هرچه تعداد مشتریان و مراجعین یک مجموعه بیشتر باشد، اهمیت استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بالاتر میرود. نرمافزار CRM برای آموزشگاهها یکی از ابزارهایی است که به مدیران و مدرسین کمک میکند تا ضمن بالا بردن کیفیت فرایند آموزشی، درآمد موسسه خود را بالاتر ببرند. در این مقاله به کاربردهای سیستم سی آر ام برای آموزشگاه میپردازیم؛ همچنین بررسی میکنیم که چرا سیآرام ابری یک انتخاب هوشمندانه برای مدیریت ارتباط با مشتریان در موسسات آموزشی محسوب میشود.
سی آر ام برای آموزشگاه چه کاربردی دارد؟
برای پاسخ به این سوال، ابتدا لازم است مقدمهای از مفهوم سیآرام مطرح کنیم.
CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management بهمعنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. در فضای آموزشی، «مشتری» همان مراجعهکننده، دانشآموز یا اولیای اوست که با آموزشگاه تماس میگیرد، پرسوجو میکند، ثبتنام انجام میدهد یا در دورهای شرکت میکند.
در واقع، سیآرام آموزشگاه به شما کمک میکند تا تمامی فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان در موسسات آموزشی، سرنخهای جدید و فعالیتهای مشاوران را در یک بستر متمرکز مدیریت کنید.
این نرمافزار مانند دستیاری است که همهی پیگیریها را به شما یادآوری میکند تا با هر فرد، در زمان مناسب و با اطلاعات کامل تعامل داشته باشید. اما انتخاب چنین سیستمی، خود نیازمند بررسی دقیق امکانات، اهداف آموزشگاه و فرآیندهای داخلی موسسه شماست.
نقش سیآرام در بهبود فرآیندهای کلیدی آموزشگاه
نرمافزار سیآرام برای آموزشگاه، تنها یک بانک اطلاعاتی نیست؛ بلکه یک سیستم یکپارچه برای بهینهسازی همهی فرآیندهای کلیدی آموزشگاه است. از لحظهای که مراجعهکننده تماس میگیرد تا زمان ثبتنام، حضور در کلاس و حتی پیگیری پس از دوره، همهچیز زیر نظر CRM ابری انجام میشود. به کمک قابلیتهای ارتباطی CRM و اتصال آن با ابزارهای دیگر، فرآیندهای زیر به شکلی حرفهای و بدون خطا مدیریت میشوند:
-
- فرآیند جذب: اتصال با مرکز تلفن ابری باعث میشود تماسهای ورودی، همراه با اطلاعات تماس قبلی نمایش داده شود و از فراموشی یا از دست رفتن سرنخها جلوگیری گردد.
- فرآیند تبلیغات: ارتباط سیآرام در موسسات آموزشی با پنل پیامکی، امکان ارسال پیامهای هدفمند و یادآوریهای مختلف بهصورت فردی یا گروهی را فراهم میکند.
-
- فرآیند ثبتنام: مسیر مشاوره تا ثبتنام، با پیگیری منظم و بدون سردرگمی برای مشاور یا هنرجو انجام میشود.
- فرآیندهای ارتباطی بعد از ثبتنام: ارسال پیام تبریک، یادآوری کلاس، پرداختهای آتی و نظرسنجیها منظمتر انجام شده و برای هر هنرجو تجربهای شخصیسازیشده خلق میشود.
- بهبود روند آموزشی: با تشکیل یک پروفایل جامع برای هر دانشجو، تاریخچهای از پروژهها و نمرات او ثبت خواهید کرد که برای ارائه مشاوره، تعیین سطح و انتخاب روش آموزش به او میتواند کاربردی باشد.
راهنمای انتخاب بهترین سی آر ام برای آموزشگاه
حالا که با کاربرد CRM برای مراکز آموزشی آشنا شدید، باید بدانید هنگام انتخاب یک نرمافزار CRM برای آموزشگاه، باید معیارهای زیر را بررسی کرد:
- CRM برای مراکز آموزشی باید ساده و قابل استفاده باشد و رابط کاربری مناسبی برای مشاوران و پرسنل داشته باشد.
- قابلیت اتصال به ابزارهای جانبی مثل پنل پیامک، مرکز تماس و درگاه پرداخت میتواند کیفیت این ابزار را توسعه ببخشد.
- قابلیت تعریف تسک مربوط به هر دانشجو، برای کارشناسان پیگیری مختلف میتواند به نظم سازمانی یک مرکز آموزشی کمک شایانی کند.
- پشتیبانی و آموزش کافی از سمت ارائهدهندهی سیآرام برای آموزشگاهها اهمیت بسیار زیادی دارد.
با توجه به مواردی که گفته شد، سیآرام ابری گزینهای بهمراتب هوشمندانهتر است. چرا؟ چون بدون نیاز به نصب، همیشه و همهجا در دسترس است، بهروزرسانی خودکار دارد و هزینههای نگهداری کمتری در مقایسه با سیآرامهای نصبی و لوکال دارد.
تجربه مدیریت حرفهای مراکز آموزشی با CRM ابری نواتل؛ همین حالا اقدام کنید!
اگر میخواهید آموزشگاهتان را هوشمندانه مدیریت کنید، از سرنخهای ورودی نهایت استفاده را ببرید و یک ارتباط مستمر و حرفهای با هنرجویان خود بسازید، ما در نواتل با سالها تجربه در حوزهی ارتباطات، با ارائهی یک سیآرام ابری، تمامی این نیازمندیها را پوشش دادهایم.
همین حالا با کارشناسان نواتل تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در خصوص محصولات نواتل و کاربرد سی آر ام برای آموزشگاه را کسب کنید.
افزودن دیدگاه