تلفن سانترال چگونه کار می‌کند؟ (سانترال چیست؟)

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 8 دقیقه
616 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » تلفن سانترال چگونه کار می‌کند؟ (سانترال چیست؟)
تلفن سانترال چگونه کار می‌کند؟ (سانترال چیست؟)

برای اینکه بتوانیم به سوال اینکه سانترال چیست پاسخ دهیم باید بگوییم، سرویس سانترال اصطلاحی است که این روزها بیشتر کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک با آن آشنا هستند. کسب‌و‌کارهایی که به مرکز تماس وابسته بوده و تیم فروش یا پشتیبانی آن‌ها در شبانه‌روز در حال پاسخگویی به نیاز مشتریان است.

اما ماهیت چنین سرویسی تحت عنوان سانترال چیست و چطور می‌تواند به کمک کسب‌و‌کارها بیاید و کار ارتباط با مشتری را آسان‌تر کند؟ در این مقاله قصد داریم که به زبانی ساده، این سرویس را به شما معرفی کرده و با انواع آن نیز آشنا شویم تا اگر شما هم روزی نیاز به چنین خدماتی داشتید، بتوانید راحت‌تر، سرویس مدنظرتان را انتخاب کنید.

 تلفن سانترال چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می‌کند؟

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها از مزایای ویژگی‌های ویپ و مرکز تلفن اینترنتی بهره‌مند شده‌اند. با این حال، برخی از ویژگی‌های ویپ وجود دارند که کمتر به آن‌ها توجه و پرداخته شده است. با اینکه تاثیر عظیمی بر بهره‌وری کسب‌وکار و خدمات مشتری هم داشته‌اند. یکی از این ویژگی‌ها، داشتن یک خط تلفن مشترک است. در نگاه اول، کمک به کسب و کارها کاری پیش پا افتاده و ساده به نظر می‌رسد، اما بد نیست بدانید که کلید کار دقیقاً در سادگی آن است.

یک شرکت، هرچقدر هم نوپا و کوچک باشد، باز هم به چند خط تلفن برای پاسخگویی به مشتریان و ارتباط با سایر همکارانش نیاز دارد. در این مواقع، آنچه به ذهن می‌رسد آن است که چند خط تلفن یعنی چند دستگاه تلفن خریداری شود. البته چنین نتیجه‌گیری در گذشته صحیح بوده و امروزه دیگر لازم نیست کارمندی روی میزش چندین دستگاه تلفن داشته باشد و دردسرهای کنترل نامنظم تماس‌ها را نیز تحمل کند. اینجاست که تلفن سانترال به کار می‌آید. تلفن‌هایی که می‌توانند به‌راحتی جای چندین دستگاه تلفن را بگیرند و تمامی خطوط را در خود جای دهند و البته قابلیت اتصال سریع به هر کاربر را نیز فراهم کنند.

کار سانترال چیست و در کل سرویس سانترال چیست؟

در پاسخ به اینکه سانترال چیست باید گفت سانترال اینترنتی به کم شدن هزینه‌های شما کمک می‌کند و نصب و راه‌اندازی آسان این سرویس و ادغام ساده‌ آن با سایر برنامه‌های نرم‌افزاری دو نکته‌ مهم دیگر در مورد این تلفن سانترال است. امروزه می‌توانید از مرکز تلفن اینترنتی یا مرکز تلفن ابری نیز استفاده کنید تا لازم نباشد هزینه زیادی بابت تلفن‌های سانترال و کابل کشی‌های آن بپردازید. مرکز ﺗﻠﻔﻦ ابری نواتل همان مرکز تلفن ﺳﺎﻧﺘﺮال یا VoIP درون ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ‌ اﺳﺖ. بدون نیاز به سخت افزار و تجهیزات، دانش فنی و حضور افراد متخصص در شرکت، با کاهش چشم‌گیر هزینه‌های نگهداری و ﺑﻪ ﺻﻮرت داﺋﻢ، آن‌ را ﺧﺮﯾﺪاری ﮐﺮده و ﺑﺎ ویژگی‌های ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮد، اﻣﮑﺎن اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ ﺳﺮوﯾﺲ را از ﻫﺮ مکان و ﺑﺮ ﺑﺴﺘﺮ اﯾﻨﺘﺮنت داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. همچنین سایر مواردی که یک سرویس سانترال را به سایر سرویس‌ها ارجح می‌کند، این موارد هستند:

1-ایجاد امکان ارتباط داخلی بین پرسنل به شکلی سریع و رایگان

2-داشتن منشی تلفنی

3-امکان ضبط و پیگیری تمامی تماس‌های دریافتی

4-قابلیت انتظار افراد در پشت خط تلفن

5-نظارت بهتر روی همه خطوط

6-سهولت و تسریع ارتباط مشتریان با اپراتورها

سرویس سانترال چیست؟

تفاوت تلفن ثابت با سرویس سانترال چیست؟

سرویس سانترال ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که بالاتر هم به آن‌ها اشاره کردیم، امکاناتی که به هیچ وجه با تلفن ثابت قابل مقایسه نیست. شما در یک تلفن ثابت نمی‌توانید صف تماس داشته باشید و چند خط را یک‌جا مدیریت کنید، اما این مرکز تلفن سانترال با ماهیت چند بعدی که دارد می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.

حالا که صحبت از چند بعدی بودن سرویس سانترال در تلفن‌های سانترال شد، می‌توان یکی از عمده تفاوت‌های این سرویس با تلفن ثابت را نیز همین دانست؛ چراکه تلفن ثابت کاملا تک بعدی عمل کرده و سیستم دریافت و انتقال اطلاعات در آن نیز تنها در یک بعد صورت می‌گیرد. تلفن اینترنتی مناسب کسب‌و‌کارهای متوسط تا بزرگ نیست و اینگونه کسب‌و‌کارها که دارای مرکز تماس، بخش فروش یا پشتیبانی هستند، بهتر است از سرویس سانترال اینترنتی استفاده کنند.

SLA چیست؟ ​

تظاهر خط مشترک یا  Shared Line Appearances (SLA) یکی از ویژگی‌های مهم ویپ است که اجازه می‌دهد، چندین دستگاه یا خط تلفن تحت یک سیستم واحد قرار بگیرند. SLA امکانات موقعیت، دستگاه و خط را برای یک کاربر گسترش می‌دهد. تمام دستگاه‌ها یا خطوط در یک دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند و به همین دلیل است که آن‌ها به عنوان یک فرمت از یک خط یا کاربر در نظر گرفته می‌شوند. به این معنی که شما می‌توانید از طریق این امکان ویپ، تلفن دفتر کار، تلفن همراه و تلفن خانه خود را در یک خط یکسان داشته باشید و در نتیجه می‌توانید از طریق هر یک از این دستگاه‌ها تماس بگیرید و تماس‌های دریافتی‌تان را پاسخ دهید. همچنین می‌توانید خط تلفن دیگری را از دفتر خود به خط خود اختصاص دهید تا از طرف آنها به تماس‌ها پاسخ دهید یا برعکس.

کاربردهای SLA در ویپ چیست؟ ​

1-امکان اشتراک‌گذاری تماس‌های ورودی در میان چندین کاربر / دستگاه

2-امکان مشاهده‌ی وضعیت خطوط تلفن مشترک بین چندین کاربر

3-امکان نگهداری تماس در یک تلفن و سپس بازگشت به آن از طریق تلفنی دیگر

4-موقعیت‌هایی که در آن‌ها بیشتر می‌توانید از SLA سود ببرید

مرکز تلفن اینترنتی برای چه کسی مناسب است؟

برای هر کسب‌وکاری استفاده از تلفن سانترال اینترنتی یا ابری مناسب است. اگر مدام بین دفاتر کاری خود در حرکتید یا از خانه دورکاری می‌کنید یا اگر شما فردی هستید که یا به طور مداوم در حال رفتن از یکی از دفاتر خود به دفتر دیگرید و به‌طور مرتب در حال کار از خانه خود هستید، مرکز تلفن ابری ویپ به کارتان می‌آید. این ویژگی ویپ به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌های تلفنی، تلفن همراه، تلفن منزل یا هر وسیله‌ دیگری که ترجیح می‌دهید را دریافت و از طریق آن‌ها تماستان را برقرار کنید.

مرکز تلفن اینترنتی برای چه کسی مناسب است؟

کمک به پاسخ‌دهی تماس ها با سانترال اینترنتی

یکی از جواب‌های خوبی که میتوان در پاسخ اینترنتی بودن سانترال چیست، آورد؟ آن است که آیا می‌خواهید دیگران از طرف شما تماس بگیرند و تماس‌هایتان را دریافت کنند؟ دستیاران اجرایی، منشی‌ها و دیگر کارکنان قطعا این ویژگی ویپ را دوست دارند. آن‌ها دیگر منتظر شما نخواهند ماند تا تماس‌های فوری را از شماره‌تلفن خود دریافت کنید.

دستیارتان تمام تماس‌های شما را در زمانی که در سفر هستید یا حتی در یک کنفرانس حضور دارید، مدیریت خواهند کرد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تلفن همراهتان را با دستیارتان به اشتراک بگذارید! چطور؟ از طریق اپلیکیشن! اگر نیاز دارید تا یک شماره تلفن را بین اعضای یک تیم به اشتراک بگذارید، مرکز تلفن ابری نواتل این کار را در کمترین زمان برای شما انجام می‌دهد.

فرض کنید صاحب کسب‌و کاری هستید که با حجم عظیمی از جریان تماس سر و کار ندارد. سپس می‌توانید از یک شماره‌تلفن برای تیم خود استفاده کنید. تمام اعضای تیم شما قادر به ارسال و دریافت تماس‌ها خواهند بود و همچنین از اینکه چه کسی در حال حاضر در صف است نیز باخبر می‌شوند.

شما چه چیزی را می‌توانید از SLA به دست آورید؟ ​

این ویژگی ویپ یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین داشته‌های کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود، چراکه سهولت تماس با شما و بهبود تماس بخش فروش در یک شرکت، می‌تواند در نهایت سود قابل‌توجهی را به سمت سازمان کوچک یا بزرگ شما سرازیر کند. بیایید ببینیم این ویژگی ویپ چه مزایایی برای شما خواهد داشت:

​1-مکانیزم آسان برای استفاده

2-دریافت تمامی تماس‌های ورودی و از دست نرفتن حتی یک تماس

3-یک خط برای چندین دستگاه

4-افزودن دستگاه‌های جدید به یک خط به آسانی

5-روشی کارآمد برای توزیع تماس بین اعضای گروه

از تمام ویژگی‌ها و مزایایی که می‌توانید با ویپ کسب کنید، تعجب نکنید. این امکان ویپ یک ویژگی شگفت‌انگیز برای کنترل جریان تماس شماست. این ویژگی ویپ بیشتر در برنامه‌های اساسی ارائه‌دهندگان VoIP گنجانده شده است، سرویس‌های مثل نواتل این امکان را به راحتی در اختیار شما می‌گذارند. به یاد داشته باشید استفاده از تلفن سانترال در منزل نیز امکان‌پذیر است و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در هر زمان و مکانی تلفن‌های خود را پاسخ دهید و با مدیریت خود از سایر ویژگی‌های اینترنتی بودن آن استفاده کنید.

شما چه چیزی را می‌توانید از SLA به دست آورید؟ ​

و در پایان

به نظر می‌رسد سرویس سانترال اینترنتی به خوبی توانسته جای خودش را به تلفن‌های ثابت معمولی بدهد. عملکرد سریع این سرویس به همراه امکاناتی که جهت مدیریت تماس‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد، آن‌ را به بخش جداناپذیری از کسب‌و‌کارها تبدیل کرده است. در مقالات بعدی نواتل، بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت و اگر سوالی برای شما درباره نحوه خرید مرکز تلفن ابری به وجود آمده است می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و از آنها مشاوره بگیرید. نواتل 24 ساعته در کنار شماست.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه