تلفن تجاری، راهکاری است که برای موفقیت در ارتباطات یک سازمان مهم و ضروری است. در دنیای امروز که ارتباطات نقش پررنگی در موفقیت کسبوکارها دارند، خطوط تلفن سنتی دیگر پاسخگو نیست و برای برقراری یک ارتباط مستمر و موثر با مشتریان نیاز است که گام به گام با تکنولوژی پیش رفت. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی این راهکار و بهترین روشهای به کارگیری تلفن تجاری، به این سوال بپردازیم که تفاوت اصلی تلفن آنالوگ مخابراتی با یک تلفن تجاری چیست؟
تلفن تجاری چیست؟
تلفن تجاری یا همان تلفن سازمانی به مجموعهای از خدمات و ابزارهای ارتباطی گفته میشود که با هدف بهبود عملکرد ارتباطات در یک سازمان یا کسبوکار طراحی شدهاند. برخلاف تلفنهای سنتی که تنها امکان تماس صوتی ساده را فراهم میکردند، تلفنهای تجاری امکانات گستردهتری مانند صف تماس، پاسخگویی خودکار، انتقال تماس، ضبط مکالمات و اتصال به نرمافزارهای CRM را در اختیار مجموعهها قرار میدهند. استفاده از این نوع تلفن به کسبوکارها کمک میکند تا تماسهای ورودی و خروجی خود را بهصورت حرفهای مدیریت کرده و تجربه مشتری را به شکل چشمگیری ارتقا دهند.
در حالت کلی، در پاسخ به سوال تلفن تجاری چیست، میتوان گفت که این تکنولوژی نوعی زیرساخت برای تلفن سازمانی است که برای نیازهای حرفهای طراحی شده؛ یعنی چیزی فراتر از یک خط تلفن معمولی. این سیستمها معمولاً مبتنی بر فناوری VoIP (تلفن اینترنتی) هستند و به شرکتها اجازه میدهند از طریق اینترنت تماس برقرار کنند. این موضوع نه تنها هزینهها را کاهش میدهد، بلکه انعطافپذیری بالاتری در مدیریت تماسها به وجود میآورد. بنابراین، تلفن تجاری یکی از پایههای کلیدی در دیجیتالیسازی ارتباطات سازمانی به حساب میآید.
مزایای تلفن تجاری برای کسبوکار
استفاده از تلفن سازمانی تنها یک انتخاب فنی نیست، بلکه یک تصمیم استراتژیک برای بهبود عملکرد کلی سازمان است. برای پاسخ به این سوال که مزایای به کارگیری تلفن سازمانی چیست میتوان دهها مورد را مطرح کرد اما به طور کلی، این محصول به کسبوکارها کمک میکند تا بتوانند با مشتریان، همکاران و تیمهای داخلی به شکلی منسجم، مؤثر و حرفهای در ارتباط باشند. برخلاف تلفنهای آنالوگ که امکانات محدودی دارند، کاربرد تلفن سازمانی بسیار وسیعتر است و میتواند تأثیر مستقیمی بر بهرهوری، کیفیت خدمات و حتی تصویر برند داشته باشد. در ادامه، به مهمترین مزایای تلفن تجاری برای کسبوکارها میپردازیم:
بهبود مدیریت تماسها
یکی از اصلیترین مزایای تلفن تجاری، امکان مدیریت حرفهای تماسهای ورودی و خروجی است. قابلیتهایی مثل صف تماس، منشی خودکار، انتقال تماس به بخشهای مختلف، و امکان شنود یا ضبط مکالمات، باعث میشود هیچ تماسی از دست نرود و پاسخدهی به مشتریان با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. این قابلیتهای مرکز تماس ابری، در بهبود رضایت مشتریان و افزایش نرخ بازگشت آنها نقش مهمی ایفا میکند.
افزایش بهرهوری تیمها
با استفاده از تلفن تجاری، کارکنان میتوانند بهراحتی تماسها را بر اساس اولویتبندی پاسخ دهند، مکالمات را به اشتراک بگذارند یا به سوابق تماسها دسترسی داشته باشند. این سیستمها همچنین امکان اتصال به ابزارهای مدیریتی و سی آر ام را دارند که باعث یکپارچگی در فرآیندهای فروش و پشتیبانی میشود.
کاهش هزینهها
با وجود تلفن سازمانی این روزها، کمتر کسبوکاری از سانترالهای قدیمی استفاده میکند. سازمانهای در حال توسعه، طبق تکنولوژیهای روز دنیا مایلند کمترین استفاده را از سختافزار داشته باشند و تا حد امکان راه حلهای ابری را به کار بگیرند. استفاده از خط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری، این مزیت را دارد که به هیچ سخت افزار یا مکان فیزیکی وابسته نیست و این مورد ضمن کاهش هزینهها، باعث انعطاف پذیری و مقیاس پذیری سیستم تلفنی میشود.
مقایسه تلفن تجاری با دیگر خطوط ارتباطی
در این بخش از مفاله میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که در مقایسه با خطوط تلفن سنتی و سایر روشهای ارتباطی مانند خط تلفن همراه یا خط ثابت آنالوگ، کاربرد تلفن تجاری چیست؟ خطوط سنتی معمولاً امکانات محدودی دارند و بیشتر برای مصارف شخصی یا تماسهای ساده طراحی شدهاند. در حالیکه کاربرد تلفن تجاری با تکیه بر فناوری VoIP و زیرساختهای نوین ارتباطی، قابلیتهایی مانند انتقال تماس، صف تماس، پاسخگوی خودکار، گزارشگیری و اتصال به سیستمهای داخلی سازمان را فراهم میکند. این ویژگیها، نیازهای تخصصی کسبوکارها را پوشش میدهند و تجربه ارتباطی را به سطح بالاتری ارتقا میدهند.
از سوی دیگر، تماس گرفتن با تلفنهای سنتی یا استفاده از پلتفرمهای پیامرسانی، اگرچه نیازهای سطحی یک کسبوکار را حل میکنند اما وقتی تعداد مشتریان از حدی بیشتر شود، شما علاوه بر یک ابزار ارتباطی، به یک سیستم یکپارچه نیاز دارید که ساختاری مشخص را به شما ارائه دهد. استفاده از تلفن ابری شما رو به چنین سیستمی متصل خواهد کرد.
چگونه تلفن تجاری میتواند به رشد کسبوکار کمک کند؟
برخی از کاربردهای تلفن سازمانی که میتواند موجب پیشرفت و بهبود فرایندهای مرکز تماس شما شوند، در ادامه به صورت تیتروار مطرح شدهاند:
-
- تنظیم صف تماس و IVR با سناریوهای پیچیده
- تعریف داخلی اختصاصی برای کاربران مختلف
- ابزارهای مانیتورینگ و کنترل مرکز تماس
- یکپارچگی ابزارهای حوزه ارتباطات، مثل پنل پیامکی و سی آر ام ابری
- برقراری تماس بدون نیاز به سخت افزار
- انتقال تماس بین کارمندان یا شعب مختلف بدون اختلال تنها با یک خط تلفن
آیا تلفن تجاری برای هر کسبوکاری مناسب است؟
یکی از مزیتهای مهم تلفن تجاری ابری، مقیاسپذیری و انعطافپذیری بالای آن است. به این صورت که برای هر نوع کسبوکاری، با هر ابعادی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال در نواتل بستههایی با تعداد کاربر و امکانات متفاوت تعریف شده است تا هر شرکتی با تعداد پرسنل متفاوت، فتواند بسته به نیاز خود یک مورد را انتخاب کند.
تلفن تجاری ابری نواتل؛ بهترین انتخاب برای کسبوکارهای ایرانی
نواتل به عنوان اولین ارائهدهنده مرکز تماس ابری با اپلیکیشن اختصاصی در ایران، با وجود امکانات متنوع و یکپارچهای که به کسبوکارها ارائه میدهد تنها تلفن تجاری است که میتوانید برای به انجام رسیدن و مدیریت فرایندهای خدمات مشتریان، از آن استفاده کنید بدون آن که نیاز باشد برای هر فعالیت از ابزار و پلتفرم متفاوتی استفاده کنید. اگر میخواهید بدانید امکانات نواتل در ارائه تلفن تجاری چیست و چه ابزارهایی را به صورت یکپارچه به شما ارائه میدهد، با کارشناسان ما در تماس باشید.
افزودن دیدگاه