سی آر ام ابری چیست؟| مراحل راه اندازی CRM ابری

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 7 دقیقه
1431 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » سی آر ام ابری چیست؟| مراحل راه اندازی CRM ابری
سی آر ام ابری

سرویس CRM ابری، عبارتی است که می‌تواند نظر مدیران کسب و کار را به خود جلب کند؛ چرا که این روزها در همه جای جهان هم مدیریت ارتباط با مشتریان و هم ابری کردن سیستم‌ها مورد استفاده‌ی شرکت، دغدغه‌ای مهم برای مدیران است. به کارگیری CRM ابری می‌تواند نقطه عطفی در عملکرد تیم‌های فروش، مارکتینگ و پشتیبانی شما باشد؛ اما قبل از تهیه آن، بهتر است از مزایا، کاربردها و ویژگی‌های بهترین سرویس سی آر ام ابری یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان ابری، اطلاعات کافی کسب کنید.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

پیش از آن که به معرفی CRM ابری بپردازیم، در این بخش به صورت کلی مفهوم سی آر ام یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان را توصیف می‌کنیم. CRM در واقع رویکردی است متشکل از نرم افزار، استراتژی‌ها و پارامترهای اجرایی و… که به کسب و کارها امکان ثبت اطلاعات مشتری و آنالیز رفتارهای او را می‌دهد. این سازماندهی در ثبت و بررسی اطلاعات و رفتارهای مشتری، کلید موفقیت در حوزه‌ی جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.

سی آر ام ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

سی آر ام ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم افزار CRM ابری یک راه حل نوین برای بهینه کردن ارتباط با مشتریان و ذخیره داده‌های مرتبط با آن است که بر روی سرورهای شرکت‌های ارائه دهنده‌ای همچون نواتل، میزبانی می‌شود و برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید. به کمک سی آر ام ابری می‌توانید به راحتی همه‌ی اطلاعات را در فضای ابری ذخیره می‌کنید.البته سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، تنها کاربردِ ذخیره داده ندارد! در صورتی که سازمان خود را به CRM مجهز کنید، در راستای اتوماسیون فرآیندها و متمرکز کردن اطلاعات از سر تا سر سازمان، قدم خواهید برداشت؛ که همین یکپارچه‌سازی می‌تواند اطلاعات سازماندهی شده و کاربردی‌تری را در اختیار تیم مارکتینگ و فروش بگذارد.

کاربردهای CRM ابری برای تیم مارکتینگ

تیم بازاریابی و مارکتینگ، برای این که بدانند چه کمپین‌هایی را، در چه بازه‌ای از زمان، و برای چه مخاطبان هدفی برگزار کنند، نیاز به یک دیتابیس قابل اتکا دارند. استراتژی‌های تیم مارکتینگ و پیش بینی‌هایی که در این تیم انجام می‌شود، همه و همه در گرو اطلاعات پیشینی است که از مشتریان سابق ثبت شده است. به کمک سی آر ام ابری، اعضای تیم مارکتینگ تنها با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود، می‌توانند در هر لحظه به این داده‌ها دسترسی داشته باشند.

CRM ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربردهای CRM ابری برای تیم فروش

وظیفه‌ی تیم فروش، برقراری یک ارتباط تاثیرگذار با مشتریان است؛ از تماس اول گرفته تا انجام فرآیند مذاکره و در نهایت ثبت خرید از طرف مشتری. اگر اپراتورهای مرکز تماس ابری به یک سی آر ام قوی دسترسی داشته باشند، می‌توانند با شناخت بهتر از مشتری، تاثیر بیشتری روی او بگذارند. از طرفی در هر تماس اطلاعات از سوی مشتری به اپراتور می‌رسد که ثبت آن‌ها ضروری است و برای تعاملات بعدی با مشتری می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ابری نواتل و با اتصال CRM به مرکز تماس ابری، به محض برقراری تماس با یک مشتری خاص، یک پنجره شامل اطلاعات آن شماره تماس به اپراتور نمایش داده می‌شود که فرآیند تماس را تسهیل خواهد کرد.

کاربردهای CRM ابری برای تیم پشتیبانی و خدمات پس از فروش

این تیم‌ها اگر تاریخچه‌ای از فرآیند خرید، رفتارهای مشتری و مشکلات پیشین آن‌ها در اختیار داشته باشند، هم به لحاظ ارائه راهنمایی‌های فنی و هم به لحاظ رفتاری می‌توانند تجربه‌ی بهتری برای مشتری رقم بزنند. از طرفی در اکثر شرکت‌ها، پشتیبانی 24/7 به مشتریان ارائه می‌شود و امکان دورکاری می‌تواند هم برای شرکت و هم اپراتورها یک مزیت بزرگ است؛ سی آر ام ابری نواتل، این شرایط را فراهم می‌سازد که از هر نقطه‌ای به کمک تلفن همراه هوشمند خود، به تماس مشتریان پاسخ داده و به پروفایل آن‌ها دسترسی داشته باشند.

سی آر ام ابری و کاربردهای آن برای تیم فنی

تیم فنی اگرچه در اکثر شرکت‌ها ارتباط مستقیمی با مشتریان ندارد امّا نیاز است به شناخت مناسبی از مشتری و نیازهایش رسیده باشد تا بتواند مشکلات محصول را رفع کرده و یا قابلی‌های مورد نیاز کاربران را به آن اضافه کند. پس گزارش‌هایی که از طریق CRM ابری نواتل قابل استخراج است و داده‌ها مربوط به فیدبک‌های مشتریان که در سامانه سی ار ام ثبت می‌شوند، برای بالا بردن سطح کیفی خدمات، به تیم فنی کمک خواهد کرد.

مقایسه CRM ابری و CRM نصبی

مدیریت ارتباط با مشتریان از گذشته تا کنون به روش‌های مختلفی در سازمان‌ها صورت گرفته است. نسل قبلی CRM، به این شکل ارائه می‌شد که کل سیستم و دیتابیس CRM، روی یک سرور در محل شرکت نصب می‌شد و کارمندان می‌توانستند فقط از طریق دسکتاپ و سیستم‌های داخل مجموعه امکان استفاده از این سرویس را داشتند.
CRM‌های نصبی با وجود اینکه بسیاری از مشکلات کسب و کارها را رفع می‌کنند، اما این روزها طرفداران کمتری در مقایسه با سی آر ام ابری دارند و کسب و کارهای موفق، پا به پای سایر تکنولوژی‌ها، قصد توسعه CRM و ابری کردن آن را دارند.

مزایای سی آر ام ابری چیست؟

اکنون که با کاربردهای CRM ابری برای دپارتمان‌های مختلف یک سازمان آشنا شدید، بهتر است از مزایایی که این نوع ارائه سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان در برابر سی آر ام نصبی دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    • راه اندازی فوری، آسان و کم هزینه

راه اندازی CRM ابری، به هیچ سرور و سخت افزار درون سازمانی خاصی نیاز ندارد و شما با برون سپاری آن از همه‌ی هزینه‌های هنگفت نصب سرور و نگهداری آن معاف خواهید بود.

    • دسترسی بهتر و ایجاد امکان دورکاری

به لطف CRM ابری، امکان دورکاری بیشتر از قبل برای کارمندانتان فراهم خواهد بود و برعکس حالت نصبی، امکان اتصال به CRM از هر دستگاهی برای پرسنل وجود دارد.

مزایای سی آر ام ابری چیست؟

    • قیمت سی آر ام ابری

اشتراک سالیانه سی آر ام های ابری از هزینه لایسنس و نگهداری سالیانه سی آر ام های نصبی، به مراتب مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

    • یکپارچه سازی

همانطور که گفتیم، از مهم‌ترین مزایای سی آر ام، این است که بخش‌های مختلف سازمان به اطلاعاتی یکپارچه دسترسی پیدا می‌کنند. CRM ابری، می‌تواند به مرکز تماس ابری، وبچت، فکس اینترنتی و… متصل شود و تجربه‌ی مدیریت مرکز ارتباط ابری یکپارچه را برای شما فراهم کند؛ چرا که شما می‌توانید تاریخچه‌ی فکس اینترنتی، ارتباطات در پیامرسان‌هایی چون تلگرام و واتسپ، ایمیل و سایر موارد را مدیریت و آنالیز کنید.

    • امنیت بالاتر

تامین امنیت سرورهای مربوط به CRM، مستلزم هزینه بالا و استخدام نیروهای متخصص می‌باشد. با این وجود، در صورت انتخاب سی آر ام ابری، شما تمامی هزینه‌ها و پشتیبانی‌های فنی و امنیتی را برون‌سپاری می‌کنید و اگر در انتخاب شرکت میزبان دقت کنید، همه‌ی نگرانی‌ها و چالش‌هایتان در حوزه امنیت، رفع خواهد شد.

مزایای سی آر ام ابری چیست؟

    • مقیاس پذیری

تکنولوژی در این عصر هر روز ما را شگفت زده می‌کند. پس هر تجهیزاتی که به سازمان اضافه می‌شود باید امکان تطابق با پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و همچنین رشد سازمانی را داشته باشد.

بهترین CRM ابری در بازار

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در نواتل، با امکانات فراوانی در حال ارائه است. یکپارچه‌سازی مرکز تماس ابری و CRM ابری در یک داشبورد و اپلیکیشن موبایل، یکی از مزایای استفاده از این سرویس است که سازماندهی اطلاعات مشتریان را برای شما بسیار راحت‌تر خواهد کرد. همچنین در اپلیکیشن اختصاصی نواتل می‌توانید پروفایل هر یک از مشتریان خود را، که شامل اطلاعات شخصی و تاریخچه تماس می‌باشد، در بخش مخاطبین مشاهده کنید؛ این اپلیکیشن روی هر گوشی موبایل یا کامپیوتری قابلیت نصب رایگان را دارد و همین ویژگی، به شما امکان دسترسی راحت و سریع به اطلاعات مشتریان و تماس آسان و باکیفیت از طریق همان اپ را می‌دهد.
شما به کمک سی آر ام ابری نواتل، تاریخچه هر ارتباط و تماسی را ثبت و ضبط می‌کنید و در تماس‌های بعدی به کمک این اطلاعات، مسیر تماس را شخصی سازی کرده و تجربه‌ی بهتری برای او به جای خواهید گذاشت.

اگر به راهنمایی بیشتری برای خرید CRM ابری نواتل نیاز دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. amir f نیم‌رخ
    amir f

    با سلام وخسته نباشید
    مطلب مفید و کابردی بود ممنونم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  2. احمد میرزائی نیم‌رخ
    احمد میرزائی

    سلام
    بنظر شماکسب و کار های کوچک هم میشود از سی ار ام ابری استفاده کنند؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای هر کسب و کار و سازمانی در هر اندازه؛ یک استارت اپ نوپا و یا یک سازمان بزرگ ارتباط با مشتری یکی از مهمترین مولفه‌های کسب و کار است. نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند تا ضمن داشتن یک چشم انداز درست از وضعیت موجود، به بهترین شکل ارتباطات خود را مدیریت نمایید تا نرخ تبدیل خود را به طرز چشمگیری افزایش بدهید و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید.

  3. علی رحمانی نیم‌رخ
    علی رحمانی

    ما تقریبا 1 سال هست که از سی آر ام ابری داریم استفاده میکنیم و خیلی خوبه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امیدوارم همیشه در کسب و کار خود موفق باشید.

  4. Ehsan_pm نیم‌رخ
    Ehsan_pm

    CRMابری هم به اندازه CRMهای محلی جامع و کامل هستن ؟!

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      CRM ابری از لحاظ گستردگی و ویژگی های سازمانی بسیار کامل تر از CRM محلی میباشد و به همین دلیل است که شرکت ها به سی آر ام ابری مهاجرت می کنند.

  5. SILVANA نیم‌رخ
    SILVANA

    سلام ممنون بابت انتشار مطالب
    سوال داشتم که آیا امکان شخصی سازی در CRM ابری وجود داره ؟
    یعنی نسبت به نیاز ما امکان تغییر داره ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله در CRM ابری نواتل شما به طور کامل میتوانید نسبت به نیاز خودتان و سازمان نرم افزار را شخصی سازی کنید.

  6. عسل محبی نیم‌رخ
    عسل محبی

    چطوری میتونیم سی آر ام ابری نواتل رو خریداری کنیم؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      شما میتوانید از طریق سایت نواتل و یا تماس با شماره 91691000-021 داخلی 1 خرید انجام دهید.

  7. محمد صادقی نیم‌رخ
    محمد صادقی

    خیلی جالب بود و سی آر ام ابری خیلی میتونی تو پشتیبانی سازمان ها کمک کنه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  8. شقایق دهقان نژاد نیم‌رخ
    شقایق دهقان نژاد

    قیمت نرم افزار سی آر ام ابری چقدر هست؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.

  9. roza ahmmadi نیم‌رخ
    roza ahmmadi

    سلام ممنون بابت متن خوبتون
    یه سوال داشتم
    ما برای استفاده از CRM ابری نواتل که شرکت شما ارائه میده حتما باید از شما اینترنت بگیریم؟؟ با اینترنت خودمون نمیشه؟؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      سرویس سی آر ام ابری نواتل هماهنگ و سازگار با تمامی اینترنت ها میباشد و شما با هر اینترنتی می توانید از آن استفاده کنید.

  10. rozhin dashti نیم‌رخ
    rozhin dashti

    با سلام و تشکر از مقاله خوب و ساده
    چه زیرساخت های لازم هست تا بتونبم برای مجموعه خودمون از سرویس سی آر ام ابری نواتل استفاده کنیم؟؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      اگر از سی آر ام ابری نواتل استفاده کنید نیازی به زیر ساخت خاصی ندارید.

  11. امیر ستوده نیم‌رخ
    امیر ستوده

    نگران سرقت اطلاعات و داده‌هام هستم چه کار کنم به هیچ عنوان شخص ثالثی به اطلاعاتم دسترسی نداشته باشن ؟

  12. محمد عراقی نیم‌رخ
    محمد عراقی

    مجموعه ما از سرویس سی آر ام ابری نواتل استفاده کردیم خیلی خوب و عالیه و فقط یک مشکل داره که یکم با اینترنت ضعیف خوب کار نمیکنه

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      چون سرویس های ابری بر بستر اینترنت هستند طبعا با اینترنت ضعیف عملکرد خوبی ندارند.
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  13. احمد میرزائی نیم‌رخ
    احمد میرزائی

    مطلب بسیار عالی و خوبی بود ممنونم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  14. سپهر ساعدی نیم‌رخ
    سپهر ساعدی

    سلام
    توضیحتون بسیار عالی بود و امیدوارم برای آموزش سی آر ام هم مقاله ای بزارید

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.
      به زودی مقاله ای در این زمینه هم در اختیار شما قرار می دهیم.

  15. علیرضا صالحی نیم‌رخ
    علیرضا صالحی

    سلام . ممنون بابت مطالبی که نوشتید. ما برای مجموعمون میخواییم از Crm ابری نواتل استفاده کنیم میخواستم بدونم نواتل امکان چت داخل سازمانی داره ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      مرکز تلفن ابری و مرکز تماس ابری نواتل به همراه اپلیکیشن اختصاصی امکانات متنوع و منحصربفردی را در اختیار شما می‌گذارد. سرویس مدیریت ارتباط با مشتری از ویژگی های مرکز تلفن و امکان چت درون سازمانی و ساخت گروه و کانال از قابلیت های اپلیکیشن است.

  16. hosna saberi نیم‌رخ
    hosna saberi

    آیا ما میتونیم crm که برای مجموعه مون داریم رو به خط تلفن ابری نواتل شما وصل کنیم ؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله، قابلیت اتصال سی آر ام به مرکز تلفن شما وجود دارد.

  17. سپهر نظری نیم‌رخ
    سپهر نظری

    بسیار عالی

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  18. شقایق دهقان نژاد نیم‌رخ
    شقایق دهقان نژاد

    حدود قیمتی سی آر ام ابری چقدره؟؟؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      برای آگاهی از تعرفه ها لطفا با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل نمایید.

  19. عسل رمضانی نیم‌رخ
    عسل رمضانی

    سلام
    خیلی جالب بود و‌خیلی خوبه که بازم از این مطالب بزارید

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  20. امیر نیم‌رخ
    امیر

    کاملا سرویس خوبی هست و مهم ترین مطلب هزینه کم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  21. رضا افشار نیم‌رخ
    رضا افشار

    کاربردی و مفید بود تشکر ازتون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  22. amirali نیم‌رخ
    amirali

    سلام مطلبتون خیلی خوب و گیرا بود ممنونم از مجموعه نواتل

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  23. سهیل محمودی نیم‌رخ
    سهیل محمودی

    عالی بود و دید بازی نسبت به سی آر ام اونم به شکل ابری پیدا کردم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  24. احمد نظری نیم‌رخ
    احمد نظری

    من از نواتل سی ار ام نخریدم هنوز ولی تلفن ابری گرفتم خدایی خوب بوده امیدوارم در سی ار ام ابری هم موفق باشید.

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  25. بیهقی نیم‌رخ
    بیهقی

    خیلی خوب بود

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  26. سارینا نیم‌رخ
    سارینا

    خیلی خوب بود

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  27. مونا احمدی فرد نیم‌رخ
    مونا احمدی فرد

    لذت بردیم از متن ساده و غنی

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  28. roza نیم‌رخ
    roza

    عالی

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  29. mojtaba نیم‌رخ
    mojtaba

    به نظرم یکی از ارکان اصلی یه سازمان داشتن سی ار ام قوی هست. من خودم از سی ار ام ابری استفاده نکردم ولی مطالبتون جالب بود .

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  30. شیما نجفی نیم‌رخ
    شیما نجفی

    سلام مطلبتون عالی بود ولی فقط یکم طولانی هستش

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      باسلام کاربر گرامی
      سعی داشتیم مقاله را به طور جامع ارائه کنیم.
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  31. شیوا مرندی نیم‌رخ
    شیوا مرندی

    مقاله خوبی بود و در مورد سی آر ام ابری جامع توضیح دادید ممنونم

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

افزودن دیدگاه