خط تلفن تول فری (Toll Free) چیست + افزایش رضایت مشتری

خط تلفن تول فری

خط تلفن تول فری (Toll Free Number) یک خط تلفن رایگان است. البته نه برای شما، برای مشتریانتان! می‌پرسید چطور؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید.

در واقع مشتریان شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند با این خط تلفن ثابت تماس برقرار کنند. بله درست متوجه شدید! چنین خط تلفنی به تماس گیرنده این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با دریافت‌کننده تماس ارتباط تلفنی برقرار کند. احتمالا این سوال را از خودتان می‌پرسید که“چرا باید ما هزینه مکالمه را پرداخت کنیم؟!”

این خط تلفن معمولا برای تماس با بخش خدمات مشتری در یک کسب و کار یا سازمان به کار می‌رود و از طریق یک مرکز تلفن ویپ محلی یا مرکز تلفن ابری امکان استفاده را به شما می‌دهد. ارائه خدمات تلفنی رایگان روشی مناسب برای برقراری ارتباط است که در اختیار مشتریان شما قرار داده می‌شود. علاوه بر تماس صوتی، مشتریان می‌توانند پیام‌های متنی را نیز برای خط تلفن تول فری ارسال کنند. البته این امکان تنها در صورتی انجام‌پذیر است که برای خط تلفن مورد نظر گزینه نوشتار را فعال شده باشد و اپراتورهای شرکت بتوانند در پاسخ به دریافت پیام‌های متنی برای فرستنده متن ارسال کنند.

 

مطلب پیشنهادی: راهکار سازمانی نواتل چیست؟ (راهکارهای ارتباطی برای افزایش رضایتمندی مشتریان)

 

خط تلفن تول فری چیست؟

خط تلفن تول فری یک خط تلفن خاص است که در تمام کشورها مورد استفاده کسب و کارها قرار می‌گیرد. در این سیستم، تماس گیرنده هیچ هزینه‌ای بابت تماسی که با گیرنده برقرار می‌کند پرداخت نخواهد کرد و دریافت‌کننده، هزینه را متقبل می‌شود. دریافت کننده تماس معمولا مرکز پشتیبانی فروش مربوط به یک کسب و کار یا سازمان بزرگ دولتی یا خصوصی است.

 

شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که معمولا تعداد مشتریان بسیار زیادی دارند و حجم تماس با آنها زیاد است، برای اینکه نشان دهند به مشتری احترام می‌گذارند و به کسب رضایت او اهمیت می‌دهند از خط تلفن تول فری استفاده خواهند کرد. بدین ترتیب تمام هزینه‌های مربوط به تماس مشتریان را خود متقبل می‌شوند.

این خط تلفن یک خط دو طرفه است. به این معنا که تنها مشتری نمی‌تواند با شرکت یا سازمان تماس بگیرد بلکه هر زمان نیاز باشد شرکت یا سازمان نیز می‌تواند با مشتری تماس برقرار کند و در هر دو صورت خود هزینه تماس را پرداخت می‌کند. خط‌تلفن تول فری با اینکه یک خط تلفن ثابت است اما امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی را نیز دارد. پس اگر تلفن ثابت شما امکان ارسال پیامک را داشته باشد می‌توانید از آن به این خطوط تلفن پیام متنی بفرستید و منتظر پاسخ از طرف شرکت یا سازمان مربوطه باشید.

 

پیشنهاد مطلب: همه چیز در مورد خط تلفن هوشمند IN

 

کاربرد خط تلفن Toll Free

خط تلفن تول فری 2

 

در ایران علاوه بر خطوط ثابت از هر یک اپراتورهای تلفن همراه نیز می‌توانید با یک خط تلفن تول فری تماس برقرار کنید و مطمئن باشید که تماس همچنان رایگان است. در واقع یک قرارداد بین تمام اپراتورهای تلفن همراه و تلفن ثابت بسته شده تا بستر یکپارچه‌ای را ایجاد کنند و شرایطی را فراهم سازند که هزینه تماس از هر خطی اعم از ثابت و همراه با خط تلفن تول فری اعلام شده، برای تماس گیرنده رایگان باشد.

هزینه تماس با توجه به تعرفه توافقی ارگان مربوطه با صاحب خط تلفن تول‌فری تعیین می‌شود. علاوه بر حذف هزینه مکالمه برای مشتریان، مزایای خط تلفن تول فری شامل: شناخت بیشتر برند و افزایش رضایتمندی مشتریان، ایجاد حس اهمیت در مشتری، اثبات مشتری مداری، افزایش تماس‌های ورودی با شرکت و تعامل بیشتر با مشتری و ارسال و دریافت پیام‌های متنی خواهد بود.

 

 

 

پیش ‌شماره‌های مربوط به خط تلفن تلفن Toll Free در داخل و خارج از کشور

خط تلفن تول فری 3

 

برخی از وبسایت‌های حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات اقدام به معرفی و نحوه خرید خط تلفن تول فری کرده‌آند که با تحقیقاتی که تیم نواتل انجام داده است در حال حاضر هیچ‌کدام از شرکت‌های خدمات مخابراتی و خط تلفن ثابت امکان ارائه این نوع خط را ندارند زیرا این موضوع نیاز به یک بستر ارتباطی جامع و عقد قرارداد بین تمام سرویس‌دهند‌ه‌ها است. بنابراین به دلیل اینکه منبع موثقی در این مورد پیدا نکردیم صرفا به بخش کوتاهی از مطالب منتشر شده در مورد خط تلفن Toll Free در ایران می‌پردازیم.

این نوع خط تلفن در ایران شامل یک شماره ۸ رقمی است که با ۹۰۰۰ شروع می‌شود و نیازی به گرفتن کد شهر شرکت یا سازمان را ندارد. ۴ رقم دیگر در ۵ دسته پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای، برنز و عادی قرار می‌گیرد. پس خط تلفن تول فری در ایران ۵ نوع است و برای تهیه هر یک از این خطوط باید هزینه متفاوتی پرداخت شود. (جمع آوری از سطح وب)

خطوط تلفن تول فری در خارج از کشور از جمله آمریکا و کانادا با نام Toll Free Number  شناخته می‌شود. این خطوط در آمریکا شماره‌های ۷ رقمی هستند که با یکی از کدهای ۸۰۰، ۸۸۸، ۸۷۷، ۸۶۶، ۸۵۵، ۸۴۴ و ۸۳۳ شروع می‌شوند. پیش‌شماره ۸۰۰ قدیمی‌ترین اینهاست. معمولا در آمریکای شمالی از این شماره‌ها به صورت شماره-واژه استفاده می‌شود. یعنی شماره‌ مربوط به خط‌تلفن تول فری یک شرکت شامل یک کد و نام برند شرکت است.

 

 

خط تلفن تول فری، نسلِ آینده خطوط تلفنِ ثابت در ایران

خط تلفن تول فری که از آن تحت عنوان شماره تلفن رایگان نیز یاد می‌شود، یک خط تلفن است که برای تماس‌گیرنده هیچ هزینه‌ای ندارد. معمولا شرکت‌ها یا سازمان‌های بزرگ از این سرویس استفاده می‌کنند. آنها با این هدف هزینه تماس مشتریان را بر عهده می‌گیرند که رضایت آنها را به دست آورند. از طرفی در هر تماس می‌توانند به تبلیغ محصولات و خدمات خود بدون آنکه مشتری نگران هزینه مکالمه خود باشد نیز بپردازند.

همچنین ببینید

ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM 1

افزایش رضایتمندی مشتریان با ارتباط مرکز تلفن ابری با CRM

هیچ سرویسی در شبکه نباید مثل یک جزیره باشد! نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی که در یک …

۶ نظر برای این مطلب وجود دارد

  1. ممنون بابت اطلاعات خوبی که در این پست گذاشتید.خط تول فری باعث میشه مشتری ها حس کنن که از سمت اون شرکت یا سازمان بهشون ارزش داده شده و این حس خوبی هست برای یه مشتری

  2. خطوط Toll Free یکطرفه هست یا دوطرفه؟

  3. درود بر شما
    میخواستم بدونم فقط از تلفن ثابت تماس با خط تول فری رایگان هست یا از موبایل هم هزینه ای نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *