مرکز تماس ویپ چیست؟| مزایای راه‌اندازی مرکز تماس VoIP

نویسنده نواتل
3 هفته پیش
خواندن 4 دقیقه
1043 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » مرکز تماس ویپ چیست؟| مزایای راه‌اندازی مرکز تماس VoIP

مرکز تماس ویپ، همانطور که از نامش پیداست، مرکز تماسی است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از پروتکل VoIP، تماس‌ها را بر بستر اینترنت برقرار کنید. در واقع مرکز تماس ویپ، نام دیگر مرکز تماس ابری است. پس اگر به فکر توسعه‌ی کسب و کار خود از طریق بهبود ارتباط با مشتریان هستید، در این مقاله، اطلاعات لازم در رابطه با راه اندازی مرکز تماس ویپ VoIP خدمت شما ارائه شده است.

مرکز تماس ویپ چیست؟

مرکز تماس ویپ VoIP، یک کال سنتر است که همه‌‎ی تجهیزات مورد استفاده در آن در یک موبایل یا کامپیوتر که به اینترنت متصل می‌شود، خلاصه شده است. در واقع شما بر خلاف چندین سال پیش که باید هزینه‌های مالی و زمانی بسیاری برای نصب تجهیزات سخت‌افزاری مرتبط مانند سیم کشی داخلی، سوئیچ و تلفن‌های سانترال انجام می‌دادید، برای راه اندازی مرکز تماس VoIP کافی است که یک خط تلفن اینترنتی تهیه کنید و اپلیکیشن اختصاصی نواتل را روی لپ تاپ و موبایل خود نصب کنید.

7 دلیل که باید هر چه زودتر سازمان خود را به مرکز تماس ابری یا ویپ مجهز کنید!

منظور از خط وُیپ یا اینترنتی چیست؟

ویپ در واقع یک پروتکل برقراری تماس بر بستر اینترنت می‌باشد پس واضح است که خط ویپ، خط تلفنی است که به جای کابل‌های مخابراتی بر بستر ابری کار می‌کند. نواتل ارائه دهنده‌ی خط تلفن اینترنتی با سرشماره‌های متنوع است که جدای از خط اینترنتی شما را به دنیایی از امکانات مرکز ارتباط ابری متصل می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر و دقیق‌تر با خط ثابت اینترنتی آشنا شوید، مقاله‌های پیشین نواتل این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مرکز تماس وُیپ چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره شد مرکز تماس ویپ با استفاده از اینترنت تماس‌های شما را برقرار می‌کند و قابلیت اتصال به مرکز تماس ابری را به شما می‌دهد. اگر بخواهیم دقیق‌تر روش برقراری تماس در مرکز تماس ویپ را توصیف کنیم، تصویر زیر به خوبی و با جزئیات مسیر برقراری تماس را نشان داده است.

مرکز تماس وُیپ چگونه کار می‌کند؟

7 دلیل که باید هر چه زودتر سازمان خود را به مرکز تماس ابری مجهز کنید!

هرچه کسب و کار شما پیشرفت بیشتری کند، کال سنتر شما حجم تماس‌های بیشتری را متحمل می‌شود. پس شما باید تدبیراتی را بیندیشید که اپراتورها فشار کمتری متحمل شوند و از طرفی مشتریان تماس‌های باکیفیت‌تری را تجربه کنند. تکنولوژی در این چالش‌ها همواره راه حلی به شما ارائه خواهد کرد و در حوزه ارتباط با مشتریان، مرکز تماس ابری یا VoIP پاسخی است که به بالا بردن سطح کیفی تماس‌های ورودی و خروجی سازمان به شما کمک می‌کند.

موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا دریابید که کاربردهای مرکز تماس ویپ چیست و چگونه فرآیند تماس‌ها را برای شما تسهیل می‌کند:

    1. در مقایسه با مرکز تماس سنتی صرفه‌ی اقتصادی دارد.
    2. قابلیت کنترل و مانیتورینگ تماس‌ها را به مدیران می‌دهد
    3. تنظیم سناریوهای پیچیده جهت مسیریابی هدفمند تماس‌های ورودی میسّر است.
    4. تنها مرکز تماسی که قابلیت اتصال به CRM دارد، مرکز تماس ویپ یا ابری می‌باشد.
    5. انعطاف پذیری بالایی که از لحاظ موقعیت مکانی دارد، امکان دورکاری به کارشناسان مرکز تماس شما می‌دهد.
    6. مرکز تلفن و مرکز تماس ویپ نواتل، ده‌ها قابلیت متنوع دارند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و یک مرکز تماس شخص سازی شده برای خود راه اندازی کنید.
    7. با راه اندازی مرکز تماس ابری می‌توانید آن را به یک مرکز ارتباط ابری متصل کنید تا ارتباطات یکپارچه با مشتریان، تجربه‌ی بهتری را برایشان رقم بزند.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مرکز تماس VoIP چیست؟

برای استفاده از مرکز تماس ویپ به سخت افزاری نیاز ندارید و همین که یک اینترنت با سرعت نرمال داشته باشید و روی دستگاه هوشمند خود سافت فون را نصب کنید، امکان دسترسی به مرکز تماس را خواهید داشت. پس نه زمان زیادی صرف راه اندازی می کنید، نه هزینه‌ی هنگفتی بابت خرید تجهیزات می‌دهید و نه مکانی در دفترتان با تجهیزات اشغال می‌شود. به جز تجهیزات نرمالی که قطعا برای سایر امور در شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیشنهاد می‌کنیم از هدفون‌های مناسب هم استفاده کنید که صدا با کیفیت بیشتری منتقل شود.

مرکز تماس ویپ نواتل؛ راه حلی برای ارائه خدمات ارتباطی بهتر به مشتریان

نواتل مفتخر است که خدمات یکپارچه ابری در حوزه ارتباطات را برای اولین بار در ایران ارائه کند. پس اگر به یک مرکز تماس وُیپ و امکانات بی نظیر آن نیاز دارید، می‌توانید روی نواتل حساب کنید. البته نواتل محصولات زیادی با قابلیت‌های منحصر به فرد دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود هر یک را انتخاب کنید. از مهم‌ترین این محصولات می‌توان به مرکز تماس ویپ، مرکز تلفن ابری، فکس اینترنتی، سرویس چت آنلاین و.. اشاره کرد.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. احمد میرزائی نیم‌رخ
    احمد میرزائی

    تعرفه های سرویس ویپ سازمانی شما به چه صورت هست؟؟لطفا توضیح دهید

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.

  2. عسل نیم‌رخ
    عسل

    خیلی اموزنده و کاربردی

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی؛
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

افزودن دیدگاه