دفتر کار مجازی چیست؟| مزایا و معایب دفترکار مجازی

نویسنده نواتل
3 سال پیش
خواندن 6 دقیقه
906 بازدید
بلاگ » امکانات نواتل » دفتر کار مجازی چیست؟| مزایا و معایب دفترکار مجازی
دفتر کار مجازی چیست؟| مزایا و معایب دفترکار مجازی

دفتر کار مجازی، مفهومی است که باعث شده بسیاری از افراد، ایده‌های استارتاپی خود را اجرا کنند و تبدیل به یک سازمان رسمی شوند؛ بدون اینکه نگران هزینه‌های هنگفت اجاره‌ی دفتر و مکان فیزیکی باشند. اعتبار یک کسب و کار می‌تواند به اطلاعات تماسی باشد که در اختیار مشتری می‌گذارد.در این مقاله به این مسئله می‌پردازیم که مزایا و معایب دفتر کار مجازی چیست و مناسب چه کسب‌وکارهایی است.

دفتر کار مجازی چیست؟

شما زمانی می‌توانید ادعا کنید که صاحب یک دفتر کار مجازی هستید، که تمامی امور بین پرسنل شما و پروسه‌ی نظارت و مدیریت این امور، بدون نیاز به حضور در یک سازمان، قابل انجام باشد. شما ممکن است یک استارتاپ نوظهور باشید و دفتر فیزیکی نداشته باشید و بخواهید به چنین امکانی دسترسی پیدا کنید و یا اینکه بخواهید بنا به دلایل مختلف برای شرکت خود یک شعبه‌ی مجازی هم داشته باشید.

دفتر کار مجازی چه بخش‌هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید به هدف بالا دست یابید، باید زیرساخت‌های اینترنتی را ایجاد کنید. درواقع هر موردی که اگر یک دفتر فیزیکی داشتید، به صورت حضوری و سنتی انجام می‌دادید، در دفتر مجازی در فضای ابری و بر بستر اینترنت انجام می‌شود. به طور مثال دیگر نیاز به تلفن رومیزی برای برقراری تماس‌های ورودی و خروجی ندارید و تلفن سنتی، با مرکز تلفن ابری و سافت فون جایگزین شده است. و یا به جای دستگاه فکس‌های گران قیمت، از فکس اینترنتی استفاده می‌کنید.
از طرفی شماره ثابت که اعتبار شما در برابر مشتریانتان است، در دفتر کار مجازی با شماره ثابت‌های ابری قابل ارائه است؛ بدون اینکه نیاز باشد حتما آدرس پستی‌ای داشته باشید.

سرویس‌های دفتر کار مجازی نواتل

دفتر کار مجازی نواتل، یک مجموعه‌ی کامل از تمامی مواردی است که برای مدیریت آنلاین کسب و کار خود به آن نیاز دارید. در این بخش این موارد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

سرویس‌های دفتر کار مجازی نواتل

خط تلفن اینترنتی

پیش شماره‌ی 8280، یک پیش شماره‌ معتبر شرکتی در استان تهران است که می‌توانید بدون داشتن دفتر حضوری در این استان و دردسر کابل‌کشی و تهیه‌ی سخت افزارها، از نواتل تهیه کنید و مالکیت دائمی آن را داشته باشید. داشتن خط تلفن اینترنتی در کنار اعتباری که در برابر مشتریان برای شما می‌سازد، در فرایندهایی مثل گرفتن اینماد، می‌تواند برای شما کارساز باشد.

مرکز تلفن ابری

با تهیه خط تلفن اینترنتی، می‌توانید یک مرکز تلفن ابری نیز داشته باشید که در صورت رشد کسب و کارتان و افزایش تماس‌ها، قادر به پاسخگویی تماس‌ها از چندین کانال به صورت همزمان باشید. مرکز تلفن ابری نواتل شامل امکاناتی مانند صف تماس، تلفن گویا، پنل مدیریتی، اپلیکیشن اختصاصی و.. می‌باشد که انعطاف‌پذیری بیزینس شما در راستای دورکاری پرسنل را بالا می‌برد.

اپلیکیشن اختصاصی

تنها کاری که یک اپراتور تماس برای دسترسی به مرکز تلفن ابری باید انجام دهد، نصب اپلیکیشن اختصاصی است. در این اپلیکیشن شما دسترسی به یک دفترچه تماس دارید و می‌توانید کلیه‌ی تماس‌های ورودی و خروجی را با بالاترین کیفیت پاسخ دهید. از اپ نواتل، به عنوان یک پیام‌رسان هم می‌توانید استفاده کنید و پیام متنی، انواع فایل و پیام صوتی را از همکارانتان دریافت و برای آن‌ها ارسال کنید. در شرایطی که همه یا برخی از پرسنل دور کار باشند، قابلیت همه جانبه بودن اپلیکیشن، دسترسی و هماهنگی‌ها را برای شما تسهیل می‌کند.

اپلیکیشن اختصاصی

پنل مدیریتی

پنل مدیریتی نواتل به مدیران کمک می‌کند تا با یک داشبورد تحت وب، به راحتی مرکز تماس ابری را مدیریت کرده و تعیین سطوح دسترسی، تنظیمات صف و مانیتورینگ تماس را انجام دهند. از آن جایی که پنل مدیریتی مرکز تلفن ابری، هیچ زیرساخت نرم‌افزاری‌ای نیاز ندارد و تحت وب است، دسترسی به آن حتی با یک تلفن همراه هم میسر است.

فکس اینترنتی

ارسال فکس، یکی ازمطمئن‌ترین راه‌هایی است که کسب‌و‌کارها برای انتقال اسناد رسمی خود از آن استفاده می‌کنند. حتی در شرکت‌هایی که به صورت حضوری اداره می‌شوند هم ارسال فکس به روش سنتی منسوخ شده و روش‌هایی مثل ارسال فکس با رایانه و یا ارسال فکئ ابری، جایگزین آن شده است. در دفتر کار مجازی خود نیز می‌توانید برای ارسال و دریافت فکس ابری، روی نواتل حساب کنید.

سرویس چت آنلاین

هر بیزینس آنلاینی، احتمال زیاد یک وبسایت برای خود دارد و باید از این بستر برای پرزنت خود به مشتریان نهایت استفاده را ببرد. وجود یک چت باکس که مشتری بتواند به راحتی سوالات خود را در آن مطرح کند و با ثبت تیکت، درخواست دریافت مشاوره بدهد، می‌تواند موجب جلب اعتماد و رضایت او شود.

نقش سی آر ام ابری در مدیریت دفتر مجازی

سی آر ام ابری نواتل، یک ابزار مهم و کاربردی دیگر است که در کنار سایر محصولات و امکانات، تحت عنوان سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان، ارائه می‌شود. برای مدیریت ارتباط با مشتریان و یکپارچه سازی اطلاعات آن‌ها و همچنین ایجاد هماهنگی بین دپارتمان‌های مختلف، شما به یک سی آر ام ابری حرفه‌ای نیاز دارید. سی آر ام‌های نصبی، انعطاف پذیری‌ای از بابت مدیریت از راه دور ندارند و شما باید یک زیرساخت رایانه‌ای برای همه‌ی کارمندان درون سازمان تهیه کنید.

نقش سی آر ام ابری در مدیریت دفتر مجازی
اما CRM ابری، در کنار پنل مدیریتی نواتل، تنها با یک لپ تاپ یا موبایل، قابل دسترسی است. از طریق این سی آر ام و اتصال به مرکز تماس ابری، تبادل اطلاعات مشتریان بین بخش‌های مختلف سازمان، بی دردسر صورت می‌گیرد.

مزایای دفتر کار مجازی

دفتر کار مجازی، هم برای استارتاپ‌های آنلاین و هم شرکت‌های حضوری مزایای بسیاری دارد. از جمله‌ی این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عدم نیاز به حضور فیزیکی دائمی و صرفه جویی در زمان
    • صرفه جویی در هزینه‌های اجاره دفتر، تجهیزات سخت افزاری و..
    • افزایش اعتبار برای کسب و کارهای آنلاین به واسطه‌ی خطوط 8280
    • یکپارچگی کلیه‌ی کانال‌های ارتباطی درون و برون سازمانی
    • امکان دریافت اینماد با خط ثابت ابری، بدون نیاز به خط تلفن مخابراتی

معایب دفتر کار مجازی

هر ایده‌ی نو و تازه‌ای در ابتدای کار ناممکن به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد بدون داشتن اطلاعات درباره‌ تکنولوژی‌ها و ابزارهایی که در راستای مدیریت دفتر کار مجازی ارائه شده است، مدیریت و کار کردن در آن را غیر ممکن می‌دانند. با این دیدگاه، اینطور به نظر می‌رسد که بازدهی در یک دفتر کار مجازی بسیار پایین‌ باشد. اما همانطور که پیش‌تر امکانات نواتل را بررسی کردیم، مشخص است که در صورتی که یک تیم حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر استخدام کنید، این ابزارها برای مدیریت یک کسب و کار آنلاین به صورت غیرحضوری کافی هستند.

افزایش بازدهی کسب‌کار آنلاین سرویس ارتباطات یکپارچه

مدیریت یک کسب و کار آنلاین، با وجود چالش‌های فراوانی که دارد اگر به روش درستی صورت گیرد، می‌تواند به اندازه‌ی یک شرکت با دفتر حضوری، و حتی بیشتر، بازدهی داشته باشد. ابزارهایی که نواتل به صورت یکپارچه به شما ارائه می‌کند، دفتر کار مجازی‌ای است که مدیریت آن دقیق‌تر و آسان‌تر از حدی که به نظر می‌رسد، خواهد بود. برای دریافت خط تلفن اینترنتی 8280 و آغاز مسیر تاسیس دفتر کار مجازی خود، با کارشناسان نواتل در ارتباط باشید.

جهت دریافت مشاوره و دمو محصولات کلیک کنید
دمو و مشاوره رایگان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. محمد نیم‌رخ
    محمد

    دفتر مشاوره ما مرکز تلفن ابری و خریداری کرده ، با توجه به اینکه هرجای ایران باشیم میتونیم پاسخگویی داشته باشیم کارمون و برای مرخصی گرفتن خیلی راحتتر کرده

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      امیدوارم همیشه در کسب و کار خود موفق باشید.

  2. Azad نیم‌رخ
    Azad

    با سلام و درود سوالی داشتم ازتون آیا تلفن ابری امکان هلد و ترنسفر کردن تماس هارو داره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      هر دو امکان در سرویس ابری نواتل وجود دارد.

  3. sahra نیم‌رخ
    sahra

    با توجه به تجربه کاری که از تلفن ابری داشتم این آپشنش که هر جا باشم براحتی میتونم کار مشتریامو راه بندازم و محدود به مکان خاصی نیستم خیلی عالی هست

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      از حسن توجه و ارائه نظر شما متشکریم.

  4. الناز علینژاد نیم‌رخ
    الناز علینژاد

    ممنونم بابت اطلاعات کامل و سودمندتون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده.

  5. ابوالفضل کاظمی فرد نیم‌رخ
    ابوالفضل کاظمی فرد

    میخواستم بدانم هزینه تماسهای درون سازمانی در مرکز تلفن ابری دقیقه ای چند است؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      تماسهای درون سازمانی مرکز تلفن ابری نواتل رایگان است.

  6. زهرا بانو نیم‌رخ
    زهرا بانو

    چقدر زمان میبره تا خط ابری را تحویل ما بدید؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      همان روزی که مدارک مورد نیاز را برای ما ارسال کنید پنل در اختیار شما قرار میگیرد.

  7. Pirooz_max نیم‌رخ
    Pirooz_max

    من از مشتری هاتون هستم.برای شرکت من که استارتاپ هست تلفن ابری واقعا نیازهای ارتباطی شرکت رو برطرف کرده و واقعا موثر بوده تا به الان.مرسی از خدمات خوبتون

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      رضایت شما باعث افتخار ماست.

  8. مهندس اکبری نیم‌رخ
    مهندس اکبری

    آیا در مرکز تلفن ابری اگر نت ما قطع باشد بعد از متصل شدن به اینترنت میس کال ها برای ما می آید؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله اگر زمانی که اینترنت شما قطع باشد تماس ورودی داشته باشید، پس از اتصال اینترنت میس کال تماس از دست رفته را دریافت خواهید کرد.

    2. شمیلا نیم‌رخ
      شمیلا

      خسته نباشید میخواستم بدونم خطهای تلفن ابری اجاره ای هست یا مالکیت دائمی داره؟

      1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
        پشتیبانی نواتل

        با سلام کاربر گرامی
        برای اطلاع کامل از شرایط خریداری خطوط ابری با شماره 82801000-021 تماس حاصل فرمایید.

  9. عماد آزاد نیم‌رخ
    عماد آزاد

    شماره مرکز تماس ابری رو میتونیم به دلخواه خودمون انتخاب کنیم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      کارشناسان ما لیستی از خطوط را با پیش شماره 9169 در دسته‌بندی‌های تنظیم شده در اختیار شما می‌گذارند شما می‌توانید 4 رقم بعدی را خود انتخاب نمایید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت نواتل در بخش فروش آنلاین بعد از تکمیل اطلاعات لیست خطوط را دریافت کرده و طبق ارقام مورد نظر خود جستجو نمایید.

  10. Aliakbar نیم‌رخ
    Aliakbar

    تلفن ابری میتونه یه کانال داشته باشه ولی چند تا داخلی متفاوت داشته باشه؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد که شما فقط یک کانال(بوق آزاد) خرید کنید ولی داخلی های متفاوتی داشته باشید.

  11. علیرضا آبادی نیم‌رخ
    علیرضا آبادی

    میشه یک خط ابری از شما بخریم همزمان روی چند موبایل و لپ تاپ پاسخگو باشیم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله شما یک خط را روی هر تعداد موبایل یا لپ تاپ یا دسکتاپ که تمایل داشته باشید میتوانید راه اندازی کنید.

  12. Afsari نیم‌رخ
    Afsari

    قبل از خرید نهایی دمو هم دارید برای مرکز تماس ابری؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله قبل از خرید نهایی میتوانید جهت تست سرویس از نسخه دمو استفاده کنید.

  13. Arminataei نیم‌رخ
    Arminataei

    مرکز تماس ابری امکان گزارش گیری هم داره؟برام مهمه ریزمکالمات ورودی و خروجی شرکتم رو چک کنم و همینطور میانگین مصرف ماهانه رو براورد کنم.همچین امکانی داره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله امکان گزارشگیری دقیق و بررسی میانگین مصرف در مرکز تماس ابری وجود دارد.

  14. هانی مستوفی نیم‌رخ
    هانی مستوفی

    درود بر شما
    ایا برای خرید تعداد کانال و تعداد داخلی محدودیت دارم؟یا به تعداد دلخواه میتوانم کانال و داخلی داشته باشم؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      شما برای خرید کانال و داخلی محدودیتی ندارید و حتی بعد از خرید هم میتوانید به تعداد کانال و داخلی ها اضافه کنید.

  15. mohsen sh نیم‌رخ
    mohsen sh

    برای خرید مرکز تلفن ابری از نواتل چه مدارکی نیاز هست؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91691000-021 داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

  16. علی نیم‌رخ
    علی

    با توجه به شرایط کاری که دارم احتیاج دارم مکالمات مشتریانمون ضبط بشه،آیا سرویس تلفن ابری این امکان و داره؟

    1. پشتیبانی نواتل نیم‌رخ
      پشتیبانی نواتل

      با سلام کاربر گرامی
      بله این امکان وجود دارد.

افزودن دیدگاه