خط تلفن تول فری، که با نماد TFN نمایش داده میشود، یک نوع از خطوط تلفن تجاری است که به مشتریان یک کسب و کار امکان برقراری تماس رایگان را میدهد. در واقع اگر از خطوط تول فری استفاده کنید، هزینهی تماسهای ورودی کال سنتر را نیز محاسبه میکنید. در این مقاله به پاسخ این سوال میپردازیم که مزایای خط تول فری چیست و در چه صورتی استفاده از Toll-free phone number، برای یک سازمان، ضرورت دارد.
خط تلفن تول فری چیست؟!
خط Toll-free، مانند سایر خطوط سازمانی در بستر اینترنت راهاندازی میشود و به شما، به عنوان مالک خط، این امکان را میدهد که هزینهی تماسهای ورودی را متقبل شوید و با شعار تماس رایگان، حس احترام را به مشتری القا کنید. خطوط تول فری 8 رقمی در ایران، با 9000 آغاز میشوند و فاقد پیششمارهی استانی هستند.
کاربردهای خطوط تول فری
در ایران و خارج از کشور از خطوط تول فری بیشتر برای امور تبلیغاتی استفاده میشود اما برخی شرکتها در همهی بخشهای مرکز تماس خود از همین خط استفاده میکنند و معتقدند اگر مشتری بداند که تماس گرفتن با شرکت برای او هزینهای ندارد، حس بهتری میگیرد و در نتیجه کارشناسان مرکز تماس میتوانند، تاثیرگذاری بیشتری بر روی او داشته باشند.
بعضی از کسب و کارها، به ویژه در خارج از کشور، یک خط ابری تول فری در کنار خط تلفن اینترنتی اصلی خود تهیه میکنند و آن را فقط به تماسهای تبلیغاتی و کاربران VIP خود اختصاص میدهند.
خط تلفن تول فری (Toll-free)، یک میزبانی سودمند
شرکتها و سازمانهایی که مشتریان تلفنی بسیار زیادی دارند و در تلاشاند تا رضایت، رفاه و تعامل مشتریان خود را به حداکثر برسانند از خط Toll-free استفاده میکنند. این کار در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار رواج دارد. شماره تول فری راهاندازی میگردد تا بهعنوان یک خدمت ویژه مشتریان یک شرکت را به تماس و تعامل با آن شرکت تشویق کند.
مزایای خط Toll-free
خطوط تول فری در حال حاضر محبوبیت چندانی بین بیزینسهای ایرانی ندارد اما با این حال شرکتهایی هستند که بنا به دلایلی اقدام به تهیهی یک خط تول فری میکنند. از جملهی این مزایای ترغیب کننده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
- عدم نمایش پیششماره استانی در تماسهای خروجی
- ارزانتر بودن در مقایسه با خطوط 4 رقمی مخابرات
- استفاده از اینترنت برای برقراری تماسهای وارده و صادره
- امکان برقراری تماس با دستگاههای هوشمند مختلف
- ایجاد حس رضایت و احترام برای مشتریان
- مالکیت دائمی خط
معایب و چالشهای استفاده از خطوط Toll-free
استفاده از خطوط تلفن تول فری در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که پیش از خرید یان خط، از آنها مطلع شوید. در این بخش به معایب ین خطوط خواهیم پرداخت.
پیش شمارهی نامعتبر
عدم وجود پیششمارهی استانی، شاید برای اهداف کوتاه مدت تبلیغاتی، اهمیت چندانی نداشته باشد اما در نهایت تاثیر این پارامترها در اعتبار یک مجموعه غیر قابل انکار است. ۹۰۰۰ که تنها پیش شمارهای است که برای خطوط تلفن تول فری در ایران ارائه میشود به یک شماره تبلیغاتی معروف است که اکثر افراد ترجیح میدهند به آن پاسخ ندهند.
ما در نواتل با ارائهی خطوط تلفن سازمانی 8280XXXX، با هر پیش شماره استانیای که ترجیح شما باشد، به برندسازی سازمان شما کمک خواهیم کرد.
الزام استفاده از مرکز تلفن ابری
شرکتهای ارائه دهنده معمولا خط Toll-free را بدون مرکز تماس و یا مرکز تلفن وُیپ، ارائه نمیدهند و همین مسئله میتواند به نسبت هدفی که از تهیهی این نوع خط اینترنتی دارید، هزینهی غیرمنطقیای برای شما به بار بیاورد. همچنین شرکتهای محدودی هستند که این خط را به فروش میرسانند و ممکن است در ارائهی خدمت مهمی مثل مرکز تلفن ابری، قابل اتکا نباشند و شما صرفا برای خرید خط تول فری، تسلیم خدمات بی کیفیت آنها شوید.
عدم آگاهی مشتری از رایگان بودن تماسها
همانطور که گفته شد، مهمترین دلیل استفاده از خطوط تلفن رایگان تول فری، این است که مشتری با خیال راحت با شما تماس بگیرد و بداند که هزینهای متحمل نمیشود. اما مشکل اینجاست که بسیاری از مشتریان اطلاعی از اینکه تماس با خطوط 9000 برای آنها رایگان است ندارند و برعکس تصور میکنند مانند خطوط هوشمند IN، تماس گرفتن با این خط هزینهای مضاف بر هزینهی تماسهای مخابراتی برایشان دارد. سوالی که باید از خود بپرسید این است که در حالت عادی پیش از تماس با یک سازمان، اینکه هزینهی یک تماس عادی را پرداخت کنید، تا چه حد ذهنتان را درگیر میکند و برقراری تماس رایگان به عنوان یک مشتری، چه اولویتی برایتان دارد؟
بالا رفتن هزینهها
بدیهی است که با به کارگیری خط تلفن تول فری، هزینههای مربوط به کال سنتر شما تا حد چشمگیری افزایش مییابد و به همین جهت باید به اندازهی کافی بررسی و محاسبه کنید تا مطمئن شوید که آیا امکانات خط تول فری و آوردهای که قرار است برای شما داشته باشد، ارزش متحمل شدن هزینههای جانبی را دارد یا خیر.
چگونه خط تلفن تول فری را تهیه کنیم؟
همانطور که اشاره شد خط تلفن Toll-free، یک خط تلفن اینترنتی است که تمام ویژگیهای آن، از جمله انعطافپذیری در نوع دستگاه مورد استفاده، قابلیت اتصال به مرکز تلفن ابری و.. را دارد. اگر با خطوط تلفن ثابت اینترنتی آشنایی کافی ندارید، به بلاگ زیر مراجعه کنید تا تمامی سوالهایی که دارید رفع شود.
پیش نیاز تهیهی خط تلفن تول فری، داشتن یک مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری است. پس از خرید خط تلفن تول فری با پرداخت آبونمان و حق اشتراک سالیانه، مالکیت دائمی شمارهای که تهیه کردید را خواهید داشت.
چه کسب و کارهایی به خط تول فری نیاز دارند؟
خط تلفن تول فری ممکن است انتخاب پر منفعتی برای همهی کسب و کارها نباشد اما بسیاری از موسسات آموزشی و مشاورهای که مرکز تلفن ابری، ابزار آنها برای ارائه مشاوره و مارکتینگ است و بابت انجام مشاورهی تلفنی، هزینهی جداگانه از مشتری دریافت میکنند، از خطوط تلفن تول فری استفاده میکنند تا تماس رایگان را به عنوان یک پیشنهاد ویژه و تخفیف به مشتریان ارائه دهند.
اگر میخواهید با انواع دیگر خطوط تلفن اینترنتی و سازمانی و نحوهی اتصال آنها به مرکز تلفن ابری آشنا شوید، با ما در تماس باشید.
افزودن دیدگاه