سانترال تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟ انواع سانترال های تحت شبکه

نویسنده نواتل
1 سال پیش
خواندن 6 دقیقه
1121 بازدید
بلاگ » تکنولوژی‌های ارتباط با مشتری » سانترال تحت شبکه چیست و چگونه کار می‌کند؟ انواع سانترال های تحت شبکه

سانترال تحت شبکه یکی از فناوری‌های مفید روزگار ماست. ارتباطات در دنیای امروز حرف اول را میزند و برای گسترش آن تمهیدات زیادی نیز اندیشیده شده است. گسترش فناوری و البته به وجود آمدن پیک بیماری کرونا، تمام افراد را به این فکر انداخت تا بتوان همه کارها را بدون حضور در کنار یکدیگر و بودن در مکانی خاص انجام داد. رفته رفته با زیاد شدن دورکاری‌ها بسیاری از خلاها شناسایی شدند و راه‌حل‌های خوبی نیز برای آنها در نظر گرفته شد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با مرور مطالب آموزنده درباره سانترال تحت شبکه کلی اطلاعات مفید به دانسته‌های خود اضافه کنید.

سانترال تحت شبکه چیست؟

هم اکنون در بسیاری از ادارات و موسسات بزرگ از سانترال ابری استفاده می‌کنند. مرکز تلفن تحت شبکه همان سانترال IP است که کمک می‌کند تا مکالمات بین کاربران یک سازمان با استفاده از اینترنت راحت‌تر برقرار شوند. سانترال‌ها از طریق اینترنت کار کرده و در زبان انگلیسی به معنای IP PBX هستند. اگر کارمندان زیادی دارید، استفاده از سانترال اینترنتی، بهترین انتخاب و راهکار برای بهتر شدن روابط و البته تماس بین شما و مشتریان‌تان خواهد بود.

سانترال IP و ویپ PBX

سانترال یا مرکز تلفن تحت شبکه چند اصطلاح کوتاه دارد که در این حیطه استفاده می‌شوند که بهتر است با آنها آشنا شوید. در ابتدا با سانترال IP آشنا شوید؛ عبارت انگلیسی internet protocol مخفف شده و  IP در معنای “پروتکل اینترنت” به کار برده می‌شود.  کلمه PBX هم مخفف عبارت “private branch exchange” با معنی “تبادل شعبه خصوصی” استفاده می‌شوند.

به مرکز تلفن یا حتی تلفن اینترنتی، مرکز تلفن ابری یا تلفن ابری نیز گفته می‌شود و با استفاده از این فناوری نوین می‌توانید تمامی مکالمات بین کارمندان که از یک شبکه تلفنی استفاده می‌کنند را به‌صورت اینترنتی کرده و علاوه بر آسان‌تر کردن ارتباطات، در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی کنید. استفاده از سیستم سانترال تحت شبکه به نفع شرکت شماست و این کار از نظر اقتصادی کمک خواهد کرد تا هزینه‌های زیادی برای تهیه تعداد زیادی خطوط تلفن و تجهیزات جانبی آنها نپردازید.

مزیت‌های سانترال تحت شبکه یا مرکز تلفن اینترنتی

  1. تماس‌های داخلی و خارجی به‌راحتی انجام می‌شود
  2. کاربران راحت‌تر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند
  3. در کمترین زمان می‌توانید انتقال تماس انجام دهید
  4. قادرید تمامی تماس‌ها را ضبط کنید
  5. به‌تمامی پیام‌های ضبط شده در صورت نیاز دسترسی آسان خواهید داشت
  6. مدیریت درست تماس‌ها
  7. تنظیم پیام‌های انتظار یا قرار دادن موسیقی و متن تبلیغاتی، در صورت به وجود آمدن صف انتظار و …

انواع سانترال را میشناسید؟

انواع سانترال تحت شبکه

سانترال تحت شبکه خود در مدل ها و انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود. این تجهیزات را می‌توان به طور کلی در سه دسته زیر مورد بررسی قرار داد:

سانترال ابری
همانطور که از نام این سانترال پیداست، می‌توان حدس زد که این دستگاه، اطلاعات و دیتاهای رد و بدل شده را در فضایی ابری در بستر اینترنت ذخیره می‌کند. این در حالیست که نسخه‌های قدیمی سانترال، برای ذخیره دیتاهای مورد نظر، فضای کامپیوتر را اشغال می‌کردند.

سانترال سخت‌افزاری
سانترال سخت‌افزاری در سیستم‌های تحت شبکه، جزو آن دسته از تجهیزاتی هستند که انعطاف کمتری دارند. یعنی کاربر برای ارتقای قابلیت‌های سیستم خود لازم است، حداقل یک قطعه کارت سخت‌افزاری را تهیه و به سانترال خود اضافه کند.

سانترال نرم‌افزاری
سانترال تحت شبکه نرم‌افزاری در مقایسه با نسخه های سخت‌افزاری، انعطاف بسیار بالاتری دارد. این سیستم محدودیت های کمی دارد. از مهم‌ترین امتیازات این دستگاه می‌توان به عدم نیازمندی آن به اضافه کردن قطعات به منظور افزایش کارایی اشاره کرد. به عنوان مثال اگر قصد اضافه کردن تعدادی کاربر را داشته باشید، می‌توانید با در اختیار داشتن نرم‌افزاری جدید از این امتیاز بهره‌مند شوید.

 خرید سانترال تحت شبکه نواتل

نواتل با 20 سال سابقه در عرصه کار و رقابت نیاز هر کسب‌وکاری است. مرکز تلفن ابری نواتل همان مرکز تلفن ﺳﺎﻧﺘﺮال یا VoIP درون سازمانی است. بدون نیاز به سخت‌افزار و تجهیزات، دانش فنی و حضور افراد متخصص در شرکت می‌توانید از اﯾﻦ ﺳﺮوﯾﺲ را از ﻫﺮ مکان و ﺑﺮ ﺑﺴﺘﺮ اﯾﻨﺘﺮنت استفاده کنید. استفاده هم‌زمان از یک اپلیکیشن با امکانات کامل پیام‌رسانی و اتصال آن به خدمات کامل یک مرکز تلفن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی مرکز تلفن ابری نواتل است که آن را از سایر سانترال‌ها متمایز می‌کند.

سانترال تحت شبکه نواتل چه مزایایی دارد؟

 در ادامه شاهد مزایای استفاده از سانترال تحت شبکه نواتل خواهید بود.

1-کمک در صرفه‌جویی هزینه‌ها

با استفاده از مرکز تلفن ابری نواتل، لازم نیست هزینه گزافی بپردازید و با یک تیز چند نشان زده‌اید. در این اوضاع اقتصادی به‌صرفه بودن تمام اقداماتی که برای رشد سازمان و شرکت خود انجام می‌دهید بسیار اهمیت دارد.

2-امکان استفاده از راه دور

اینکه حضور فیزیکی افراد سازمان برای پاسخگویی و استفاده از تلفن نیاز نباشد، مزیت فوق‌العاده این نوع سیستم است. دیگر نیازی به حضور افراد نیست و تمامی افراد، در مکان‌های مختلف می‌توانند با استفاده از سیستم سانترال تحت شبکه باهم کار کنند.

3-امکان ضبط مکالمات

شما می‌توانید تمامی تماس‌های روزانه را در صورت نیاز گوش کرده و از قابلیت ضبط خودکار سانترال خود استفاده کنید.

4-امکان برقراری تماس تصویری

با استفاده از سانترال تحت شبکه نواتل می‌توانید به‌راحتی تماس تصویری بگیرید و جلسات آنلاین خوبی برگزار کنید.

5- راه‌اندازی سانترال تحت شبکه در کوتاه‌ترین زمان

برای راه‌اندازی سرویس مرکز تلفن دیگر نیازی نیست منتظر بمانید. باتوجه به عدم نیاز به سخت‌افزار و تجهیزات و همچنین عدم نیاز به حضور نیروی فنی در شرکت، می‌توانید مرکز تلفن خود را حداکثر در یک روز کاری راه‌اندازی کرده و همراه با تنظیمات مورد درخواست، تحویل بگیرید.

نواتل و خرید سانترال تحت شبکه

6-امکان استفاده آسان از سانترال تحت شبکه نواتل

همان‌طور که اشاره شد، این نوع سیستم قابلیت راه‌اندازی در کمترین زمان ممکن را دارند و استفاده از نیز آنها بسیار آسان است. برای استفاده از مرکز تلفن ابری لازم نیست آموزش خاصی به افراد یک شرکت برای کار داده شود و در کمترین زمان تمام افراد می‌توانند از این نوع سیستم استفاده کنند.

نواتل تنها ارائه‌دهنده سرویس مرکز تلفن ابری با اپلیکیشن اختصاصی است. نواتل اپی در قالب یک پیام‌رسان دارد. با کمک امکانات خوب نواتل پاسخگویی و ارتباط با مشتریان را راحت و سریع تجربه خواهید کرد و بازدهی مرکز تماس شما را تا 10 برابر بیشتر خواهد کرد. داشتن اپلیکیشن اختصاصی، دریافت پوش تماس روی گوشی، هلد و ترنسفر تماس، ایجاد صف انتظار، ایجاد منشی گویا و کلی امکانات مفید دیگر از نواتل است.

کلام آخر

می‌توانید با استفاده از تلفن‌های همراه خود، از سانترال تحت شبکه استفاده کنید و داشتن یک مرکز تلفن ابری نیاز به نرم‌افزارهای خاص ندارید و این سیستم نیز استفاده کنید. در صورتی که در خرید، نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن ابری نواتل نیاز به مشاوره و کمک دارید می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره و پشتیبانی رایگان ما بهره‌مند شوید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه