شناخت تفاوت فکس اینترنتی و سنتی

نویسنده نواتل
12 ماه پیش
خواندن 5 دقیقه
1025 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » شناخت تفاوت فکس اینترنتی و سنتی

فکس اینترنتی چیست؟ داشتن فکس برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد ارتباطات خود را با سایر هم‌صنفی‌ها و رقبای خود حفظ کند، یکی از الزامات به شمار می‌آید. برای اینکه بتوانیم فکسی ارسال یا دریافت کنیم، باید دستگاه آن را خریداری کرده و کاغذ بخریم. غیر از اینکه تهیه این مقدمات با اوضاع اقتصادی این روزها بسیار هزینه بر خواهد بود، ما عملا با استفاده مداوم از کاغذ ارزشمند و گران قیمت به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانیم.

این یک شعار نیست و باید به فکر آینده خود و عزیزانمان باشیم. این روزها فناوری به کمک محیط زیست آماده و البته به ما نیز کمک می‌کند تا روال ارسال فکس با کمک اینترنت راحت‌تر و سریع‌تر انجام شود. شما از فکس اینترنتی چه میدانید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره فکس اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم.

فکس اینترنتی چیست؟

زمانی که نام اینترنت بعد از هر فناوری می‌آید میتوان مطمئن شد که ما می‌توانیم تا زمانی که اینترنت داشته باشیم در هر زمان و مکانی از آن فناوری استفاده کنیم. فکس اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما با داشتن اینترنت می‌توانید در هر مکان و زمانی، بدون نیاز به سخت‌افزار، دستگاه فکس، سیم‌کشی، کاغذ و… فکس‌های خود را ارسال کنید.

در بلاگ نواتل بخوانید: معرفی سیستم‌های پشتیبانی آنلاین وبسایت‌ها

ویژگی فکس اینترنتی چیست

با کمک فکس اینترنتی در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد، زیرا همان‌طور که اشاره شد نیازی به خرید دستگاه فکس و کاغذهای سفید ندارید. تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که فکس‌هایی که شما ارسال می‌کنید، ممکن است دست هر فردی در شرکت و مقصد موردنظرتان بیفتد؟ پس ارسال فکس از طریق سنتی، چندان هم امنیت ندارد و نمی‌شود استناد محرمانه را با آن ارسال کرد.

حال آنکه فکس ابری که فناوری نوینی در عرصه ارتباطات محسوب می‌شود به شما کمک می‌کند تا بتوانید محرمانه‌ترین اسناد کسب‌وکارتان را به‌راحتی و کاملاً محرمانه برای فرد موردنظرتان ارسال کنید.

فکس اینترنتی دارای یکپارچگی و انسجام بسیار زیادی است. با استفاده از این فناوری ویژه خدماتی مانند اسکن، ارسال و دریافت اسناد را به‌صورت دیجیتال در یک پلتفرم خواهید داشت که این نظم علاوه‌بر تسهیل روند کاری شما، کمک می‌کند تا نیازی به خریداری نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مختلف نداشته باشید.

شاید شرکتی کوچک با داشتن یک فکس در کار ارسال و دریافت اسناد مشکلی نداشته باشد، اما شما تصور کنید سازمانی بزرگ که برای ارسال و دریافت اسناد نیاز به چندین فکس دارد و ممکن است در لحظه چندین فکس دریافت کند.

هم‌زمانی ارسال یا دریافت فکس قطعاً شما یا کارمندانتان را دچار مشکل خواهد کرد و تفکیک این نوع اسناد در حجم بالا بسیار مشکل است. درحالی‌که با استفاده از فکس ابری تمام ورودی‌ها و خروجی‌های فکس دیجیتالی هستند و آرشیو دیجیتالی قابلیت دسترسی آسانی دارند.

ویژگی فکس اینترنتی

پیشرفت با کمک فناوری‌های روز دنیا

به‌خاطر بسپارید که اگر کسب‌وکار شما با دنیای فناوری روز همسو و همراه نشود، شما قطعاً کندتر و دیرتر از دیگران به اهدافی که مدنظر دارید، خواهید رسید. فناوری‌های دنیا امروز به کمک زندگی و کار ما آمده‌اند که انجام کارها را برای ما راحت‌تر کنند.

فکس اینترنتی نیز کمک می‌کند تا شما راحت‌تر، سریع‌تر و البته محرمانه‌تر فکس ارسال کنید، آن هم در هر مکان و زمانی که اراده کنید. با کمک این نوع فکس می‌توان نیازهای استارتاپ‌هایی که در حال رشد و بزرگ شدن هستند را به راحتی بر طرف کرد و نیازی خرید و کامل کردن تجهیزات نداشته باشید.

پشتیبانی خوب فکس اینترنتی

به یاد دارید که معمولاً با ارسال فکس، شخصی باید تماس می‌گرفت تا مطمئن شود فکس ارسالی آنها به دست شخص موردنظر رسیده است یا خیر. برای فکس اینترنتی به این نوع مشکلات برنخواهید خورد، زیرا این نوع فکس‌ها معمولاً دارای نمایندگانی برای ارائه خدمات، ارسال و دریافت فکس هستند که می‌توانند پشتیبانی 24 ساعته‌ای را به مشتریان خود ارائه دهند.

دسترسی شما به فکس در هر مکان و زمانی آسان است و به همین دلیل شما به‌راحتی می‌توانید فکس‌ها را پیگیری کنید که به دست فرد موردنظر یا مشتریان رسیده‌اند یا خیر.

خرید فکس اینترنتی

برای داشتن فکس ابری ابتدا باید شما تلفن اینترنتی خریداری کنید. تلفن ابری نیز با کمک اینترنتی کار می‌کند و برای تهیه آن می‌توانید از نواتل که 20 سال سابقه در امر ارتباطات دارد، کمک بگیرید.

با داشتن تلفن ابری هیچ محدودیتی در تعداد ارسال و دریافت فکس‌های خود ندارید. ارسال فکس از طریق پرتال نواتل انجام می‌شود. با هر دستگاهی که بتواند به اینترنت متصل شود می‌توانید اسناد خود را منتقل کنید. توجه داشته باشید که فکس‌ها فرمت PDF دارند و شما با رفتن به پنل کاربری خود به‌تمامی آرشیو فکسی خود دسترسی خواهید داشت.

با داشتن فکس سنتی گاهی امکان خرابی دستگاه یا سیم‌کشی و قطعی تلفن وجود داشت؛ اما با داشتن فکس ابری شما همیشه و در هر مکانی که اینترنتی داشته باشید، فکس نیز خواهید داشت و کارهایتان بدون هیچ معطلی پیش خواهند رفت.

آرشیوی کامل که فکس‌ها را بر اساس تاریخ‌ها، شماره فرستندگان و… جمع‌آوری می‌شود. با وجود این نوع نظم در کمترین زمان می‌توانید به هر فکسی که نیاز داشتید، دسترسی پیدا کنید.

در بلاگ نواتل بخوانید: مرکز ارتباط ابری چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید فکس اینترنتی

کلام آخر

یادآوری می‌شود که امروزه یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های روز دنیا، فکس آنلاین یا اینترنتی است. استفاده از این نوع فکس همان‌طور که در این مقاله به طور مفصل توضیح داده شد، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و امن‌تر از ارسال استناد با کمک فکس سنتی است.

با کمک فکس آنلاین هزینه تلفن، خرید تجهیزات، سیم‌کشی و… نخواهید داشت. با مجازی شدن فکس شما در دفتر کارتان فضای کاری بیشتری در اختیار خواهید داشت و در ضمن هیچ محدودیت زمانی یا مکانی برای دسترسی به آرشیو فکس‌های کسب‌وکارتان ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر از فکس اینترنتی با مشاوران مجرب نواتل در ارتباط باشید و از آنها مشاوره بگیرید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه