راهنمای کامل مهاجرت به راهکار سازمانی نواتل

 

کلمه مهاجرت همیشه برایمان تداعی کننده یک حس تازگی و چالش دارد. مسیری که می‌دانیم قرار است اتفاقات مثبتی برایمان رقم بزند و در کنارش این را نیز خوب می‌دانیم که این مسیر پر است از پستی و بلندی‌هایی که قرار است ما را به چالش بکشاند. مهاجرت از یک سرویس قدیمی در یک سازمان به یک سرویس جدید و نوآورانه با همه ویژگی‌های مثبتی که دارد، افراد سازمان را به خاطر همان ترس از روبرو شدن با چالش‌های ابتدای مسیر مردد می‌کند و این موضوع ممکن است یکی از دلایل مهم عدم ارتقای سیستم‌های سازمانی در کسب و کارهای متوسط و بزرگ باشد. در کنار این موضوع بروکراسی‌های اداری و سلسه مراتبی که اغلب در کسب و کارها یا سازمان‌های بزرگ دیده می‌شود از دیگر دلایلی است که راه مهاجرت و یک تغییر بزرگ را محدود و دچار مشکلاتی در تصمیم‌گیری مدیران و مسوولان یک مجموعه می‌کند.

ما در تیم نواتل سال‌های زیادی است که در حال ارائه مشاوره به انواع کسب و کارها و سازمان‌ها در مقیاس‌های مختلف هستیم و دغدغه‌های مدیران و روند تغییرات سازمانی را به خوبی درک می‌کنیم. در این مقاله سعی داریم تجربیاتی که در سالهای اخیر در ارائه راهکار سازمانی مبتنی بر رایانش ابری و با استفاده از سرویس‌های مدیریت تماس، خط تلفن ثابت سازمانی، کنفرانس تصویری و ارسال و دریافت پیام درون‌سازمانی کسب کرده‌ایم به رشته تحریر درآوریم تا تمام کسب و کارهایی که نگران مشکلات پس از مهاجرت به نواتل و این تغییر سازمانی هستند با روند اجرای پروژه و درصد خطای این مسیر آشنا شوند. این مطلب در واقع راهنمای مهاجرت به نواتل و استفاده از سرویس‌های ذکر شده است.

راهکار سازمانی نواتل چه سرویس‌هایی دارد؟

 

  • سرویس مدیریت هوشمند تماس

 

این سرویس در واقع از یک مرکز تلفن ابری مبتنی بر تکنولوژی VoIP قدرت می‌گیرد. مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی، خدمات تلفنی مثل تلفن گویا، صف تماس، گزارش از تماس، ضبط مکالمات، صندوق صوتی، کنفرانس صوتی و … بر روی این سرویس به مشترکین ارائه می‌شود و از طریق یک پنل مدیریت که در اختیار مدیر سیستم قرار می‌گیرد امکان دسترسی به تمام قابلیت‌ها وجود خواهد داشت. داشتن یک مرکز تلفن ابری شما را از خرید تجهیزات سخت‌افزاری بی‌نیاز می‌کند، هزینه مصرف برق نمی‌دهید و نیازی به سیستم خنک کننده و کارشناس پشتیبان نخواهید داشت. بنابراین هزینه‌های شما کاهش چشمگیری خواهد داشت. با توجه به اینکه این سرویس به صورت اینترنتی ارائه می‌شود، بنابراین در زمان نقل مکان دفتر کار سرویس تلفن شما قطع نمی‌شود و مشتریان خود را از دست نمی‌دهید.

  • سرویس خط تلفن ثابت سازمانی

 

خط تلفن اینترنتی، خط تلفن ویپ یا خط تلفن ثابت سازمانی نسل نوین خطوط مخابراتی هستند که مخابرات منطقه و برخی از شرکت‌های خصوصی امکان ارائه این خطوط را روی بستر اینترنت دارند. نواتل نیز این خط تلفن ۸ رقمی را در قالب راهکار سازمانی نواتل به مشترکین خود ارائه می‌دهد. از جمله مزایای خط تلفن ثابت سازمانی نواتل هزینه مکالمه کمتر نسبت به خطوط مخابرات، تماس درون‌سازمانی رایگان، استفاده از خطوط تلفن ثابت حتی خارج از شرکت، انتخاب خط مورد نظر از میان صدها شماره، دریافت ساده خط به هر تعداد مورد نیاز و انتقال خط آسان اشاره کرد.

 

اگر فرصت مطالعه راهنمای مهاجرت به نواتل را ندارید می‌توانید همین حالا با مشاوران ما گفت و گو کنید.

 

  • سرویس کنفرانس تصویری

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که جلسات کاری زیادی دارید و دائم در حال رفت و آمد هستید، سرویس کنفرانس تصویری نواتل می‌تواند یک راهکار مناسب برای کاهش هزینه‌های شما، سفر و اتلاف وقت کمتر برایتان باشد. کنفرانس تصویری نواتل امکان گفت و گوی همزمان با ۱۵ نفر به صورت همزمان به شما می‌دهد. همچنین در زمان ارتباط تصویری این امکان وجود دارد تا بتوانید تصویر دسکتاپ یا یک فایل پاورپوینت را با سایر افراد حاضر به اشتراک بگذارید. نواتل یک راهکار سازمانی بومی است و استفاده از کنفرانس تصویری آن شامل ۸۰% تخفیف پهنای باند برای شما خواهد شد.

 

  • سرویس ارسال و دریافت پیام درون سازمانی

 

تا اینجای مقاله راهنمای مهاجرت به نواتل سه سرویس زیر مجموعه راهکار سازمانی نواتل را معرفی کردیم، یکی دیگر از سرویس‌ها ارسال، دریافت و اشتراک گذاری فایل توسط نرم‌افزار اختصاصی و درون سازمانی است که از طریق نصب بر روی ویندوز و تلفن همراه امکان استفاده از آن و ارتباط با مشتریان و همکاران خود را خواهید داشت.

 

  • سرویس تماس بین‌الملل

 

خط تلفن بین‌الملل یکی دیگر از سرویس‌هایی است که در قالب راهکار سازمانی نواتل به افرادی که اشتراک نواتل را تهیه می‌کنند ارائه می‌شود. این سرویس بر خلاف تماس بین‌المللی مخابرات هزینه کمتری دارد، می‌توانید از ریز مکالمات بین‌المللی خود گزارش تهیه کنید و با هر کشور تماسی با کیفیت و ارزان‌تر داشته باشید.

مهاجرت به راهکار سازمانی نواتل چه سودی برای کسب و کارها دارد؟

در این بخش از راهنمای مهاجرت به نواتل به سودمندی‌های نواتل می‌پردازیم. اولین و مهمترین سودمندی این راهکار یکپارچه‌سازی ارتباطات درون سازمانی هر کسب و کار است. با توجه به اینکه راهکار سازمانی نواتل توانایی برقراری ارتباطات تلفنی، کنفرانس تصویری و ارسال و دریافت پیام را دارد، این امکان را دارد تا شما را از سایر نرم‌افزارهای ارتباطی بی‌نیاز کند و فقط با داشتن یک نرم‌افزار یکسان بر روی تلفن هوشمند یا دسکتاپ تمام ارتباطات شما را در هر زمان و از هر کجا حفظ کند.

تمام ارتباطات راهکار سازمانی نواتل به صورت ابری ارائه می‌شود و مشترکین با تهیه یکی از بسته‌های نواتل بر اساس نیاز، قیمت و مدت استفاده امکان استفاده از تمام خدمات را روی بستر اینترنت خواهند داشت. بنابراین در این شرایط هیچگونه نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری، کارشناس پشتیبان مستقر، پرداخت هزینه برق یا تهیه سیستم‌های خنک کننده و محفظه‌‌ نگه‌دارنده تجهیزات (رَک) ندارید و همین موضوع باعث کاهش هزینه بسیار زیاد در کسب و کارتان خواهد شد.

راهنمای مهاجرت به نواتل، راهکار سازمانی ساده و کارآمد

 

راهکار سازمانی نواتل یک نرم‌افزار اختصاصی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن امکان استفاده از تمام خدمات نواتل را خواهید داشت. فرقی نمی‌کند که منزل یا محل کار باشید، در یک سفر کاری یا در تاکسی پشت ترافیک مانده باشید، صرفا با داشتن اینترنت و نرم‌افزار اختصاصی نواتل امکان پاسخگویی به تماس، شرکت در جلسات کاری از طریق کنفرانس تصویری و پاسخگویی و اشتراک گذاری فایل با مشتریان و همکاران خود را خواهید داشت.

 

سودمندی‌های کلیدی راهکار سازمانی نواتل:

  • یکپارچه سازی ارتباطات درون‌سازمانی
  • ۹۰% کاهش هزینه استقرار تجهیزات
  • ۸۰% کاهش هزینه پهنای باند مصرفی
  • ۷۰% کاهش هزینه مکالمات تلفنی
  • حفظ ارتباطات کاری از هر کجا و در هر زمان
  • برگزاری جلسات کاری با ارزان‌ترین و ساده‌ترین راهکار از هر کجا
  • ارسال پیام و اشتراک گذاری فایل با همکاران و مشتریان
  • مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی، تلفن گویا، صف انتظار و گزارش از تماس
  • استفاده از یک خط تلفن اینترنتی بدون وابستگی به مکان
  • ارتباط یکپارچه با نرم‌افزارهای اداری مثل CRM
  • ارتقای کیفیت ارتباطات سازمانی و افزایش رضایتمندی مشتریان

می‌خواهم اشتراک نواتل را تهیه کنم

برنامه‌ریزی کنید و از قبل چالش‌ها را پیش‌بینی کنید.

 

به عنوان شرکتی که تجربه های متعدد در پروژه‌های سازمانی داشته است، پیشنهاد می‌کنیم روند پروژه‌تان را برنامه‌ریزی، و اولویت‌بندی کنید و چالش‌های پیش رو را پیش‌بینی کنید. آگاهی از روند اجرای یک پروژه و برنامه‌ریزی باعث می‌شود که کمترین خلل در ارتباطات تلفنی شما به وجود آید، از لحاظ اقتصادی برای بودجه سازمان برنامه‌ریزی کنید و طوری پیش بروید که تحول ناگهانی روند فعالیت روزانه کارمندان شما را مختل نکند. همچنین آگاهی از چالش‌های ابتدایی به مدیریت بحران و استرس به شما کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه راهنمای مهاجرت به نواتل به جزئیات بیشتری از چگونگی روند اجرا و برنامه‌ریزی پروژه مهاجرت به نواتل می‌پردازیم.

 

  • اتاق فکری تشکیل دهید

 

این مرحله را می‌توان حتی قدم صفر نامید. در اینجا باید از خودتان بپرسید که چرا می‌خواهید به یک سرویس جدید مهاجرت کنید؟ و همه اعضای تیم باید بتوانند جواب مناسبی به این سوال دهند. پاسخ به این سوال انگیزه تلاش برای مهاجرت به نواتل را مسحکم‌تر می‌کند. تمام چالش‌ها، مشکلات و ایده‌هایی که برای بهبود ارتباطات خود با مشتریان و همکاران به ذهنتان می‌رسد بر روی کاغذ بیاورید و آنها را ثبت کنید.

 

  • شرح نیازتان را بنویسید.

 

دقیقا بنویسید که به چه چیزی نیاز دارید. آیا می‌خواهید از هر کجا که هستید به داخلی و خط تلفن شرکت دسترسی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید جلسات پرزنت با مشتری را ساده‌تر و از طریق کنفرانس تصویری برگزار کنید؟ آیا به خدماتی مثل تلفن گویا، صف انتظار، گزارش از تماس و … نیاز دارید؟ افرادی دارید که دائم در حال سفر کاری هستند اما نمی‌خواهید ارتباطشان با مشتریان و همکاران قطع شود؟ آیا گاهی نیاز به اشتراک گذاری فایل و ارسال پیام به مشتریان یا اعضای تیم خود دارید؟ نگران از دست دادن خط تلفنی در زمان نقل مکان خود هستید؟ دلتان می‌خواهد ارتباطی یکپارچه با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) داشته باشید؟ اینها تعداد کمی از سوالاتی بود که ما به ذهنمان رسید، شما هم می‌توانید چنین سوالاتی را مطرح کنید و بر روی کاغذ به عنوان شرح نیاز ثبت و به مشاوران نواتل ارائه دهید.

 

  • بودجه‌تان را مشخص کنید

به هر حال در چنین شرایطی پول حرف اول را می‌زند! بنابراین بودجه‌تان را در همان اتاق فکر مشخص کنید تا بتوانید در قدم‌های بعدی تصمیمات بهتری بگیرید و بر اساس اولویت پروژه را پیش ببرید.

 

  • با مشاوران نواتل قرار جلسه بگذارید

 

پس از آنکه بودجه و شرح نیازتان مشخص شد می‌توانید با مشاوران نواتل یک قرار جلسه بگذارید و شرح نیازتان را اعلام کنید. با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها با کسب و کارهای مختلف داشته‌ایم شرح نیاز شما باعث ارائه پیشنهادات و ایده‌هایی جدید از سمت مشاوران نواتل خواهد شد و حتی ممکن است موجب به وجود آمدن نیازی دیگر در کسب و کار شما شود.

 

  • از مهمترین دپارتمان شروع کنید

مهاجرت به یک سرویس جدید هزینه و چالش‌هایی را به همراه دارد که با آگاهی از چالش‌ها و برنامه‌ریزی برای بودجه به بهترین شکل انجام خواهد شد. نکته قابل توجه اینجاست که باید اجرای پروژه را بر اساس میزان اهمیت و بودجه اولویت‌بندی کنید. به طور مثال ممکن است دپارتمان فروش شما مهمتر از دپارتمان فناوری اطلاعات باشد، بنابراین بهتر است ابتدا از بخش فروش شروع کنید، زمانی که سرویس جدید به حالت پایدار رسید سراغ دپارتمان‌های بعدی بروید.

 

  • در خارج از ساعت اداری به سیستم جدید سوییچ کنید

 

از آنجایی که سرویس‌های ارتباطی در یک کسب و کار بسیار مهم هستند و حتی اختلال لحظه‌ای ممکن است یک شرکت را دچار مشکلاتی کند، پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان ارتباط سرویس ارتباطی قبلی را در خارج از ساعت اداری قطع و سپس به راهکار سازمانی نواتل مهاجرت کنید. این موضوع باعث می‌شود فرصت بیشتری برای تست و استرس کمتری در حین اختلالات احتمالی داشته باشید.

راهنمای مهاجرت به نواتل، راهکار سازمانی ساده و کارآمد

 

  • روزهای اول آرامش خود را حفظ کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، در ابتدای هر تغییر و مهاجرت چالش‌هایی وجود دارد که باید از پیش آنها را بپذیرید و تا رسیدن به یک پایداری صبور باشید. بدیهی است که در زمان تغییرات سازمانی احتمال بروز اختلال در روزهای ابتدایی وجود دارد و شما به عنوان مسوول بهتر است این شرایط را مدیریت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان به پایداری و یک جریان آرام برسید.

 

  • از خدمات نواتل لذت ببرید.

سرویس و تجهیزات تلفنی قبلی را چکار کنیم؟

پس از مهاجرت به نواتل ممکن است یک سری تجهیزات، نرم‌افزار یا سرویس‌هایی برایتان بلااستفاده بماند. غیر از نرم‌افزار، تجهیزات خود را در صورتی که دیگر هیچ نیازی به آنها ندارید، می‌توانید بفروشید. این راه‌حل به شما کمک می‌کند تا بخشی از هزینه راه‌اندازی نواتل به شما برگردد و به بودجه پروژه‌های بعدی شما اضافه شود. به طور مثال ممکن است قبلا از تجهیزات ویدئو کنفرانس مثل دوربین و میکروفون استفاده کرده باشید. یا مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی شما بر عهده سانترال پاناسونیک بوده است، بنابراین تجهیزات منسوخ زیادی برایتان می‌ماند که باید آنها را به هر شکلی به زباله‌دان تاریخ بریزید و آغوشتان را برای شروع یک ارتباط مدرن و نوآورانه باز کنید.

چمدانتان را جمع کنید و سوار بر ابر نواتل مهاجرت کنید.

 

راهکار سازمانی نواتل مجموعه‌ای از سرویس‌های ارتباطی برای مکالمه تلفنی، کنفرانس تصویری و ارسال و دریافت پیام درون‌سازمانی است که به کسب و کارها کمک می‌کند به جای استفاده از چند نرم‌افزار یا سخت‌افزار مختلف، فقط از طریق یک نرم‌افزار اختصاصی با امکان نصب بر روی تلفن هوشمند یا کامپیوتر از هر کجا و در هر زمان در دسترس مشتریان و همکاران خود باشند. نواتل یک سرویس ارتباطی مبتنی بر رایانش ابری است که شامل مرکز تلفن ابری، خط تلفن اینترنتی، کنفرانس تصویری و پیام‌رسان درون سازمانی می‌شود. تمام این خدمات بر روی بستر اینترنت و بدون تهیه هیچگونه سخت‎‌افزار یا پرداخت هزینه‌های جانبی مثل هزینه برق، سیستم خنک کننده، محفظه‌ نگهداری تجهیزات (رک) و کارشناس پشتیبان مستقر ارائه می‌شود و تمام خدمات با پرداخت حق اشتراک مقطعی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد. به در واقع با داشتن اشتراک نواتل یک تیر و چند نشان می‌زنید و با یک اپلیکیشن همیشه و همه جا در دسترس خواهید بود. امیدواریم مقاله راهنمای مهاجرت به نواتل برای یک تغییر اساسی، ارتقای کیفیت ارتباطات و افزایش رضایتمندی مشتریان به شما کمک کرده باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر این فرم را پر کنید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان با شما تماس بگیرند.

 

همچنین ببینید

مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

تاثیر استفاده از مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

در سالهای اخیر کلمه استارتاپ را زیاد در اطرافمان شنیده‌ایم. افرادی هم بوده و هستند …

۴ نظر برای این مطلب وجود دارد

  1. سوالم اینه که آیا امکان تماس و ارسال پیام درون سازمانی در تلفن سازمانی نواتل وجود داره؟

    • پشتیبانی نواتل

      کاربر گرامی
      بله امکان تماس و ارسال پیام درون سازمانی به صورت رایگان در مرکز تلفن ابری نواتل وجود دارد

  2. مهیار کاظمیان

    سلام و درود
    شرکت ما تماسهای زیادی با کشور چین دارد.آیا امکان برقراری ارتباط با کشورهای خارجی با سرویس سازمانی نواتل وجود دارد؟

    • پشتیبانی نواتل

      کاربر گرامی
      بله امکان تماس با کشورهای خارجی هم از طریق این سرویس وجود دارد که در اکثر موارد به صرفه تر از سرویسهای دیگر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *