خط تلفن تول فری (Toll Free) چیست ☎️ + افزایش رضایت مشتری

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 6 دقیقه
1364 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » خط تلفن تول فری (Toll Free) چیست ☎️ + افزایش رضایت مشتری
خط تلفن تول فری (Toll Free) چیست ☎️ + افزایش رضایت مشتری

خط تلفن تول فری (Toll Free Number) یک خط تلفن رایگان است. البته نه برای شما، بلکه برای مشتریانتان! در واقع مشتریان شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند با این خط تلفن ثابت تماس برقرار کنند. می‌پرسید چطور؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره شماره تول فری بخوانید و بدانید.

خط تلفن تول فری چیست؟

با استفاده از این خط تلفن، مشتری می‌تواند به‌راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با دریافت‌کننده تماس ارتباط تلفنی برقرار کند. احتمالاً بعد از دانستن این موضوع شاید اصلاً احساس نیاز نکنید و حتی از خودتان بپرسید: “چرا ما باید هزینه مکالمه را پرداخت کنیم؟”

شماره تول فری معمولاً برای تماس با بخش خدمات مشتری در یک کسب‌وکار یا سازمان به کار می‌رود و از طریق یک مرکز تلفن ویپ محلی یا مرکز تلفن ابری هماهنگی‌های لازم را برای شما انجام می‌دهد. ارائه خدمات تلفنی رایگان یک راه ارزان اما سودمند است که با آن خیالِ مشتری را از پرداخت هزینه تماس (هرچند که کم باشد) راحت می‌کنید.

 علاوه بر تماس صوتی، مشتریان می‌توانند پیام‌های متنی را نیز برای خط تلفن تول فری ارسال کنند. البته این امکان تنها در صورتی انجام می‌پذیرد که برای خط تلفن Toll Free خود گزینه نوشتار را فعال کرده باشید و اپراتورهای شرکت بتوانند پاسخی برای فرستنده متن ارسال کنند.

فرقی نمی‌کند در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید. این روزها همه کسب‌وکارها باید راه آسان و کارآمدی برای تماس مشتریان خود با آن‌ها داشته باشند. اگر به‌تازگی کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید، ممکن است بتوانید صرفاً با استفاده از شماره دفتر محلی، امور مشتریانتان را سروسامان دهید؛ اما با رشد، گسترش، افزودن بخش‌های جدید و داشتن مشتریان بیشتر، به احتمال زیاد دیگر نمی‌توان تمام هماهنگی‌ها را با همان یک تلفن انجام داد برای همین هم دریافت خط toll free را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله به دنیای شماره‌های رایگان سفری خواهیم کرد.

خط تلفن تول فری چیست؟

خط تلفن تول فری (Toll Free): یک میزبانی سودمند

خط Toll Free یک شماره تلفن خاص است که در تمامی کشورها ابزاری برای کسب‌وکارهاست. در این سیستم، تماس گیرنده هیچ هزینه‌ای بابت تماسی که برقرار می‌کند، پرداخت نخواهد کرد و این دریافت‌کننده است که هزینه آن تماس را متقبل می‌شود. دریافت‌کننده تماس‌های شماره تول فری معمولاً مرکز پشتیبانی فروش مربوط به یک کسب‌و‌کار یا سازمان بزرگ دولتی یا خصوصی است.

شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که معمولا تعداد مشتریان بالایی دارند و حجم تماس با آن‌ها زیاد است، برای اینکه نشان دهند به مشتری احترام می‌گذارند و به کسب رضایت او اهمیت می‌دهند، از خط تلفن تول فری استفاده می‌کنند و تمام هزینه‌های مربوط به تماس مشتریانشان را پرداخت می‌کنند.

این خط تلفن، یک خط دو طرفه است و علاوه بر مشتری که می‌تواند با شرکت یا سازمان تماس بگیرد، هر زمان که نیاز باشد، شرکت یا سازمان نیز می‌تواند با مشتری تماس برقرار کند و در هر دو صورت این شرکت و سازمان است که هزینه تماس را پرداخت می‌کند. خط تلفن تول فری با اینکه یک خط تلفن ثابت است؛ اما امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی را نیز دارد. پس اگر تلفن ثابت شما امکان ارسال پیامک را داشته باشد می‌توانید از آن به این خطوط تلفن پیام متنی بفرستید و منتظر پاسخ از طرف شرکت یا سازمان مربوطه باشید.

کاربرد شماره Toll Free

در ایران علاوه بر خطوط ثابت از هر یک از اپراتورهای تلفن همراه نیز می‌توانید با یک خط تلفن تول فری تماس برقرار کنید و مطمئن باشید که تماس همچنان رایگان است. در واقع یک قرارداد بین تمام اپراتورهای تلفن همراه و تلفن ثابت بسته شده است تا بستر یکپارچه‌ای را ایجاد کنند و شرایطی را فراهم سازند که هزینه تماس از هر خطی اعم از ثابت و همراه، با خط تلفن تول فری اعلام شده، برای تماس‌گیرنده رایگان باشد.

هزینه تماس با توجه به تعرفه توافقی ارگان مربوطه با صاحب شماره تول ‌فری تعیین می‌شود. با تهیه این خط تلفن تول فری علاوه بر حذف هزینه مکالمه برای مشتریان، می‌توانید این دستاوردها را نیز برای کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورید:

  • شناخت بیشتر برند و افزایش رضایتمندی مشتریان
  • ایجاد حس اهمیت در مشتری
  • اثبات مشتری‌مداری
  • افزایش تماس‌های ورودی با شرکت
  • تعامل بیشتر با مشتری
  • ارسال و دریافت پیام‌های متنی

مزایای شماره تول فری

  • برندینگ
  • امکان سرویس‌دهی بهتر
  • کمک به جذب لییدهای فروش
  • افزایش تعامل مشترکین
  • افزایش تماس ورودی
  • تقویت روابط‌عمومی سازمان

کاربرد شماره Toll Free

خط تلفن تول فری برای چه سازمان‌هایی مناسب است؟

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مشتریان تلفنی بسیار زیادی دارند و در تلاش‌اند تا رضایت، رفاه و تعامل مشتریان خود را به حداکثر برسانند از خط Toll-free استفاده می‌کنند. این کار در کشور‌های اروپایی و آمریکایی بسیار رواج دارد. شماره تول فری راه‌اندازی می‌گردد تا به‌عنوان یک خدمت ویژه مشتریان یک شرکت را به تماس و تعامل با آن شرکت تشویق کند.

پیش شماره‌های مربوط به خط تلفن تول فری (Toll Free) در داخل و خارج از کشور

برخی از وب‌سایت‌های حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات اقدام به معرفی و نحوه خرید خط تلفن تول فری کرده‌اند که با سرچ ساده در گوگل شرکت‌های ارائه‌دهنده این نوع سرویس را پیدا می‌کنید.

شماره تول فری در ایران یک شماره ۸ رقمی است که با ۹۰۰۰ شروع می‌شود و نیازی به گرفتن کد شهر شرکت یا سازمان ندارد. ۴ رقم دیگر در ۵ دسته پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای، برنز و عادی قرار می‌گیرد و جمعاً خط تلفن تول فری در ایران ۵ نوع است و برای تهیه هر یک از این خطوط باید هزینه متفاوتی پرداخت کنید.

خط Toll Free در خارج از کشور از جمله آمریکا و کانادا با نام Toll Free Number  شناخته می‌شود. این خطوط در آمریکا شماره‌های ۷ رقمی هستند که با یکی از کدهای ۸۰۰، ۸۸۸، ۸۷۷، ۸۶۶، ۸۵۵، ۸۴۴ و ۸۳۳ شروع می‌شوند. پیش‌شماره ۸۰۰ قدیمی‌ترین این‌هاست. معمولاً در آمریکای شمالی از این شماره‌ها به صورت شماره -واژه استفاده می‌شود. یعنی شماره‌ مربوط به خط‌ تلفن تول فری یک شرکت شامل یک کد و نام برند شرکت است.

و در پایان

 و در پایان باید گفت این خطوط تلفن، نسلِ آینده خطوط تلفنِ ثابت در ایران هستند. برای آنکه خط تلفن تول فری برای کسب‌وکارتان داشته باشید، این هزینه‌ها را پیش‌بینی کنید: هزینه‌های آبونمان، کانال و سرشماره. علاوه بر این‌ها شما نیاز به مرکز تلفن وُیپ دارید. با توجه به ماهیت اینترنتی خط Toll Free، سیستم تلفن اینترنتی جزو پیش‌نیازها است. این خط تلفن رایگان پس از فعال‌سازی در اپراتور روی مرکز تلفن اینترنتی شما تحویل داده می‌شود.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. یحیی ابوذر نیم‌رخ
    یحیی ابوذر

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که در این پست گذاشتید.خط تول فری باعث میشه مشتری ها حس کنن که از سمت اون شرکت یا سازمان بهشون ارزش داده شده و این حس خوبی هست برای یه مشتری

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  2. MEhrSAna نیم‌رخ
    MEhrSAna

    خطوط Toll Free یکطرفه هست یا دوطرفه؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      این خطوط دوطرفه هستند.

  3. m.madadi نیم‌رخ
    m.madadi

    درود بر شما
    میخواستم بدونم فقط از تلفن ثابت تماس با خط تول فری رایگان هست یا از موبایل هم هزینه ای نداره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      علاوه بر خطوط ثابت از تمام اپراتورهای موبایل هم خطوط تول فری رایگان میباشد.

  4. عباس خدایاری1330 نیم‌رخ
    عباس خدایاری1330

    از شهرستان هم میشه از خط تول فری استفاده کرد یا فقط مخصوص تهرانه؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خطوط تول فری از شهرستانها هم قابل استفاده هستند.

  5. آسانا نوین نیم‌رخ
    آسانا نوین

    من به عنوان یه شرکت استارتاپ خیلی دوست دارم از همون شروع فعالیتم خط شرکتم رو تول فری کنم.از همون اول مشتری از تماسهای رایگان برای تماس با شرکت استفاده کنه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امیدوارم همیشه در کسب و کار خود موفق باشید.

  6. Elin058 نیم‌رخ
    Elin058

    بیشتر برای کشورهای اروپایی و آمریکایی خط تول فری رو شنیدم.فکر کنم توی ایران کاربرد کمتری داره

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      با وجود طرفداران زیاد Toll Free در کشورهای غربی ، در ایران نیز بعد از مجبوبیت روز افزون سرویس‌های تلفن ابری، کسب و کارها برای جلب رضایت مشتریان و بالابردن ترافیک تماس‌های ورودی خود از این خدمات استفاده می‌کنند.

  7. Hesam@kalami نیم‌رخ
    Hesam@kalami

    من یه مدت آلمان زندگی میکردم.اونجا اکثر شرکتهای بزرگ خط هاشون Toll Free بود

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  8. شیدایی52 نیم‌رخ
    شیدایی52

    خط تول فری برای برندینگ شرکتها خیلی تاثیر داره.امیدوارم این خدمات در ایران هم مثل کشورهای دیگه براحتی در دسترس باشه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      با توجه حوزه کاری و مدل کسب و کار شما می‌تواند مفید باشد.

  9. mohmmad نیم‌رخ
    mohmmad

    چه شرکتی تو ایران این خط تول فری را ارئه میده؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      در حال حاضر شرکت های متعددی این سرویس را ارائه میکنند می‌توانید با سرچ دراینترنت بهترین شرکت متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

  10. محمد ارسبانی نیم‌رخ
    محمد ارسبانی

    در تلفن ابری این امکان وجود دارده که خدمات تول فری را پشتیبانی کند؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خطوط تول فری دارای سرشماره متفاوتی و سرویس جداگانه‌ای هستند که به زودی نواتل این قابلیت را به مشتریان خود ارائه میدهد.

  11. حامد بنگاهی نیم‌رخ
    حامد بنگاهی

    به نظرم بیشتر شرکت ها یا سازمان های بزرگ از خط تول فیری استفاده میکنند برای شرکت کوچیک به نظرم نمیصرفه اصلا

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بستگی به استراتژی CRM مجموعه شما داره ولی شرکت های کوچک هم هستند که از خط تول فری استفاده میکنند.

  12. محدثه نیم‌رخ
    محدثه

    مقالتون خیلی جالب بود

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

افزودن دیدگاه