سی آر ام ابری نواتل را میشناسید؟ برای ارتباطات و تعاملات شما با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت بهترین راهکار استفاده از سی آرام است. در این مقاله قصد داریم شما را با سی آر ام ابری آشنا کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. با پیشرفت فناوری و روی کار آمدن نرمافزارهای CRM ابری تحول عظیم و بزرگ در شیوه ارتباطات ایجاد شده است. امروزه بسیاری از شرکتهای معتبر و قابل اطمینان برای برقراری ارتباط از نرمافزارهای سی آر ام ابری و سی آر ام محلی استفاده میکنند. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره انواع نرمافزارهای سی آر ام ابری در اختیارتان میگذاریم.
CRM چیست؟
بذارید قبل از این که سر اصل مطلب برویم یک مقدار با مفهوم CRM آشنا شویم، کلمه CRM (سی آر ام) مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. استراتژی CRM، تعاملات دوطرفه بین شرکت با مشتریان را در جهت بهبود ارتباطات با آنها، ایجاد سود بیشتر و کاهش هزینه های تبلیغاتی مدیریت میکند. اگر بخواهیم خیلی سادهتر بگوییم، سیستم CRM ابری به کسب و کارها کمک میکند تا با مشتریان در ارتباط باشند، فرایند فروش را ساده کرده و بازدهی را چندین برابر میکند.
هدف CRM، مدیریت ارتباطات و تعاملات شما با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت است. CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری همچنین به شما کمک میکند تا در طول فرایند تعامل خود با آنها از جمله پیدا کردن مشتری جدید، فروش و ارائه پشتیبانی و خدمات در طول روابط خود، بر روابط سازمان با تک تک افراد تمرکز کنید. این فرایند شامل جذب مشتری، نگهداری مشتری و در نهایت وفادارسازی مشتریان است که تمام اینها توسط سی آر ام (CRM) انجام میشود.
در بلاگ نواتل بخوانید: همه چیز درباره اتصال crm به ویپ
نرمافزار CRM چیست؟ (سی آر ام ابری نواتل)
برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ بود که سرویسهای ابری در دنیای فناوری و تکنولوژی مطرح شدند. در ابتدا آمازون رهبری ارائه خدمات ابری را برعهده گرفت و مدت زمان زیادی نگذشت که سایر کسبوکارها نیز متوجه شدند که میتوانند از این سرویسهای ابری استفاده کنند. در واقع به سرویس ابری از طریق اینترنت دسترسی خواهید داشت.
در حالت ابری برنامهها و سرورها به صورتهای محلی در دسترس کاربران نبوده و در واقع وظیفه تهیه آنها بر عهده شرکت ارائه دهنده خدمات است. امروزه نرمافزارهای متفاوتی از (سی آر ام) ها در بازار وجود دارند که هر کدام برای فروش و کاربردهای منحصر به فردی مورد استفاده قرار میگیرند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۸ تنها ۱۳ درصد از سرورها ابری بودند، در حالی که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۷ درصد در حالت ابری پذیرش انجام میدادند.
بررسی معایب نرمافزارهای سی آر ام ابری نواتل
برخی از افراد بر این تصور هستند که نرمافزارهای CRM ابری فقط مزیت دارند و هیچگونه معایبی ندارند. در این خصوص باید بگوییم که نرمافزارهای CRM ابری نیز معایبی دارند و از جمله مهمترین معایب CRM ابری، میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱- با خرید این نرمافزارها شما کنترل کاملی بر روی دادهها و سیستمهای خود نخواهید داشت و دادهها و کسب و کار دیگر میزبانی میشوند.
۲- در زمینه زمان و چگونگی ارتقای سیستم به هیچ عنوان صاحب اختیار نیستید و این مسائل به عهده موسسه ارائه دهنده خدمات است.
۳- توجه داشته باشید که هنگام بروز رسانی یا تعمیر سرورهای سیآر ام ابری ممکن است مدتی سرور از کار افتاده و قادر به کار نباشد. در این شرایط باید صبر کنید، مشکل حل شود و سپس به کسبوکار خود ادامه دهید.
۴- برای انجام کارها لازم است به تامینکننده سرویسها متوسل شوید که در برخی مواقع شرایط ایدهآلی ندارند.
نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که برخی از افراد تفاوت بین نرمافزار CRM ابری و نرمافزار سیآر ام محلی را متوجه نمیشوند. ما در این قسمت از مقاله میخواهیم برایتان به بررسی نرمافزار CRM محلی نیز بپردازیم تا با شناخت دقیق این دو مورد بتوانید نرمافزارهای محلی را از نرمافزارهای CRM ابری تشخیص بدهید. توصیه میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
بررسی مزایای نرمافزار CRM ابری
جالب است بدانید که استفاده از نرمافزارهای(سی آر ام) ابری مزایای متعددی دارند و از این جهت است که افراد برای بیزینسها و کارهای اداری خود از نرمافزارهای سیآر ام ابری استفاده میکنند. ما در این بخش از مقاله میخواهیم تعدادی از مهمترین مزایای این نرمافزار را بیان کنیم و شرح دهیم. این موارد عبارتاند از:
۱- با خرید نرمافزار ابری لازم است، مبالغ بسیار زیادی برای تنظیم سختافزارها و و سرورها جهت اجرای نرمافزار میزبان پرداخت کنید.
۲- به هیچ عنوان نگران تعمیر، نگهداری و هزینههای مازاد برای مراقبت از سرورهای نرمافزار CRM ابری نخواهید بود و مسئولیت آن برعهده فروشندهای است که از آن خریداری میکنید.
۳- کلیه بروز رسانی نرمافزارها و برطرف کردن مشکلات فنی که برای آنها پیش میآید به عهده ارائه دهنده سرویس CRM است. توجه داشته باشید که بروز رسانیها نیز به صورت برون سازمانی انجام میشوند.
۴- کلیه دادهها در فضای ابری ذخیره میشوند و شیوه دسترسی به آنها به شدت آسان است. شما میتوانید از طریق نرمافزار سی آر ام ابری در هر نقطه و مکانی که هستید به این دادهها دسترسی داشته باشید.
۵- میزبانی از دادهها در فضای ابری به شما قابلیت استفاده از سرورهای ابری را درحال حرکت میدهد.
۶- میتوانید برای شخصیسازی نرمافزار به راحتی از سرویسهای ابری قابل دسترسی استفاده کرده و آن را اجرایی کنید.
با استفاده از تکنولوژی نوین پردازش ابری دیگر شما نیازی ندارید نرمافزار را در داخل شرکت خود روی سرورهای پرصدا و گران قیمت نصب کرده و از آن نگهداری کنید. نرم افزار CRM ابری نواتل روی سرورهای ارائهدهنده خدمات نصب شده است و از سیستم شما نگهداری و محافظت خواهد کرد و هزینهی تعمیر و نگهداری ندارید.
بررسی ویژگیهای نرمافزار سی آر ام ابری نواتل
برای نصب و راهاندازی نرمافزارهای CRM محلی نیاز به هزینه اولیه وجود دارد و برای این هزینه باید شخصی را استخدام کنید یا ساختن نرمافزار را به صورت برونسپاری به شخصی که طراح و فروشنده این نرمافزار است، واگذار کنید. همچنین برای خرید و نصب سختافزارهای مورد نیاز برای نرمافزار CRM محلی باید هزینه پرداخت کنید و همچنین هزینههای تعمیر و نگهداری آن را نیز باید بپردازید. بنابراین خرید نرمافزار سی آر ام محلی به مراتب هزینهبردارتر از نرمافزار CRM ابری است.
از دیگر ویژگیهای نرمافزار های CRM محلی این است که شما نیازمند ایجاد یک سیستم مدیریت بحران هستید و همواره باید یک سیستم بکاپ طراحی کنید که با فاصله از مکان اصلی نگهداری شود و در مقابل ضرر و زیانهایی که ممکن است پیش بیاید از دادهها و اطلاعات شما مراقبت کند.
بررسی مزایای استفاده از نرمافزارهای CRM محلی
استفاده از نرمافزارهای سیآر ام محلی نیز مشابه نرمافزارهای CRM مزایایی دارد که از جمله مهمترین مزایای آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱- زمانی که از نرمافزار CRM محلی استفاده میکنید قادر به کنترل تمامی دادهها و سیستمهای خود به صورت کلی هستید.
۲- به هنگام بروز رسانی نرمافزار CRM محلی میتوانید مدت زمان کار و موارد سفارشسازی را خودتان در نظر گرفته و برای آن برنامهریزی و تصمیمگیری کنید.
دیگر لازم نیست نگران سرقت اطلاعات و دادههای خود باشید؛ زیرا آن را در وب سایت شخصی خود کنترل کرده و به هیچ عنوان شخص ثالثی به آن دسترسی ندارد. جالب است بدانید همانطور که استفاده از نرمافزار سی آر ام محلی مزایای متعددی دارد، دارای معایبی نیز هست و در ادامه این معایب را نیز برای شما شرح میدهیم.
بررسی مهمترین معایب نرمافزار CRM محلی
موارد زیر از جمله مهمترین معایب استفاده از نرمافزار سی آر ام محلی هستند. این موارد عبارتند از:
۱-کاربران از تمامی محیطها و مکانها امکان دسترسی به نرمافزار سی آر ام محلی را ندارند و دسترسی تنها از طریق آیپی و مکان مورد نظر انجام میشود.
۲-زمانی که از نرمافزار CRM محلی استفاده میکنید ایجاد یک برنامه تلفن همراه میتواند دردسرساز باشد و به سرورهای شما آسیب وارد کند.
۴-بروزرسانیهای نرمافزار سی آر ام محلی هزینه بسیار زیادی داشته و اجرایی شدن آن نیز مدت زمان طولانی را اتلاف میکند.
۵-کنترل و نگهداری کردن از نرمافزارهای سیآر ام محلی هزینهبردار است و برای کسبوکارهای کوچک چندان مناسب نیست.
نکات مهمی که به هنگام خرید نرمافزار باید به آنها دقت کنیم
حال که با انواع نرمافزارهای CRM محلی و ابری آشنا شدهاید، لازم میدانیم که درباره شیوه خرید این نرمافزارها نیز نکاتی را برایتان ارائه بدهیم.
۱-چه شرکتی نرمافزار سیآرام را طراحی کرده است؟
اولین سوال مهمی که به هنگام خرید نرمافزار سی آر ام ابری و محلی باید در ذهنتان پیش بیاید، این است که این نرمافزار توسط چه گروه یا شرکتی طراحی شده است. اگر نرمافزار شما توسط شرکتی ماهر و باسابقه درخشان و با دانش و مهارت کافی طراحی شده باشد، بدونشک این نرمافزار فوقالعاده مناسب خواهدبود. البته سابقه معیار کاملی نیست، ولی این اطمینان را به شما میدهد تا آسوده خاطر خرید کنید.
۲. توجه به وابستگی نرمافزار بعد از خرید به فروشنده
همان طور که گفتیم نرمافزارهای CRM ابری به گونهای هستند که پس از خرید آنها برای نگهداری و مراقبت و بروزرسانی به فروشنده وابسته خواهید بود. اگر این اولویت برای شما غیرقابل تحمل است، باید به هنگام خرید دقت داشته باشید که نرمافزار CRM محلی خریداری کنید.
۳. توجه به قیمت نرمافزار سی آر ام ابری و محلی به انضمام تجهیزات
مسئله قیمت یکی از نکات بسیار مهم است که به هنگام خرید نرمافزار CRM ابری و محلی باید نسبت به آن نهایت دقت را داشته باشید. کسب و کارهای کوچکی که به تازگی شروع به کار کردهاند، در برخی مواقع از پس هزینههای خرید نرمافزارهای سی آر ام محلی یا سی آر ام ابری برنمیآیند. در این شرایط بهتر است که هزینهها را برآورد کرده و گزینههای مقرون به صرفهتر را انتخاب کنید.
۴. بررسی هزینههای پشتیبانی نرمافزارها
جالب است بدانید که نرمافزارهای CRM ابری نیازمند پشتیبانی هستند و باید به هنگام خرید هزینههای پشتیبانی این نرمافزارها را نیز بررسی کنید و ببینید که آیا خرید این گونه از نرمافزارهای سیآر ام ابری برای شما مقرونبهصرفه است یا خیر.
۵. با توجه به افزایش قیمت خدمات و پشتیبانیهای نرمافزار
از دیگر نکات مهمی که به هنگام خرید سرویس خدمات نرمافزار CRM ابری باید به آن توجه داشته باشید، افزایش هزینههای پشتیبانی و مراقبت از این نرمافزار است. بهعنوان مثال ممکن است در حالی که این نرمافزار را خریداری میکنید، هزینههای پشتیبانی آن اندک باشد، ولی به سرعت زمان افزایش یافته و در این صورت برای شما مفهوم بهصرفه نداشته نباشد. بنابراین توصیه میکنیم رشد قیمت هزینه پشتیبانی نرمافزار را نیز به هنگام خرید بررسی کنید.
بهترین شرکت ارائه دهنده CRM
آشکار است که پاسخ به این سوال نیازمند بررسی و تحلیل نیازهای شرکت شما برای استفاده از این نرمافزار است. بطور جامع از آنجایی که خریداری سرور اختصاصی برای راه اندازی سی آر ام لوکال گران قیمت است و همچنین هزینه نگهداری بالایی دارد، پیشنهاد میشود از سرویس سی آر ام ابری نواتل استفاده کنید که هم بهصرفه است و همچنین با استفاده از آن خود را درگیر نگهداری سرورها نمیکنید. حالا شما نسبت به نیاز و تواناییهایی که دارید با جستجو در گوگل به راحتی میتوانید بهترین شرکت ارائهدهنده این خدمات را پیدا کنید.
میزان دسترسی به سیستم
درون یک سازمان یا شرکت بسیاری از افراد در سفر های پیاپی هستند. این مسافرتها ممکن است چه کاری یا تفریحی باشد. اینکه اطمینان داشته باشیم چه نوع اتصال سیستمی به تیم یا سازمان شما کمک خواهد کرد تا همه اعضا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، یک ارزیابی بسیار مهم و دقیق هنگام انتخاب بین نرم افزار CRM ابری و نرم افزار تحت وب است.
Cloud CRM یک گزینه مناسب برای دسترسی از طریق موبایل یا تبلت است که به کاربران امکان میدهد در هر زمان و مکان که با اتصال به اینترنت پرسرعت به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی پیدا کنند. کاربران میتوانند به سرعت پرتال خود را بروزرسانی کنند یا به اطلاعات ضروری مورد نیاز خود دست پیدا کنند. این دسترسی آسان از طریق دستگاههای مختلف، باعث میشود که کارمندان در حال رفتوآمد باز هم از سی آر ام جدا نمانند.
شخصی سازی سی آر ام ابری نواتل
Cloud CRM به دلیل ساختاری آماده به گونهای سازماندهی شده که قابلیت نصب سریع و آسان را دارد. اما اگر سازمان یا شرکت شما نیاز به تغییراتی مهم هرچند کوچک و جزئی در سیستم سی آر ام (CRM) داشته باشد، انعطافپذیری زیادی برای انجام این کار وجود نخواهند داشت. این موضوع مسئله و دغدغه مهمی است که سازمانهای بزرگ را نگران خواهد کرد؛ اما سی آر ام ابری نواتل یک تمپلیت کلی دارد و شما این دسترسی را هم دارید تا نسبت به نیاز سازمان و شرکت خودتان CRM را شخصیسازی کنید.
شخصیسازی به معنای آنکه مانند یک خمیر مجسمهسازی که شما هر حالتی را بخواهید به راحتی میتوانید به آن شکل دهید. همچنین بهطور کلی سی آر ام نواتل دارای ویژگیهای خاص و قابلیتهای متعددی است که به طور منحصربهفردی ویژگی های مطابق با فرایندها و نیازهای مشتری را از طریق تحقیق، بررسی و آنالیز مشتریان برنامهریزی کرده است.
سی آر ام رایگان (FREE CRM)
بررسی که برای سی آر ام رایگان انجام دادهایم آن هم در دسته پلتفرمهای خارجی، بیشتر شرکت و سازمانهای ارائه دهنده سی آر ام است از ای رو متوجه شدهایم که یک پلتفرم اولیه که به اصلاح دمو (Demo) میگویند را در اختیار شما قرار میدهند اما یک سری از فیچر و ویژگی ها برای شما باز است یا اگر تمامی ویژگیهای کلیدی و خاص برای شما در دمو باز باشد محدودیت استفاده برای شما قرار میدهند مثلا تا یک هفته میتوانید استفاده کنید و از این نوع محدودیتها. تعدادی از بهترین سی آر ام های ابری به اصطلاح رایگان را برای شما در این مقاله نوشتهام که امیدواریم بتوانید از آنها بیشترین استفاده را داشته باشید.
منبع سایت ( https://crm.org )
- Freshsales
- Less Annoying CRM
- Zoho
- Really Simple Systems
- EngageBay
- Capsule
- BenchmarkONE
- eWay-CRM
- HubSpot
- Bitrix24
- Streak
- Insightly
- SuiteCRM
- Apptivo
- Agile CRM
- Airtable
- Flowlu
سخن پایانی
باتوجه به مواردی که مطالعه کردیم وجود مزیت و معایب مختلف در مورد نرم افزار CRM محلی و نرمافزار سی آر ام ابری نواتل، انتخاب اینکه کدام سرویس از این دو برای کسبوکار شما مفید هستند باعث تسریع روند گسترش و پیشرفت شرکت یا سازمان شما میشود، بستگی به خود شما دارد.
بهطور کلی اگر شما یک کسبوکار کوچک هستید و نیاز دارید انجام بسیاری از موارد را بهعهده دیگران بگذارید، دنیای مدرن و پیشرفته امروز به شدت وابسته به تکنولوژی و استفاده از فناوری نرمافزارهای (سی آر ام ) و خط تلفن ابری است و همواره افراد از این نرمافزارها برای گسترش کسبوکارهای خود استفاده میکنند. ما در این مقاله به بررسی نرمافزار سی آر ام ابری پرداختیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما گذاشتیم. حال میتوانید با آگاهی کامل و شناخت این قبیل از نرمافزارها برای خرید آنها اقدام کنید.
افزودن دیدگاه