معیارهای انتخاب مرکز تماس ابری| بهترین ارائه دهنده خدمات ابری

نویسنده نواتل
2 هفته پیش
خواندن 6 دقیقه
17 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » معیارهای انتخاب مرکز تماس ابری| بهترین ارائه دهنده خدمات ابری

انتخاب بهترین مرکز تماس ابری، یکی از اولین گام‌هایی است که شما باید در حین ارتقای کال‌سنتر کسب و کار خود بردارید. در بازار امروز که برای خرید هر خدمتی ده‌ها ارائه دهنده وجود دارند، اگر معیارهای انتخاب بهترین مرکز تماس ابری، مزیت‌های رقابتی و از همه مهم‌تر نیازهای بیزینس خود را به خوبی شناسایی نکنید، ممکن است با یک انتخاب اشتباه، از پیشرفت‌هایی که یک مرکز تماس ابری جامع و کامل برایتان رقم بزند، جا بمانید.

مرکز تماس ابری چیست؟

مرکز تماس ابری، یک سرویس کاربردی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی ارتباطات در سازمان‌ها است. وقتی که شما شرکت خود را به یک مرکز تماس ابری، مجهز می‌کنید به دریایی از امکانات و تجهیزات برای برقراری تماس‌های درون‌سازمانی و برون سازمانی دسترسی پیدا می‌کنید. تا هم برقراری ارتباط بین همکاران سازمان‌دهی شود و هم هیچ تماسی از مشتریان بی‌پاسخ و یا بی‌نتیجه نماند. اگر قصد دارید دقیقا بدانید که یک مرکز تماس ابری چگونه به کمک بیزینس شما می‌آید، مقاله‌ی زیر راهنمای خوبی برای شما خواهد بود

مرکز تلفن ابری برای سازمان‌ها مناسب‌تر است یا مرکز تماس ابری؟

حال که با کاربرد اصلی مرکز تماس ابری آشنا شدید، در این مسیر ممکن است بارها عبارت مرکز تلفن ابری نیز به گوش شما خورده باشد. اولین گام انتخاب شاید همین باشد که بدانید از بین این دو سرویس که اتفاقا شباهت‌های زیادی نیز با هم دارند، کدام یک را باید مدنظر قرار دهید.

مرکز تلفن ابری برای من مناسب است یا مرکز تماس ابری؟

در یک جواب خلاصه، می‌توان گفت اگر فضای کسب‌وکار شما استارتاپی است و یا حجم تماس‌های ورودی و خروجی شما به نوعی است که 1 تا 30 کاربر برای شما مناسب است، مرکز تلفن ابری انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. اما اگر تعداد همزمانی‌های تماس که به آن نیاز دارید، بیشتر از 30 کاربر است، گزینه‌ی بهتر برای شما مرکز تماس ابری می‌باشد که علاوه بر فضای ذخیره و تعداد کاربر بیشتر، امکانات دیفالت بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابعاد مختلف بررسی یک مرکز تلفن ابری هنگام خرید

از آنجایی که تکنولوژی‌های حوزه ارتباطات، هر روز در حال پیشرفت است، بدیهی است که ارائه‌دهندگان موفق مرکز تماس ابری نیز همواره به دنبال اضافه کردن امکانات متنوع هستند تا بتوانند همگام با این تغییرات، محصولات خود را توسعه دهند. در بخش‌های بعدی، چک لیستی کامل‌تر از این قابلیت‌ها ارائه خواهیم کرد اما در این جا ابعاد اصلی بررسی یک محصول تکنولوژی محور مانند مرکز تلفن ابری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قابلیت‌ها و سطح عملکرد

در بررسی این فاکتور، مهم‌ترین قدم این است که همزمان با شناختی که از محصولات موجود در بازار پیدا می‌کنید، کسب و کار خود را نیز بررسی کنید و نیازهایی که در حوزه ارتباطات دارید را لیست کنید و این لیست را با امکاناتی که محصولات مختلف در بازار دارند، تطبیق دهید. به طور مثال راه‌های ارتباطی که با مشتریان خود دارید را لیست کنید و مطمئن شوید که مرکز تماس ابری انتخابی شما، از اکثر یا کلیه‌ی این کانال‌ها پشتیبانی می‌کند.

فرایند راه‌اندازی و یکپارچگی با سایر پلتفرم‌های مورد استفاده

سرویس‌دهنده انتخابی شما باید آسان‌ترین و سریع‌ترین روش استقرار را داشته باشد تا بدون معطلی ارتقای کال سنتر شما برایتان میسر شود. در ضمن در حوزه‌ی ارتباطات، محصولاتی مانند CRM نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکپارچه‌سازی آن‌ها با مرکز تماس ابری از الزامات است و می‌تواند به افزایش فروش و موفقیت کال سنتر کمک شایانی کند. مرکز تلفن ابری منتخب، باید قابلیت یکپارچگی با این ابزارها را داشته باشد.

ابعاد مختلف بررسی یک مرکز تلفن ابری هنگام خرید

تضمین امنیت و پشتیبانی قوی

امنیت مرکز تماس ابری، هم از جهت حفظ اطلاعات شرکت اهمیتی بالایی دارد و هم از این نظر که اطلاعاتی که طی تماس با مشتری دریافت می‌شود، امانت است و هر شرکتی در قبال حفظ این اطلاعات مسئولیت دارد. پس جدای از امکانات و قابلیت‌ها، باید مطمئن شوید مرکز تماس ابری صلاحیت نگهداری از سرورها و اطلاعات مشتریان شما را دارد یا خیر. محتوای تکمیلی در حوزه‌ی امنیت مرکز تماس ابری و روش کار تیم فنی نواتل در رابطه با حفاظت از اطلاعات شما و مشتریانتان، در مقاله‌ی زیر آورده شده است.

اعتبار شرکت میزبان

در انتخاب مرکز تماس ابری، دلگرم‌کننده‌ترین معیار برای تصمیم‌گیری، شهرت و اعتبار شرکت میزبان است. سابقه‌ی کاری شرکت میزبان، تعداد مشتریانی که دارد و داده‌هایی از این دست را می‌توان از طریق تحقیق در صفحات مجازی به دست آورد تا مطمئن شوید تجربه‌ی کاری شرکتی که قصد خرید از آن را دارید، به نسبت حساسیت سرویسی که ارائه می‌دهد، کافی باشد.

تکمیل بودن پکیج محصولات

انتخاب مرکز تماس ابری، نباید در محدوده‌ی الزامات و تعاریف اولیه این سرویس باقی بماند. یک سری ویژگی کلیدی و قابلیت‌های پیشرفته وجود دارد که در عصر حاضر نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مهم‌تر از آن به مرور و با بزرگ‌تر شدن کسب و کار، شما به محصول پیشرفته‌تری در مقایسه با وضعیت حال حاضرتان خواهید داشت و باید مطمئن باشید این امکان‌پذیری این ارتقاها را در فرایند انتخاب مرکز تماس ابری در نظر داشته‌اید.

ویژگی‌های یک مرکز تماس ابری همه جانبه

در بخش قبلی به اهمیت کامل بودن پکیج سرویس مرکز تماس ابری، اشاره کردیم. در این بخش یک چک لیست از امکانات اصلی و فرعی به شما ارائه خواهیم کرد تا هنگام انتخاب مرکز تلفن ابری، چالش کمتری داشته باشید:

    • ایجاد کانال‌های همزمانی تماس به تعداد دلخواه شرکت
    • راه‌اندازی تلفن گویا و صف تماس با کیفیت قابل قبول
    • قابلیت اجرای سناریوهای پیچیده در صف تماس
    • قابلیت تعیین شیفت و ساعت کاری برای مرکز تماس ابری
    • پنل مدیریتی برای اعمال راحت تنظیمات
    • امکان تعریف اپراتورهای مختلف، با سطح دسترسی‌های متفاوت
    • امکانات کنترل مرکز تماس ابری مانند مانیتورینگ
    • قابلیت ارائه گزارش‌گیری‌های پیشرفته جهت تصمیم‌گیری‌های آتی
    • مجهز بودن به یک سی آر ام ابری پیشرفته و قابل اتکا

انتخاب حرفه‌ای‌ترین مرکز تماس ابری

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین معیارهای انتخاب مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری را برای شما شرح دهیم تا انتخاب مطمئن‌تر و دقیق‌تری داشته باشید. نواتل به عنوان تنها ارائه‌دهنده سرویس ارتباطات یکپارچه ابری با اپلیکیشن اختصاصی، توانسته است طی 20 سال سابقه درخشان، تجربه مشتری CX شرکت‌های همکار خود را، به طرز چشمگیری افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با محصولات نواتل و انتخاب مرکز تماس ابری مناسب کسب و کار، با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه