منظور از قابلیت تماس امن ویپ چیست؟

تماس امن ویپ یا Number Masking

تکنولوژی های ارتباطی به همان میزان فوایدی که دارند، می‌توانند دردسرساز نیز باشند. بسیاری از شرکت‌ها از نرم افزارهایی استفاده می‌کنند که مکالمه تلفنی در آنها بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال نرم افزارهای مشاوره تلفنی و حمل و نقل که نیازمند تماس تلفنی بین دو شخص هستند، همیشه یک چالش بزرگ دارند و آن عدم نمایش شماره تماس شخصی افراد، حفظ حریم شخصی و عدم ایجاد مزاحمت‌های احتمالی برای اشخاص در این نرم افزارها است.

شرکت اسنپ یکی از کسب و کارهایی است که از سرویس تماس امن ویپ بر روی نرم‌افزار خود استفاده می‌کند. در واقع زمانی که تماسی بین راننده با مسافر یا بالعکس برقرار می‌شود به جای شماره های شخصی افراد شماره تماس شرکت اسنپ به عنوان کالرآیدی نشان داده می‌شود. در ادامه شما را با قابلیت‌های تماس امن ویپ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

سرویس تماس امن چطور کار می‌کند؟

سرویس تماس امن یک ماژول بر روی مرکز تلفن ویپ است که نیازمند برنامه نویسی و ارتباط با نرم افزارهای موبایل را دارد. در واقع لازمه پیاده سازی یک سرویس تماس امن داشتن یک مرکز تلفن تحت شبکه است تا بتواند مکالمات صوتی شما را بین دو نقطه مدیریت نماید.

فرض کنید شما یک استارت آپ مشاوره تلفنی حقوقی دارید و می‌خواهید کاربرانتان پس از شارژ پنل خود بتوانند با مشاوران در یک جلسه از پیش تعیین شده مکالمه صوتی داشته باشند. همانطور که پیش‌تر گفته شد وظیفه مدیریت مکالمات بر عهده مرکز تلفن ویپ است. کاربر از طریق نرم افزار واسط مشاوره تلفنی روی گزینه تماس کلیک می‌کند و تماس ابتدا به مرکز تلفن ابری یا محلی و سپس از طریق شماره تلفن شرکت، شماره تماس شخص مشاور که از پیش در سیستم ثبت شده است گرفته می‌شود و مکالمه بین کاربر و مشاور برقرار می‌گردد. در این حالت به جای شماره تماس کاربر، شماره تلفن شرکت واسط برای مشاور می‌افتد.

خط تلفن مناسب برای سرویس تماس امن

 

برای داشتن یک سرویس تماس امن از هر نوع خط تلفن آنالوگ، خط تلفن ایوان یا سیپ ترانک می‌توانید استفاده نمایید. نوع خط را نوع شرایط و سناریو شما تعیین می‌کند. به طور مثال اگر شما از یک مرکز تلفن ابری استفاده می‌کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از خط تلفن اینترنتی یا سیپ ترانک است.

در صورتی که سیستم تلفن ویپ شما روی سرورهای یک سرویس دهنده FCP (ارائه دهنده اینترنت و خط تلفن اینترنتی) است می‎‌توانید سیپ ترانک خود را نیز از همانجا تهیه و به سرور خود متصل کنید. در صورتی که از یک مرکز تلفن تحت‌شبکه محلی استفاده می‌کنید خط ایوان، خط آنالوگ و حتی سیپ ترانک مناسب خواهد بود. انتخاب خط تلفن علاوه بر وابستگی به محلی یا ابری بودن، وابسته به تصمیمات داخلی شرکت برای تعداد ارقام نیز است.

این مقاله را از دست ندهید: “تفاوت مرکز تلفن ابری با مرکز تلفن ویپ محلی

 

کسب و کارهای معروفی که از این سرویس استفاده می‌کنند

 

 

شرکت اسنپ و تپسی دو کسب و کار آنلاین بزرگ کشور هستند که از سرویس تماس امن استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه این دو سرویس دهنده تماس های بسیار زیادی را در لحظه برقرار می‌کنند، حفظ حریم شخصی افراد در این دو سرویس معروف اهمیت بسیار بالایی دارد.

شرکت اسنپ و تپسی با پیاده سازی تماس امن روی نرم افزار خود برای کاربران این امکان را ایجاد کردند تا مسافر و سفیر بدون داشتن شماره موبایل با یکدیگر تماس بگیرند. این امکان در این دو نرم افزار تاکسی اینترنتی به صورت پیشفرض فعال نیست و کاربر با انتخاب خود می‌تواند آن را فعال یا غیر فعال کند.

سرویس تماس امن درون شبکه ای

در روش پیاده‌سازی سرویس Number Masking درون شبکه‌ای تمام ارتباطات صرفا بر روی اینترنت و از طریق نرم افزار ایجاد می‌شود و هیچ تماسی بر روی خط تلفن ثابت منتقل نمی‌شود.

فرض کنید شما یک کسب و کار آنلاین مشاوره پزشکی دارید. بیمار پس از ثبت نام در سامانه شما و پرداخت هزینه مشاوره به صورت اتوماتیک در سیستم دارای یک شماره اختصاصی کوتاه درون سیستمی خواهد شد. بیمار هنگام نیاز به تماس با پزشک روی گزینه تماس در نرم افزار خود کلیک و با پزشک در ساعت تعیین شده تماس خواهد گرفت.

تمامی مکالمات و تماس ها از طریق مرکز تلفن ویپ مدیریت به عنوان یک تماس داخلی به داخلی روی بستر اینترنت محسوب خواهد شد و هیچگونه هزینه ای برای شرکت شما یا شخص تماس گیرنده نخواهد داشت.

سرویس تماس امن برون شبکه‌ای

بر خلاف تماس امن درون شبکه‌ای، در این سرویس تمامی مکالمات روی بستر خط تلفن ثابت اتفاق می‌افتد. فرقی نمی‌کند از خط تلفن آنالوگ، خط تلفن ایوان یا سیپ ترانک استفاده کنید، در هر صورت مکالمات شما روی یکی از این خطوط برقرار خواهد شد.

بدیهی است زمانی که تماس شما روی خط تلفن برقرار شود نیازی به اینترنت نخواهید داشت و هم چنین مکالمه شامل هزینه مخابراتی نیز خواهد شد.

مراقبت و حفظ حریم شخصی با سرویس تماس امن

سرویس تماس امن ویپ یک ماژول ارزش افزوده بر روی مرکز تلفن ابری یا مرکز تلفن ویپ محلی است که برای پیاده‌سازی آن نیازمند یک تیم برنامه نویسی و طرح دقیق سناریو خواهد بود. یک سمت این سرویس مرکز تلفن تحت شبکه جهت مدیریت تماس ها و طرفی دیگر نرم افزار شرکت سرویس دهنده قرار دارد و این ارتباط از طریق وب سرویس‌های هر سرور ایجاد می‌شود.

شرکت های بزرگی مثل اسنپ و تپسی از این سرویس جهت مراقبت و حفظ حریم شخصی و جلوگیری از اتفاقات و مزاحمت هایی که ممکن است با داشتن شماره موبایل اشخاص به وجود آید استفاده می‌کنند. سرویس Number Masking یا همان تماس امن می‌تواند به صورت اینترنتی بدون محاسبه هزینه‌ای بر روی خط تلفن ثابت یا بر روی خط تلفن ثابت و درون شبکه ای پیاده سازی شود.

اگر تصمیم به مراقبت و حفظ حریم شخصی کاربران کسب و کارتان دارید و می‌خواهید یک ارتباط امن حرفه‌ای مثل اسنپ یا تپسی داشته باشید، همین حالا با مشاوران نواتل تماس بگیرید.

همچنین ببینید

مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

تاثیر استفاده از مرکز تلفن ابری در استارتاپ ‌ها

در سالهای اخیر کلمه استارتاپ را زیاد در اطرافمان شنیده‌ایم. افرادی هم بوده و هستند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *