شناخت مزایای آی‌ پی فون (IP-Phone) و تنظیمات آن در نواتل

نویسنده نواتل
12 ماه پیش
خواندن 6 دقیقه
1587 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » شناخت مزایای آی‌ پی فون (IP-Phone) و تنظیمات آن در نواتل
شناخت مزایای آی‌ پی فون (IP-Phone) و تنظیمات آن در نواتل

از گذشته تا امروز، تلفن‌های آنالوگ برای برقراری یک ارتباط مبتنی بر امواج صوتی، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه با پیشرفت فناوری شبکه و اینترنت تمام زندگی ما، حتی ارتباطات نیز دستخوش تغییر شده‌اند و برای همگام شدن و استفاده از تکنولوژی جدید آی پی فون (IP-Phone) به بازار انده اند.

تلفن‌های آی پی

تلفن‌های (Phone Internet Protocol) که با نام آی پی فون (IP-Phone) شهرت دارند با استفاده از اینترنت یا شبکه دیتا اطلاعات را منتقل می‌کنند. استفاده از این نوع فناوری سبب می‌شود، شما شاهد کیفیت بیشتری در زمان انتقال داده‌ها باشید و پایداری و کارایی این خطوط نسبت به خطوط آنالوگ نیز بیشتر است.

سافت فون یا آی پی فون (IP-Phone)

در عین حال که از آی پی فون (IP-Phone) صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از مزیت‌های خوب سافت فون نیز غافل شویم. سافت فون و آی پی فون (IP-Phone) هر دو به ما این امکان را می‌دهند که بتوانیم تماس برقرار کنیم و بر بستر شبکه ویپ مکالمه تلفنی راحتی داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید به دلیل استفاده از اینترنت نام این نوع تلفن‌ها تلفن ابری یا تلفن اینترنتی نیز گذاشته شده است و با استفاده از این نوع تلفن‌ها تماس‌های شما تنها صوتی نخواهد بود و می‌توانید به‌راحتی تماس‌های ویدئویی نیز با آنها داشته باشید. تلفن آنالوگ‌های قدیمی با کمک سیم اتصالات را برقرار می‌کردند؛ اما تلفن‌های ابری امروزی نیازی به سیم‌کشی و باقی دردسرهای اتصالی ندارند و البته کیفیت بالایی در زمان برقراری تماس خواهند داشت. بد نیست کمی در مورد سافت فون مروری داشته باشیم. نرم‌افزاری که ما را به شبکه ویپ با کمک اینترنت وصل می‌کند، سافت فون نام دارد. در دستگاه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، گوشی همراه، تبلت و… می‌توانید این برنامه را نصب کنید. با استفاده از سافت فون می‌توانید در هر مکانی از تلفن اینترنتی خود استفاده کنید و مانند گذشته محدود به مکان خاصی نخواهید شد.

با استفاده از سافت فون می‌توانید در هزینه‌های کسب‌وکارتان صرفه‌جویی خوبی داشته باشید. در ضمن استفاده از این نوع نرم‌افزارها بسیار راحت است و تمام افراد با هر سطح سوادی می‌توانند از آنها استفاده کنند. داشتن چندین داخلی از طریق مرکز تلفن ابری، کار آسانی است و از مزایای داشتن داخلی میتوانید به راحتی استفاده کنید. اینکه با داشتن داخلی‌های متنوع بتوانید کار مشتریان خود را سریعتر و به بهترین شکل راه بیندازید، بسیار ایده‌آل و هیجان‌انگیز خواهد بود.

 در مقابل سافت فون، آی پی فون (IP-Phone) یک سخت‌افزار است که قادر است با کمک اینترنت تمامی تماس‌ها و مکالمات ما را به‌صورت اینترنتی برقرار کند. با استفاده از این نوع تلفن ثابت دیجیتالی می‌توانید ارتباطات سریع‌تر و یکپارچه‌ای را تجربه کنید.

در بلاگ نواتل بخوانید: نواتل دستیار تلفنی هوشمند + معرفی و دانلود 1+5 سافت فون کاربردی

آی پی فون (IP-Phone) برای چه افرادی مناسب است؟

آی پی فون (IP-Phone) برای چه افرادی مناسب است؟

به‌طورکلی استفاده از تلفن‌های سخت‌افزاری برای کسانی مناسب است به دنبال اطمینان بیشتر در ارتباطاتشان هستند و کیفیت صدا برای آنها بسیار اهمیت دارد. برای استفاده از این نوع سخت‌افزارها باید هزینه‌های بیشتری بپردازید و البته قابلیت جابه‌جایی نیز نخواهید داشت. با داشتن تلفن آی پی سخت‌افزاری حسی شبیه به حس استفاده از تلفن‌های سنتی در شما ایجاد خواهد شد که برای بسیاری افراد این حس بسیار مطبوع است و خیلی از افراد فقط برای این ویژگی به دنبال استفاده از آی پی فون‌ها هستند.

نواتل و خدمات آن  

همان‌طور که می‌دانید نواتل با اتکا به سابقه 20 سال خود در امر ارتباطات سعی دارد با کمک گرفتن از دانش بومی به هر چه بهتر برقرار شدن ارتباطات شما عزیزان کمک کند. به همین دلیل در ادامه نحوه ثبت تنظیمات اتصال به آی پی فون (IP-Phone) در پنل مدیریتی نواتل را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه شوید.

تنظیمات اتصال به آی پی فون (IP-Phone) در پنل مدیریتی نواتل

ابتدا یادآوری می‌کنیم که در پنل مدیریتی نواتل، در قسمت تنظیمات کاربری امکان اضافه شدن اپراتور آی‌پی فون وجود دارد. زمانی که وارد صفحه افزودن اپراتور آی‌پی فون می‌شویم، روی دکمه افزودن اپراتور کلیک کنید، صفحه افزودن نمایش داده می‌شود. زمانی که صفحه باز شد، دو فیلد نمایش داده می‌شود که باید در آن یک شماره موبایل و رمز عبور آی‌پی فون را تعریف کرده و تأیید کنید.

بعد از تأیید و اضافه شدن نام کاربری در قسمت عملیات امکان نمایش اطلاعات تعریف شده وجود دارد. شماره تعریف شده (نام کاربری) به‌صورت خودکار در قسمت شماره‌های مجاز اضافه خواهد شد که امکان تیک زدن در صف برای شماره‌های آی‌پی فون فراهم شود.

در قسمت نمایش اطلاعات (قسمت عملیات) دامنه (SIP Server)  نیز نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که حتماً رمز عبور، شامل حروف لاتین کوچک و عدد باشد.

 

تنظیمات آی پی فون

نحوه انجام تنظیمات آی پی فون (IP-Phone) روی آی پی فون‌های سخت‌افزاری:

در این بخش روش تنظیمات ساده آی پی فون (IP-Phone) برای دستگاه‌های آی‌پی فون رومیزی که در اینجا برای نمونه مدل  YeaLink) ) را بررسی می‌کنیم.

قبل از شروع تنظیمات حتماً از اتصال دستگاه تلفن خود به شبکه اینترنت (کابل شبکه) اطمینان پیدا کنید. روی دستگاه تلفن به منوی دستگاه بروید و مراحل زیر را دنبال کنید:

    •  وارد setting آی‌پی فون شوید.
    • وارد Advanced Settings شوید.
    • رمز خود دستگاه را وارد می‌کنیم (معمولاً رمز خود دستگاه‌ها admin است)
    •  وارد Account شوید.
    • وارد Sip-Line و نام ارائه‌دهنده تلفن آی‌پی فون خود شوید.
    • با زدن دکمه پایین در دکمه‌های جهت به بخش Register Name و Username بروید.

*این دو فیلد را با همان شماره‌ای که در ابتدا در پنل مدیریتی ثبت کرده بودید، تکمیل کنید.

    •  به بخش Password بروید و رمز عبوری که در داشبورد تعریف کردید ثبت کنید.
    •  بخش بعدی SIP Server است که در آن دامنه voice.navaphone.com را ثبت کنید.
    • در آخر Save را بزنید و آی‌پی فون شما آماده انجام تماس‌های ورودی و خروجی است.

آی پی فون و تنظیمات آن

نکته: برای برقراری تماس‌های خروجی، حتماً در ابتدا 4 صفر را شماره‌گیری کرده و سپس شماره را با 98، شماره‌گیری کنید.

نحوه مقایسه آی پی فون و سافت فون

کلام آخر

 فراموش نکنید که نواتل برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب و در نهایت خرید را داشته باشید در تمامی مراحل در کنار شماست. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان با مشاوران مجرب نواتل با شماره 91691000-021 در تماس باشید و از پشتیبانی 24 ساعته نواتل بهره‌مند شوید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه