرها و هزینههای هنگفت را برای شما نخواهد داشت؛ چرا که سرورهای مورد نیاز برای راه اندازی این سیستم در شرکتهای ارائه دهنده مانند نواتل مستقر شدهاند و شما صرفا با خرید یک خط تلفن اینترنتی و اتصال دستگاههای هوشمند خود به اینترنت، مجهز به این سیستم کاربردی خواهید شد.
در گذشته برای راه اندازی PBX در سازمانها نیاز بود تا در ابتدا یک خط تلفن از مخابرات تهیه و سپس با خرید و نصب تجهیزاتی مثل سوئیچ مرکز تلفن محلی و گوشی تلفن سانترال و.. در محل شرکت، برقراری تماسها میسر شود. اما اکنون که فضای اینترنتی و ابری حرف اول را در کسب و کارها میزند، استفاده از سانترال ابری نیز در حال گسترش است.
برای استقرار مرکز تلفن ابری باید از خرید خط ثابت اینترنتی نواتل شروع کنید و سپس با تهیه سرویس مرکز تلفن ابری و اتصال آن به یک سافت فون یا آی پی فون، به دنیایی از امکانات در جهت بهبود ارتباط با مشتریان دسترسی داشته باشید.
سانترال ابری چه امکاناتی دارد؟
اگر در گذشته از سانترال سنتی استفاده کرده باشید میدانید که تا چه حد فرآیند تماس برایتان تسهیل شده است؛ حالا باید بدانید که فیچرهای پیشرفتهترین دستگاههای سانترال، حداقلیترین امکانات سانترال ابری محسوب میشود.
برخی از ویژگیهایی که مرکز تلفن ابری نواتل در اختیار سازمانها قرار میدهد عبارتند از:
-
- قابلیت اتصال به اپلیکیشن
- فراهم آوردن امکان دورکاری
- صندوق صوتی
- هدایت تماس ها و ایجاد صفهای تماس
- داشبورد اختصاصی مدیریت
- امکان تعریف منشی گویا
- قابلیت اتصال به آیپیفون
- قابلیت ویدئو کنفرانس
- امکان دایورت و کال فوروارد
- قابلیت تعریف شیفت و ساعتهای کاری
- مزیتهای استفاده از سانترال ابری
مزایای تلفن سانترال ابری
تا این قست از مقاله دریافتید که آوردههای ابری شدن سانترال چیست و به چه روشی تماسهای شما را بهینه میکند. حال اگر با مزایای منحصر به فرد آن آشنا شوید پی خواهید برد که خرید این سرویس در واقع سرمایه گذاری شما برای جذب و حفظ هر چه بیشتر مشتریان است و در برابر منافعی که برای شما دارد، قیمت بسیار مناسبی دارد.
در ادامه به این سوال میدهیم که مزیتهای سانترال ابری در قیاس با سانترال چیست تا بتوانید انتخاب آگاهانهتری برای راه اندازی مرکز تلفن در سازمان خود داشته باشید؛
-
- هزینه راهاندازی و نصب کمتر
- بدون نیاز به سیم کشی
- عدم اشغال فضای فیزیکی از دفتر شما
- زمان راه اندازی کوتاهتر
- استقرار تجهیزات در محل شرکت ارائهدهنده
- پشتیبانی از هر نوع دستگاه دیجیتال اعم از کامپیوتر و موبایل
- پشتیبانی ۲۴ ساعته از سوی نواتل
- امکان اتصال به مرکز تماس ابری
- امنیت بالاتر
با همهی این امکانات که از Hosted PBX مطرح شد، مشخص است که تلفن ابری، برای شما و مشتریانتان تجربهی بهتری رقم خواهد زد. پس برای پیشگام بودن بین رقبا، از بهبود فرآیند ارتباط با مشتریان و راه اندازی مرکز تلفن ابری، آغاز کنید.
مراحل ابری کردن سانترال چیست؟
در گذشته برای نصب یک سیستم سانترال، هر شرکتی هفتهها زمان میگذاشت تا خط مخابراتی تهیه کند و زیرساختهای فیزیکی جهت راه اندازی را در محل شرکت آماده کند.
امّا مرکز تلفن ابری یا همان سانترال ابری، شما را از این فرآیندهای فرسایشی و طولانی نجات داده است. چرا که میتوانید از همان لحظهی اول به صورت آنلاین اقدام به خرید خط ثابت اینترنتی کنید و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
فرآیند خرید آنلاین در نواتل شامل این مراحل میباشد؛
- ثبت مشخصات
- انتخاب یکی از بستههای ویژه نواتل
- خرید خط اینترنتی با شمارهی ثابت دلخواه
- پرداخت به صورت آنلاین
برای شروع این فرایند و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان نواتل تماس بگیرید.
افزودن دیدگاه